Dijnnas' stavaza-> Verwelkoming en afscheid

we wonen in Goverwelle maar zijn import uit Limburg (Francois) en Guatemala (Elsa). Eerlijk gezegd hadden we het er pasgeleden over dat we na 10 jaar in Gouda nog nooit op de kaasmarkt zijn geweest (maar wel heel vaak bij Hoogendoorn kaas & wijn.... :cool:)

Wat was die regel ook al weer mbt alcohol...? O ja, geniet maar drink met je maten... :up:
Ja, ben ik helemaal voor!

Geen luilekkerland Erna? Hm... We kunnen gelukkig nog terug  :lol:

We zijn druk bezig met het verzamelen van documenten, hebben wat prijzen opgevraagd van notarissen voor de certificering en hebben een goedkope gevonden. E35,- voor 35 stukken. Da's toch al snel eh... E1 per document  :wink:

Bestaat er ook 'mad meat" Tampet? Ben nl meer van de rode wijn, dan de witte. Colatje light is ook goed, als het maar geen Pepsi is  :wink:

En nu je het zo schrijft Fran of El... Heb ik je die vraag al niet eerder gesteld? Ik ben dan nog wel geen 18, maar het ouderdomsproces is al ingezet.
Ik ben er nu al bijna 7 jaar weg en woonde in de binnenstad, dus lijkt me stug dat we elkaar kennen.

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg112040#msg112040 date=1203698692]
Bestaat er ook 'mad meat" Tampet? Ben nl meer van de rode wijn, dan de witte. Colatje light is ook goed, als het maar geen Pepsi is  :wink:
[/quote]

Tuuuurlijk, no worries en anders neem ik een paar lekkere Shirazen voor je mee uit de Barossa valley...(en wat paracetamol  :grin:)
He goed trouwens van die notaris activiteiten, dat betekent dat julei toch echt...bijna...etc. etc...

In the meantime is Tampet2 druk aan het schuren/plamuren etc. etc....niet dat we het 1 maart verkoopklaar krijgen (waar we wel een beetje op mikten...) ziet er meer uit dat het midden/eind maart wordt...maar wie weet is de lente dan al een beetje begonnen en dus ons dakterras ook wat groener en levendiger dan nu.....en zo rommelen we door.... :roll:
(oeps ik zit mijn topic in jouw topic te gieten...als Lost maar niet boos wordt  :evil:)

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg111749#msg111749 date=1203512749]
@ Franel-go-OZ: Zag trouwens in een heel ander topic dat jullie in Gouda wonen. Misschien kennen we elkaar dan wel. Ben er geboren en getogen.
[/quote]

Nog meer Gouwenaren? Erwin komt van origine ook uit Gouda (geboren en getogen behalve de laatste 10 jaar van ons leventje in Nederland) en ik heb er jjjjaaaaarreeen gewoond en oorspronkelijk uit Reeuwijk.
Klein wereldje zeg!

Mariette

We wonen in Goverwelle, dichtbij de Reeuwijkse plassen.... Errug mooi :up:  En lekkere paling... :Cooking:

En nou we toch zo bezig zijn, is er toevallig iemand uit Zuid-Limburg, in het bijzonder uit het gehucht Schinveld? :hi:

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg112194#msg112194 date=1203872408]
Nog meer Gouwenaren? Eenmaal, andermaal?  :wink:
[/quote]
Ik mag het nie hopen, we zijn er niet voor niets weggegaan.  :wink:  :grin:

Mariette

Ik ben weliswaar geen Gouwenaar, maar hoe ist met je? Is die R..nu al... :plane:?
En moest jij niet binnenkort Ieltsen? Easy peasy, no worries!  :up:

Ciao,
Tampet

Nou Tampet, bijnnnaa goed nieuws...
RPL is al even klaar en we hebben wat documenten laten certificeren. 5 min. voordat we op weg gingen naar de vertaler kwamen deze twee administratieve nono's er achter dat na 47 keer controleren wij toch nog vergeten waren een aantal documenten te laten certificeren. Ach ja, er zijn ergere dingen, maar wel weer typisch wij.

de 29-e IELTS, maar 4,5 general, dus komt goed. Heb nog niets gedaan  :oops: misschien overschat ik mezelf een beetje  :?

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg113890#msg113890 date=1205776682]
...bijnnnaa goed nieuws...
[/quote]

[size=60pt]Olééééé!!!![/size]

is er al goed nieuws? ;)

Geen nieuws , goed nieuws toch???????????
Of Dijnnas houdt het allemaal voor zichzelf en is nog steeds voor de 48ste keer aan het controleren :lol:

Hoe was je IELTS :up:

Nog even geen oleeeeeeeeeeeee hier :grin:
Nog tot vrijdag wachten, maar het si prima gegaan en de 4,5 zit er zeker in.
Dinsdag kan ik de vertalingen op gaan halen en dan kan de rpl reut de deur uit. HE HE, eindelijk!

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg115532#msg115532 date=1207464025]
HE HE, eindelijk!
[/quote]

Ja, ik weet het, liever een winter in Perth dan een zomer in NL, maar: Always looking at the bright side of live, dus:

Denk maar zo dat je nu de winter dit jaar overslaat hier ....

Thnx PP, voel me al een stuk beter  :grin:
Ach, eerder dan volgend jaar augustus / september gaan we toch niet weg. Bovendien was het lekker weer vandaag: zonnig en 7,5 graden  :cool: + :freezing:

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg115532#msg115532 date=1207464025]
Dinsdag kan ik de vertalingen op gaan halen en dan kan de rpl reut de deur uit.
[/quote]

Wat lees ik nu??? Echt? [glow=red,2,300]YEEEEHAAAAA!!!  [/glow] :up: :up:
Wat heerlijk joh en fijn dat de IELTS goed ging, ge schiet al aardig op zou mijn Vlaamse collega zeggen  :lol:

Hey das mooi! Ben wel benieuwd naar je IELTS uitslagen hoor ;) Ik had ook het idee dat ik toch zeker wel een 4.5 gehaald zou hebben, mee het was veel meer dan ik verwacht had toen :) Zul jij vast ook wel hebben.
De rpl dus bijna de deur uit en dan maar afwachten? Zal alvast m'n duimkapjes weer uit de kast halen, anders krijg ik nog meer eelt ;)

Ja he, die RPL heeft zoooo veel tijd gekost. Ik heb net de vertalingen opgehaald en dan nog eea uitzoeken en weg met die reut, ik wil het hier niet meer zien.
Van deze situatie:  :computer: :whip:
naar deze situatie : :happy: en dat alleen door een enveloppe op de bus te doen.

Om IELTS maak ik me niet druk, bij Dijnnas 2 was het veel spannender (of eigenlijk is het dan Dijnnas 1 he, ere wie ere toekomt). Maar ik post graag het bericht dat ik allemaal 8-en heb  :wink:

Dus vanaf morgen: [move]DUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMENDUIMEN[/move]

Bedankt alvast Annemiek.

[size=20pt]AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH[/size]

Heb ik de vertalingen net opgehaald, wordt de man van Dijnnas wakker en zegt: Hee, we moesten 7 documenten twee keer laten certificeren, dus ook twee keer vertalen en we hebben het maar een keer gedaan! Daar had ik als administratief-blind persoon dus NOOIT aan gedacht! Ik blij dat er nog iemand hier in huis wakker is.
Als de sodemieter weer de vertaler gemaild in de hoop dat zij het nog ergens heeft opgeslagen. Ik had haar al gezegd dat ze me in alle waarschijnlijkheid snel weer terug zou zien...

IK WORD GEK!!!!! Als we sit al niet kunnen, kunnen ze ons maar beter ver weg van Australie houden.

Misschien heb je de tweede set helemaal niet nodig aangezien alleen een scan voor je visum aanvraag volstaat......tenzij ze het orgineel ook willen zien.

Dat is misschien wel zo, maar dan is het toch handig om voor jezelf minimaal 1 origineel in handen te hebben voor het geval je dat in Australie nog ergens voor nodig hebt!
Wij hebben ook van alle documenten 2 gecertificeerde kopien en daar weer kopien van etc, je kan nooit genoeg hebben, er gaat minstens 10 kg aan papier mee in de container :grin:

Back