Vandaag, Zondag Internet dag. Goedkoop naar Melbourne toe met een Sunday Saver kaart, nog steeds internetten in een cafe, maar een kabel internet abonnement is in zicht. Geduldig afwachten dus. Mijn huis in Bayswater bevalt goed. Wel lekker dat ik nu mijn eigen koelkast / wasmachine / droger, magnetron, keuken enz. heb want dat koken in de jeugdherberg was ik wel eventjes beu. Al die mensen die achter je langs lopen, in de weg staan om nog maar niet te spreken van de mensen die zomaar even de spullen die je in de eetzaal heb neergezet op een plek wegschuiven en er dan zelf gaan zitten, vervolgens een paar irritante opmerkingen maken enz.. Waarschijnlijk dezelfde figuren die elke keer mijn fiets verplaatsen en hem vervolgens niet even terugzetten zoals het hoort.
Zo, daar heb ik geen last meer van in een (eigen) huurwoning. Mijn buurt is ook leuk. Allemaal, rustige gezellige Australiers. Met enkele heb ik al eens een praatje gemaakt. 's-ochtends wakker worden met veel vogels in mijn buurt. Even lekker wat toasted muesli eten, lijkt op Cruesli wat ik altijd 's-ochtends in Nederland at. Ik heb helaas nog geen eettafel, maar dat komt net als Internet en televisie mag ik hopen helemaal in orde. Wat betreft die televisie; Toen ik in mijn huis aankwam had ik geen:
- Electriciteit
- Warm water
- Televisie
- Telefoon
Ik had alleen wel gas dus ik begon me af te vragen of Hooker ConnectNow uberhaupt iets had gedaan. Ik bellen. De stroom kon ik zelf aansluiten, er was een kast buiten het huis waar ik een switch over moest halen. Zo, het grootste probleem opgelost. Toen warm water. Gelukkig zat er een gebruiksaanwijzing bij het apparaat hoe ik het moest aansluiten, dat was na enkele pogingen voor elkaar. Telefoon had ik eerst getest, wel een beltoon maar toen ik ging bellen kreeg ik een bericht dat de telefoon "niet aangesloten" was. Ik kon een nummer bellen zodat ik kon worden aangesloten. Heb ik meteen gedaan, ik kreeg een telefoonnr. van Telstra en het zou de volgende dag tussen 8:00 en 12:00 voor elkaar zijn. Dat was ook zo. Nu nog televisie want op die tv die ik heb gekocht stond slechts een bericht: "No Sync Detected", hmm.
Toen werd op vrijdag mijn bericht bevestigd wat betreft mijn idee dat ConnectNow er niks aan had gedaan want wat bleek: Ze hadden doorgekregen dat ik in unit 14 zat in plaats van in unit 17. NEE HE! Nou ja, een fout is gelukkig menselijk en ik heb ze toen gezegd dat ik graag nog televisie wilde hebben. Ze zijden dat ze dat voor elkaar zouden maken. Nu heb ik 2 aansluitpunten waar ik geen gebruik van kan maken.
Nu maar even wachten op mijn spullen uit Nederland. Ik hoop dat ze die binnenkort uit kunnen leveren, dat de douane ermee klaar is. Morgen de verhuizers maar eens bellen of de boot op tijd is aangekomen. Hopenlijk was hij te vroeg maar hij zal wel te laat zijn gekomen :lol: