LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Zoals skills assessment bij vetasses schijnt een b*tch te zijn. Heeft iemand anders zijn skills assessment gedaan met een bachelor degree en 3 jaar werkervaring in een categorie B beroep?

Gedeeltelijk... Viel eigenlijk wel mee, want zowel studie (master) als werkervaring zijn goedgekeurd. Niet dat het 1 veel met het ander te maken heeft, maar je hoort ons niet klagen. Duurde alleen wel ruim vier maanden. Net ff te lang voor de SMP van SA, omdat het beroep daar van de lijst is inmiddels. En zoals je zegt... 1 juli: nieuwe ronde nieuwe kansen!

Linksom of rechtsom.. je komt echt wel in Oz.

Ik las hier eerder iets over CPA (of een andere term) dat men 11 kantjes moest pennen... Maar ik ben nu het hele document doorgelopen en ingevuld en het lijkt mij niet echt lastig kwa inhoud.

Ze hebben nu bij vetassess de online applicatie op slot gegooid, omdat er teveel aanvragen kwamen. Maar wellicht kunnen jullie mij helpen aangezien jullie dit al gedaan hebben :)

Ik wil de online aanvraag doen, maar volgens mij moet ik dan nog steeds alle certified documents naar Australie sturen toch? Ik had het idee dat je dit niet mocht/kon inscannen en opsturen. Ik krijg dat echter niet op de website gevonden.

Hoe hebben jullie dat trouwens met de foto gedaan? Er moet een hele lap tekst op de achterkant van de foto, dat kan je er toch nooit op priegelen?

Is het mogelijk om nu een WHV aan te vragen,

Rond november een provisional regional sponsored aan te vragen (als mijn skills assessment binnen is)

Tussen kerst en nieuwjaar op de WHV naar Australie te vertrekken (of de regional 475 is dan al binnen).
Een maand of 2 later zou de regional eigenlijk sowieso binnen moeten zijn.

En in maart 2013 permanent 176 (in het nieuwe systeem visum 190 meen ik) aanvragen.

Ik meen dat je binnen 1 jaar je WHV in gebruik moet laten gaan. We zullen dan 2 keer een fee moeten betalen (1x voor regional sponsorship en 1 keer voor permanent). Zien we iets over het hoofd?

Wellicht hebben we die WHv niet nodig, maar dan zouden we al een ticket kunnen boeken (scheelt centen dan wanneer je last mnute boekt) en het is makkelijker plannen voor ons.

Moet je voor een regional sponsored al aangeven welke regio? Of is het gord zolang je maar in een regional area zit?

Wellicht hebben we die WHv niet nodig, maar dan zouden we al een ticket kunnen boeken (scheelt centen dan wanneer je last mnute boekt) en het is makkelijker plannen voor ons.

Volgens mij maakt dat niks uit of je nu of straks boekt.
Wij zijn nu zelf druk bezig met een ticket en zelfs de tickets voor morgen (bvb) zijn even duur /goedkoop als die in september.

Volgens mij moet je gewoon de stap nemen. Je bent jong, je hebt een droom en geen dingen die je hier houden of daar kunnen afremmen, dus waarop nog wachten? Voor sommige visums mag je niet in Ozzy zijn als je ze toegewezen krijgt, maar dan koop je een ticketje naar een lekker eilandje dichtbij oid, dat kost daar niks.

• Like
Reactions: FOL
Als je een retourtje neemt is het daarmee al meteen opgelost? Want er staat 'op het moment van toewijzing', dat is toch wanneer zij 'visa grant' geven of wanneer je het gaat valideren?

Thanks for the reply friends!

Ja, je moet terug "het land inkomen" om het visum te "activeren". Dat kan dus enkel als je door de douane gaat (zo heeft mijn vriendin haar nicht het toch moeten doen, wel een heel deel jaren geleden).

Dat heb ik al vaker gehoord ja, alleen het "at the time the drcision is made" deed me twijfelen :)

we zijn inderdaad nog jong en daarom willen we hrt nu gaan doen. Maar het is een boel poen als je door een verkeerd visum bijvoorbeeld moeilijk aan werk kan komen :) Soms moet je alleen niet teveel denken, maarja... dat zit in de aard van het beestje hehe anders ga ik Jack wel helpen ;)

... Maar het is een boel poen als je door een verkeerd visum bijvoorbeeld moeilijk aan werk kan komen ...
Tja, Wij hebben denk ik nu momenteel ook het "verkeerd" visum (temporary). Maar volgens mij is het motto nog altijd "als je wilt werken, dan lukt dat wel" Misschien niet direct in de gewenste sector, maar dat kan dan altijd nog.

Ernieman: Dat is niet direct verkeerd. maar met een WHV max 6 maanden bij een werkgever is wel problematisch en ik wil down under mijn bedrijf voortzetten en dat kan denk ik alleen met een permanent visum (moet ik nog opzoeken). Dat zijn dus wezenlijke keuzes die je moet maken :)

Nien: Met 112 jaar ben ik toch een van de jongere hier? *gnagna* ;)

When you apply: In or outside Australia
When the visa is granted: Outside Australia
Dus geen probleem, na de CO op vakantie naar Nederland. :up:

Vroeg me wel af waarom je nog een 176 visum wil aanvragen na je 475, waarom niet na 2 jaar het bijbehorende permanente visum aanvragen??

Als je overigens niet meer van plan bent naar huis te gaan na je WHV, dan is misschien een subclass 487 handiger.
Na 6 maanden een 417 gehad te hebben kan je die aanvragen en hoef je het land niet uit. :)

• Like
Thanks voor je antwoord Margot! Ik ga in je suggestie duiken! :)

Waarom. De 176? Zo rap mogelijk een permanent visum. Zowel voor de zekerheid als dat ik een bedrijf wil starten*.

* in dat laatste moet ik nog duiken hoe dat zit met visa. Wil mijn eenmanszaak 1 op 1 doorzetten. Zit in de internetinduatrie dus kan overal ter wereld en kan letterlijk mijn bedrijf meenemen.

* in dat laatste moet ik nog duiken hoe dat zit met visa. Wil mijn eenmanszaak 1 op 1 doorzetten. Zit in de internetinduatrie dus kan overal ter wereld en kan letterlijk mijn bedrijf meenemen.

Ey, wat doe je nou eigenlijk? ;)

Zowel voor de zekerheid als dat ik een bedrijf wil starten*.

Waarom zou je niet verder mogen met je bedrijf? Dat mag gewoon op een 475 visum.
Je kan aantonen dat je gewerkt hebt doordat je belasting betaald en je bedrijf op een adres is het regionale gebied gevestigd is. :up:

• Like
Waarom zou je niet verder mogen met je bedrijf? Dat mag gewoon op een 475 visum.
Je kan aantonen dat je gewerkt hebt doordat je belasting betaald en je bedrijf op een adres is het regionale gebied gevestigd is. :up:

Ik zat al te zoeken op onder andere business.gov.su, maar kreeg het zo niet gevonden.

Wat ik zo 1,2,3 ook nog niet gevonden kreeg. Als je een regional sponsored bent, mag je dan gedurende die 3 jaar zelf kiezen in welke regio's zolang het regionaal is? Of moet je bij de visumaanvraag aangeven welke regio en zit je daaraan gebonden?

Het pad ziet er nu zo uit met de nieuwe visa:
417 (WHV) - 489 (provisional 4 year regional is zowel on- als offshore) - 189 (skilled nominated permanent)

Back