Als het gesprek met de Hypotheker gunstig uitvalt, wat betekend dat het klopt dat je inderdaad alleen over de rente van een bankspaarhypotheek je 42% belasting betaald en ik verder geen boete of iets krijg opgelegd door eerder mijn rekening open te breken, dan heb ik besloten met de laatste makelaar in zee te gaan!
Hij heeft mijn huis destijds ook aan mij verkocht, kent de flat goed en gaat mijn huis aanbieden voor een prijs waarvoor ik zou kunnen verkopen, als er zich een koper aandient! met de gespaarde hypotheek speel ik ongeveer quite en hoef ik alleen de kosten van de makelaar uit "eigen zak" te betalen!
Dat betekend de komende weken nog meer opruimen, zorgen dat mijn balkon lenteklaar wordt gemaakt etc! En dat ik me, naast mijn weekje New York in september de komende tijd ook vooral richt op sparen! Niet dat ik elk muntje wil gaan omkeren, ik wil wel leuke dingen kunnen blijven doen in Nederland; festivalletje, dagje sauna, theater, acteercursus. Maar dat zou wel betekenen dat ik wel wat ga opletten in grote kosten, geen verre reizen, niet zoveel nieuwe kleding etc! Geld voor het weekje New York staat al apart!
Zo hoop ik toch een leuk spaarcentje te hebben gespaard, rekenend met een afscheid rond september 2017. Natuurlijk afhankelijk van een verkocht huis! Anders kan het altijd naar achter geschoven worden! Naar voren zal financieel even niet gebeuren, omdat ik wel een spaarcentje wil meenemen voor vertrek om niet de eerste maanden al teveel stress te hebben! Hoe dan ook zal ik mezelf geen jaar kunnen onderhouden van het geld, maar ik ga er wel vanuit dat ik binnen een paar maanden iig wel wat kan werken, al is het maar op flexibele basis!
Maar zoals gezegd; eerst even het antwoord van de Hypotheker afwachten en dan wordt het afwachten of en vooral wanneer mijn appartement wordt verkocht!