Catkin's nieuwe weg naar Australië

:up: Thanks Sacha!

Alhoewel! Na 5,5 jaar was het bijna makkelijker leven zonder de keuze. Het was gewoon zo, daar pas je je in die tijd wel op aan. Soms vraag ik me af of het feit dat ik nu wellicht een keuze ga krijgen (geloof het pas na de GRANT), niet alles een stuk gecompliceerder maakt :confused::cool:! But hey, zo is er altijd wel wat hè ;)!

Natuurlijk maakt dat het het feit dat je straks waarschijnlijk kan gaan kiezen alles gecompliceerder, maar wel een leuke uitdaging en die ga jij nooit uit de weg :)

Catkin, ben vorige week eens op pagina 1 begonnen met het lezen van je visum-verhaal. Ik vind dit het meest bizarre en bijzondere verhaal op dit forum! Hierdoor realiseer ik me eens te meer hoe "soepel" onze route tot op heden is geweest en mochten wij wat tegenslag krijgen dan bewijst jouw verhaal dat je nimmer moet opgeven! Keep up the good work!!!

Catkin, ben vorige week eens op pagina 1 begonnen met het lezen van je visum-verhaal. Ik vind dit het meest bizarre en bijzondere verhaal op dit forum! Hierdoor realiseer ik me eens te meer hoe "soepel" onze route tot op heden is geweest en mochten wij wat tegenslag krijgen dan bewijst jouw verhaal dat je nimmer moet opgeven!
:oops:
Na alle ellende ben ik blij als mijn topic in ieder geval iets kan betekenen voor anderen. T is wel een ellenlang verhaal geworden om door te worstelen inmiddels...

Al moet ik gelijk toegeven dat ik wel een spannend moment had hoor. In het ziekenhuis... Heb je longfoto's laten nemen. Komen ze na een half uur. Ehhh.. Meneer, de dokter wil graag wat meer foto's van uw longen. Dat was voor mij wel een spannend uurtje zeg maar :confused: Uiteindelijk niets aan de hand :D

Dat klinkt inderdaad wel even spannend ja. Gelukkig was het loos alarm, maar kan me voorstellen dat het even een schrik moment is!

De hele visumaanvraag is niet meer wat het is geweest! Eerst hoor ik al dat je geen sticker meer in je paspoort krijgt en nu viel de Medicals ook al tegen. Hoe lang bent u en weet u uw gewicht?
WAT? Zit er voor die prijs niet eens een meet en weegmoment in?
U ziet goed, met of zonder bril/ contactlenzen? WTF? Ook niet even letters ontcijferen van een afstand. In 2007 zat dat allemaal bij de prijs in begrepen.
Nou dan alleen even bloeddruk meten en horen of mijn hart klopt! Beide in orde, u kunt verder...

In het ziekhuis, werd ik gelijk als emigrant herkend. "OW ik zie het al u komt voor een keuring"... En bij het lab was de vrouw die me prikte zelf ook liefhebster van Australië, dus ze vond het helemaal leuk!
Longfoto was goed, uitslag HIV laat even op zich wachten, maar dat zit ook wel goed. Ikzelf moest weer even wennen aan vragen als; "waar gaat u naartoe emigreren?" En "gaat u tijdelijk of permanent"... Ehm! Help, what is happening? Is this really real???
Nu gaan we de wacht modus weer in, maar de uitslag zal vast geen jaren in beslag nemen en ik ben inmiddels een professional in wachten... Maar ben wel een beetje ongeduldig, vooral ook omdat ik weet dat alles op het laatste moment nog kan veranderen!

Ow dilemma, dilemma. Ik zat even vluchten te bekijken naar Australie, voor rond Maart. Mocht ik mijn visum krijgen, dan wil ik begin Maart mijn visum gaan valideren. Nu hebben ze nog een paar discount tickets, 800 euro retour, met singapore airlines... Ik heb niet meer zoveel geld, waardoor deze 300 euro verschil echt enorm zou helpen, alleen straks krijg ik weer geen visum (heb ik wel een vakantie) en wel een ticket (zou niet de eerste keer zijn). Ik weet natuurlijk niet wanneer ik de uitslag krijg van visum en gezien het beperkte aantal plaatsen nog, is de kans groot dat er tegen die tijd geen discount tickets meer zijn! ARRRRGGHHHH!

Ow dilemma, dilemma. Ik zat even vluchten te bekijken naar Australie, voor rond Maart. Mocht ik mijn visum krijgen, dan wil ik begin Maart mijn visum gaan valideren. Nu hebben ze nog een paar discount tickets, 800 euro retour, met singapore airlines... Ik heb niet meer zoveel geld, waardoor deze 300 euro verschil echt enorm zou helpen, alleen straks krijg ik weer geen visum (heb ik wel een vakantie) en wel een ticket (zou niet de eerste keer zijn). Ik weet natuurlijk niet wanneer ik de uitslag krijg van visum en gezien het beperkte aantal plaatsen nog, is de kans groot dat er tegen die tijd geen discount tickets meer zijn! ARRRRGGHHHH!
Hmmmm lastiggg!!!! 800 euro retour is echt heeeeeeeeel weinig! Of is dat zonder belasting??
Ik gok dat een annuleringsverzekering niet uitbetaald als je wilt annuleren omdat je visum niet door is gegaan... Je altijd je verz kunnen bellen om toch te vragen (als je doorlopende hebt)..

Het is inclusief taxes en surcharges en dus inderdaad erg goedkoop. Een verzekering gaat het niet dekken als de visum aanvraag niet doorgaat.

Back