Dijnnas' stavaza-> Verwelkoming en afscheid

[quote author=Fae link=topic=8077.msg110658#msg110658 date=1202636162]
In Broome is het altijd heel lekker warm....
[/quote]

En heeft een vochtige, natte periode in het jaar. Een van de dingen die we moeten vermijden.

[quote author=Markus link=topic=8077.msg110660#msg110660 date=1202637238]

Wij zijn ook nog in dubio over waar te wonen . :|
We hebben het luxe probleem te kiezen tussen Sydney (northern beaches) en Brisbane (zuidkant).
Persoonlijk vond ik Sydney en omgeving mooier dan Brisbane .
Wat temperatuur betreft is Sydney niet het warmste maar gezien ik in de buitenlucht moet werken vind ik dat niet een heel groot probleem.
Tijdens onze vakantie in OZ hebben wij in Brisbane area een paar echt warme dagen gehad (38 graden  :shock:)

Groet Markus
[/quote]

Als ik tussen die twee moet kiezen, zou ik het wel weten. Sydney for sure! Ik vind de omgeving vele malen mooier en vind Brisbane te vochtig. Heb er helemaal niets mee met die stad, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar idd, luxe probleem, heerlijk toch?

Het zal voor ons of Sydney, of Perth worden. Het klimaat in Perth is eigenlijk het meest ideale voor ons, maar wij zijn ooit verliefd op Sydney geworden en dan is het moeilijk omschakelen he. Omgeving Perth vind ik fantastisch. Voor mijn man is het idee nog even wennen.

Hee Dijnnas, wat lees ik nu??? Worden we buren in Perth?  :evil: Oh nee ik bedoel in Adelaide?  :grin:
But seriously als ik je nog even verder kan helpen met twijfelen, waarom niet Adelaide? Heerlijk mediterraan klimaat, dus warme droge zomers, milde (voornamelijk) droge winters...en Tampet in de buurt om de Barossa wijnen mee te gaan proeven  :cool:

Wat wil je nog meer?  :roll:

Tampet, nu we het toch over mooie lokaties hebben; wat dacht je van Perth?  :grin:

Ben je er al uit dan, ik was nog in de veronderstelling dat je twijfelde. Adelaide is leuk, maar wij zoeken heet, heter, heetst en droog. En lekkere wijn natuurlijk, ja wijn, niet vergeten, erg belangrijk. Had ik al gezegd dat... :p Die heb je gelukkig in Perth ook. Dus Tampet: plannen omgooien en op naar WA!

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110918#msg110918 date=1202851393]
Ben je er al uit dan, ik was nog in de veronderstelling dat je twijfelde....
[/quote]

Ach wat zal ik zeggen ik vermoed dat ik tot op de dag van vertrek aan de gate nog sta te twijfelen... :grin:
Ik sluit niets uit, maar ik vermoed-standvastige mensen die we zijn- dat we toch zoals gepland en al 2 jaar bedacht/georienteerd etc. toch eerst richting Adelaide koers zullen zetten, en mocht dat om wat voor reden dan ook niet uitpakken (bv. vanwege ahum de smog), dan kom je me vanzelf tegen in Kingspark!  :grin:

Ik ben dan die vrouw op de zwarte omafiets die Erna (van Jan en Erna) op haar racefiets probeert bij te houden... :grin:

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110682#msg110682 date=1202658158]
Het zal voor ons of Sydney, of Perth worden. Het klimaat in Perth is eigenlijk het meest ideale voor ons, maar wij zijn ooit verliefd op Sydney geworden en dan is het moeilijk omschakelen he. Omgeving Perth vind ik fantastisch. Voor mijn man is het idee nog even wennen.
[/quote]

ik zeg nix  :whistle: :whistle:

Gezellig zo hebben we al een fietsclubje Dijnnas , Tampet en ik , geen zorgen Tampet ik ga ook niet meer zo hard dat was vroeger jong en zonder gebreken :grin:
Kunnen we altijd door de Swan Valley gaan fietsen langs de winery's en niet zoveel heuvels :up:

Hmmm, misschien moeten we een 'haal Tampet naar Perth' topic opzetten???   ;-)

BTW Tampet, blijf je de voorkeur voor je schuilnaam houden of mag het wat opener vanaf nu ...?

Terug on topic:
Dijnnas: Ook voor ons gold dat we Sydney ook werkelijk prachtig vonden. Maar toch kozen we voor Perth. Sydney lijkt ons een prachtige stad om te (mogen) wonen wanneer je niet meer hoeft te werken, maar zover is het voorlopig nog niet ;-). En dan is ook het klimaat in Perth toch nog een stukkie prettiger ook ... (vinden wij tenminste).

[quote author=Hansie link=topic=8077.msg110928#msg110928 date=1202859819]
[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110682#msg110682 date=1202658158]
[/quote]
ik zeg nix  :whistle: :whistle:
[/quote]

:grin: :grin:

@ Erna: Hoe platter hoe beter die weg wat mij betreft. Ik heb een gruwelijke hekel aan om hoog fietsen. Ik denk dat Tampet ons nog dik inhaalt. Kunnen we er ook een fiets / zwem / zon clubje van maken? OP de fiets naar het strand en dan maar lekker in het zonnetje zitten en zwemmen. Drankje er bij, hapje er bij                :sunny:                                         
                                                                                                                                                                                                :beach:  :flipper:

[quote author=perthpete link=topic=8077.msg110955#msg110955 date=1202886087]
Hmmm, misschien moeten we een 'haal Tampet naar Perth' topic opzetten???   ;-)

BTW Tampet, blijf je de voorkeur voor je schuilnaam houden of mag het wat opener vanaf nu ...?

Terug on topic:
Dijnnas: Ook voor ons gold dat we Sydney ook werkelijk prachtig vonden. Maar toch kozen we voor Perth. Sydney lijkt ons een prachtige stad om te (mogen) wonen wanneer je niet meer hoeft te werken, maar zover is het voorlopig nog niet ;-). En dan is ook het klimaat in Perth toch nog een stukkie prettiger ook ... (vinden wij tenminste).
[/quote]

Hoe lang wonen jullie nou in Perth Pete? Voor ons is ook het klimaat dat het hem doet en ik vind de omgeving prachtig.

Tampet, nu we het toch over mooie lokaties hebben; wat dacht je van Perth?  :grin:
[/quote]

Zo! Ben jij even 180 graden omgedraaid??? Hoe dat zo opeens? :)

Kunnen er nog meer bij jullie fietsclubje, ik ben dan wel niet meer de jongste maar nog recht van lijf en ledenen, mijn fiets neem ik mee en ja...   ik heb ook een gewone fiets! vallen we niet meer zo op tussen al die mountainbikes en racefieten.magda

Mmm en dat hapje en drankje onderweg klink ook niet slecht.

[quote author=4np link=topic=8077.msg110962#msg110962 date=1202887861]
[/quote]

Zo! Ben jij even 180 graden omgedraaid??? Hoe dat zo opeens? :)
[/quote]

Ja, tja, ach, wat zal ik zeggen...Niets is zeker in het leven...ook het vertrek naar Perth nog niet. We zijn op zoek naar een warme en droge omgeving en je kunt veel van Sydney zeggen, maar de laatste tijd is het er verre van droog. Kan een toevalstreffer zijn, maar warmte en droogte is behoorlijk belangrijk voor ons. Sydney vinden we helemaal te gek en hebben ons dan ook een beetje blind gestaard. Ik weet het, dom, dom, dom. De lokatie wordt dus officieel in heroverweging genomen.

[quote author=magda link=topic=8077.msg110963#msg110963 date=1202887890]
Kunnen er nog meer bij jullie fietsclubje, ik ben dan wel niet meer de jongste maar nog recht van lijf en ledenen, mijn fiets neem ik mee en ja...   ik heb ook een gewone fiets! vallen we niet meer zo op tussen al die mountainbikes en racefieten.magda

Mmm en dat hapje en drankje onderweg klink ook niet slecht.

[/quote]

Hoe meer zielen...  :smile:

Ik heb wel een heeele snelle en stoere fiets, maar weet niet of hij mee gaat, of dat ik een nieuwe in Australie ga kopen.

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110969#msg110969 date=1202888801]
Ik heb wel een heeele snelle en stoere fiets[/quote]

Nooit geweten dat een fiets heel snel was. Ik had altijd gedacht dat de persoon die op die fiets zat de snelheid bepaalde :-D

"Adelaide is leuk, maar wij zoeken heet, heter, heetst en droog. En lekkere wijn natuurlijk, ja wijn, niet vergeten, erg belangrijk. Had ik al gezegd dat... :p Die heb je gelukkig in Perth ook. Dus Tampet: plannen omgooien en op naar WA!"

Heej Dijnnas,
Als het je alleen om het klimaat gaat, dan kan ik je Kalgoorlie aanbevelen, of Alice. Moet je verder niet te veel willen  :|
Maar kijk hier eens, weerkaarten met alles over humidity en temperaturen:
http://www.bom.gov.au/climate/averages/climatology/relhum/IDCJCM0014_relative_humidity.shtml

Groet, Fae

[quote author=Maluka link=topic=8077.msg110983#msg110983 date=1202895816]
[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110969#msg110969 date=1202888801]
Ik heb wel een heeele snelle en stoere fiets[/quote]

Nooit geweten dat een fiets heel snel was. Ik had altijd gedacht dat de persoon die op die fiets zat de snelheid bepaalde :-D
[/quote]

Hahaha, lekker uitgeslapen? Krijg je van het relaxte leven he  :grin:

[quote author=Fae link=topic=8077.msg110995#msg110995 date=1202899827]
"Adelaide is leuk, maar wij zoeken heet, heter, heetst en droog. En lekkere wijn natuurlijk, ja wijn, niet vergeten, erg belangrijk. Had ik al gezegd dat... :p Die heb je gelukkig in Perth ook. Dus Tampet: plannen omgooien en op naar WA!"

Heej Dijnnas,
Als het je alleen om het klimaat gaat, dan kan ik je Kalgoorlie aanbevelen, of Alice. Moet je verder niet te veel willen  :|
Maar kijk hier eens, weerkaarten met alles over humidity en temperaturen:
http://www.bom.gov.au/climate/averages/climatology/relhum/IDCJCM0014_relative_humidity.shtml

Groet, Fae
[/quote]

Het gaat ons niet alleen om het klimaat, ook de omgevig. Perth is voor mijn man al een stapje te rustig, laat staan Alice :) Bedankt voor de link trouwens.

Aah Dijnnas, bij zo'n fietsclubje fiets ik al alleen ons doel is  :bike: oeps nee ik bedoel :coffee:.

Maar als je wilt :flipper: :beach: ben ik ook voor te vinden. Maar vanuit Kalgoorlie is  het wel een heel eind fietsen.

@ Magda als je mee wilt, altijd welkom (is geen Nederlandse clubje overigens).

Cheers :up:

Nee Perthpete niet stout doen, we houden het gewoon op Tampet...ook al ben ik een IT-er, ik ben voro t overige best wel cyberschuw... :roll:

@Dijnnas: ja, ja ja Op de fiets naar t strand, fiets in t zand en dan lekker aan een koele Chardonnay...en als t dan echt moet OP de fiets terug...OF nog beter: fiets lekker in t zand laten liggen en met de voiture terug... :grin:

Of val ik nu door de mand als aardsluiaaard?  :?

Erna en Magda akkoord? Noemen we het het 'would like to go on my bike but it's sooo hot today' clubje.. :grin:

Oh en Erna die Swan Valey klinkt ook divine...heuvels en tegenwind zijn niet my cup of tea..

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg110958#msg110958 date=1202887170]
Hoe lang wonen jullie nou in Perth Pete? Voor ons is ook het klimaat dat het hem doet en ik vind de omgeving prachtig.
[/quote]

Hoi Dijnnas, Wij wonen sinds 6 april 2006 in Perth (zie ook mijn signature ;-) ;-) ), sinds eind juni dat jaar in ons eigen huis. In die (nog geen) 2 jaartjes hebben we kennelijk al wel de droogste winter in 100 jaar meegemaakt (vorig jaar) en nu (deze zomer) zitten we kennelijk in de 'longest stretch of hot weather' in meer dan 40 jaar. Al een aantal weken zijn de temperaturen boven de 30 (regelmatig boven de 35). 
Over warmte en droogte hoef je je in Perth geen zorgen te maken, dat is er volop. Wat wel wat wennen kan zijn is dat de winters dan wel niet zo koud zijn als in NL (we moeten er niet aan denken ooit nog in de winter naar NL te gaan!) maar dat de maanden juli/augustus toch wel een beetje regen maanden zijn en de nachtemperaturen zijn nog wel eens fris in die tijd (4-6 graden of zo). Van de (weer ;-) ) andere kant is het ook wel weer zo dat het maar zelden echt een hele dag door miezert, meestal gewoon echt flinke buien zoiets als sporadische zomer buien in NL zeg maar.
Maar terugkomend op de zomer, deze warmte is toch wel heel lekker hoor (ben ik wel blij dat we geen buitenwerkers zijn natuurlijk ;-).

[quote author=tampet link=topic=8077.msg111063#msg111063 date=1202935897]
Nee Perthpete niet stout doen, we houden het gewoon op Tampet...ook al ben ik een IT-er, ik ben voro t overige best wel cyberschuw... :roll:
[/quote]

Ha, ha, no problem Tampet, we houden het gewoon op Tampet ... ;-). Misschien ook wel heel verstandig hoor om enigzins cyberschuw te zijn. Ik denk ook wel eens dat ik er nog wat voorzichtiger mee zou moeten zijn dan ik ben. Maar ja, dingen die eenmaal op internet gezet zijn, zijn niet makkelijk weer ervan af te halen zeg maar ..

[quote author=tampet link=topic=8077.msg111063#msg111063 date=1202935897]

@Dijnnas: ja, ja ja Op de fiets naar t strand, fiets in t zand en dan lekker aan een koele Chardonnay...en als t dan echt moet OP de fiets terug...OF nog beter: fiets lekker in t zand laten liggen en met de voiture terug... :grin:

Of val ik nu door de mand als aardsluiaaard?  :?

[/quote]

Als er een aardslui is, ben ik het wel  :grin:, tenminste, buiten het werk om dan.

@ PerthPete: Blijkbaar was ik nog niet helemaal wakker, of eigenlijk verkeer ik in een permanente status van half slaapwandelen de laatste tijd. Goed. Klinkt in ieder geval erg goed, die stad van je  :wink: Nu manlief nog overtuigen, maar ook dat zal wel op zijn pootjes terecht komen. Je kunt er iig beter fietsen dan in Sydney, dat is een grote pre voor hem. Meer geweldige verhalen zijn natuurlijk altijd welkom  :smile:

Back