Catkin's nieuwe weg naar Australië

[move][size=30pt][shadow=red,left]GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!![/shadow][/move][/size]

:dance: :dance: :dance: :dance: :happysun: :happysun: :happysun:

[quote author=mariekske link=topic=5453.msg75154#msg75154 date=1163614092]
Vanuit Ierland voortaan: GEFELICITEERD!!! :up:
[/quote]

Hee wat leuk, dank je wel. En voor jouw nieuws: Mijn spw is dus ook meegenomen bij de assessment (was je toxch benieuwd naar). Bevalt het in Ierland (eindelijk toch samen...) Geweldig hoor, toch al in ieder geval een stap naar elkaar. Nu alleen dat visum nog!

Maandag gaat alles met de DHL richting Adelaide. Maandag om 12.15 even een gecertificeerde kopie laten maken en dan kan het weg. Voor een prijsopgave de DHL gebelt en die vrouw vond het helemaal leuk, daar haar dochter er ook was geweest haha. Heel verhaal (gelukkig hebben ze zo'n "laat je telefoonnummer achter, dan bellen wij jouw" iets).

Hoi allemaal,

Even een vraagje over het betalen van het visum. Zijn er mensen die het visum met credit card hebben betaald? Haalde ze dit gelijk van je rekening of pas na een aantal maanden? Mijn oude creditcard is namelijk maar t/m december geldig. Nu vroeg ik me af of ik beter vast wat informatie van mijn nieuwe credit card aan kan vragen of dat ze het binnen een maand afschrijven (en dan kan het dus nog op mn oude kaart).

Alvast bedankt,
Groetjes Femke

Vandaag tussen 14.00 en 15.00 wordt mijn pakketje opgehaald door DHL. Maandag 27 November zal het in Adelaide zijn!!!!

Wow Catkin!!!

:congrats:

Helemaal niet gezien dat je een positieve uitslag hebt!!!!!! GEFELICITEERD en wat gaat het allemaal snel, je loopt behoorlijk voor op schema :)

Groetjes,
Lela  :up:

Dank je  :lol:. Loop inderdaad nog steeds een maand voor op schema  :up:.
Vond het overigens wel een dik pakket geworden. Omdat er, buiten een paar gecertificeerde kopieen van IELTS, skills assessment, paspoort en een uitreksel, voornamelijk ook documenten inzaten die ook al naar het AIWCW zijn gestuurd. Maar mede dankzij de formulieren (47sk en 80) is het toch een flink pakket geworden, toch veel dikker dan die van mn skills assessment. 

Gaaf zeg. Een goed gekeurd Skills Assessment. Dat is de bealngrijkste stap van het hele emigratieproces. De rest is ook heel belangrijk natuurlijk maar daar worden maar heel weinig mensen op afgekeurd. Gefeliciteerd.

27 November om 9.02 is mijn pakketje aangekomen bij de ASPC en is er voor getekend :up:
Nu begint dus ook voor mij het lange wachten...

Hahahahha ja dat wachten is ecccchhht kl*te.

Ik snap ook niet waarom het allemaaal zoooo lang moet duren, maar als het dan eenmaal zover is dat je je visum krijgt.............................dan ben je zooooooooooooooooo blij  :lol:

Succes met wachten :oops:

Liefs Eutrice

Tja, wachten... Kweet er alles van!!!
Maar alles is tot nu vrij voorspoedig gelopen toch...?
Laim en ik hebben ruim 2 mnd geleden onze aanvraag verstuurd en tot op heden nog geen enkel bericht terug, ook niet of en wanneer t ontvangen is. Maar kgeloof dat dat normaal is. Zou toch wel erg handig zijn als we een case file nr hebben zodat we nu nog meer bewijs van relatie kunnen sturen aangezien ik nu in Ierland woon.
Best super mooi hier! Ik kijk vanuit mn slaapkamer uit op zee en kan de meest prachtige wandelingen maken langs de kliffen. Als iemand van jullie nog es naar Ierland gaat vergeet Waterford dan niet!!! (zuid-oost kust)
Ps sorrie dat ik zo lang nix heb laten horen, heb niet altijd verbinding hier aangezien ik in n ouderwets dorpje woon (Tramore) Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ja ik wil eigenlijk straks wel mn medicals en VOG frontloaden (Ik wil in januari een afspraak maken, zodat ik er in maart terecht kan, dan heb ik een week vakantie). Ook gelijk mn VOG opsturen, maar zou wel makkelijk zijn als ik een case file number zou hebben tegen die tijd...

En ja tot op heden is alles heel erg voorspoedig verlopen en mag ik absoluut niet klagen (lig een maand voor op mn schema), waardoor mn streefdatum steeds reeeler leek/ lijkt te worden. Deze laatste fase duurt echter erg lang en daarin kan natuurlijk ook nog het een en ander misgaan.

Heb al een tijdje je voortgang niet gevolgd, maar is fijn om te lezen dat alles zo goed gaat! Zo snel ook!
Gefeliciteerd! (Hoe lang moet je gemiddeld wachten of het vervolg?)

Greetz
Inacar

Dank jullie wel allemaal.

Nog even een vraagje. Nu het lange wachten is begonnen heb ik besloten de medicals en VOG te gaan frontloaden. In januari wil ik mijn VOG aanvragen (ben binnen dat jaar dan toch in OZ) en in Maart, als ik vakantie heb, mn medicals doen. Nu vroeg ik me af of je VOG alijd in het Engels is, of dat je dan ook dat engels talige formulier moet uitprinten? Of dat dit ook het nederlandstalige mag zijn, omdat het toch een engelstalig VOG is? Iemand ideeen? Ze lopen bij de DIMA 9 weken achter, waardoor ik pas over een tijdje een bevestiging krijg, krijg je dan tevens gelijk een casefile number (want die zal ik wel nodig hebben om mijn VOG en Medicals op te sturen).

Iemand verder ervaring met paneldocters in Den Haag?

Een hoop vragen, maar dit zijn de laatste dingen die ik ook echt moet doen. Kan ik ze beter doen terwijl ik wacht, met een beetje de hoop dat ik uiteindelijk voor eind Juli (of uiterlijk voor eind augustus) mn uitslag krijg (dan kan ik nog in Oktober weg).

Hee Catkin!

Ik kon gewoon naar de gemeente in Nederland waar ik woonde (dat moet geloof ik zelfs) en dan doe je een aanvraag voor VOG. Dan kun je aankruisen om welke reden dat is. Je moet even zorgen dat je adres van Immigration Department hebt, want je moet een adres opgeven.
Je hoeft niks geen file nummer of zo te hebben hoor! Het is gewoon een NL formulier. Maar omdat je reden emigratie is, krijg je hem terug: in het Nederlands! Ha ha, maar met een kleine vertaling aan de onderkant van het papier en dit is voldoende. Zo ziet het bij iedereen er uit.
Het aanvraagformulier waarmee je naar de gemeente moet, kun je downloaden via de website van Ministerie van Justitie.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoord.

Henriette

Hoi Catkin, soweeeee, jij gaat rap zeg!!! Good on ya!
Liam en ik zijn van het weekend naar een Australische komiek geweest, die oorspronkelijk uit Kalgoorlie komt; Kevin Bloody Wilson. Iemand wel eens van deze man gehoord? We hebben flink gelachen maar een viespeuk ist wel!
Wij hebben afgelopen week inmiddels bevestiging gekregen van onze visumaanvraag. Al met al dus ongeveer 2,5 mnd gewacht, en schijnbaar zijn ze nu ergens in APRIL"!!! Wachten wachten en nog eens wachten dus...
Klaat de laatste tijd niet zoveel meer van me horen, sorrie! Ben hard op zoek naar werk hier in Ierland, ben hier nu ruim 3 weken en helaas nog nix! Ze hebben niet eens fabriekwerk, boehoe... Na de kerst zalt wel n stuk beter gaan hoop ik. Iedereen blijft maar zeggen dat t een slechte tijd is voor de kerst...
Veel succes verder Catkin. Oja, toen ik naar de gemeente ging voor een VOG zeiden ze dat ik deze moest laten tekenen door mijn werkgever! Volgens mij snappen ze t in de Gemeente Venray niet helemaal. Awel, zodra ze om mijn VOG vragen ga ik deze aanvragen, kweet op dit moment niet WAAR ik deze moet aanvragen nu ik in Ierland woon, maar de gemeente venray snapt er dus ook nix van, handig!
Kga weer es verder met werk zoeken! (onder t genot van een kopje senseo crema koffie, geen spijt van dat ik de senseo crema apparaat heb meegenomen en een bult koffiepads aangezien ze hier t dubbele kosten!

Back