Lastavaza B&H

Blehhh....Weer niet goed genoeg:(:(:(:(
Ik had zo'n goed gevoel over mijn writing, en daar heb ik wéér een 6,5 voor. Het spreken weer een 7, dus mijn tweede poging was beter dan deze. Ik heb ielts een bericht gestuurd met de vraag of ik kan inzien hoe mijn score is berekend en waar ik dus nog aan moet werken. Ik heb zo mijn best gedaan, zo geoefend, en nog is het niet genoeg. En het vervelendste is dat ik niet weet wat ik niet goed heb gedaan.
Wel heb ik mijn vorige ielts, waar ik twee halve punten op miste, een remark aangevraagd. Die zal er hopelijk begin volgende maand zijn, wie weet levert dat nog iets op. Ik verwacht het niet eerlijk gezegd, maar wie weet. Voor mijn gevoel was mijn writing de tweede keer vele malen slechter dan mijn laatste, but who knows...
 
Geeft ook maar weer eens aan hoe subjectief die onderdelen writing en speaking zijn (zowel qua gevoel als je het maakt, als bij de beoordeling)
Maar we geven de moed niet op! Nu even balen, rondje wandelen in de sneeuw en weer verder gaan.
 
Last edited:
Helaas komen ze met dit antwoord:

"According to our Terms and Conditions, we are not allowed to let test takers view their test materials, as they are property of the test partners. Furthermore, Examiners generally do not make notes when they mark the test."

Is het echt zulk nattevingerwerk?? Tjonge jonge.... En ik maar denken dat het heel erg gestandaardiseerd is. Overal lees je dat ze kijken naar verschillende aspecten (fluency, vocabulary, coherence, etc.) en dat middelen. Nou, als je geen notes maakt, vraag ik me af of het wel zo gaat.o_O

Afijn, toch maar weer aan de slag voor de volgende ronde....
 
Helaas komen ze met dit antwoord:

"According to our Terms and Conditions, we are not allowed to let test takers view their test materials, as they are property of the test partners. Furthermore, Examiners generally do not make notes when they mark the test."

Is het echt zulk nattevingerwerk?? Tjonge jonge.... En ik maar denken dat het heel erg gestandaardiseerd is. Overal lees je dat ze kijken naar verschillende aspecten (fluency, vocabulary, coherence, etc.) en dat middelen. Nou, als je geen notes maakt, vraag ik me af of het wel zo gaat.o_O

Afijn, toch maar weer aan de slag voor de volgende ronde....


Typisch gevalletje, lange neus, je wordt niks wijzer, want dat willen wij niet. Max heeft als tutor een Nieuw Zeelandse gehad, die examineerde bij IELTS. Zij was duidelijk in wat wel en niet mogelijk was, een 7 bijvoorbeeld zou er voor Max nooit inzitten. Ze hebben er samen hard aan gewerkt en die 6 kwam er gelukkig uit. Voor de rest werden ook wij niks wijzer. Succes met het vervolg in ieder geval!
 
Oh nee @Heleen1985!!! :( wat ontzettend *piep* En je werkt zoooo hard! hopelijk, als dat nakijken zo'n natte vingerwerk iso_O... heb misschien nu geluk op de remark. :up:
 
Houd moed!
Ik heb ook al een paar keer zitten vloeken op het logge IELTS systeem. Het is herkenbaar... maar jullie hebben een droom en dan komt het uiteindelijk wel goed. Ik blijf duimen!!!
 
Hoi Heleen,
Heb je nog iets terug gehoord van de remark? Of ga je binnenkort weer op voor een nieuwe poging?
(duim nog flink dat de remark lukt!)
 
@Sjasje Ik verwacht deze of uiterlijk volgende week iets te horen (het is nu ongeveer 6 weken geleden). Zodra ik hoor dat het niet voldoende is (wat ik helaas stiekem wel verwacht) plan ik gelijk mijn vierde poging, ergens in april. En weer aan de bak met oefenen!!
 
Ha Heleen, ga je in April weer een poging wagen?
Ik zat net te kijken om mij aan te melden; Is de volgende pas in Juli en Augustus :eek:

Ik vroeg mij trouwens af, Had je gezien dat we om te kunnen werken in Oz ook stage gelopen moeten hebben bij 0-2 jarige? Hoe ga jij dat regelen?
(ik werk al dik 6jaar bij een kinderdagverblijf maar stage heb ik nooit gelopen...)o_O
 
Last edited:
Ha Heleen, ga je in April weer een poging wagen?
Ik zat net te kijken om mij aan te melden; Is de volgende pas in Juli en Augustus :eek:

Ik vroeg mij trouwens af, Had je gezien dat we om te kunnen werken in Oz ook stage gelopen moeten hebben bij 0-2 jarige? Hoe ga jij dat regelen?
(ik werk al dik 6jaar bij een kinderdagverblijf maar stage heb ik nooit gelopen...)o_O

Ik ga 29 april indd weer! Ben echt hard aan het leren voor die twee die nog iets omhoog moeten, na de 5-day challenge van IELTS advantage denk ik dat het met het schrijven wel goed komt. Hij legt het zo duidelijk uit allemaal en nu lijkt het helemaal niet zo moeilijk meer.

Ik heb met Tamara van Justmigrate over de leeftijden gesproken, zij heeft ook nog dingen nagevraagd bij AITSL, maar ze heeft het niet gehad over 0-2 jarigen! Waar haal jij dat dan vandaan? Zij vertelde mij dat ik minimaal 45 stagedagen moet hebben gelopen in de leeftijd 0-8, maar volgens AITSL hoeft dat niet in elke leeftijdscategorie te zijn, als het maar tussen de 0-8 jaar is. Ik hoop wel dat ze daar gelijk in heeft, anders ga ik een groot probleem krijgen. De jongste stagegroep was 4 jaar namelijk...
 
Had je gezien dat we om te kunnen werken in Oz ook stage gelopen moeten hebben bij 0-2 jarige?

Geen stress nog! Niet voor het visum maar voor ACECQA :

Australian Children’s Education and Care Quality Authority (ACECQA)

If you intend to work as an early childhood teacher in a National Quality Framework (NQF) regulated service anywhere in Australia you will also need to apply to the ACECQA for a qualifications assessment. This assessment is based on the ACECQA guidelines including additional days of supervised teaching practice with the birth to two age group.

For the ACECQA qualifications assessment information, application forms and further details please visit www.acecqa.gov.au
 
Ohhhh het gaat erom als je erin wil gaan werken! Dan is het geen probleem voor mij, want ik heb die intentie niet. Ben sinds afgelopen jaar gestopt met lesgeven en vooralsnog bevalt dat prima :)
 
Nope, nog niet! Nu ben ik sinds een tijdje aan het werk als managementassistente, maar denk ook niet dat ik dat de rest van mijn leven wil doen. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Staat Koalaknuffelaar op de lijst van beroeptekorten?? :D
 
Back
Top