Go#verdomme......

"Let's remember that he was doing something that meant the world to him. Surfing was his soul, his life, his culture and his passion. He loved mother nature in all her glory and is now in her arms eternally. Let's rejoice in that.

All is ook de shark... Surfer's zijn zich terdege bewust van de risico's en accepteren deze. Natuurlijk willen ze niet dood maar niet dood willen is iets anders als de dood niet vrezen als je iets doet wat je passie is. Dus haai lekker laten zwemmen. De enige die om een 'kill the shark' actie vragen zijn de mensen die nooit ver genoeg in het water komen om een great white tegen te komen. Bij al dit soort verhalen heb ik de familie van surfers nog nooit om een revanche horen vragen.

R.I.P Bro!
 
Ja snap ook niet zo goed waarom ze de haai nu willen doden.. Willen ze de surfer terugvinden in zijn maag? Want het is de natuur dat een haai een mens kan vermoorden.. Geeft ons niet het recht om de haai te vermoorden lijkt me.
 
  • Like
Reactions: M5
Mjah, ik snap het ook niet om eerlijk te zijn. Het is een compleet idiote reactie van mensen die niet begrijpen dat de natuur gewoon zo in elkaar zit.
 
  • Like
Reactions: M5
Was hier ook volop in het nieuws, zoals rest van Australia , denk ik.
Welcome in the jungle.
5 metres mad shark vs. 24 year old kid 1.78metres

Hier nog iets wat je niet zult geloven.
Het is ongelooflijk en bijna een miracle.
Hoop ....echt ik hoop voor niemand dit mee te maken, het is te erg voor woorden.
1 persoon hier op xpdite wil na deze gebeurtenis nooit meer hetzelfde zijn.
Wens haar veel sterkte toe......

http://xpdite.net/forum/threads/das-nog-eens-service.12146/#post-179962

Jack>:D
 
Mjah, ik snap het ook niet om eerlijk te zijn. Het is een compleet idiote reactie van mensen die niet begrijpen dat de natuur gewoon zo in elkaar zit.
Precies en helemaal mee eens! Maar goed de reacties is mens eigen denk ik en ook de gedachte van dat het jouw niet zal over komen. Het is het zelfde als al die drama denk ik wanneer een van onze soldaten in Afghanistan omkomt! Heb zelf ook een tijd in het leger door gebracht en je kent de risico's als je uitgezonden word, en thats part of the package! Ga je werken bij de politie,brandweer of ga je de verzorging in weet je dat je tegen wat narigheid aan kan lopen:confused: Tuurlijk erg triest wanneer mensen komen te overlijden. Mensen weten waar ze mee bezig zijn en kennen de risico's, niets word ze opgedrongen en het is dus hun eigen keuze om die risico's te nemen. Persoonlijk heb ik er dus niet zo veel medelijden mee, ondanks dat ik het echt wel triest vind, maar dat is het risco van het vak of in dit geval hobby:rolleyes:
 
Het gaat uiteindelijk om de toeristendollars. Dit heeft mogelijk een negatief effect op het toerisme in die regio dus gaat men in panick mode. Wat mij betreft lekker laten zwemmen, maar de lobbyisten zullen hun zin waarschijnlijk wel krijgen.
 
De reden waarom er op deze haai wordt gejaagd is zijn abnormale gedrag. Wanneer een haai een mens bijt zal dat altijd per ongeluk zijn. De haai ziet de surfer/duiker aan voor een schilpad of een zeehond. Deze haai nam niet een hapje, dacht toen "da's vies, da's een mens, bah" maar bleef terug komen om verder te eten. Hij bleef zijn prooi bewaken. Dat maakt deze haai anders dan de gewone en daarom dus zo enorm gevaarlijk.

Edit: Als je terug leest in de andere haai-aanval verhalen wie we dit jaar in WA hebben gehad (dit is inmiddels de 5e in 12 maanden tijd) zal je merken dat er nooit sprake is geweest van het dier vangen. Dit is dus echt een uitzondering en helaas begrijpelijk.
 
Godver&^%, wat kan Nederland soms verweg zijn.... Heb net gehoord dat mijn oma is overleden en dan wordt je met de harde werkelijkheid geconfronteerd, hier is geen Skype of andere webcam oplossing voor....
 
Hey Sacha. Ik begrijp hoe je je voeld en idd dat is dus helaas de down side van emigreren naar een land zoals australie. Heel ver weg van al je vrienden en familie uit Holland. Sterkte voor nu en hoop dat je deze vervelende en moeilijke periode goed door komt:))

Grz Sander
 
Back
Top