Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Heel irritant: gisteren mijn schoonbroer: En hoe schiet het op met de emigratie?
zie ik hem vandaag weer: Al wat verder gekomen? :x :?

Wij hadden ook een goeie:
'kan Tomas nog Nederlands?', ik 'huh??natuurlijk'
Bleek dat ze dachten dat we al geëmigreerd waren en dat we al terug waren voor vakantie.
Zij waren nog optimistischer dan ons... :smile:

Ook een populaire: "en wat ga je daar dan doen?".
"kangoeroes kweken en professioneel surfer worden! "

Mariette, hang in there! 't is niet lang meer!

groetjes,
An

Die van het hologram ga ik onthouden! :up:

Oh, en een leuke standaard opmerking is ook:

"Oh, je gaat emigreren naar Australie. Nou dan hebben we alvast een mooi verblijfadresje daar, als we kontakt blijven houden."

En ik dan: "Ja prima, op de veranda is altijd plaats voor een overnachting"  :grin:

Sta me toe jullie allen wat bewondering toe te gooien (aan al mijn 'boven' NL buren en eveneens al diegenen die reeds down under zijn), want jullie reacties op die vragen zijn s u b l i e m, ik wou dat ik ook zo ad-rem kon reageren !!
Hier In België kreeg ik van een zogenaamde 'vriendin', die mij trouwens al 2 jaar niet meer schrijft of belt, de volgende reactie toen ik haar toevallig tegenkwam : Oh, je gaat emigreren naar Australië, waw, tof zeg, nu ken ik je terug'.... :lol:

Dit vond ik persoonlijk erg grof want op het moment zelf stond ik perplex en wist niet wat te antwoorden.

Hier kan ik dus ook nog van leren, dankuwel !!! :smile:

Geweldig :grin:, veel opmerkingen herken ik wel, al moet ik zeggen dat de reacties die ik krijg overwegend positief zijn.  :up:

Veel reactie's zijn heel herkenbaar denk dat mensen gewoon jaloers zij dat jij zo'n stap durft te wagen en zij niet.
En nu weer met z'n allen duimen voor Mariette.

Erna

[quote author=Bartman link=topic=4633.msg88712#msg88712 date=1178021124]
"Oh, je gaat emigreren naar Australie. Nou dan hebben we alvast een mooi verblijfadresje daar, als we kontakt blijven houden."
[/quote]

vooral dat als we contact blijven houden is wel erg zeg; dat klinkt een beetje alsof ze aan het afwegen zijn of de energie en tijd die ze moeten investeren om het contact met jou te behouden evenveel waard is als een gratis verblijfplaats in Oz. Er óók nog eens vanuit gaande dat ze uberhaupt bij jou kunnen verblijven ;) Mooie vrienden / kennissen zijn dat :p

[quote author=Mireille en Eric link=topic=4633.msg88713#msg88713 date=1178021869]
Hier In België kreeg ik van een zogenaamde 'vriendin', die mij trouwens al 2 jaar niet meer schrijft of belt, de volgende reactie toen ik haar toevallig tegenkwam : Oh, je gaat emigreren naar Australië, waw, tof zeg, nu ken ik je terug'.... :lol:
[/quote]

En die is van precies hetzelfde kaliber (eigenlijk wel een slagje erger); hebben jullie soms gezamelijke 'vrienden'? ;) Stelletje profiteurs :D Ik mag hopen dat ze het grappig bedoelden ;)

[quote author=Jan and Erna link=topic=4633.msg88726#msg88726 date=1178052929]
Veel reactie's zijn heel herkenbaar denk dat mensen gewoon jaloers zij dat jij zo'n stap durft te wagen en zij niet.
[/quote]

Oh, dat denk ik zeker :) Laatst (nouja, 25 aug 2006) stond er een artikeltje in de Metro dat zeker 94% van de Nederlanders denkt over vakantie of emigreren, terwijl 80% een ander leven zou willen. Ik denk dat wij de 1% (of minder?) zijn die het ook daadwerkelijk doen.

Conclusie: 79% tot 93% van de Nederlanders is jaloers op ons ;)

[quote author=Bartman link=topic=4633.msg88712#msg88712 date=1178021124]
Oh, en een leuke standaard opmerking is ook:

En ik dan: "Ja prima, op de veranda is altijd plaats voor een overnachting"  :grin:
[/quote]

Ja mooi is dat, maar als je zelf onthand zit de laatste paar dagen voor je vertrekt kun je nog niet eens in de caravan van iemand bivakkeren, en dat is dan familie, die wel met z'n allen bij jou willen logeren.
Gelukkig heb ik een vriendin die mij al toevertrouwde wel in haar caravan te mogen als de nood aan de man is.

We hebben weer een berichtje uit Oz op een enquiry vqn onze kant. (Na honderden schietgebedjes eindelijk weer eens (goed) bericht te krijgen.

Thank you for your e-mail about your visa application under Australia’s General Skilled Migration programme.

All medical resutls have now been cleared.

Your file is currently with your case officer for further processing. If your case officer requires any additional documentation/information to assist in the processing of your visa application they will contact you.

We appreciate your patience in this matter.

Weer een stapje verder. (wel een HEEL kleintje!)
Maar goed, ze leven gelukkig nog daar aan de andere kant, want daar kreeg ik toch sterk mijn twijfels over :-(

MAAR NU WEET IK NOG NIETS!!!!!!!

Hoi allemaal,

Wij hebben vanaf 20 feb ons visum en ik heb het op dat moment ook
pas verteld op mijn werk, .... :lol:...en gelukkig (heb wel anders gezien)
reageert iedereen positief, alleen je krijgt nu wel elke keer dezelfde
vragen (hoe goed bedoelt ook  :smile: ):
Is je huis al verkocht?
Hebben jullie daar al werk/een huis/etc?
Goh.....is je huis al verkocht?
Tja, iedereen zal het wel aan je vragen maar.....
Enneuuuhh is je huis al verkocht..?  AAARRRGGGHHHHHHHHH

@Kallie, fijn dat je zo'n goede vriendin hebt waar je de caravan
van mag gebruiken!!!!  :smile:

Hé Kallie,

Frusterend hè, toch komt het echt wel, bij ons
duurde het zo'n week of 8 voordat we wat
hoorden van onze CO (nadat onze agent
gevraagd had of er nog iets miste bij de
stukken). Dus 17 okt 06 CO met verzoek
voor aanvullende stukken, stukken circa eind nov 06
opgestuurd , 19 dec 06 onze agent ontvang reactie CO
dat hij nog iets moest hebben, 20 februari 07 (tja
vakantie ertussen in Australië) visum. It's a rollercoaster
but you've got to ride it en dat is
niet leuk.

Sterkte Mariette!!!!

Groetjes Miran

Het feit dat er geen problemen meer zijn wat betreft de medicals is een goed teken. In principe hebben ze denk ik niks meer nodig, ze zetten echter altijd de zin:

Your file is currently with your case officer for further processing. If your case officer requires any additional documentation/information to assist in the processing of your visa application they will contact you.

erbij voor het geval dat.
Als ze echter alles binnen hebben en er geen vraagtekens meer zijn (ik hoop het niet voor jullie) dan zouden ze weleens met het bericht kunnen komen dat jullie een visum krijgen  :up:
Berichtje komt ongeveer, hmm, ik hoop voor jullie binnen een week. Zo lang duurde het bij mij.

[quote author=hawk link=topic=4633.msg88750#msg88750 date=1178080636]

Berichtje komt ongeveer, hmm, ik hoop voor jullie binnen een week. Zo lang duurde het bij mij.
[/quote]

:cake: :cake: :cake: :cake: dan bouwen we hier een feestje Mariette!!  :grin: :grin:

Ok deze dan,

Wat betekent nu letterlijk All medical resutls have now been cleared. In eerste instantie dacht ik gewoon behandeld en verder niets.
Maar als ik dieper nadenk cleared betekent eigenlijk opgehelderd.

Ik had net m'n neef in tasmanie op MSN en hij vertelde dat hij dacht het "passed" zou betekenen.

Al spreek je een aardig woordje soms is het toch lastig om de letterlijke betekenis te ontcijferen.

Dus wat kan ik nu lezen uit die woorden, perhaps any native speaker might know the answer?

Mariette

Oh Mariette maar dit is volgens mij toch wel goed nieuws! Cleared betekend volgens mij ook passed. Oh ik blijf zooo duimen voor jullie! Iedereen verdient hier een visum, maar jullie...!

Groetjes Lin

OO, Kallie, ik ga ook voor jullie duimen, dit klinkt heel goed! (en heel bekend.... :wink:) Dat visum zit er eraan te komen!!!!!

liefs van Pauline

Cleared wil in dit geval zeggen dat LCU het okee gegeven heeft naar de CO, dus in ieder geval een groen lampje. :up:

Maarja ik wacht ook al weer 5 weken sinds clearing.... :shock:

In principe heeft DIAC nodig:

Skills assessment (hebben ze)
Ingevulde formulieren voor visumaanvraag (hebben ze)
Medicals (nu gecleared dus hebben ze)
VOG. Hebben ze dat?
En eventueel, als je punten tekort komt, $ 100.000,=

Nu heb ik het laten lopen via het migration bureau maar bij mij was het, toen ze alles hadden, snel voor elkaar. En ik zie hier ook veel mensen die het dan vrij snel hebben. Dus........
Zou goed moeten gaan  :up:

Back