Go#verdomme......

Maar Stevie, we hadden het hier over de Nederlandse belastingdienst...... Dus

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
 
Meende dat jij reageerde op mijnne geschreven $20000 .
Jij vroeg of die 20000 Euro's waren of Dollars.
Dat $ teken stond er toch duidelijk voor die 20000 dus als jij vraagt aan mij of het Euro's zijn of Dollars zijn dan is het toch duidelijk Dollars.
Een $ teken staat nog altijd voor Dollars....niet voor Euro's
Dus als je me vraagt
$ of € ?
"We hadden het over Nederlandse tax" Boehoeee.... dat noemen we "je goedkoop eruit lulle..Einstein".

Don't start discussions with drunk people.
Kun je me nog volgen of komt the bang after....

Anyway.
have a good weekend Stevie ,

Cheers from the Sunshine coast,

Jack>:D
 
Zag het dollar teken ook wel, probeerde je er juist op te wijzen dat het over de NL tax ging...

Jij ook een prettig weekeinde nog!
 
Dat had ik niet in de gaten !! :cool:
Tax in NL...meende dat die tijdens de crisis is afgeschaft.
 
Was het maar waar... Die 20k belasting wil ik wel betalen als ik dan geen inkomstenbelasting hoef over te maken :D
 
Tip voor toekomstige emigranten: Neem je belastingverleden dus maar netjes mee in je koffer...
Op je usb-stok.

Mèn 5 jaar terug... dat is toch allemaal al passé?
Je doet ieder jaar aangifte en halverwege het jaar daarop krijg je netjes de "definitieve aanslag"? Hoe definitief is die dan? Of je 5 jaar na dato effe 20k wil overschrijven?
Poehhh,... Hope not.
 
Vervolg op Jack's post in http://xpdite.net/forum/threads/lastavaza-karolawo.11976/page-8#post-185115

Er is genoeg werk ...overal... als je maar wilt en weet hoe het moet.
I know.
Maar dat betekent wel dat ze op z'n minst kritisch zijn met de immigratiestroom. Misschien aantallen terugschroeven. Het wordt daardoor steeds moeilijker om er te komen. En ik vraag me af of de kwalificatie-eisen doeltreffend zijn. Wordt daarmee het Australische probleem aangepakt of niet? I don't know, ik sta aan de andere kant van de lijn.

Hier in NL is het ook kommer en kwel, met name in de bouw. Als ik jou zo begrijp, is dat bij jullie niet anders. Maar jij hebt werk genoeg, dus dat zegt misschien iets over je werk en arbeidsethos.

"Misschien" staat erbij omdat je nog maar kort voor jezelf bezig bent. In NL is het zo, dat wanneer een ZZP-er de eerste 3 jaren goed doorkomt, hij als ondernemer goed bezig is. De meeste ZZP-ers halen de 5 jaar niet. Waarom? Het groene gras aan de overkant bleek toch niet zo groen. Daarnaast is privé omgaan met geld "1", maar bedrijfsmatig met geld omgaan "2", of misschien wel "5". Met andere woorden: Het uitgavenpatroon (zowel privé als zakelijk) gaat enorm veranderen. En dan moet er belasting worden betaald... En iedere maand de lease van de bus... en van het Festool gereedschap......
En dan?
Nog maar een lening?
Of de bus verkopen?

Maar goed, terug naar de bouw. Same here. Een vertrouwd adres komt waarschijnlijk de moeilijke tijd wel te boven. Er zijn zelfs bedrijven die tegen de verdrukking in enorm groeien. Het is aan de ene kant kwaliteit kunnen leveren, aan de andere kant je richten op de juiste markt. En dat in het toekomstperspectief: baby boomers die nu richting pensioen gaan, rijst de vraag: hoe zal het zijn over 10 jaar? Waar zijn dan de kansen? Daarop inspelen kan een flinke voorsprong opleveren.

Reageer gerust, ik ben benieuwd naar andere meningen en inzichten..:cool:
 
Ik ben rollators en kunstgebitjes al aan het inslaan :)

Over 10 jaar is het hopelijk overal weer wat groener. Ik zit niet in een verkeerde markt gelukkig. Maar om mij heen hoor en zie je situaties. Verschrikkelijk. En dan gaat het helaas niet altijd over hoe hard of goed je werkt...
 
Maaruk Jack, als 2 times self made upcoming millionaire, kan je wellicht vertellen hoe jij aan je eerte klandizie kwam? Na een tijdje is het mond tot mond reclame en een netwerk. Maar in den beginne?
 
Over 10 jaar is het hopelijk overal weer wat groener.
Ik hoop het ook en historisch gezien zou dat ook wel zo moeten zijn, maar resultaten uit het verleden bieden nou eenmaal geen garantie voor de toekomst.

Technologie heeft in de afgelopen 50 jaar enorme ontwikkelingen doorgemaakt, waardoor menselijke arbeidskracht minder nodig is geworden. Concreet: Vroeger had je de vuilniswagen met chauffeur en 2 mannen voor het laden. Tegenwoordig kan de chauffeur het in z'n eentje. Dat betekent dat er minder arbeidsplaatsen overblijven in handwerk-beroepen, maar om de technologie aan te sturen komen er weer meer beroepen bij.

Als je weet hoe de arbeidsmarkt er over 10 jaar voorstaat, kun je je daar alvast op richten. Zal de technologie op dezelfde schaal door blijven zetten of worden de ontwikkelingen "afgeplat"? Sommige mensen stappen eenvoudig over naar een ander vakgebied (omscholen) terwijl anderen zich niet zo goed weten aan te passen.
Zeg jij het maar, mijn kristallen bol is beslagen door de plotselinge weersomslag ;)
 
God gloeiende god%^%#@#^^

Opende mijn email vannochtend. ITunes store, 3 bedragen gaan afgeschreven worden $6, $65 & $109 :mad:,blijkt dat mijn zoontje van 4 op de Ipad in de app store heeft lopen rommelen in zijn zoek tocht naar race spelletjes:confused: Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen geen idee,maar hij heeft het hem wel geflikt! Nou lekker allemaal weer snik...:(
 
God gloeiende god%^%#@#^^

Opende mijn email vannochtend. ITunes store, 3 bedragen gaan afgeschreven worden $6, $65 & $109 :mad:,blijkt dat mijn zoontje van 4 op de Ipad in de app store heeft lopen rommelen in zijn zoek tocht naar race spelletjes:confused: Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen geen idee,maar hij heeft het hem wel geflikt! Nou lekker allemaal weer snik...:(

Balen!! Weet hij je ww dan? Want die heb je toch altijd nodig bij aankopen. Ik zou iig snel n moeilijker ww maken met getallen oid zodat ie t niet zo makkelijk per ongeluk kan doen
 
  • Like
Reactions: M5
Ik hoop het ook en historisch gezien zou dat ook wel zo moeten zijn, maar resultaten uit het verleden bieden nou eenmaal geen garantie voor de toekomst.

Technologie heeft in de afgelopen 50 jaar enorme ontwikkelingen doorgemaakt, waardoor menselijke arbeidskracht minder nodig is geworden. Concreet: Vroeger had je de vuilniswagen met chauffeur en 2 mannen voor het laden. Tegenwoordig kan de chauffeur het in z'n eentje. Dat betekent dat er minder arbeidsplaatsen overblijven in handwerk-beroepen, maar om de technologie aan te sturen komen er weer meer beroepen bij.

Als je weet hoe de arbeidsmarkt er over 10 jaar voorstaat, kun je je daar alvast op richten. Zal de technologie op dezelfde schaal door blijven zetten of worden de ontwikkelingen "afgeplat"? Sommige mensen stappen eenvoudig over naar een ander vakgebied (omscholen) terwijl anderen zich niet zo goed weten aan te passen.
Zeg jij het maar, mijn kristallen bol is beslagen door de plotselinge weersomslag ;)

Mja aan de andere kant is de industrialisatie ook al geweest en toen veranderde er ook al een hoop. Hoeveel banen heeft de lopende band wel niet gekost?

Maar het is inderdaad lastig te zeggen. Mensen die flexibel zijn of met ren toed stel hersens (lees: die makkelijk lerwn) komen er wel. Het is wellicht lastiger voor de groep die hier meer moeite mee heeft...


Maaruk Jack, als 2 times self made upcoming millionaire, kan je wellicht vertellen hoe jij aan je eerte klandizie kwam? Na een tijdje is het mond tot mond reclame en een netwerk. Maar in den beginne?

Ik doe er misschien wat niet seieus over, maar er zijn diverse ondernemers in spee dit oprecht geinteresseerd zijn :)
 
Balen!! Weet hij je ww dan? Want die heb je toch altijd nodig bij aankopen. Ik zou iig snel n moeilijker ww maken met getallen oid zodat ie t niet zo makkelijk per ongeluk kan doen
Moeilijk uit te leggen misschien, maar het wacht woord was vertraagd(15 min) ingesteld. Heeft dus met instellingen te maken. Gelukkig gevonden en de 15 minutes time frame verandert in per direct. Ach mijn vader zei altijd dat elk kind 100000(gulden in die tijd) kost tot 18 jaar haha, nou ja daar gaan we dus iets overheen LOL
 
Er is inderdaad werk zat voor mensen die de juiste instelling hebben. Toen we hier net aankwamen ben ik diverse malen benaderd om in de recruitment te komen werken omdat ik dat in Nederland had gedaan, maar wilde een baan met mummy-hours en mijn jongste was toen nog niet naar school. Toen mijn jongste 2 dagen in de week naar school ging heb ik gesolliciteer op de functie van zwemleraar bij ons lokale zwembad en ben direct aangenomen. Ik zou beginnen met alleen werken als er vervanging nodig was, maar tijdens mijn trainingsuren was dat al veranderd naar 1 ochtend in de week. Inmiddels werk ik hier 1,5 jaar en zou 7 dagen per week kunnen werken als ik dat zou willen, vind persoonlijk 4 dagen per week genoeg :). Er is altijd een enorm tekort aan goede zwemleraren, zoals er ook altijd een te kort aan anders personeel met een goede werkhouding.
 
Moeilijk uit te leggen misschien, maar het wacht woord was vertraagd(15 min) ingesteld. Heeft dus met instellingen te maken. Gelukkig gevonden en de 15 minutes time frame verandert in per direct. Ach mijn vader zei altijd dat elk kind 100000(gulden in die tijd) kost tot 18 jaar haha, nou ja daar gaan we dus iets overheen LOL
Balen joh!!! Is veel geld wat je zoontje per ongeluk even verspilt heeft. Maar positief gezien: Hij is wel onderzoekend en gaat voor wat hij wil, haha.
 
zoals er ook altijd een te kort aan anders personeel met een goede werkhouding.

Je slaat de spijker op zijn kop, zo denk ik er ook over. Maar je moet er eerst zien te komen, vervolgens de juiste kansen zien te vinden en blijven opletten. Ik ben al ruim 5 jaar ondernemer en ik zie het klimaat hier wel veranderen. Destijds zijn er veel geweest die het leuk konden verdienen als ze maar een bus en gereedschap hadden. Nu is er geen werk en alleen degenen die echt meerwaarde kunnen leveren blijven overeind.

Ik ben begonnen met niets. Met de Ford Ka naar de klussen, ik zou wel zien wat er op mijn pad ging komen. Dat is allerhande geweest, maar ik ben toch een richting uit gegroeid. Inmiddels kan ik me goed onderscheiden van mijn collega's, maar ik ben het werk uitgegroeid. Zodoende vind ik het interessant wat een ander ziet, waar de kansen mogelijk liggen. Ik zal altijd nieuwsgierig en leergierig zijn. Hier in NL ga ik uiteraard niet veel meer ondernemen, zolang de focus op Australië staat, maar in Oz ga ik wel op zoek naar een nieuwe uitdaging.

En jij FOL? waar liggen jouw kansen?
 
Nou het singapore airlines gezeur houdt maar niet op... Na het vliegtuigtype wijziging hadden we dus geen exit seats meer, waarna we met veel moeite het geld wat we hiervoor betaald hadden terug hadden gekregen.

Nu dacht ik laat ik is inloggen op de SA site om te kijken wat onze stoelen in dit type vliegtuig zouden zijn, blijkt opeens dat we ook niet meer bij elkaar zitten, maar beide in een aparte rij. Dat hadden ze dus niet verteld!!!

Wederom maar een boos mailtje gestuurd, maar voor ons in de toekomst geen SA meer. Wellicht dat de service tijdens de vlucht goed is, maar de service mbt boeken absoluut niet!
 
Echt heel vreemd allemaal. Very untypical SA. In alle keren OZ en Asia nooit zoiets meegemaakt met ze.

Nou, inflight zal je zeker wel bevallen, al is samen ziten natuurlijk wel half the fun! (of zit je wel naast elkaar maar aan opposite sides van het gangpad?)
 
Ook altijd leuk, een parkeerboete krijgen op een plek waar je niet geweest bent (nog nooit geweest bent zelfs)
54 euro omdat ik ergens in A'dam geparkeerd zou hebben zonder te betalen. Ga je kijken hoe je bezwaar aan moet tekenen. Staat er al doodleuk dat als je geen officiele documenten kunt overleggen dat je daar niet geweest kunt zijn je kans maakt op je bezwaar en dat anders zij altijd gelijk hebben!

Als ik op de site van de RDW kijk zie ik dat het kenteken 1 digit hoger (een 5 op het einde ipv mijn 4) al bijvoorbeeld 'precies' dezelfde auto is (Zwarte VW Golf) Hoe bewijs ik nu dat die Melkert baan medewerker met zijn dikke frietvingers niet net naast het juiste getal geklikt heeft... Zucht...

Nou ga er toch een brief aan wagen, al is het maar voor mijn rechtsgevoel (wat dan natuurlijk nog verder gekrenkt gaat worden...)

Gewonnen! Had ze een brief gestuurd met wat 'uittreksels' van de RDW en foto's van mijn auto. Laat de bekeurde auto nu grijs zijn en de mijne zwart :D

Check!
 
Back
Top