Catkin's nieuwe weg naar Australië

De belastingdienst haha zit op het Aussie niveau, veel praten weinig antwoord/vooruitgang. Ik hoop dat je laatste bericht (geen 42%) klopt (heb ik overigens ook nooit hoeven betalen) en dat snel resultaat bereikt.

Ik heb een soort van bevestiging gekregen dat, als het geld gebruikt wordt voor aflossing en dus niet als spaargeld (het geld onder de hypotheekwaarde) dat je daar niet de belasting over hoeft te betalen! Alleen over de overwaarde van het huis! Het geld wat nu op mijn afgesloten rekening staat wordt dus niet gezien als inkomsten omdat het echt wordt gebruikt voor de aflossing van het huis!

Dat is goed nieuws! Dat werkt bij ons ook zo; we bouwen met de hypotheek wel een spaarpotje op, maar kunnen het niet ergens voor gebruiken dan de aflossing van het huis. Hopelijk blijft het hier nu bij!:up:

Logisch toch?! ;) Hoe kunnen ze je nou laten betalen over geld dat je niet hebt, omdat je er je hypotheek mee aflost....
trouwens dat dagje sauna, geniet ervan, wij hebben hier nog niks kunnen vinden wat erop lijkt helaas

Logisch toch?! ;) Hoe kunnen ze je nou laten betalen over geld dat je niet hebt, omdat je er je hypotheek mee aflost....
trouwens dat dagje sauna, geniet ervan, wij hebben hier nog niks kunnen vinden wat erop lijkt helaas
Ja, het klinkt mij ook logisch zo.
Dagje sauna? Misschien heb ik iets gemist, maar voor iets wat er op lijkt, moet je maar eens naar Brisbane komen in de zomer.

Miss Bang vroeg het zich ook serieus af. Ik begrijp dat hele sauna gedoe sowieso niet, zeker niet met de natuurlijke sauna die OZ met regelmaat is.

Een Engelse vriendin die een keer over was in NL en meeging met Miss Bang naar de sauna kreeg een beroerte toen ze begreep dat het volledig naakt was. OZzies verschillen in dat opzicht niet zo veel van de Engelse tradities gok ik.

Ik probeer hier aan vrienden wel eens uit teleggen wat 'naar de sauna gaan' in Nederland betekent: naakt. Nou, de gezichten spreken boekdelen, kunnen ze zich niets bij voorstellen en hilariteit alom. Erg jammer. Mijn peettante heeft een sauna in de tuin en zelfs daarvoor wordt de bikini nog even extra vast gesjord.

Van de sauna weer even een on topic update (gaat wel goed richting de 100 pagina´s zo). Ik wil mijn huis het liefst zsm te koop zetten, alleen ben ik druk aan het repeteren voor een toneelstuk, waardoor ik zowel op dinsdagavond als het hele weekend weg ben de komende 1,5 maand... Qua tijd, om nog wat dingen te verven, om op te ruimen en alles schoon te houden, is het nu dus allemaal een beetje krapjes. Maar wie weet krijg ik projectje voor projectje wel eea af de komende weken.

Je hebt eigenlijk een paar slaafjes nodig :p

Doozers-observed.jpg

Ik zou zeggen: gewoon oproepje doen voor paar handige Xpditers die een keertje willen komen klussen bij Catkin. Moet lukken, we willen je tenslotte zo snel mogelijk hier zien!

Back