:grin: Dit moet ik vaker doen, even een maand wegblijven. Het achteraf lezen wat "men" denkt is wel komisch eigenlijk :grin:
Kakatoo's schreeuwen naar me, Kookaburra's lachen mij uit, Eksters (Magpies) zingen erg mooi en gaan even badderen in een oude emmer die ik in mijn garage gevonden heb. Is echter jammer dat er al een scheur in zit maar goed, hier verzin ik nog wel wat op, nieuw schaaltje of zo. Net als ik hebben de vogels het ook heet.
Mijn woonomgeving begin ik steeds meer te waarderen. Er zijn aardig wat fietspaden in de buurt, veel natuurgebieden. Alleen die Warburton trail fietsen?! Dat was wat zeg. Heen ging nog wel, ik pak de trein naar Lilydale, dan fietsen naar Mount Evelyn, wel omhoog maar het was niet zo erg ver. En toen een stuk naar beneden, ik ging by Woori Yallock richting Yellingbo. Maar toen terug? Jemig he, dat is nog zwaarder dan van Zaandam naar Leiden. Hardstikke veel omhoog, mijn hele watervoorraad opdrinken, komt natuurlijk ook door die zware camera + lenzen. Och, ik ben heelhuids teruggekomen minus 1,5 kilo lichaamsgewicht.
Nu is mijn moeder voor een maand bij me op bezoek. Das gezellig, alhoewel, die eerste dag?! Het meubilair stond niet goed, het was allemaal niet schoon, en al die draden over de vloer (computer). Ik zeg "Het valt toch wel mee als je het vergelijkt met het TV programma "Hoe shoon is jouw huis"". Toen zij ze dat als ik zo doorging dat het zo zou worden. Nou nou. Het huis zelf was wel goed. Hehe, dat is dan in ieder geval iets.
Hm, moeders? Ja, ze zij dat elke moeder dat zou zeggen. Mijn reactie "En elke zoon zou er zo op reageren". Hm, daar was ze het wel mee eens. Ach ja, gelukkig is het verder gezellig en doen we veel dingen samen.
Het mindere punt is dat ik ben gaan solliciteren maar nog geen baan heb. Eerst inschrijven bij uitzendburea's. Dat was echter tot nu toe geen succes. Ik denk dat ik ze maar eens flink achter hun vodden aan moet zitten zoals dat heet. Ze hebben mij nog geen een keer een baan aangeboden. Sinds vorige maand ben ik rechtstreeks gaan solliciteren, meestal via seek.com.au. Helaas ook zonder succes. Ik vroeg aan een kennis van mij die hier al behoorlijk lang woont wat er mis zou kunnen zijn. Hij zij dat het moeilijk te zeggen was. Toen zij hij dat hij nog nooit had gesolliciteerd. Ha, das ook mooi. Ik: Maar je hebt wel mensen aangenomen. Ja, vanuit de werkgevers positie kan ik je zeggen dat bedrijven nogal voorzichtig zijn met het aannemen van mensen. Ik was verbaast. Toen zij hij dat als je van iemand af wilde degene eerst 3 keer zich niet aan zijn/haar opdracht heb moeten houden en je daar een rapport van moest maken alvorens je iemand kon ontslaan. Ik kwam er toen niet direct op maar als dat zo is, waar is dan al die commotie rond die IR Laws dan eigenlijk over. Zoals ik het heb gehoord is het sindsdien zo dat een werkgever "zomaar" zijn/haar personeel op straat kan zetten.
Tsja, eerlijk gezegd is dit misschien een topic waarover je beter in de kletsdoos kan praten, feit is, ik heb nog geen werk. 7 sollicitaties, geen uitnodigingen. Sollicitatiebrieven na laten kijken, CV idem dito. Bedrijven opbellen. Reacties zoals "we call you back" (nee dus). "we have someone but we don't know if this person will stay working for us".
Het wil niet echt vlotten.
Dan een bericht gelezen van Suske dat het webdesign / grafische vormgeving op een zeg maar hoger niveau ligt dan in Nederland. En in Nederland was ik verdorie nooit goed genoeg!!!! Ja, dat gaat lekker.
Gelukkig is het nog lang niet zo ver dat ik in financiele problemen raak, maar een baan vinden zou wel even lekker zijn moet ik zeggen. Wat mijn vakgebied betreft, het hoeft zeker niet daarin te zitten.
Ik kan me nog herinneren dat ik hier eens iets voorbij heb zien komen wat betreft het plaatsen van stopbordjes langs de weg. Nou, dat kan ik doen. Weet iemand waar ik me dan moet melden? Misschien een link op het web?
Vakken vullen in de supermarkt is ook goed. IK WIL AAN HET WERK JA!!!!
Nou ja ach. Ooit komt het goed, maar wellicht heeft iemand tips, of nog beter werk!