Catkin's nieuwe weg naar Australië

Wow! Net je laatste verhalen zitten lezen. Petje af hoor, wat goed dat je hebt besloten om in het NU te gaan leven! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt om altijd maar keuzes te maken met in je achter hoofd dat je over een tijdje naar Oz kan. Wat komt, komt wel. Leef nu lekker je leventje, geniet van NZ! Mijn beste vriendin heeft een Winery 'Merryfields' in Seddon. Tussen Kiakoura en Blenheim. Mischien kun je langsdroppen?
Anyways, ik wens je rust, geluk, en een mooie tijd toe! En super dat je een acteer opleiding gaat volgen, mischien is dat wel de bedoeling voor jou om tijdens 'The long wait for a visum' je de tijd hebt om een opleiding te volgen. Voor je het weet heb je die visum en ga je nieuwe keuzes maken. Maar voor nu is het nu en ik vindt dat je het heel goed doet! :up:

Lieve groetjes, Betty

Inmiddels zit mijn verblijf in Nieuw Zeeland er bijna op. Nog 6 dagen en dan zal ik weer in het vliegtuig stappen. Al met al is het een aparte reis geweest. Op zich een prima vakantie, maar door de achterliggende reden lag er toch een schaduw over.
Begrijp met niet verkeerd; ik heb het prima naar mijn zin gehad, maar in andere omstandigheden zou ik deze reis (waarvan ik een groot gedeelte 6 jaar geleden ook gezien heb), niet hebben gemaakt.
Toch heeft het me, zoals jullie hebben kunnen lezen, ook wat opgelevert. Ik weet nu beter wat ik wil. Heb geleerd dat ik in ieder geval een plekje voor mezelf nodig heb en van daaruit wil reizen, maar dat continu alleen op reis zijn, toch niet meer is waar ik op zoek naar ben.
Op dit moment heb ik er dan ook vrede mee om naar Nederland terug te vliegen. Ik kijk uit naar het opbouwen van mijn leventje daar en wil nu gewoon even rust en lekker mijn eigen ding doen. Hopelijk vind ik snel een baan (ben al aan het solliciteren) en een leuk appartementje in scheveningen. Niemand weet wat de toekomst brengt, zo ook ikzelf niet. Wellicht beland ik ooit nog in Australie, misschien word ik oud in Nederland. Op dit moment laat ik alles even geheel open en richt ik me op de dingen die voor me liggen.
Nu is dat nog even genieten van 6 dagen vakantie. Morgen heb ik mijn laatste werkdag op mijn WWOOF adres, alwaar ik elke dag van 7.30 t/m 12.00 werk (schuren, schilderen en schoonmaken van de eetkamer). Het werk is prima te doen, het eten heerlijk, alleen is de vrouw niet geheel sociaal en zit ik s avonds dus voornamelijk alleen in mn kamer (heb ik wel alles wat ik nodig heb). Zaterdag vertrek ik weer naar het hostel waar ik ook begonnen ben en geniet ik nog van 5 dagen vakantie in auckland; wat souvenirs kopen, keertje naar devonport, keertje naar parnell, lekker uit eten en naar de musical Rent, alvorens ik donderdag op het vliegtuig stap naar nederland en vrijdag 30 april, met groot oranje feest, aankom in Amsterdam...

Jeetje, wat jij schrijft over Nederland, zo voelen wij de reis naar Australië.
De rust in het nu is zo belangrijk! Mede daarom emigreren wij.
Geniet er van en plan in de rust weer de toekomst voor over 5 jaar.
Geniet nog even lekker daar.
Je hebt gelijk. :up:

Wow, heftig wat je allemaal doormaakt en knap dat je nu toch voor jezelf voor de komende tijd een keus hebt gemaakt. In het NU leven is inderdaad heel belangrijk om gelukkig te zijn. Geniet nog van de laatste dagen daar en heel veel geluk in Nederland en waar je later uiteindelijk ook terecht komt!

hey Femke,

Ik vind het knap van je om in het nu te leven. Ben blij dat je hebt kunnen uitmaken wat je wilt met je leven, (op dit moment).

Je weet niet wat de toekoms brengt... wat komt...komt!

goeie reis terug gewenst :up:

Good on you Femke! Ik volg je helemaal. Het is en voelt beter je te richten op wat IS dan wat niet is, want daar kan je niets mee. En we komen precies terecht waar we wezen moeten, op de één of andere manier, hier of daar of elders. Het allerbelangrijkste is een zekere mate van gezondheid en geluk, en het liefst heul veul natuurlijk!

Aroha nui, en good luck! :flowers:

Hey Femke,

Ondanks dat ik helemaal met je meevoel over leven in het hier en nu, wil ik je toch nog iets anders meegeven. Zelf heb ik jarenlang gewerkt als reisleidster in het buitenland wat inhield dat ik het grootste deel van het jaar elders woonde en werkte. Altijd als ik daar was kwam er een fase, vaak aan het einde, dat ik verlangde naar bekende dingen om me heen en Nederland ging idealiseren, net als jij alternatieve plannetjes ging maken en me ging verheugen op nieuwe plannen. In je hoofd kleur je dat allemaal heel fijn in. Als je eenmaal weer in de nederlandse regen loopt en alles wat je gemist hebt weer gewoon is gaan je reiskriebels weer opspelen en begint het verlangen naar elders weer. Het is heel goed dat je de realiteit van je visumvooruitzichten accepteert en er het beste van maakt ik hoop alleen dat het ook echt realistisch is en dat je niet voor je het weet aan een opleiding en een huis vastzit en dat dat het dan ook niet is. Ik denk dat je - maar volgens mij schrijf je dat ook - Australië best als doel mag blijven zien zolang je het heden accepteerd zoals het zich aandient en daar tevreden mee bent. Ik weet ook niet precies waar ik naartoe wil ik hoop alleen dat het je straks niet tegenvalt als je weer hier bent.. Succes met alles hè!

:smile:
Marika

Hoi Femke,

Soms heb je gewoon een nieuw soort ervaring nodig om te realiseren wat je hebt, of nodig hebt.
Je hebt je batterij weer opgeladen en gaat vol goede moed weer aan de slag in Nederland.
Prima toch?
Als je maar eerlijk bent ten opzichte van jezelf, je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

En zoals al eerder werd gezegd: Good on Ya!

Marie

Tuurlijk zit er een risico vast aan de plannen die ik maak, maar wat betreft Nederland idealiseren, doe je dat denk ik ook met een emigratie, alleen dan idealiseer je australie. In Nederland weet ik echter beter wat ik heb, waardoor het daardoor zelfs makkelijker is om ook de realiteit onder ogen te blijven zien. En ja, ik zal best wel eens balen, als er weer een lange strenge winter aankomt en ja dan zal ik best wel eens naar Australie willen. Echter is dat op dit moment geen optie en ik heb besloten (en daar sta ik voor 100% achter), dat ik voorlopig geen plannen maak voor mijn te onzekere toekomst in australie.
Voor mij is de stabiliteit nu belangrijk, de plek om mijn leven op te bouwen, dat was immers ook het doel in Australie. Daarnaast; nergens zit je eeuwig 100% aan vast. En wat betreft het maken van de nieuwe plannen; het plan een theateropleiding te gaan volgen lag er al erg lang... Dat is niet iets wat is ontstaan, omdat australie niet doorging. Alleen heb ik nu de tijd en ruimte om het te gaan doen! De kans dat ik de komende 3 jaar een visum krijg is gewoon niet groot en als ik eenmaal aan een opleiding begin, wil ik deze ook afmaken. Daarnaast heb ik sowieso 5 jaar om naar australie te vertrekken, mocht ik mijn visum toch onverwacht volgend jaar of over 2 jaar al krijgen. En wat betreft een huisje, mocht ik tegen die tijd toch willen emigreren is daar ook wel weer iets op te vinden, niets is onoverkomelijk...
Ik weet welk risico ik loop en ben bereid dit risico te nemen, om mijn leven nu op te bouwen, om te genieten van de tijd die ik nu heb. Ik ga geen dingen meer laten voor een emigratie die er al 4 jaar aan zit te komen, maar steeds niet doorgaat. De afgelopen 4 jaar heb ik hierdoor een aantal dingen gelaten en dat is gewoon geen optie meer. Ik ga dus mijn eigen keuze achterna. Ik begrijp alle waarschuwingen, maar ik denk dat mensen ook mijn standpunt moeten kunnen begrijpen. Daarnaast is het een weloverwogen beslissing, niet een impulsief besluit.

Ik ben inmiddels weer in nederland en ben druk op zoek naar een baan en woonruimte in scheveningen/ den haag.

Femke,

Op een of andere manier kan ik zelfs een beetje jaloers op je zijn. :rolleyes:
Je hebt heel bewust een einde gemaakt aan een onzekere periode, hebt alle opties open, gaat vol goede moed een nieuwe toekomst tegenmoet.
Leuke nieuwe dingen doen, nieuw huisje, opleiding, enz.
Wat jij schrijft over veel dingen laten ivm met "aanstaande" vertrek, dat is maar al te herkenbaar.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook voorzichtig weer wat dingen aan het ondernemen ben, voor je het weet ben je (en zeker de kids) "oud".
Blijft wel dubbel.... :-(

Succes met het zoeken van een baan!

Marie

Welkom terug! Je hebt wel triest NL weer uitgezocht, vorige week was het hier nog stralend :wink: .

Veel succes met het vinden van een baan en je draai hier!
Annemarie

Welcome home! Het is idd misschien niet datgene dat je jaren voor ogen hebt gehad, maar op een bepaald moment wil je zekerheid en stabiliteit en daar heb je nu voor gekozen en dat zal niemand je kwalijk kunnen nemen. Wie weet wat er over een paar jaar nog gebeurd en hoe je er dan voor staat.
Succes met alles!

Hey die Femke,

Al weer helemaal gewend aan Nederland? Zit je nog in Doetinchem of heb je inmiddels al je eigen woning? Begreep dat je weer in de richting van Den Haag wilt gaan, betekend dit ook dat je weer bij je oude werkgever gaat werken of dat toch niet?

We kunnen altijd weer een kroegje/restaurantje pakken als ik in Nld ben, zowel D'chem als Den Haag staan op de planning voor sept/okt :lol:

Meid heel veel succes met je nieuwe start!

Groetjes Chantal

Hey,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen in dit topic, vooral ook om dat ik voorlopig toch niet ga en dit een australie emigratie forum is. Maar inmiddels heb ik wel wat nieuws...
Ik woon inmiddels weer in scheveningen. heb een tijdelijk kamer hier, wel wat klein (max 20m2, inclusief het balkon), maar wel met een eigen "keukentje" en douche en alleen de toilet moet ik delen.
Verder heb ik vandaag een tweede gesprek gehad bij jeugdformaat en vanaf 7 juni ga ik daar als ambulant hulpverlener werken, voor 36 uur per week. Nu werk ik tijdelijk via het uitzendbureau, maar dat duurt dus niet zo lang meer!
Ik hoop binnenkort een nieuw appartementje te kunnen zoeken.
In Juni heb ik auditie voor mijn theater/ acteer opleiding, ondanks dat ik al aangenomen ben (ik moet toch komen om de leerkrachten te leren kennen, maar kan niet meer afgewezen worden) en begin in September dus metde opleiding. Dan ga ik het dus ook erg druk krijgen. Zo begint mijn leven toch een beetje vorm te krijgen.
Chantal: als je in nederland bent, hoor ik het wel. Altijd gezellig om af te spreken!

Hai Femke, ik zit niet veel op het forum maar lees nu dat je terug bent in NL. Kan me goed voorstellen dat je dit besluit genomen hebt, je kunt niet jarenlang in de "toekomst" leven, die ook nog onzeker is. Inderdaad is 'welfare work'van de SOL gehaald, helaas...wij waren ook al een eindje op weg en nu is alles super-onzeker. Het is nu afwachten of het beroep op een van de State-sponserings lists voor gaat komen...en of de toelatingseisen gaan veranderen. Wens je veel succes met alles wat je nu onderneemt, leuke opleiding!

Hoi Femke, dat klinkt alsof je de boel best snel aardig op de rit aan het krijgen bent. Geniet ervan, baan en opleiding, super! Wordt wel druk natuurlijk, maar als het dingen zijn die je leuk vindt is dat niet erg. Succes, goed gedaan!

Ja, helaas is het niet anders. Ik ben ook benieuwd of ik mijn visum ooit nog krijg, daar mijn opleiding niet meer op de SOL staat en volgens mij het nu niet zeker is of je dan uberhaupt je visum nog krijgt. Wat dat betreft maar goed dat ik deze keuze heb gemaakt. Toch ben ik wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen qua visumaanvraag... Maar goed, ondertussen maar lekker mn leven hier opbouwen...

Back