Hawk's laatste stand van zaken

Goed te horen dat je veilig bent aangekomen.

[quote author=hawk link=topic=4032.msg74403#msg74403 date=1162472979]
Nu net een TFN online aangevraagd.
[/quote]

Een TFN mag je maar 1 keer krijgen en ik dacht dat jij met je WHV al een TFN had.

:|

Hoi

Welkom hier in Melbourne

Sorry dat het weerbericht zo verkeerd was!  Ben je droog overgekomen? 

SIdonia

[quote author=AJ link=topic=4032.msg74422#msg74422 date=1162488967]
Een TFN mag je maar 1 keer krijgen en ik dacht dat jij met je WHV al een TFN had.
[/quote]

Ja precies, maar het punt is dat ik die nergens meer kon vinden. Toen ik mijn WHV had (10 jaar terug) wist ik nog niet dat ik hier naartoe ging emigreren.  :blond:

Bedankt voor de reacties. Vandaag maar even naar de bank / medicare, verloopstekker kopen bij Dick Smith, misschien nog even naar Vicroads enz..
De drukke dagen van het begin van de emigratie maar in elk geval verveel ik me niet.

:up: Je bent er :-D :) :lol: te gek hoor gefeliciteerd!!

En heb je je nieuwe golfbaan al gevonden?
Heel veel succes met alles regelen.

Liefs Eutrice

super Hawk dat alles goed is gegaan. ben je er al lekker op uit geweest met je fiets?

succes met alles en vooral met het vinden van je eigen huisje :up:

Zo zo, wat een reacties. Bedankt  :up:

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het morgen even zondag is en ik niet al te veel in de stad kan doen. Dus morgen even naar huizen kijken die ik heb gevonden op realestate. Fiets op de trein, even hier en daar kijken op de fiets, adressen heb ik natuurlijk genoteerd. Ik denk dat ik vanuit Melbourne naar Bayswater / Belgrave ga met de trein. Dan via Narre Warren fietsen naar Chelsea en dan weer terug met de trein naar Melbourne. Lijkt me wel wat.
Waarom ik blij ben dat ik even niks meer in de stad kan doen? Dit heb ik in drie dagen gedaan:

Donderdag: aangekomen, fiets in elkaar gezet, mijn golfset en een andere tas opgeslagen op het vliegveld van Melbourne. Toen gefietst naar Melbourne. Later weer begage opgehaald.

Vrijdag:
Medicare
TFN
Bankzaken (identificatie)
Verloopstekkers gekocht
naar Vicroads toegegaan en afspraak gemaakt

Zaterdag: (vandaag)
Modiele abonnementen vergelijken, folders van Optus en Telstra gehaald
Naar het Melbourne Aquarium
Meer bankzaken

Dat is wel even een waslijst zo. Nu morgen even lekker fietsen en huizen bekijken. Ook even de hektiek van het centrum van de stad ontsnappen.

Zal best een geregel zijn de eerste periode. Gelukkig wordt het daarna wat rustiger en kun je beginnen met genieten (en een leven opbouwen, wat niet alleen genieten is). Nou geniet van de zondag en de rest van de tijd natuurlijk...

Hoi Hawk,

Een heel gedoe is dat in de begin-fase. Veel regelen etc.
Maar als je eenmaal  alles geregeld hebt, krijg je er veel voor terug.

Nu je nog aan het zoeken bent naar een leuk huisje, vraag ik me af waar je in de tussen periode onderdak hebt gevonden.
Heb je familie/kenissen in de buurt daar? of hoe heb je dit afgevangen?

Veel success verder.

Hallo Hawk,

Klinkt goed allemaal daar, veel succes en plezier met alles regelen, vooral het vinden van een huis.

Groetjes,
Susan

Op de vraag van Tinus,

Ik verblijf op dit moment nog in een jeugdherberg. Het lijkt er nu op dat er een eind komt aan veel regelwerk. Een prepaid abonnement heb ik inmiddels ook bij Telstra. En morgen om 12:00 uur een eerste bezoek aan een mogelijk huis in Bayswater. Gaat de goede kant op. Voor degenen die ook in omgeving Melbourne zijn, wat is koud he?! Ik loop gewoon in een overhemd met lange mouwen en een windbreker, en wat een koude wind. Nou ja, de berichten zijn dat het morgen / overmorgen weer wat beter wordt. Mooi zo  :up:
Een ander iets dat me opvalt. De bananen zijn gigantisch duur: $ 15,= per kilo. Tsjonge! Wel goedkope aardbeien, en appels vallen ook wel mee. Maar mijn apen krijgen honger. Grapje natuurlijk. Nou ja. Ik hoop dat er nog wat andere realestate agents reageren op mijn e-mails want ik heb er wel op 4 gereageerd. Daarvan heb er 1 gereageerd en een andere had gisteren een e-mail gestuurd om 15:00 uur of ik om 17:00 uur het huis kon bezichtigen. Ja, en dan bekijk ik mijn e-mail pas om 21:00 uur. Dat werkt nie zo lekker he. Ach, komt wel goed.

Catkin / Scutch, uiteraard ook bedankt voor jullie reacties.

Hopelijk geven die real estate agents je niet teveel gedoe door een werkcontract te vragen of referenties om te kunnen huren.

En bananen koop je toch op Victoria Market mag ik hopen? (Howard street uitlopen, links victoria street op en bob is your uncle)

[quote author=hawk link=topic=4032.msg74445#msg74445 date=1162505741]
[quote author=AJ link=topic=4032.msg74422#msg74422 date=1162488967]
[/quote]

Ja precies, maar het punt is dat ik die nergens meer kon vinden. Toen ik mijn WHV had (10 jaar terug) wist ik nog niet dat ik hier naartoe ging emigreren.  :blond:

Bedankt voor de reacties. Vandaag maar even naar de bank / medicare, verloopstekker kopen bij Dick Smith, misschien nog even naar Vicroads enz..
De drukke dagen van het begin van de emigratie maar in elk geval verveel ik me niet.
[/quote]

Ik hb hem ook al eerder aangevraagd (bij mn WHV). Hoe moet het dan????

Tijd om weer even te updaten. Catkin, ik heb geen echt idee hoe het werkt als je een TFN hebt en deze nog op papier hebt. Volgens mij kan je die dan opnieuw gebruiken. Het lijkt mij echter wel verstandig dat je bij de belastingdienst even de vragen beantwoord op het Internet zodat zij het even kunnen updaten. Je hebt ook de ruimte om dat aan te geven. Misschien kan iemand anders je hier meer over vertellen als dit topic wordt bekeken. Suske, bedankt voor je tip. Ik ga nu niet meer bij de IGA of Coles mijn fruit kopen want dat is gewoon gigaduur, zeker in de buurt van of in het centrum.
Ik heb nu enkele inspecties van woningen erop zitten. De eerste was een drama. Wat een donker hok was dat zeg, geen mooie lampen aan het plafond, alleen maar aan een draadje hangende bolletjes. En een badkamertje van echt bijna niks. En het was nog behoorlijk duur ook. Na inspectie van de 2e woning heb ik met veel plezier het applicatieformulier van het eerste huis verscheurt. Dat huis was al een stuk beter, maar nog niet dat ik zeg "hier voel ik me thuis". Bij het derde huis had ik dat wel en ik had voor mijzelf even besloten dat dit huis het eventueel kan worden als het huis wat ik al vanaf het begin in gedachten had dat dat hem ging worden toch nog tegen zou vallen. Dat huis, dat kon ik vanochtend bezoeken. Dat heb ik gedaan en ik heb een aanvraag ondertekend.

Wat betreft de referenties / financiele middelen, dat was in orde. Hmm, meer zeg ik even niet. Dat houd ik even prive.
Morgen even rustig. Als de berichten niet veranderen gaat het morgen regenen hier in Melbourne. Maandagochtend een afspraak bij Vicroads voor mijn rijbewijs en daarna ga ik even naar de makelaar toe. Nu even hier op deze site kijken voor wat betreft mijn rijbewijs. Ik wil mijn NL rijbewijs houden. Nu maar hopen dat ze er niet al te moeilijk over doen. Een paar gaten erin? Kan dat kwaad. Als iemand tips heeft graag, maar het zal wel te vinden zijn op deze site.

Wat een geregel de eerste tijd zeg. Maar hoe doe jij het nou met je Taxfile number (denk niet dat ik het nog heb, wist net als jij toen niet dat ik zou gaan emigreren)?
Veel plezier nog en succes met alle regel zaken...

[quote author=linda link=topic=4032.msg74913#msg74913 date=1163330855]
hai Catkin,

ik heb de ato gebeld en een aantal vragen moeten beantwoorden en toen hebben ze zo mijn oude nummer uit het systeem gehaald.

was echt geen probleem.
[/quote]

Ow thanks... Dat ga ik onthouden...

Back