Hoe ik in Australie anders ben gaat eten ,...

[quote author=Sacha link=topic=10118.msg145651#msg145651 date=1251359735]
Daar wil ik graag wat meer over weten!
Doe je die citroen sap dan door het beslag of een beetje over de pannekoek? Klinkt wel grappig. Sta hier bijna elke week pannekoeken te bakken omdat de kinderen 1 avond in de week zelf mogen kiezen wat ze willen eten.... Pannekoeken.....Maar dat wel van volkorenbeslag, heb ik tenminste het idee dat ik ze nog iets "gezonds" voor zet :)

[/quote]

nee, gewoon een citroen leeg knijpen en (ongerafineerde suiker :) ) erover!! als beleg dus!

Enne, als dat recept zo makkelijk is, wil ik het wel hebben!! (vast makkelijker dan een nieuwe avatar plaatsen- die van mij is kwijt!)

pancake met lemon en sugar.....
nav berichtje hier...
afgelopen zaterdag geprobeerd bij " the pancaketalk"... tjonge hij droop van de lemonsap!!!
was wel lekker...maar een ware aanslag op je gebit :evil:

[quote author=hummer link=topic=10118.msg145855#msg145855 date=1251708535]
Perth, WA :lol:

de vlaai maken is makkelijker dan een foto hier plaatsen.... :evil:[/quote]

Eten is voor mij de snelste manier. :wink:

halve%20kruimel.jpg

Jack :evil:

[quote author=mammavark link=topic=10118.msg145862#msg145862 date=1251718000]
(vast makkelijker dan een nieuwe avatar plaatsen- die van mij is kwijt!)
[/quote]

De eigenaar van de site http://lh6.ggpht.com/ laat waars. niet toe dat je plaatjes gaat leechen vanaf een andere site. Veel sites doen dit om te voorkomen dat mensen bandbreedte verbruiken van hun server, terwijl ze niet direct op die website zitten te kijken....

Daarnaast is de foto die je wilt laten zien ook wel wat te groot voor een avatar (640 x 480 pixels).

[quote author=mammavark link=topic=10118.msg145862#msg145862 date=1251718000]
Enne, als dat recept zo makkelijk is, wil ik het wel hebben!! (vast makkelijker dan een nieuwe avatar plaatsen- die van mij is kwijt!)
[/quote]

Uit mijn oma's kookboek! 500 gram tarwebloem (wholemeal plain flour), 1 liter melk, 2 eieren, mespuntje zout. Bloem in beslagkom doen, 3/4 van de melk toevoegen, roeren tot de klontjes weg zijn, rest van de melk en de eieren en zout toevoegen, alles goed mengen met een handmixer. Beetje boter in de pan en bakken maar. Wanneer het beslag niet lekker uitloopt in de pan eventueel nog een klein beetje extra melk of water toevoegen. Krijg je heerlijke dunne "gezonde" pannekoeken van. Ik maak mijn kinderen nl. echt niet blij met die mix die ze hier verkopen voor die dikke pannekoeken.

[quote author=Sacha link=topic=10118.msg145902#msg145902 date=1251784640]
Krijg je heerlijke dunne "gezonde" pannekoeken van. Ik maak mijn kinderen nl. echt niet blij met die mix die ze hier verkopen voor die dikke pannekoeken.
[/quote]

Ja, die vind ik dus ook niet lekker die dikke pannenkoeken...doe mij ook maar die dunne en dan spek, ui, ei, etc. er in meebakken :)

Kaas... rozijnen... stukjes appel (en dan kaneel er over doen).....
Of gewoon met jam, ook lekker

[quote author=hummer link=topic=10118.msg145855#msg145855 date=1251708535]
Perth, WA :lol:

de vlaai maken is makkelijker dan een foto hier plaatsen.... :evil:
[/quote]

mmmmmmmmm, dan maakt sacha eerder de kans ervan te proeven!!!!!

Thnx voor de tips allen!!!!!!

Heb nog geen vlaai geproefd bij Monja, maar ze maakt wel heeeerlijke appelflappen!!!!!

[quote author=Maluka link=topic=10118.msg145896#msg145896 date=1251763745]

De eigenaar van de site http://lh6.ggpht.com/ laat waars. niet toe dat je plaatjes gaat leechen vanaf een andere site. Veel sites doen dit om te voorkomen dat mensen bandbreedte verbruiken van hun server, terwijl ze niet direct op die website zitten te kijken....

Daarnaast is de foto die je wilt laten zien ook wel wat te groot voor een avatar (640 x 480 pixels).
[/quote]

Als ze niet willen dat je de foto kunt gebruiken dan moeten ze het niet op de site plaatsen.
Willen ze dat toch dan moeten ze maar zorgen dat je het niet kunt "leechen".

Toch krijg je na deze foto erg veel zin in een vers bakje gebak.
Hier kan zelfs Maluka niet tegen of is ze nu offline omdat ze naar de bakker om de hoek is :smile:
@Hummer beetje een halve dan helemaal geen.

Jack :evil:

Zeg Monja, hou 's op, ik heb onderhand een slabber nodig! Je mag hier trouwens alleen maar gerechten noemen als je er de recepten bij plaatst, wist je dat niet?  :roll: :mrgreen:

Limburgse kruimelvlaai
Ingrediënten voor 8 personen
Pudding:
4 dl melk,
36 gram custard,
40 gram suiker.

kruimeldeeg:
150 gram boter,
200 gram bloem,
150 gram suiker.

Hulpmiddelen
Kruimeldeeg;

Bereiding:
Snijd de boter met de bloem en de suiker in een diepe kom klein. Kneed daarna met een koude hand dit deeg fijn tot het vrij los aan elkaar hangt.

Doe de pudding op de vlaaibodem en dan de kruimels er overheen. Bak de vlaai in een oven van 200?C graden in 20 minuten.

Voorbereiding
250 gram bloem,
15 gram gist,
20 gram boter,
20 gram suiker,
ca. 1 dl melk,
zout.

Bereiding:
De gist met een klein gedeelte van de melk aanmaken, de melk moet wel lauw zijn. Van de bloem, boter, suiker, aangemaakte gist en lauwe melk een deeg kneden. Het deeg goed doorkneden en met een doek afgedekt op een warme plaats laten rijzen. Wanneer het goed gerezen is, het deeg opnieuw doorkneden. De tafel en deegrol met bloem bestuiven en het deeg uitrollen, dat er een ronde plak ontstaat; dit kan men alleen bereiken door de deegrol steeds in een andere richting te bewegen. De plak deeg moet iets groter zijn dan de vorm, zodat ook de opstaande rand gevormd kan worden. Vet dan de vlaaivorm in en doe het deeg erin over. Druk met de handen langs de zijkanten zodat de rand goed aangedrukt zit. Vorm de opstaande rand en leg het overgebleven deeg over de rand heen. Rol dan met de deegrol over de rand zodat de restjes deeg er vanaf vallen. Laat de vlaaibodem opnieuw op een warme plaats rijzen, tot u duidelijk ziet dat het deeg gezwollen is. Prik de bodem dan hier en daar met een vork in.

Bereidingswijze
Maak met een klein gedeelte van de melk de custard en breng de rest van de melk aan de kook. Giet de custard al roerende in de kokende melk en laat dit dan nog even doorkoken. Laat de pudding al roerende afkoelen. Maak een gistdeeg volgens het basisrecept.

...... ja...... daar ga ik dus mooi niet aan beginnen.....
Bij een recept van meer dan 5 zinnen stopt mijn hoofd.

Ik ga je wel bellen om weer wat af te spreken, dan kom ik lekker vlaai eten bij je (maar appelflappen mag ook hoor, die waren ook echt heel lekker!!!!)

Back