LaSTaVaZa Karolawo

Top top top!

Gaat helemaal goed komen en dat over al 1 maand!
 
De zenuwen beginnen nu toch stilletjesaan te komen hoor! Nog 15 dagen!

We hebben al heel veel spullen weggedaan, maar toch wonen we nog gewoon in ons huis en missen we niks. Wat hebben we toch veel rommel spullen. Ik denk dat we in Oz wat selectiever gaan zijn met wat we kopen.
Het is toch een raar gevoel en ik denk soms toch dat ik het nog niet goed besef of kan geloven dat we over 2 weken naar Australië vliegen! Spannend!!!
 
Ja, soms lijkt het wel of we iemand anders hun emigratie aan het plannen zijn en niet die van ons. Tja, raar die laatste weken.
Vandaag heb ik weer een heleboel opgeruimd en zondag komt mijn mama met de aanhangwagen weer een deel spullen ophalen. Dan gaat er weer veel weg zijn en hebben we weer een ander gevoel denk ik.
Ik heb de valiezen opengelegd en ben al aan het pakken. Is ook een fijn gevoel. Hebben er zin in!:)
 
Klinkt gaaf,... valiezen aan het pakken...!
Het lijkt me ook een flinke mallemolen, die laatste weken. Denk je alles goed voorbereid te hebben, blijkt het toch hollen en rennen. Zo stel ik me dat tenminste voor. Rommel opruimen kun je natuurlijk al ruim van tevoren mee beginnen.

Succes met die laatste loodjes!
 
Wow, moet een zalig en verwarrend gevoel tegelijk zijn.

Ik kijk er ook naar uit.
Maar als je dan tijdens de feestdagen met al je vrienden en familie samenkomt dan weet je ook weer waarom het geen vanzelfsprekende stap is.

Veeeeeeeel succes!
 
Komt lekker dichtbij! Jullie zijn goed bezig als ik het zo lees. Ik loop een beetje achter, want de laatste maand was een gekkenhuis, maar je gevoel is me inmiddels helemaal bekend.
Wij zijn net 8 dagen geleden aangekomen en het voelt alsof alles al heel lang geleden is.
Oud en nieuw? Da's pas 13 dagen geleden. Zo raar, het lijkt veel langer.

Geniet nog heel intens van deze laatste weken. Ze zijn hectisch en emotioneel, maar zo bijzonder.
Wij kijken er met erg veel warmte naar terug en moeten onszelf dan bekennen dat het onvergetelijke dagen zijn geweest (incl. het kamperen in eigen huis ;))

Succes met alle laatste loodjes en voor straks.....alvast een goede reis (weet niet wanneer wifi weer een beetje werkt).
See ya!
 
Karoline en Ronnie, wanneer en hoe laat komen jullie precies aan in Adelaide?
Zouden jullie het leuk vinden als wij jullie welkom heten bij aankomst op de luchthaven?
En kunnen wij dan alvast wat boodschappen voor jullie inkopen en meenemen zodat jullie de eerste benodigdheden voor bij aankomst alvast “in huis hebben”? Zoals koffie, thee, melk, chips, koekjes e.d. en misschien iets voor het ontbijt voor de 1e ochtend e.d. zodat jullie niet direct op pad hoeven na het opstaan?

Rob & Marijke Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob en Marijke

Fijn dat jullie ons willen helpen en welkom willen heten! We hebben het al vaak gezegd: wat zijn we blij dat we voor jullie gekozen hebben!
We hebben echter zelf al eten geregeld en onze vriendelijke huisbaas zorgt ook al voor de basisdingen.

We verheugen ons erg op ons leven in Australië want dat jullie ons nog steeds willen helpen, is weer een mooi voorbeeld van de vriendelijkheid van Australië. Hopelijk willen jullie nog eens afspreken zodat we nog eens kunnen gebruik maken van jullie kennis over Adelaide! We zouden jullie graag nog eens ontmoeten!

Groetjes
 
Wat fijn dat jullie ook door jullie Australische huisbaas zo goed worden geholpen en als jullie nog ontbrekende spullen nodig hebben om te lenen totdat jullie Belgische spulletjes in Adelaide aankomen dan vragen jullie het ons maar.

En natuurlijk spreken wij voor een ontmoeting in Adelaide af om ervaringen uit te wisselen, zowel van jullie emigratie(-reis) als onze Australische ervaringen en ook voor de gezelligheid, want dit doen wij altijd met nieuw aangekomen immigranten (zoals jullie) als zij dit ook leuk vinden J.

Wij wensen jullie een hele goede reis toe, sterkte met afscheidnemen en tot in Adelaide !

Groeten van Rob en Marijke Breumelhof
 
Snelle update want zijn hier nu al 1 week!!
Vlucht met emirates was ramp. Connectie in Dubai om 2 uur. Door vertraging kwamen we aan gate om 1.40 uur maar mochten niet meer mee.stond last vaal en drie mensen voor ons mochten wel nOg mee.wij moesten 1 dag wachten.nachtmerrie met 2 kileine kids op vlieghaven en hotels zaten vol.toen we zelf voor hotel wilden boeken was er wel nog eentje maar buiten vlieghaven.kwartier met taxi rijden zonder kinderstoelen.toen naar perth ipv rechtstreeks naar adelaide en dan low budget maatschappij naar adelaide.50 uur onderweg geweest en meer dan 4000 euro en hotel en eten betaald! Echt schandalig! In Dubai waren ze ook niet hulpvol en hielden ze ons aan het lijntje! Dit nooit meer!!!

Zo dat zijn we weer even kwijt!

Australia maakt alles natuurlijk weer goed! De mensen zijn vriendelijk! Onze huisbaas had het bestelde eten v woollies in de kast en frigo gezet! Dat was echt fijn na zo een rotvlucht! Huurauto beter dan we dachten want dacht dat ze zich vergist hadden!
Dinsdag mogen we onze Toyota rav 4 afhalen nadat er een inspectie is gebeurt.
Tijdelijk huurhuis valt heel goed mee! Zicht op zee en lekker ruim. Overdekt terras zodat kinderen uit de zon kunnen spelen... Heel fijn dus!
Ook onze eerste koala's en kangoeroe gezien en geknuffeld!
Morgen dagje strand en mss al eens voor een huis rondkijken.
Kinderen vinden alles heel leuk al hadden ze het wel gehad met naar auto zoeken!
Medicare en bank vielen goed mee en ging vlot. Jetlag ook zo goed als voorbij. Lijkt eigenlijk dat we hier langer zijn!
Internet is super traag omdat de vorige huurders veel verbruikt hebben.spijtig want Skype en face time werkt niet goed en familie en vrienden vinden dat zeker vervelend! Ook auto Of huizen zoeken via internet is zo moeilijk.
Heb nu 3 g op gsm en dat werkt al sneller!
Sorry dus voor typefouten want is dus op gsm getyped!
Vandaag op bezoek geweest bij lamarck! Onze jongens kunnen het samen heel goed vinden en was heel leuk!
Alles ok hier dus!

Groetjes
 
Welcome to Australia!
Jammer van de vlucht, maar daar volgt misschien nog een staartje aan? (verzekering oid?)
Ahja, en nu je woonplaats nog even veranderen van Diepenbeek naar Adelaide!
 
Back
Top