Hawk's laatste stand van zaken

O mooi, zal bij mij dan ook wel zo gaan. Ik heb het via internet opgevraagd. Als ik niks ontvang binnen 28 dagen mocht ik contact opnemen.
Verder, ik heb nu net mijn Australisch Victoriaans rijbewijs gehaald. Mooi pasje, en dat zonder Internationaal rijbewijs  :up:. En mijn Nederlands Rijbewijs gewoon teruggekregen met een gaatje (op een plek waar niks staat) erin en 2 stempels erop. Ach, ik heb ook een kopie laten maken van mijn Nederlandse bewijs.

AAH jij bent ook al aangekomen leuk hoor!! en gelijk al druk bezig in Australie om nog meer papieren te regelen
al op zoek naar huisje of ondertussen al wat gevonden??
geniet van het mooie weer haha, troostje hie rin Utrecht regent het ook.

groetjes Teuni

Hi Teuni,

Ja, vast en zeker dat het in Utrecht ook regent. Hier ook  :-o. Ik heb de regen dus toch meegenomen want hier in Melbourne regent het de laatste 2 weken, volgens de andere Australiers, meer dan in de afgelopen 3 jaar. Ik ben de regengod.
Maar er is ook mooi weer hoor. Morgen wordt het volgens de berichten weer prima. Verder heb ik nu mijn huurhuis gevonden. Gisteren leasecontracten doorgenomen en ondertekend. Zaterdag krijg ik de sleutel. Vandaag en morgen meubels kopen. Morgen komt de boot aan. Eerste helft van December krijg ik mijn spullen.
Voor de liefhebbers, Ik ga in de Suburb Bayswater wonen. Mooie omgeving, niet al te duur. Voel ik me prima thuis. Het regelwerk is nog niet voorbij maar het gaat de goede kant op. Straks lekker in mijn eigen huis wonen.

Het echte Australische leven gaat beginnen.

:-D :-D :-D De regengod hihihi hopelijk ben je dat, zou mooi zijn voor Australie :up:
En gefeliciteerd met je nieuwe plekje onder de zon!

Je zit in iedergeval niet stil met al dat geregel :roll: veel plezier ermee, hopelijk kunnen wij binnenkort ook weer lekker van alles regelen zodra we ons huisje verkocht hebben.

Liefs Eutrice

Hey Hawk,

Gefeliciteerd met je woning. Veel leef- en woonplezier toegewenst.

Mocht je ooit eens richting Albury gaan, neem dan even een paar weken regen voor ons mee :).

Erna

[quote author=Erna link=topic=4032.msg75262#msg75262 date=1163728076]
Mocht je ooit eens richting Albury gaan, neem dan even een paar weken regen voor ons mee :).
[/quote]

Dat ligt mooi in de richting van Sydney, als ik die kant eens op ga. Ik zal proberen dan wat regen mee te nemen. In elk geval heeft Melbourne aardig wat regen gekregen die de stad zeker nodig had.
Morgen krijg ik de sleutel. Donderdag komt Myer met een bed, koelkast + vriezer combi, wasmachine, droger en magnetron. Tot donderdag verblijf ik nog in de jeugdherberg in Melbourne. En in de tussentijd ga ik Zondagochtend naar Bayswater toe fietsen. Een auto huren voor een dag om wat spullen te vervoeren en andere spullen op te halen. Nou ja, druk geregel dus.

Bedankt voor al jullie reacties.

Jee, Hawk. Je lijkt mij wel, zo snel als je alles regelt....

Doe je het wel een beetje rustig aan????? Straks ben je de hele zomer uitgeput, ha ha!

Ik wens je een fijne tijd in Melbourne en vooral in je nieuwe woning en dat je er maar lekker van mag gaan genieten!

Hier in Queensland krijg ik trouwens niet eens een gaatje in mijn rijbewijs......ach ja, t blijft laid back queensland natuurlijk.....

Kreeg dat verschil tussen Victoria en Queensland ook nog eens bevestigd door iemand die daar vandaan komt. Blijkbaar ben ik niet de enige die flink moet wennen aan "na 3 uur 's middags gebeurt er uberhaupt niets meer".....ha ha, is natuurlijk ook wel een uitdaging met zo'n karakter als ik. Maar lukt me al aardig. Dat gaat ook wel lukken met jou daar in Melbourne zo te horen!

En dan doen we volgend jaar een bijeenkomst met iedereen die dit jaar is geemigreerd! Lijkt me lachen joh, kom jij op de fiets!???????????????

Henriette

[quote author=henriette link=topic=4032.msg75379#msg75379 date=1163915597]
En dan doen we volgend jaar een bijeenkomst met iedereen die dit jaar is geemigreerd! Lijkt me lachen joh, kom jij op de fiets!???????????????
[/quote]

:-D  :-D  :-D  :-D  :-D Als het in Melbourne is? Okee. Ik vind het wel gaaf eigenlijk dat ik hier gratis mijn fiets op de trein mag meenemen. Een fietslocker op het station is ook gratis. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. En wat dat regelen betreft, ja ik maak vaak een dagplan. Komende dagen zijn inderdaad nog steeds druk. Ik hoop dat het een beetje rustiger gaat als ik mijn bagage krijg wat met de boot mee is gegaan. Toevallig nog iets grappigs meegemaakt, mijn credit card werd geblokkeerd door Visa. Waarom? Ze zeiden dat ze achter elkaar transacties kregen uit Australie. Ze zeiden dat "in dat land" nogal eens werd gekopieerd, en voor de zekerheid hadden ze hem dus maar geblokkeerd. Ik belde ze nietsvermoedend op omdat ik dacht dat ik mijn limiet had bereikt na het kopen van een bed, koelkast&vriezer combinatie, wasmachine en droger. Allemaal bij Myer.
Na het vragen naar mijn geboortedatum zeiden ze dat ze mijn creditcard hadden geblokkeerd. En dat ze 3 transacties achter elkaar kregen bij 1 bedrijf... ik voegde zelf toe "Bij Myer in Melbourne". Dat werd bevestigd en toen haalden ze de blokkade eraf. Noh, mooi.
Toen vermelde ik dat ik in Australie woon en dat ze dat bij de Fortis bank al hebben veranderd. Ja, wel grappig eigenlijk.
Verdere nieuws.. Donderdag krijg ik de spullen van Myer bezorgt bij mijn thuis en dat is ook de dag dat ik de jeugdherberg uit moet. Goed geregeld.

Vandaag, Zondag Internet dag. Goedkoop naar Melbourne toe met een Sunday Saver kaart, nog steeds internetten in een cafe, maar een kabel internet abonnement is in zicht. Geduldig afwachten dus. Mijn huis in Bayswater bevalt goed. Wel lekker dat ik nu mijn eigen koelkast / wasmachine / droger, magnetron, keuken enz. heb want dat koken in de jeugdherberg was ik wel eventjes beu. Al die mensen die achter je langs lopen, in de weg staan om nog maar niet te spreken van de mensen die zomaar even de spullen die je in de eetzaal heb neergezet op een plek wegschuiven en er dan zelf gaan zitten, vervolgens een paar irritante opmerkingen maken enz.. Waarschijnlijk dezelfde figuren die elke keer mijn fiets verplaatsen en hem vervolgens niet even terugzetten zoals het hoort.
Zo, daar heb ik geen last meer van in een (eigen) huurwoning. Mijn buurt is ook leuk. Allemaal, rustige gezellige Australiers. Met enkele heb ik al eens een praatje gemaakt. 's-ochtends wakker worden met veel vogels in mijn buurt. Even lekker wat toasted muesli eten, lijkt op Cruesli wat ik altijd 's-ochtends in Nederland at. Ik heb helaas nog geen eettafel, maar dat komt net als Internet en televisie mag ik hopen helemaal in orde. Wat betreft die televisie; Toen ik in mijn huis aankwam had ik geen:
  • Electriciteit
  • Warm water
  • Televisie
  • Telefoon
Ik had alleen wel gas dus ik begon me af te vragen of Hooker ConnectNow uberhaupt iets had gedaan. Ik bellen. De stroom kon ik zelf aansluiten, er was een kast buiten het huis waar ik een switch over moest halen. Zo, het grootste probleem opgelost. Toen warm water. Gelukkig zat er een gebruiksaanwijzing bij het apparaat hoe ik het moest aansluiten, dat was na enkele pogingen voor elkaar. Telefoon had ik eerst getest, wel een beltoon maar toen ik ging bellen kreeg ik een bericht dat de telefoon "niet aangesloten" was. Ik kon een nummer bellen zodat ik kon worden aangesloten. Heb ik meteen gedaan, ik kreeg een telefoonnr. van Telstra en het zou de volgende dag tussen 8:00 en 12:00 voor elkaar zijn. Dat was ook zo. Nu nog televisie want op die tv die ik heb gekocht stond slechts een bericht: "No Sync Detected", hmm.

Toen werd op vrijdag mijn bericht bevestigd wat betreft mijn idee dat ConnectNow er niks aan had gedaan want wat bleek: Ze hadden doorgekregen dat ik in unit 14 zat in plaats van in unit 17. NEE HE! Nou ja, een fout is gelukkig menselijk en ik heb ze toen gezegd dat ik graag nog televisie wilde hebben. Ze zijden dat ze dat voor elkaar zouden maken. Nu heb ik 2 aansluitpunten waar ik geen gebruik van kan maken.
Nu maar even wachten op mijn spullen uit Nederland. Ik hoop dat ze die binnenkort uit kunnen leveren, dat de douane ermee klaar is. Morgen de verhuizers maar eens bellen of de boot op tijd is aangekomen. Hopenlijk was hij te vroeg maar hij zal wel te laat zijn gekomen  :lol:

Ik hoop dat je spullen snel komen inderdaad. Heerlijk joh zo je eigen huisje in Melbounre. Hopelijk blijft het je bevallen.

Zo, tijd om weer eens te updaten. Catkin, het is inderdaad perfect in mijn eigen huisje, bedankt voor je response.
Vandaag een dag met allemaal goed nieuws. Het was vandaag de dag dat mijn Internet zou worden geinstalleerd. Ik kreeg vrijdag al een smsje van Telstra. En vanmorgen werd ik door de monteur gebeld. Hij wilde graag i.p.v. tussen 5 en 7 's-avonds even eerder komen zo tussen 12 en 1, dan was hij sneller thuis en hoefde hij niet eerst naar huis om daarna naar mij toe te komen.
En ik dacht: "En dan heb ik sneller Internet!" dus mijn antwoord: "Yeah, sure. I guess I can stay here"
Hij blij, ik ook!
En nu heb ik lekker Internet thuis! En op topsnelheid ook. Cable extreme van Telstra. En met in principe geen echte zichtbare problemen, 1 gaatje in de grond in de huiskamer, ach aan de rand van de vloerbedekking en de muur. Geen hond die het ziet (hoop ik), dus ook de verhuurder niet!! En als hij daar wel moelijk over gaat doen?! Nou, dan zal ik hem eens even vertellen dat zijn huis hierdoor MEER waard geworden is i.p.v. MINDER!! En als hij voor dat ene gaatje de borg inpikt?! Hij doet zijn best maar!!
Nou ja, als het helemaal goed gaat dan wil ik dit huis misschien wel van hem kopen. Ach ja, ik woon er nu een maand en de verhuurder is nog geen een keer langsgekomen. Houden zo! Ik zie het wel.

En o, ja. Na het eerste gesprek met de monteur, ik zette mijn mobiele telefoon aan, een nieuw bericht. Voicemail even gebeld en jawel, een berichtje van Allied Pickfords dat mijn lading is vrijgegeven door de douane en ze zouden het donderdag komen afleveren. Hollee!! Mijn dag kan niet meer stuk.
De dag even doorgebracht op Internet. Downloaden hier, registreren daar, installeren zus, inloggen zo enz.. Perfect! Oeps, het is al 19:00 uur. Even ABC News kijken, daarna even wat boodschappen gedaan. Even koken en daar gaat mijn skype over. Jawel, een Nederlandse kennis. Gelijk oppakken. Zo, dat gaat goed he! Met webcam en al. Alsof we in Nederland met elkaar zaten te Skypen.
Een paar dagen terug nog even met een vriend gesproken, of ik bij hem kerst wilde vieren? Ik:"Ja, natuurlijk!"
Nou, dat noem ik pas een goed uiteinde zeg! Zo, het is al 22:00 uur. Maar denk maar niet dat het vandaag op tijd naar bed word. Dat hoeft ook niet met mijn eerste dag Internet! Ach, ik heb de laatste tijd toch behoorlijk goed geslapen. Zoals altijd: "No Worries!"

Klinkt inderdaad allemaal super. Fijn dat alles zo op rolletjes loopt. Leuk om je verhaal te lezen.
Geniet van alles daar  :up:

Jidske

Hey Hawk,

al een tijdje niet meer online... betekent dit dat je inmiddels een drukke baan hebt?  :up:

Back