HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Ga zondag en maandag naar de 2 daagse voor de vakfotograaf in België. 2 dagen (plus overnachting) vol met workshops en ouwehoeren met medefotografen. Heel veel zin in!

Toch maar een keer een brain drain bij je gaan doen :D

Vrolijk muziekje dan maar. Dit keer (geloof het of niet) uit Canberra! Lekker vlot en vrolijk :D

Wow, Ik wist niet dat ze uit Canberra kwamen (komt daar toch nog iets goeds vandaan). Een van de betere danceacts vind ik. Zelf nogal fan van "start again" & "won't get lost.

Als je even 7 minuten hebt en vroeger van AIR enzo hield, doe dan je ogen dicht en geniet van Sydney's Flight Facilities
Clip vind ik niet zo, maar het nummer is zo verslavend (vooral hard aanzetten) & hypnotiserend; prachtig!!

Heb nu een carbon van Velbon besteld, Manfrotto Carbon was net 'out of my league'. Had een alu Manfrotto gekocht. Maar het formaat en gewicht heeft me toch naar de Velbon Sherpa Pro carbon geduwd. Net zo duur als de Manfrotto maar dan lichter. Max. hoogte ook wel een ietsje lager maar ik heb nog een goede rug ;) Zal hem ook niet dag en nacht gebruiken (oh ja, juist wel 's nachts :D ) Draaikop ook van Velbon. Geen kogel maar een 'old skool'. Als het goed is komt tie vandaag binnen :up: (een 435 Pro)

Klinkt goed! En ja mijn hele lichaam is na de zwangerschappen gammel dus vandaar zo licht mogelijk plus heb altijd n enorme tas met gear bij me. Leuk veel plezier ermee! Bijna!!! :)

:up: (een 435 Pro)
Oja, da's heel belangrijk dat je daar een weloverwogen keuze in maakt. Ik heb de mijne vier jaar geleden gekocht. Had toen ook al de Canon EOS 400D gekocht. M'n vorige statief had ik in 2004 weggegeven nadat m'n camera gejat was.
Dus ik stond toch al in die fotozaak en ik dacht: "een statief is wel handig, kun je ook eens een langere sluitertijd gebruiken". Dus ik kijken: Hm.. Deze heeft drie poten en kost niet veel... DOEN!
Je ziet wel, het was een zorgvuldig overwogen keuze!

Christian evangelist, mindset, sermon, churchy......

??

Wat zeg je toch allemaal?.
Its called being part of something that is greater than yourself, love , purpose, direction, responsibility, integratie, caring about others instead of yourself, understanding life, having a goal and most of all it is knowing the truth and not giving a rats about people who condemn you for it, but instead trying to safe them by bringing them home to Christ.. thats what evangelism is my friend.
blessings

Oja, da's heel belangrijk dat je daar een weloverwogen keuze in maakt. Ik heb de mijne vier jaar geleden gekocht. Had toen ook al de Canon EOS 400D gekocht. M'n vorige statief had ik in 2004 weggegeven nadat m'n camera gejat was.
Dus ik stond toch al in die fotozaak en ik dacht: "een statief is wel handig, kun je ook eens een langere sluitertijd gebruiken". Dus ik kijken: Hm.. Deze heeft drie poten en kost niet veel... DOEN!
Je ziet wel, het was een zorgvuldig overwogen keuze!

Cool ik heb ook een EOS400D maar nog niet echt een goede lens gevonden.. or read affordable lens LOL. ik heb een 50mm static lens die ik het meeste grebruikt en een 28-105 zoom lens die ik gebruik als walk around lens maar ik ben niet echt tevreden met de photo kwaliteit vooral als het lowlight is in een rain forrest or somt. Wat voor lens gebruik jij?

Cool ik heb ook een EOS400D maar nog niet echt een goede lens gevonden.. or read affordable lens LOL. ik heb een 50mm static lens die ik het meeste grebruikt en een 28-105 zoom lens die ik gebruik als walk around lens maar ik ben niet echt tevreden met de photo kwaliteit vooral als het lowlight is in een rain forrest or somt. Wat voor lens gebruik jij?
Als je het geld er voor over hebt moet je alleen maar L lensen kopen van Canon, bv de 24-70 2,8 USM L is een hele mooie standaard lens. Wil je meer zoom neem dan deze lens erbij: 70-200 2,8 L IS USM van Canon. Maar ik heb de 5DII en dat is een full frame camera, weet niet of jouw camera full frame is. Maar met deze lensen heb je topkwaliteit ook bij low light!

Als je het geld er voor over hebt moet je alleen maar L lensen kopen van Canon, bv de 24-70 2,8 USM L is een hele mooie standaard lens. Wil je meer zoom neem dan deze lens erbij: 70-200 2,8 L IS USM van Canon. Maar ik heb de 5DII en dat is een full frame camera, weet niet of jouw camera full frame is. Maar met deze lensen heb je topkwaliteit ook bij low light!
Auw.... Die zijn gewoon duurder dan mijn (en zijn) hele camera ;)

Yep, same here :) Doe het nu nog met een 18-70 f3.5 en een 70-210 f4. De 18-70 is een goede standaard lens (goed is relatief, maar iig beter dan de standaard Canon lenzen) en de 70-210 is een Golden Oldie van staal en glas maar wel mooi beeld :)

Nu weer even de nieuwe camera en statief besnuffelen en aan wennen en kijken wat ik leuk vindt om daar mee te doen, wellicht dan een 11-16 f2.8 van Tokina voor sterren fotografie. Niet heel duur maar wel goed. Beter is er toch niet echt voor DX/Cropped sensor camera's.

Wow, Ik wist niet dat ze uit Canberra kwamen (komt daar toch nog iets goeds vandaan). Een van de betere danceacts vind ik. Zelf nogal fan van "start again" & "won't get lost.

Als je even 7 minuten hebt en vroeger van AIR enzo hield, doe dan je ogen dicht en geniet van Sydney's Flight Facilities
Clip vind ik niet zo, maar het nummer is zo verslavend (vooral hard aanzetten) & hypnotiserend; prachtig!!

Wonder, wonder, wonderschoon. Kende ze nog niet maar wat een pareltje!!! En of ik naar AIR luister, heb denk ik zo'n beetje alle albums (and paid for it) van ze. Video is heel mooi ook, tot een minuut of drie en dan wordt te langzaam eng en unheimlich. Maar daarmee dus weer mooi, op een andere manier.

Dank je Sabz!!!

Jamm! Wat voor smoothies?
Doe jij welis wat anders dan eten maken of aan eten denken?;)
Ik heb er direct een Sigma DC 18-200mm toeter bij gekocht met de gedachte dat ik dan met 1 lens al heel veel kon. En dat is ook zo, dus dat scheelt zeulen met verschillende lenzen en beschadiging etc. Ik kan niet zoveel zeggen over de fotokwaliteit, dan moet je toch echt bij Judith zijn, die weet wel waar ze het over heeft. Bij mij is het zo, dat de fotokwaliteit voornamelijk te maken heeft met het vingertje dat op de knop drukt. M.a.w. ik ben niet zo goed dat ik het verschil in lens tot uiting kan brengen in de foto's.
Wel een leuke hobby, maar te weinig tijd om echt mee aan de slag te gaan.:)

Sorry geen verstand van iets anders dan de 5D's. Maar ja het doet ook mij steeds weer pijn. 2 weken geleden mooie groothoek gekocht pats alsof t niks is :( maar dan heb je wel iets heel moois en dat verschil merk en zie je echt. Had eerder ook wel eens geen L lens gekocht maar gebruikte m nooit want echt n groot verschil. Dus spaar nu altijd door voor iets heel moois. Maar het is maar net wat je ermee wil / moet doen natuurlijk en ik vast iets meer dan jullie ;)

Jaja, laatste vrijdag voor de 'great escape uit dit herfstweer, dan op naar de lente/zomer in OZ om weer terug te keren in de winter.... (OK daar denken we dus nog even NIET aan!)

Vanochtend beetje te vroeg wakker voor een vrije dag. Maar ja in mijn hoofd lijstjes van wat ik allemaal nog even moet doen voor we weggaan. Onder meer dus spullen bij elkaar gaan zoeken ;) Maar ook zaken voor het bouwvarken klaarzetten die in onze vakantie de badkamer gaat doen :up:

Tsjah en dan het (australische) muziekje voor vandaag, de laatste van het jaar alweer (of moet een McDonalds met wifi tegenkomen in Canberra op vrijdag en dan ook nog beseffen dat het vrijdag is...) Kon kiezen uit het nu toch wel toepasselijke maar trieste 'Peace' van OZ's zogenaamde Bruce Springsteen, Paul Kelly. Heel mooi, maar een beetje sad...
Of het erg grappige en het nu viral gegane: Dumb ways to die, uit Melbourne :)

Maar gezien de eerste zin van het stukje toch maar Paul Kelly en Angus Stone - Four seasons in one month...day... Ook niet heel vrolijk maar ik moest 'Australian Good Guy' Paul Kelly er toch een keer in frommelen!

Cheers!

Back