Hawk's laatste stand van zaken

[quote author=Wilsil link=topic=4032.msg79111#msg79111 date=1169037118]
Of heeft de verhuurder het gaatje in de muur ontdekt en de kabel doorgesneden? :grin:
[/quote]

:grin: Is niet te hopen.

Uuuhhh Hawk als je dit nog leest kun je dan ff die photo's mailen van die "Birds" :naughty2: :naughty2: :prop:

:grin: Dit moet ik vaker doen, even een maand wegblijven. Het achteraf lezen wat "men" denkt is wel komisch eigenlijk  :grin:

Kakatoo's schreeuwen naar me, Kookaburra's lachen mij uit, Eksters (Magpies) zingen erg mooi en gaan even badderen in een oude emmer die ik in mijn garage gevonden heb. Is echter jammer dat er al een scheur in zit maar goed, hier verzin ik nog wel wat op, nieuw schaaltje of zo. Net als ik hebben de vogels het ook heet.
Mijn woonomgeving begin ik steeds meer te waarderen. Er zijn aardig wat fietspaden in de buurt, veel natuurgebieden. Alleen die Warburton trail fietsen?! Dat was wat zeg. Heen ging nog wel, ik pak de trein naar Lilydale, dan fietsen naar Mount Evelyn, wel omhoog maar het was niet zo erg ver. En toen een stuk naar beneden, ik ging by Woori Yallock richting Yellingbo. Maar toen terug? Jemig he, dat is nog zwaarder dan van Zaandam naar Leiden. Hardstikke veel omhoog, mijn hele watervoorraad opdrinken, komt natuurlijk ook door die zware camera + lenzen. Och, ik ben heelhuids teruggekomen minus 1,5 kilo lichaamsgewicht.

Nu is mijn moeder voor een maand bij me op bezoek. Das gezellig, alhoewel, die eerste dag?! Het meubilair stond niet goed, het was allemaal niet schoon, en al die draden over de vloer (computer). Ik zeg "Het valt toch wel mee als je het vergelijkt met het TV programma "Hoe shoon is jouw huis"". Toen zij ze dat als ik zo doorging dat het zo zou worden. Nou nou. Het huis zelf was wel goed. Hehe, dat is dan in ieder geval iets.
Hm, moeders? Ja, ze zij dat elke moeder dat zou zeggen. Mijn reactie "En elke zoon zou er zo op reageren". Hm, daar was ze het wel mee eens. Ach ja, gelukkig is het verder gezellig en doen we veel dingen samen.

Het mindere punt is dat ik ben gaan solliciteren maar nog geen baan heb. Eerst inschrijven bij uitzendburea's. Dat was echter tot nu toe geen succes. Ik denk dat ik ze maar eens flink achter hun vodden aan moet zitten zoals dat heet. Ze hebben mij nog geen een keer een baan aangeboden. Sinds vorige maand ben ik rechtstreeks gaan solliciteren, meestal via seek.com.au. Helaas ook zonder succes. Ik vroeg aan een kennis van mij die hier al behoorlijk lang woont wat er mis zou kunnen zijn. Hij zij dat het moeilijk te zeggen was. Toen zij hij dat hij nog nooit had gesolliciteerd. Ha, das ook mooi. Ik: Maar je hebt wel mensen aangenomen. Ja, vanuit de werkgevers positie kan ik je zeggen dat bedrijven nogal voorzichtig zijn met het aannemen van mensen. Ik was verbaast. Toen zij hij dat als je van iemand af wilde degene eerst 3 keer zich niet aan zijn/haar opdracht heb moeten houden en je daar een rapport van moest maken alvorens je iemand kon ontslaan. Ik kwam er toen niet direct op maar als dat zo is, waar is dan al die commotie rond die IR Laws dan eigenlijk over. Zoals ik het heb gehoord is het sindsdien zo dat een werkgever "zomaar" zijn/haar personeel op straat kan zetten.

Tsja, eerlijk gezegd is dit misschien een topic waarover je beter in de kletsdoos kan praten, feit is, ik heb nog geen werk. 7 sollicitaties, geen uitnodigingen. Sollicitatiebrieven na laten kijken, CV idem dito. Bedrijven opbellen. Reacties zoals "we call you back" (nee dus). "we have someone but we don't know if this person will stay working for us".
Het wil niet echt vlotten.
Dan een bericht gelezen van Suske dat het webdesign / grafische vormgeving op een zeg maar hoger niveau ligt dan in Nederland. En in Nederland was ik verdorie nooit goed genoeg!!!! Ja, dat gaat lekker.
Gelukkig is het nog lang niet zo ver dat ik in financiele problemen raak, maar een baan vinden zou wel even lekker zijn moet ik zeggen. Wat mijn vakgebied betreft, het hoeft zeker niet daarin te zitten.
Ik kan me nog herinneren dat ik hier eens iets voorbij heb zien komen wat betreft het plaatsen van stopbordjes langs de weg. Nou, dat kan ik doen. Weet iemand waar ik me dan moet melden? Misschien een link op het web?
Vakken vullen in de supermarkt is ook goed. IK WIL AAN HET WERK JA!!!!

Nou ja ach. Ooit komt het goed, maar wellicht heeft iemand tips, of nog beter werk!

Hee Hawk, ik hoorde gister nog op de radio dat er een groot tekort is aan truck-drivers.... Iets voor jou? Geintje.

Blij trouwens dat je meer hebt uitgevonden over dat "zomaar mogen ontslaan". Gek word ik van die mensen die er geen zak van weten, maar wel schreeuwen. Nou ja, hoe dan ook, ik hoop voor je dat je gauw iets vindt, al sluit het misschien niet meteen aan bij je talenten, maar dan is wel even de druk van de financiële ketel, en solliciteren kan je ondertussen gewoon blijven doen. Succes hoor!

Irene :)

Hee Hawk,

Succes met solliciteren. Balen dat jet een tijdje duurt voor je iets hebt, maar het komt goed. En het is wel slim anders inderdaad even iets tijdelijks te doen om toch wat geld te verdienen.

:up: Hopelijk vind je snel iets leuks!

Hoi Hawk,

Leuk weer iets van je te lezen.

Wat solliciteren betreft? Gewoon bedrijven binnenstappen en vragen of ze werk voor je hebben. Hebben wij ook gedaan en beiden zijn we meteen aangenomen.

Succes en groetjes,
Erna

Leuk dat je moeder er is. Moeders gaan zich natuurlijk overal weer mee bemoeien.
Feels like home, don't it?

En wat betreft de banen, er komt er heus wel eentje op jouw pad en er is zat leuks wat misschien niet jouw vakgebied is maar waar je viavia wel weer in kunt rollen.
Succes en keep up the good work. :up:

Mariette

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Truck driver Ireen? Ik vind het prima, laat mij maar op een road train door de outback heen denderen. Alleen, jammer dat ik niet over het juiste rijbewijs beschik. Erna, dat is een goed idee. Nu eens even kijken welk bedrijf ik wel zie zitten in de buurt en aankloppen of ze werk voor mij hebben. CV meenemen en als zij niks hebben, misschien weten ze of er een ander bedrijf is die iemand nodig heeft.

Hoi Hawk,

Balen joh, dat het werk niet wil vlotten, had je vast anders gehoopt. Ik wens je heel erg veel succes met de volgende poging!
Enne, die Wharbutontrail was mooi he? Mijn man heeft vorig jaar ook een stukje gefietst vanaf mt Evelyn tot  zo bij Seville in de buurt, hij vond het ook erg mooi. Maar hij had het gemakkelijker, hoefde de terugweg niet te fietsen, omdat het donker werd. Wij hebben het stuk door Mt Evelyn gelopen en ik vond het een ruig stuk fietsen, niet echt my kind of work! Ik heb bewondering voor je dat je het helemaal gefietst hebt én terug!
We hopen in jullie voorjaar weer een stukje daar te kunnen lopen, ik heb er familie wonen. Daar logeren we tot we een eigen huisje vinden.
Nogmaals: succes, you'll need all the luck in the world and you deserve it!
veel plezier met je moeder!

greetz Pauline

Hi Hawk,

Ook van mij even een hart onder de riem! Ik hoop dat je snel een baan naar wens zult vinden... En voor de tussentijd geniet lekker van je moeders bezoek  :up:

Groetjes,
Lela

Hey Hawk!
De aanhouder wint!
Nog even volhouden en dan komt het voor mekaar.
Bekijk het positief; Je hebt op dit ogenblik vakantie;
Groeten Henk

Die Warburton trail is inderdaad heel fraai. Ik heb daar echt het idee dat je dan "buiten Melbourne" bent. Geen drukke wegen, af en toe boerderijen, heuvels op de achtergrond, soms door het bos heen fietsen. Dan weet ik weer even waarom ik geemigreerd ben.
Voor wat werk betreft, komt zeer zeker voor elkaar. Zoals te zien is ben ik niet zo kieskeurig, dan moet het wel goed komen. Ik zie er nog steeds niet uit als een zwerver en ook gaat mijn engels aardig vooruit. Ik begin de australiers steeds beter te verstaan, en zij mij.
Mijn moeder verstaat mij echter niet als ik engels praat  :grin: ze zegt dat ik net zo moeilijk te verstaan ben als al die andere aussies  :grin:  :lol:

Hawk,
Eerst even over het werk:
Heb je je ook ingeschreven bij recruitment agencies? Wij zijn beiden (beide IT-ers, project manager en proces manager) via Candle Recruitment aan de slag geraakt. Weliswaar als contractor, maar vooralsnog worden de contracten steevast verlengd en wil men ons eigenlijk voor vast aannemen (alleen de 'moeder' in de US kondigt telkens 'permie'-stops af).
Het heeft ons resp. 2 en 3 maanden solliciteren gekost om de eerste baan te krijgen.

Wat volgens ons de beste manier is (dit is in Perth, maar zou in de andere steden toch niet heel erg anders mogen zijn) is om je CV (al dan niet naar aanleiding van een advert op seek) aan te leveren bij de recruiter. In het begeleidende mailtje ook zetten dat je graag een gesprek wilt en dat je (b.v.) overmorgen contact met de contactpersoon opneemt. Op die manier houd je het initiatief een beetje bij jezelf. En vervolgens bel je overmorgen dus ... Op deze manier kun je zorgen dat ze je niet 'over het hoofd zien' in de berg aan cv's e.d. die ze binnenkrijgen.

Dan nog wat anders:
Ik zag je opmerking over camera en lenzen (op die fietstocht). Ik heb niet alles gelezen, maar houd jij je (ook) bezig met fotografie? En doe je dat digitaal?
EDIT:
Ha, ha, ik klikte zojuist op het wereld bolletje bij je naam. Ik zie dat je de juiste apparatuur hebt (Nikon) en ook die hele fijne lens (80-400 VR). Heb je ook een converter ervoor? Soligor heeft een 2x converter beschikbaar (die heb ik meteen erbij gekocht toen ik mijn apparatuur aanschafte). Het lijkt erop dat je redelijk recent overgestapt bent op digitaal als ik je fotos op je site bekijk.
Voor het geval je die site nog niet zou kennen (kan ik me bijna niet voorstellen) kijk dan eens op www.flickr.com. Voor zover ik weet de grootste foto-site ter wereld, en heel actief. Zomaar een paar voorbeelden:

http://www.flickr.com/photos/30383462@N00/
http://www.flickr.com/groups/bird_photo_critique/
http://www.flickr.com/groups/scenic-outdoors/

En natuurlijk nog mijn eigen fotos:
http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/

Gr.
Perthpete

Hi Perthpete,

Die recruitment agencies. Dat heb ik inderdaad gedaan. Candle / Manpower / andere IT gerichte "uitzendbureau's" bij een stuk of 7 van die bureau's heb ik me ingeschreven. Als ik jouw zo hoor denk ik dat ik die mensen dus flink achter hun vodden aan moet zitten want na het eerste gesprek ben ik denk ik op "de grote stapel" beland want ik heb van geen 1 ooit meer iets gehoord. Een gesprekje, CV inleveren. Alleen Manpower vroeg nog of ik hem ook electronisch aan wilden leveren. De anderen staarden maar voor zich uit, vroegen niks, waren totaal niet geinteresseerd. Altijd vroegen ze eerst of ik een afspraak had, had ik die niet? Ze stuurden me nog niet de deur uit maar ik kon merken dat het "niet in hun systeem" paste dat ik zomaar even langskwam.

Maar goed, wie weet levert het nog iets op als ik ze weer eens achter hun vodden aan zit. Wat fotografie betreft, ik ben inderdaad pas kort geleden overgestapt naar Digitaal. Het was nadat ik mijn laatste Velvia diarol had laten ontwikkelen en inramen voor $ 20,= hier in Australie. Wat een afzetters! Toen was het makkelijk om over te stappen. Bij het kijken naar jouw foto's kom ik iets bekends tegen. Ik heb namelijk deze foto's

fairywren.jpg
steltkluut.jpg

ook in Yanchep NP gemaakt. Dat was November 2002 om zeg 6:00 uur 's-ochtends.
Een teleconverter gebruik ik niet. Ik ben blij dat mijn 80-400 mm effectief een 120-600 mm lens is en ik kan niet echt buiten Autofocus en een lichtsterkte van 5.6. Gaat prima zo. Verder een Eagletec CF card. Bevalt me prima. Hij is snel, goedkoop en heeft een garantie van 10 jaar. Kan ik je zeker aanraden.

Ha, die fairy wren .. Inderdaad, ik heb hem wel gezien in Yanchep, maar we waren met een groepje aan het wandelen en ik had dus alleen wat 'lichte' apparatuur bij me (mijn standaard lens alleen maar zeg maar). Ik had alleen twee fotos met een blauw veegje erop ;-)

Maar ik krijg hem ook nog wel te pakken. Tot op heden vind ik deze wren de op-een-na-mooiste vogel die ik in de vrije natuur gezien heb, de mooiste was een ijsvogel die ik (nog in NL) een keertje gezien heb (helaas, toen aan het wandelen zonder toestel).

Over de converter: de autofocus werkt prima met de teleconverter (tot op heden nog geen problemen mee gehad). De VR werkt trouwens wel wat minder dan, maar wanneer je op 2x400x1,6 zit, wil je toch op een statief staan, en dan kun je sowieso beter je VR uitschakelen. Mijn 2 maan-fotos zijn op die stand gefotografeerd (de ene vanuit NL, de andere vanuit Perth).

Over die uitzendburo's nog effe: Ik denk dat het voordeel van 'onze' methode is dat je ze wel vooraf je info geeft (de CV en coverletter), maar door twee dagen later ook te bellen en dan een afspraak te plannen geef je ze ook toch een beetje de tijd om voor te bereiden, en voelen ze zich ook niet zo overvallen als wanneer je 'de deur binnenvalt' ;-)

Zo, ik ben gelukkig nu een stap verder gekomen. Ik zag gisteren een advertentie op het Internet, daar stond ook een telefoonnummer bij. Ik besloot meteen te gaan bellen.
Zo gezegd, zo gedaan. Vanmorgen mocht ik om 10:00 uur op sollicitatiegesprek komen. Zo, dat is al heel wat verder dan dat ik tot nu toe ben gekomen. Gelukkig vannacht goed geslapen. Vroeg op, 3x mijn CV controleren, even pap gegeten en daarna naar het bedrijf toe. Groot voordeel was wel dat dit bedrijf bij mij om de hoek ligt. Een kwartiertje lopen en ik ben er. Het gesprek zelf ging me goed af. Ik kon niet een moment ontdekken dat de bedrijfsleidster twijfels bij mij had. Nee, ze leek aardig enthousiast. Er waren (helaas) wel andere kandidaten. Een van hen zat naast mij te wachten op het moment dat ik in het bedrijf was.
"Gelukkig" echter leek hij mij aardig nerveus en een beetje ja "sloom", dat was ik gelukkig niet.
Ach, ik kan nu even niks anders doen dan afwachten. O ja, ik solliciteerde voor een functie van magazijnmedewerker voor een meubilair bedrijf.

Hee :)

Goeie kans dat je afgewezen wordt omdat je overgekwalificeerd bent...

Maar ik zal voor je duimen!

Cheers,

Ireen

Back