LaStaVa Janneke N.

Zo'n zwervend leven is inderdaad heel zwaar. Maar het komt inderdaad allemaal goed. Ik hoop voor jullie dat het koopappartement door gaat. Zo niet, is een huurhuis in een van de buitenwijken geen optie voor een paar maanden? Ik snap dat jullie liever in de stad willen blijven, maar in een buitenwijk heb je een grotere kans dat je een hond kunt/mag houden. Dan heb je verder de tijd om je wat te settelen en rustig uit te kijken naar een ander koopappartement. Bij ons in the hills is het echt niet slecht wonen, alleen het woon/werkverkeer naar de stad is minder :(
Ik zou graag willen aanbieden om je hond voor een paar weken in huis te hebben, maar onze eigen hond (Hollandse herder uit werklijnen) heeft af en toe een 'kort lontje' en kan nogal driftig reageren. Hoewel hij het wel erg leuk vindt om te spelen met andere honden. Ik weet wel een aantal dierenhotels bij ons in de buurt, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal, want je wil het liefst je hond bij je hebben.
Heel veel succes met de verhuizing en het kopen van een appartement!
Dank je wel voor het aardige aanbod...... en natuurlijk wil ik haar heel erg graag weer bij me hebben.
We vinden wel weer een oplossing hiervoor.... bij onze vrienden hier waarschijnlijk.
Gisteren werd ik gebeld door de quarantine dat ze waarschijnlijk ook nog een oorontsteking heeft, ze zouden de vet. erbij halen..
We hadden er inderdaad ook aan gedacht om verder naar buiten te gaan wonen maar dat zijn meestal 1 jarige contracten en dat vinden we wat lang. Ook omdat we hier al een huis op het oog hadden.
En natuurlijk is het daar ook prima wonen geen enkele twijfel..
Het mooiste is nu wel dat we het appartement kunnen kopen, en de huurder die erin zit (met contract tot 1 febr.) gaat er per 1 nov, uit!!
Wat een verrassing en wat heerlijk:)... voor ons en voor Flinty. Een dream come true...:).
Nu hoeft ze niet meer in een pension waarschijnlijk.
En kunnen we begin november onze container al bestellen.. die al is ingeklaard.
Dan gaat alles toch wel weer heel snel, en dat allemaal vanaf 7 september.
We kunnen ons geluk niet op hier!!
Nu maar hopen dat het allemaal goed komt, er moet nog wel veel geregeld worden, maar het begin is er:)
 
Dank je wel voor het aardige aanbod...... en natuurlijk wil ik haar heel erg graag weer bij me hebben.
We vinden wel weer een oplossing hiervoor.... bij onze vrienden hier waarschijnlijk.
Gisteren werd ik gebeld door de quarantine dat ze waarschijnlijk ook nog een oorontsteking heeft, ze zouden de vet. erbij halen..
We hadden er inderdaad ook aan gedacht om verder naar buiten te gaan wonen maar dat zijn meestal 1 jarige contracten en dat vinden we wat lang. Ook omdat we hier al een huis op het oog hadden.
En natuurlijk is het daar ook prima wonen geen enkele twijfel..
Het mooiste is nu wel dat we het appartement kunnen kopen, en de huurder die erin zit (met contract tot 1 febr.) gaat er per 1 nov, uit!!
Wat een verrassing en wat heerlijk:)... voor ons en voor Flinty. Een dream come true...:).
Nu hoeft ze niet meer in een pension waarschijnlijk.
En kunnen we begin november onze container al bestellen.. die al is ingeklaard.
Dan gaat alles toch wel weer heel snel, en dat allemaal vanaf 7 september.
We kunnen ons geluk niet op hier!!
Nu maar hopen dat het allemaal goed komt, er moet nog wel veel geregeld worden, maar het begin is er:)

Wat goed dat jullie het appartement kunnen kopen en er per 1 november in kunnen! Dan is het voor Flinty (en jullie) maar een paar weekjes extra afzien! Want er gaat toch niets boven een eigen plek. Zo zie je maar, voor alles komt een oplossing! Waar gaan jullie wonen? In Pyrmont? Of wordt het toch een andere wijk?
 
Ja, je hebt gelijk er gaat niets boven je eigen plekje.. We zijn ook al redelijk lang aan het "zwerven" en onze spullen zijn nogal verdeeld over diverse plaatsen. We moesten al in een vroeg stadium vrij snel ons huis uit, omdat het al heel erg snel verkocht was.
Ja, en toen kwam de hele affaire rond de hond importeren. Dat kostte ook nogal veel tijd in ons geval. Alles gaat moeizaam en duurt vrij lang. Ik lees soms met verbazing hoe mensen hier op het forum zo snel alles klaar hebben om te gaan, echt ongelooflijk...
Hoewel er ook een aantal mensen met veel vertragingen te maken hebben..
We gaan in Pyrmont wonen, het is ons gelukt om het appartement te kopen dat we graag wilden hebben. De eigenaar was een Australische vrouw die in Singapore woont, dus het contact was ietwat moeilijk. Maar uiteindelijk is het toch gelukt!
En zaterdag ga ik mijn Flintje halen:) Ben heel erg benieuwd... hoe ze zal reageren op onze komst na zo'n lange tijd..
Het wordt wel een beetje moeilijk de eerste paar weken, maar ja... In Australië (in de stad) is het niet eenvoudig om onderdak te vinden met je hond. We blijven gewoon onze best doen met alles:)..
 
Ja, je hebt gelijk er gaat niets boven je eigen plekje.. We zijn ook al redelijk lang aan het "zwerven" en onze spullen zijn nogal verdeeld over diverse plaatsen. We moesten al in een vroeg stadium vrij snel ons huis uit, omdat het al heel erg snel verkocht was.
Ja, en toen kwam de hele affaire rond de hond importeren. Dat kostte ook nogal veel tijd in ons geval. Alles gaat moeizaam en duurt vrij lang. Ik lees soms met verbazing hoe mensen hier op het forum zo snel alles klaar hebben om te gaan, echt ongelooflijk...
Hoewel er ook een aantal mensen met veel vertragingen te maken hebben..
We gaan in Pyrmont wonen, het is ons gelukt om het appartement te kopen dat we graag wilden hebben. De eigenaar was een Australische vrouw die in Singapore woont, dus het contact was ietwat moeilijk. Maar uiteindelijk is het toch gelukt!
En zaterdag ga ik mijn Flintje halen:) Ben heel erg benieuwd... hoe ze zal reageren op onze komst na zo'n lange tijd..
Het wordt wel een beetje moeilijk de eerste paar weken, maar ja... In Australië (in de stad) is het niet eenvoudig om onderdak te vinden met je hond. We blijven gewoon onze best doen met alles:)..

Het is inderdaad verbazingwekkend hoe het bij de een zo veel sneller gaat dan bij de ander. Dat vind ik zo leuk aan dit forum, iedereen heeft min of meer hetzelfde doel, maar toch weer een heel ander verhaal dat tegelijkertijd ook weer zo herkenbaar is.
Met huizen zijn jullie wel weer supersnel zeg! Zowel met de verkoop van je oude huis (velen zullen daar weer heel jaloers op zijn) als de aankoop van een appartement in Pyrmont.
Ik weet hoe lastig het is om een huis te huren met een hond. In dat opzicht was ik wel blij dat we besloten hadden om onze oude hond bij vrienden achter te laten, hoewel dat ook een erg moeilijke beslissing was. Gelukkig mogen we in ons huidige huurhuis wel een hond hebben, officieel als waakhond, officieus als huishond ;) Een waakhond (vandaar een Hollandse Herder) is ook wel erg prettig aangezien ik vaak alleen thuis ben 's avonds en 's nachts en we 'on acreage' wonen, oftewel op een lap grond van 5 acre (2,3 ha), dus wel erg vrijstaand :) Het is een ideaal huis. De huur is beduidend lager als het bedrag dat we zouden moeten betalen aan hypotheek als we het zouden kopen, maar toch zou ik zo af en toe ook wel weer heel graag een eigen huis willen. Een huurhuis is toch anders dan een koophuis. Maar ja, mijn man krijgt waarschijnlijk een andere functie in het bedrijf waar hij werkt en daarvoor gaan we misschien tzt naar Brisbane verhuizen. Emigreren maakt je wel flexibel! :)
Ik ben ook heel benieuwd hoe Flinty zal reageren. Ik hoop dat je ons daarvan ook weer op de hoogte houdt, ik vind het erg leuk je verhalen te lezen. Verwen haar maar goed!
 
Last edited:
Misschien overbodig om te zeggen, maar even voor de zekerheid voor als je Flinty ophaalt. Een hond in de auto moet hier altijd vast zitten. Je kunt harnasjes kopen bij de pet store. Ik had een lijn gekocht bij Woolworths dat je aan het harnasje kunt bevestigen en de andere kant in de clip van de veiligheidsgordel kunt klikken. Of natuurlijk een 'crate'. Er zijn heel handige soft crates te koop, eventueel op gumtree. Verder moet een hond geregistreerd worden bij de counsel (kosten zijn eenmalig) en een halsband dragen met naam en telefoonnummer er op. Dogparks zou ik trouwens vermijden, tenzij het heel rustig is. Ik heb al veel minder leuke verhalen gehoord en gelezen. Lekker wandelen in een park aan een lijn is veel leuker!
 
Last edited:
Misschien overbodig om te zeggen, maar even voor de zekerheid voor als je Flinty ophaalt. Een hond in de auto moet hier altijd vast zitten. Je kunt harnasjes kopen bij de pet store. Ik had een lijn gekocht bij Woolworths dat je aan het harnasje kunt bevestigen en de andere kant in de clip van de veiligheidsgordel kunt klikken. Of natuurlijk een 'crate'. Er zijn heel handige soft crates te koop, eventueel op gumtree. Verder moet een hond geregistreerd worden bij de counsel (kosten zijn eenmalig) en een halsband dragen met naam en telefoonnummer er op. Dogparks zou ik trouwens vermijden, tenzij het heel rustig is. Ik heb al veel minder leuke verhalen gehoord en gelezen. Lekker wandelen in een park aan een lijn is veel leuker!
Heel veel dank weer voor je zeer goede praktische adviezen.... ik moet de spullen voor haar nog even gaan halen bij een pet shop.
We hebben zaterdag Flinty opgehaald, en we moesten in de rij staan bij de quarantine om 10.00 uur... wat een bedrijf..
Ze zat in haar Travel Box en huilde heel erg hard toen ze onze stemmen hoorde..
Ze was heel erg blij, maar wel overstuur en heel wild, wat ze eigenlijk nooit is.
Het werd later wel wat beter maar 's nachts ging ze echt huilen..we zitten nu bij iemand anders in huis dus het is wel even aanpassen. Wel hebben we ons tijdelijke appartementje ook nog maar daar mag ze niet naar binnen:(
Vreemd huis vreemde mensen, en dan nog de trauma's van de trip en de quarantine van 6 weken...heel erg lang...
Het is af en toe wel erg vervelend het gevoel dat je mensen in de weg zit in hun huis met je hond, maar goed we kunnen gelukkig de dagen aftellen.......tot de verhuizing.
Nou ja, op 7 sept binnengekomen in AU, ook nog op reis geweest.. en van plan te huren.
Heel veel formulieren invullen, en allerlei formaliteiten (ook voor het werk) regelen we zijn eigenlijk best wel heel erg druk geweest.
Ons plan wijzigen naar kopen en op 6 nov. in je nieuwe huis (wat je heel erg graag wil hebben) kunnen dat is wel heel erg fijn:) en we beseffen het. Dat is echt wel heel bijzonder..
Wij tellen onze zegeningen hier:)......
 
Ik zit al weer een paar dagen in het appartementje in Kent Street. Het is heel erg oud en klein allemaal maar de ligging is echt goed.
Voor een korte tijd is dat wel even leuk. Naast Darling Harbour en George Street.
Was vanmiddag in de Apple Store voor een afspraak met de Genius People, ik ben echt perfect geholpen en mijn Mac(je) loopt weer als een zonnetje.... op de Mavericks. De mensen zijn echt wel heel erg aardig hier....
Onze Flinty zit nu bij onze vrienden en heet voor nu even "Molly". Zij heeft precies zo'n hond als Flint gehad ook exact dezelfde kleur...ook heel toevallig.. Het is niet perfect maar voor ons wel de aller beste oplossing die je kan bedenken.
Ik ben haar zooo vreselijk dankbaar, dat ze deze zorg op zich neemt.
Ik kan geen kant op met een hond hier, dat is wel een heel naar gevoel.
Ik ben er vanmorgen heen geweest om op mijn eigen hond te passen.... Erg fijn dit!! Ze was echt heel heel erg blij mij te zien, gelukkig wel......Dat gaf wel een beetje zorgen:)..
Maandagmiddag de settlement van ons appartement, erg spannend.
We laten het allemaal gebeuren, en zien wel hoe alles loopt.
Ik heb eigenlijk nog steeds geen tijd gehad om mijn mensen uit Nederland te missen...
Dat komt ongetwijfeld ook nog..
Er gebeurt zoveel in zo korte tijd, het is bijna niet te bevatten.
Mijn wederhelft heeft het gelukkig heel erg naar zijn zin op het werk.....eigenlijk zijn we daarvoor hier:)..
Het is best wel moeilijk allemaal, en ik denk ook herkenbaar voor degenen die het ook gedaan hebben..
Zo'n grote stap.....dat is het echt wel.
 
Gisteren de sleutels van ons nieuwe huis gekregen:)
Morgen komt de container van Errie, geen idee meer wat er allemaal in zit....
Dat is precies 2 maanden na onze eerste stap in Sydney op 7 sept., en dat is niet zo slecht.
We hebben er wel hard voor gewerkt en heel veel moeten regelen..
Ik ben heel erg dankbaar gelukkig en blij, nu kunnen we samen met onze Flinty opnieuw beginnen hier....
Gelukkig heb ik nu ook de officiële toestemming dat ze bij ons mag wonen:)...
 
And now.... Sit back and relax
Thnx, en ja precies zo voelt het..en dat wil ik wel heel erg graag.
De eerste nacht in ons eigen huis geslapen... Wat een heerlijk gevoel..
Midden tussen alle dozen.. Don't care..
Eindelijk onze Flinty weer thuis:). Zij is steeds onderweg geweest vanaf 3 sept. Arme ziel..
Ik moet haar nu echt wel een beetje verwennen.
Trouwens ook weer heerlijk geslapen in mijn eigen bed:) Was ik kwijt sinds begin mei:)...
Vandaag uitpakken en een auto kopen, we hebben nu een parkeerplek..
Daarna "Sit back and relax"....heerlijk lijkt me dat.
 
Wij genieten nu in ons nieuwe huis, na al dat gezwerf eindelijk weer een eigen plekje samen.... (met de hond).
Heerlijk weekend gehad.... wat geeft dat een rust hoewel er nog wel heel veel volle dozen zijn.
Onze wasmachine lekt bij de uitvoer van het water maar draait verder prima, een kleinigheid..
De Sony tv geeft alle landen van de wereld aan maar geen Australië, ik denk dat we een nieuwe moeten gaan kopen.
Wat me ook wel opvalt hier is dat je als vrouw steeds toestemming moet hebben van je man......
Vanmorgen wilde ik onze Broadband Order gaan veranderen, via de telefoon...
We kunnen geen ADSL krijgen (was al besteld) omdat er in dit huis Velocity zit, dat is glasvezel van Telstra zelf..
Moest ik mijn man op zijn werk bellen dat hij hen eerst belde om mij toestemming te geven om ons internet te regelen....Tssss..
Al eerder was het mij bij de bank opgevallen dat ik via mijn account de creditcard afschrijvingen niet kan zien..
Is alleen op de hoofdaccount zichtbaar...
Ik had op mijn iPhone de App geïnstalleerd voor mobiel bankieren, krijgt mijn man een sms dat ik dat gedaan heb....
Alsof hij daar toestemming voor moet geven..
Het maakt mij niet zoveel uit, we zijn allebei gelijk en er is geen verschil tussen ons.
Het voelt wat vreemd of klopt mijn gevoel hier niet helemaal??
Vanmorgen was ik in de Queen Victoria Building en daar was het al Christmas..
Mooie bomen en alles versierd en verlicht en heel veel (alle kleuren) kerstballen:)....
 
Heeft niets te maken met wie vrouw of man is, het gaat er om wie accounthouder is. Als je de aanvraag in zijn naam hebt gedaan, dan moet hij het regelen of ter plekke toestemming geven. Zou anderrsom ook zo zijn. Voor wat betreft afschrijvingen kunnen zien, dat vind ik vreemd. Of heb je het soms over de scheduled payments? Die zijn per account, ongeacht wie de rekening heeft geopend.
 
Heeft niets te maken met wie vrouw of man is, het gaat er om wie accounthouder is. Als je de aanvraag in zijn naam hebt gedaan, dan moet hij het regelen of ter plekke toestemming geven. Zou anderrsom ook zo zijn. Voor wat betreft afschrijvingen kunnen zien, dat vind ik vreemd. Of heb je het soms over de scheduled payments? Die zijn per account, ongeacht wie de rekening heeft geopend.
Gelukkig maar..:).. Ik dacht al....... Het klopt inderdaad dat we zijn naam hadden opgegeven voor de Telstra account. Je kunt maar 1 naam opgeven. Wat betreft de bank het gaat om de afschrijvingen van de creditcard, alle gewone losse afschrijvingen....
Ik kan echt niks zien op mijn account nummer, raar.......
 
Wij genieten nu in ons nieuwe huis, na al dat gezwerf eindelijk weer een eigen plekje samen.... (met de hond).
Heerlijk weekend gehad.... wat geeft dat een rust hoewel er nog wel heel veel volle dozen zijn.
Onze wasmachine lekt bij de uitvoer van het water maar draait verder prima, een kleinigheid..
De Sony tv geeft alle landen van de wereld aan maar geen Australië, ik denk dat we een nieuwe moeten gaan kopen.
Wat me ook wel opvalt hier is dat je als vrouw steeds toestemming moet hebben van je man......
Vanmorgen wilde ik onze Broadband Order gaan veranderen, via de telefoon...
We kunnen geen ADSL krijgen (was al besteld) omdat er in dit huis Velocity zit, dat is glasvezel van Telstra zelf..
Moest ik mijn man op zijn werk bellen dat hij hen eerst belde om mij toestemming te geven om ons internet te regelen....Tssss..
Al eerder was het mij bij de bank opgevallen dat ik via mijn account de creditcard afschrijvingen niet kan zien..
Is alleen op de hoofdaccount zichtbaar...
Ik had op mijn iPhone de App geïnstalleerd voor mobiel bankieren, krijgt mijn man een sms dat ik dat gedaan heb....
Alsof hij daar toestemming voor moet geven..
Het maakt mij niet zoveel uit, we zijn allebei gelijk en er is geen verschil tussen ons.
Het voelt wat vreemd of klopt mijn gevoel hier niet helemaal??
Vanmorgen was ik in de Queen Victoria Building en daar was het al Christmas..
Mooie bomen en alles versierd en verlicht en heel veel (alle kleuren) kerstballen:)....

Heerlijk om nu in je eigen huis te zitten, met je eigen spullen en niet te vergeten met de hond. Hopelijk is zij nu snel gewend. Wij hebben ook een nieuwe tv moeten kopen, omdat we geen ontvangst kregen (ook een Sony). Nu nog even de laatste zaken regelen en dozen uitpakken, maar dan heb je het nu ook wel helemaal voor elkaar. Tijd om nu echt te gaan genieten!
 
Heeft niets te maken met wie vrouw of man is, het gaat er om wie accounthouder is. Als je de aanvraag in zijn naam hebt gedaan, dan moet hij het regelen of ter plekke toestemming geven. Zou anderrsom ook zo zijn. Voor wat betreft afschrijvingen kunnen zien, dat vind ik vreemd. Of heb je het soms over de scheduled payments? Die zijn per account, ongeacht wie de rekening heeft geopend.
Wij hebben het idd andersom. Hoogst irritzant, elke keer als manlief iets wil regelen met de telefoonfiguren, dan moet ik eerst aan de lijn komen om te zeggem dat t ok is. Duh.
 
Eindelijk een beetje rust hier in huis en belangrijker ook in mijn hoofd....
Alles werkt nu eindelijk, de wasmachine, telefoon, tv en ook het internet! Wat een luxe en een heerlijkheid.
Denk er zelfs over om weer een boek te gaan lezen:)
Ik ben inmiddels ook de trotse bezitter van een echte Australische fiets, heb besloten dat ik ook hier wil gaan fietsen..
Ben er toch wel heel erg blij mee.....kom sneller en verder ergens..
Onze zoon zit nu in het vliegtuig vanuit Dubai en komt vanavond laat aan!!
Heel erg spannend, en heel erg fijn!!.. Wij vertrekken as maandag voor 5 dagen naar NL .... en zijn terug voor het grote vuurwerk. Hij past op onze en zijn hond Flinty.......voelt toch wel een beetje "weird"...
 
Goh, jullie blijven heen en weer vliegen...in elk geval heb je in het vliegtuig genoeg tijd om je boek te lezen ;) Geniet van het samenzijn met jullie zoon, een goede reis en fijne Kerstdagen in Nederland!
 
Dank je, en inderdaad morgen gaan we weer vliegen... De emoties in mijn hoofd zijn niet mis..
Ik kan hier echt niet zo goed tegen, mijn zoon hier nu weer achterlaten... vreselijk..
Emigreren is en blijft steeds maar weer afscheid nemen! Ik heb dat toch wel ietwat onderschat..
Dacht dat ik dat wel goed kon handelen, maar nu ik er weer midden in zit valt dat toch echt wel een beetje erg tegen...
Over een dikke week ben ik al weer terug, maar toch... mijn zoon voelt zich ook wel wat in de steek gelaten hier alleen...met de hond met Kerst......
En ik, ik voel me schuldig......
Het blijft toch tussen emoties in zitten...ik wil eigenlijk nu het liefste hier blijven met de Kerst, maar ja...
Emoties komen toch ongevraagd... en de roller coaster gaat door..
Ik hoop op betere tijden!! Met wat meer rust in het bestaan en veel minder emoties!
Sorry voor dit, maar het is mijn gevoel dat opspeelt hier...
Voor iedereen die dit leest hele fijne Kerstdagen en een heel goed 2014! Aan welke kant van de wereld dan ook!
Goh, jullie blijven heen en weer vliegen...in elk geval heb je in het vliegtuig genoeg tijd om je boek te lezen ;) Geniet van het samenzijn met jullie zoon, een goede reis en fijne Kerstdagen in Nederland!
 
Allemaal heel begrijpelijk hoor Janneke! Gevoelens kun je nu eenmaal niet uitschakelen. De rollercoaster komt echt wel een keer tot stilstand als alles en iedereen weer zijn dagelijkse gangetje gaat. Jullie ook hele fijne Kerstdagen, ook al is de familie niet 'compleet' en veel rust en gezondheid in het nieuwe jaar!
 
Back
Top