LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Net als bij een 176 visum is een 475 regionaal gebonden.
Dus met een Riverina visum mag je niet naar Tasmanië.
Je vraagt de sponsership ook aan bij de regio.
Er zijn een aantal staten waar er geen regio's zijn aangewezen, maar de hele staat onder de 475 valt.
Zoals bij Tasmanië, daar vraag je het bij de staat aan.
Welke staat hadden jullie in gedachten??

• Like
Reactions: FOL
Maar als je het bij een staat aanvraagt, mag je dan gedurende die periode door de hele staat wonen/werken en wisselen zo vaak je wil zolang het regionaal is en binnen die staat blijft? Wij willen naar WA en dat is helemaal als regionaal gekenmerkt (inclusief Perth sinds vorig jaar).

Ja! dan mag je inderdaad gewoon in de hele staat wonen en werken en zoveel wisselen als je wilt. :up:

http://www.migration.wa.gov.au/skilledmigration/Pages/AboutStateSponsorship.aspx
State sponsorship applications for the Skilled Regional Sponsored (Provisional) visa (Subclass 475 or 487)

The changes announced by the Minister for Immigration and Citizenship do not affect State Sponsorship applications for the Skilled Regional Sponsored visa classes.
Applicants who are successful in gaining a State Sponsored visa for the Skilled regional Sponsored (Provisional) visa (Subclass 475 or 487) are still required to live and work in a regional area of Western Australia outside of Perth.
Listed below are the eligible postcodes in Western Australia for Skilled Regional Sponsored visa holders:

Western Australia
except Perth and
surrounding areas
6041 to 6044
6083 to 6084
6121 to 6126
6200 to 6799
For further information regarding State Sponsorship please contact Skilled Migration WA by email at migration@dtwd.wa.gov.au.

• Like
Aah Perth als regional area is voor RSMS.

Regional Sponsored Migration Scheme

On 12 September 2011 the Minister for Immigration and Citizenship confirmed Perth's regional status for the Regional Sponsored Migration Scheme (Subclass 119/857).
As a result, employers located in Perth and surrounding areas will be able to access the Regional Sponsored Migration Scheme (RSMS) to recruit and sponsor skilled workers.

Mucho gracias, uw hulp is altijd zeer nuttig! Was wel handig alw ze een kaartje hadden met de uitgesloten zipcodes :p

Hi Fol, Fijn dat jullie weer actief bezig zijn met het verschillende visa. Wat een afwegingen hè? Ik word daar altijd wel een beetje nerveus van. Maar het uiteindelijke doel voor ogen houden is het belangrijkst: daar doe je het voor! Succes met je skills assessment!

Sorry cappucino, late ractie. Maar ik sluit me helemaal aan bij je reactie.

En vandaag goed ieuws van het diac. De punteneis gaat omlzag naar 60. Dat betekent dat ze veel meer aanvragen krijgen. Maar aangezien social worker al vele jaren op de eerste sol lijst staat (de kleinere lijst voor unsponsired skill independent visa) ga i k er eigenlijk van uit dat we wel gekozen worden voor regional sponsored. Of is dat iets te optimistisch van mij? Mijn vriendin probeert er wat nuchterder in te blijven :)

Daarnaast kunnen we ergens in oktober ook een 176 (dan 189 of 190...) visum aanvragen. Permanent state sponsorship. Dit zodra mijn skills assessment binnen is. Dan maar 2 keer 2k aftikken (zou erg jammer zijn) maar dan wel zekerheid!

Nu eerst maar eens kijken om als eerste skillselect in te vullen op 1 juli :) daarnaast moet ik ook vetassess skills assessment aanvragen vanaf 1 juli. Dat is nu dicht maar gaat dan open. Even kijken of ik voor juli al de papieren kan opsturen, zodat ik 1 juli online kan aanvragen en mijn papieren ook sneller binnen zijn. Even kijken of dat kan en verstandig is :)

Het is goed om te zien dat er mogelijkheden zijn, en dat jullie er weer vetrouwen in hebben ;-). Het is af en toe zoeken naar de juiste weg, maar er zij meer wegen die naar Rome (of ergens anders) leiden! Succes en we duimen mee. Het is bijna 1 juli.... :)

Sorry cappucino, late ractie. Maar ik sluit me helemaal aan bij je reactie.

En vandaag goed ieuws van het diac. De punteneis gaat omlzag naar 60. Dat betekent dat ze veel meer aanvragen krijgen. Maar aangezien social worker al vele jaren op de eerste sol lijst staat (de kleinere lijst voor unsponsired skill independent visa) ga i k er eigenlijk van uit dat we wel gekozen worden voor regional sponsored. Of is dat iets te optimistisch van mij? Mijn vriendin probeert er wat nuchterder in te blijven :)

Daarnaast kunnen we ergens in oktober ook een 176 (dan 189 of 190...) visum aanvragen. Permanent state sponsorship. Dit zodra mijn skills assessment binnen is. Dan maar 2 keer 2k aftikken (zou erg jammer zijn) maar dan wel zekerheid!

Nu eerst maar eens kijken om als eerste skillselect in te vullen op 1 juli :) daarnaast moet ik ook vetassess skills assessment aanvragen vanaf 1 juli. Dat is nu dicht maar gaat dan open. Even kijken of ik voor juli al de papieren kan opsturen, zodat ik 1 juli online kan aanvragen en mijn papieren ook sneller binnen zijn. Even kijken of dat kan en verstandig is :)
Sta je positief in het leven komen de goede dingen naar je toe. Klinkt voor sommige misschien als een fabeltje,maar blijkt toch echt zo te zijn:rolleyes: Ik geloof erin iig. Gezien de punten eis omlaag is gegaan en de rest van je uitleg, mag je denk ik er best wel positief tegen aan kijken.

Jullie krijgen het nog druk met alle beslissingen en stappen die genomen moeten worden...:)

Cheers :up:

• Like
Laten we het hopen! :D

Ik las een keer ergens dat negstieve mensen vaker gelijk hebbe, maar positieve mensen meer bereiken :)rken :D (first things first...)

(en dat mensen met een samsung galaxy s veel typdouten maken... grr stomme telefoon)

• Like
Reactions: M5
Gewoon doorbijten... Is't niet deze maand, dan de volgende.
En niet vergeten te leven in de tussentijd!!

Hey FOL,

Dat wat je schrijft over die punten, dat je maar 60 punten nodig hebt, is niet in alle gevallen zo, maar alleen bij bepaalde visa's. Reken niet te makkelijk. (Da's wat V4Y mij wist te vertellen anyway).

En verder: Persistence... as always.

• Like
Hey FOL,

Dat wat je schrijft over die punten, dat je maar 60 punten nodig hebt, is niet in alle gevallen zo, maar alleen bij bepaalde visa's. Reken niet te makkelijk. (Da's wat V4Y mij wist te vertellen anyway).

En verder: Persistence... as always.

Precies de 2 visa waar wij voor gaan :)

http://www.newsroom.immi.gov.au/media_releases/1063

Visum 189, 190 en 489. De huide 175,176 en...eentje die ik niet weet :)

Zodra we het visum mogen indienen, staan we daar weer voor open ;)

Back