Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Hoi Mariette,

We duimen allemaal mee deze keer (4*2 dus 8 duimen)
[move] :up: :up: :up:  :up: :up: :up: :up: :up:[/move]

Groetjes,
De Scutchies

Jeeeetje wat een toestanden zeg :S Was dat die panel dokter uit Utrecht? Die moet ik ook hebben denk ik... Het zit jullie niet echt mee he; maar die panel dokter zal nu wel extra hebben gecontroleerd dat het document klopte voordat hij het opstuurde. Dus over een paar weekje komt die grant letter wel :)

Overigens, wat tijdelijk onderkomen betreft; je kan natuurlijk ook in onderhuur gaan ergens. Of een vakantiehuisje op de berenkuil nemen ;)

Hi 4np,

Wanneer moet jij dan?
Geef ons nog ff de tijd om ons visum te krijgen :grin:

Na deze keer zal het echt niet nog een keer voorkomen, hoor!

Mariette

Joh, niet niks als ik dit zo lees. Gedoe rond medicals, gedoe wat betreft een onderkomen. Ik denk echter zomaar dat het deze keer goed komt.  :up:

De aanhouder wint zeggen ze, dus dat geldt zeker voor jou!!!!
Ik blijf ook duimen!
Groetjes Francine

[quote author=kallie link=topic=4633.msg87931#msg87931 date=1177276987]
Wanneer moet jij dan?
[/quote]

Ik heb nog geen oproep gehad ;) Ik verwacht dat in juni/juli te gaan ontvangen eigenlijk :p

Misschien wint inderdaad de aanhouder, maar vandaag zat ik er echt helemaal doorheen.
Al maanden krijgen we wel twintig keer per dag te horen of we al wat weten, en ik heb me al die tijd goed gehouden, maar nu kan ik ff echt niet meer.
Liet altijd blijken dat het allemaal wel goed komt, had er ook echt vertrouwen in maar loop van de ene holte onsteking in de andere keelontsteking ben ieder ochtend vroeg wakker denk dat ik zo'n 5 uurtjes per nacht slaap en ben op nu.
Afgelopen woensdag een bezichtiging van een huurhuis gehad en weet niet meer welke kant we op moeten.
Over 4 weken moeten we hier uit en ben helemaal geblokkeerd momenteel in huis kan ik ook niets meer komt niets uit m'n handen laat staan dat er nog iets te koop komt te staan of ingepakt wordt.
Ik wil een berichtje want we moeten een keuse gaan maken.
Als ik diep nadenk kunnen we het beste een half jaartje huren en rustig de boel hier afsluiten maar aan de andere kant wil ik dat visum en gelijk gebruik van maken.
Want, HEBBEN  is HOUDEN tenslotte.
En wie weet wat er weer ligt te wachten als de andern ook de medische keuring weer over moeten doen, dat is de goden verzoeken.
Dus ik wil gaan, NU!!!

Mariette

Jemig Mariette, ik heb echt met je te doen  :cry:
Maar je hebt je er tot nu toe door heen geslagen, en je moet nog
even volhouden hoor.
Ik heb makkelijk praten, weet ik, ik probeer je een beetje op te beuren  :up:
Hou vol, de aanhouder wint.
Sterkte, en ik blijf voor je duimen, reken daar maar op  :up:

Groetjes van Jolanda

Chin up Mariëtte, kan me voorstellen dat je er helemaal knetter nerveus van wordt maar je bent al zover gekomen. Nog even volhouden joh. Het is inderdaad lastig dat je nu niet weet wat je moet met dat huurhuis. Zul je net zien dat je ervoor gaat en dan ligt ineens dat visum op de mat. Ach, misschien dat je dan nog weer op een schappelijke manier onder dat huurcontract uit kunt komen.

Sterkte :up:.

Erna

Sterkte Mariette...het emmertje is gewoon vol.......dus laat alles er maar lekker even overheen lopen :up: Geeft niks, je hoeft je niet altijd "sterk" voor te doen.

Je zal inderdaad zien dat straks alles in 1x op zijn plaats gaat vallen. Kun je niet een clausule in dat huurhuis stoppen dat je er eerder uit kan ofzo? Geen idee hoor of dat mogelijk is.

Succes en beterschap.

How about a woning die je voor 3 maanden of zo kunt huren? Moet het perse dat huurhuis worden? Of is het erg moeilijk om tijdelijk iets te huren voor een kortere periode?

Niet te veel stressen hoor, slecht voor je gezondheid! En als het mot huur je gewoon dat huis en zie je later wel weer hoe je dat financieel oplost mocht je toch eerder willen vertrekken (sleutel door de brievenbus en geen adres achterlaten, ha ha! weg = weg!, grapje)

Henriette

Ik denk dat iedereen op dit forum met jullie meeleeft en in de gaten houd wanneer je eindelijk het goede nieuws vermeld. Volhouden, jullie hebben het echt verdiend.  :up: En een keer huilen lucht ook wel eens op.

Duimen voor je Jojo.

He meis...! Ik kan me zo goed voorstellen dat je er doorheen zit, je bent so close, but yet still so far away  :-(. En het zijn ook niet de makkelijkste keuzes die je moet maken... Ik kan je uit ervaring vertellen dat 6 maanden omvliegen en misschien kun je die tijd gebruiken om alles goed af te sluiten en achter te laten? Aan de andere kant is het zo logisch dat je NU weg wilt... Moeilijk, moeilijk... denk er nog heel even over na? Zit je echt vast aan 6 maanden? Is het niet zo dat in het huurcontract helemaal geen minimale huurtijd staat genoemd of staat de huurperiode echt vast? In ons huurcontract staat dat wij er eerder uit kunnen als we het maar op tijd laten weten...

Pfff... kan niet anders dat met je meeleven en voor je duimen (Ja! Kom maar, stuur die potten Aloe Vera maar door :grin:).

Rustig aan hoor, niet opgeven nu!

Liefs,
Lela

Heey Mariette,

Nou, je mag er zeker even doorzitten hoor, als je al zo lang wacht op iets wat je zo graag wil! En dan niet slapen erbovenop, en dan niet een eigen vast plekkie hebben, en keuzes moeten maken op de koop toe, dan mag je echt wel een baaldag hebben!
Wat het huurhuis betreft: 6 maanden is inderdaad niet zo lang, en als je opzegt, hoe lang is dan de opzegtermijn? Want als je een geldige reden hebt (je verlaat het land), dan kan de verhuurder je toch niet laten betalen tot de eind van het contract? Dan heb je de tijd van de opzegtermijn om zaakjes te regelen. Want ook al ben je goed voorbereid, soms zijn er toch opeens een paar dingen (zoals afscheid nemen van een en ander) die wat tijd kosten.

Wens je sterkte, en hoop dat je een beetje slaap kunt inhalen. Misschien dat daarna de zon weer wat beter schijnt.

En het gaat gewoon lukken, je gaat die visa gewoon krijgen!

Ineke

Kop op, even de kiezen op elkaar!
Je gevoelens zijn heel begrijpelijk hoor het wordt nu ook wel heel erg spannend.

Al maanden krijgen we wel twintig keer per dag te horen of we al wat weten, en ik heb me al die tijd goed gehouden, maar nu kan ik ff echt niet meer.
Dit is voor mij wel heel herkenbaar. Aangezien ik via mijn huidige werkgever mogelijk een sponsor heb, weten ook al mijn bijna 100 collega’s dat ik weg ga. Op een gemiddelde werkdag zijn er dus minimaal 5 collega’s die vragen ….en heb je al iets gehoord? Of ; heb je nog niets gehoord weet je dat wel zeker dat het goed gaat? Hoe kun je toch al beginnen met je werk over te dragen enz enz gek wordt ik er van. Het ergste is nog dat je netjes en beleefd iedereen moet antwoorden terwijl ik sommige collega’s en dan met name degene die het presteren om je er dagelijks naar te vragen het liefst …  :angry1:

Heel veel succes met alles, vandaag of morgen komt er vast een positief einde aan al dit wachten.

Chantal

Wij leven niet alleen mee maar zitten met hetzelfde probleem, diana gaat vandaag niet naar de koninginne markt omdat ze dat "ben je nog niet weg" helemaal beu is, je kan geen meter lopen of er staat weer zo een zeur voor je, ik weet dat het belangstelling is maar wij hadden gehoopt in maart te vertrekken en hebben nog steeds niks gehoord van onze case officer.
Ikzelf kan er beter tegen maar vandaag zijn we voor de 6e keer verhuisd, nu voor 4 dagen naar mijn schoonouders omdat de huisjes in het vakantie park allemaal bezet waren en wij steeds voor 3 weken vooruit boeken en dus geen plaats meer kregen.

alles komt goed moet je maar denken maar helaas is wachten een kriem.

BEN JE NOG NIET WEG???[move][/move]

:angry1: :bangcomputer: :loudcry: :devil: :doofywave: :redcard: :stretcher: :whip: :yellowcard:
zo dat moest ik even kwijt

Het hele punt van "de buitenwereld" is dat zij denken dat je een emigratie naar Australie even in 2 maanden regelt. En als je dan na een jaar of 1 1/2 nog niet weg bent, dan denken ze allemaal dat het je toch niet lukt en dat je niet gaat.
En dan heb je al die mensen die denken dat als je wilt emigreren dat je daar een baan moet hebben.
En als je dan eenmaal je visum hebt, na 2 jaar of meer, dan zie je opeens een ieders mening veranderen.

Ja Hawk,

ik heb het meegemaakt en ik denk een hoop anderen hier op het forum die het visum hebben ontvangen.
Helaas is daar niks aan te doen.
Sommige gunnen het je sommige niet.
Sommige zeggen,'' ik hoop voor je dat je snel je visum hebt'' en diep van binnen denken ze van,''dat gaat ze toch niet lukken''.

Ach, ja zo leer je je mensen kennen.
Echte vrienden zijn mensen die met je lachen in goede tijden en met je meehuilen in slechtere tijden....Toon Hermans

Jack :evil:

Sorry Mariette, nog even in jullie topic een antwoord aan de family Dammer:

[quote author=family dammer link=topic=4633.msg88642#msg88642 date=1177925403]
diana gaat vandaag niet naar de koninginne markt omdat ze dat "ben je nog niet weg" helemaal beu is, je kan geen meter lopen of er staat weer zo een zeur voor je, ik weet dat het belangstelling is maar wij hadden gehoopt in maart te vertrekken en hebben nog steeds niks gehoord van onze case officer.
[/quote]

Precies hetzelfde hier, net alsof je dit idee opvat en 2 dagen later weg bent! Ik vind het overigens ook wel een beetje een hele domme vraag: "Ben nog niet weg?". Ik antwoord tegenwoordig: [size=11pt]"Jawel hoor, maar jij praat nu tegen mijn hologram!" [/size]  :evil:
Nee natuurlijk ben ik nog niet weg, anders zou je toch niet tegen mij kunnen praten!!! :wall:

En wat dacht je dan van "Het duurt wel lang he?", "Hebben jullie al werk?", "Oh naar Australie, wat doet je man dan voor werk (ach ja, alleen mannen kunnen een visum krijgen he!), "Ja, Australie, de nicht van de dochter van de buurvrouw van mijn vriendin haar neef, is ook naar Australie, lekker weer daar (DUH!) etc etc etc...

Denk maar zo, mensen worden onrustig van het idee dat er echt mensen zijn die huis en haard verkopen om "zomaar" te verkassen... Meestal denken mensen dat alleen, en nu worden ze geconfronteerd met het feit dat het ook echt kan (als je de tijd/doekoe/doorzettingsvermogen hebt!)

Hou je taai en laat Diana zich vooral niet gek maken :up:

@ Mariette: Nog even nog even nog even nog even nog even en ... :plane:

Groetjes,
Lela

Back