LaSTaVaZa Karolawo

Aahh wat vervelend zeg, die vlucht. Ik heb er al een hekel aan om meer dan 2 uur op een luchthaven te moeten verblijven, maar als je je aansluiting mist is dat blijkbaar nog veel erger. Balen!

Het circus van de eerste week is voorbij, je kunt nu gaan genieten. Don't worry,... be happy!
 
3G is vaak erg goed heb ik in December ook gemerkt. Vaak veel sneller dan de WiFi in cafes, restaurants en campings.

En ook hier +1 voor Singapore. Maar je bent er nu, daar gaat het om!!!
 
Welkom.

Voor internet gebruiken wij crazy johns wifi kastje. Ze zitten op vodafone netwerk. Gaat op zich redelijk snel. Af en toe wat slomer. Skype zonder beeld gaat ook prima.

Voor skype met beeld zijn we de laatste keer naar Elizabeth shopping centre gegaan. Dat ging op zich ook prima. En uiteraard hebben alle bibliotheken ook gratis internet...Alleen die bij ons wel een limiet van 50 mb per dag.
 
Snelle update want zijn hier nu al 1 week!!
Vlucht met emirates was ramp. ..... Dit nooit meer!!!

Australia maakt alles natuurlijk weer goed! ...Alles ok hier dus!

Niet leuk en leuk gedeelte!

That's life zeker?

Nog veel succes!
 
Bedankt allemaal!
Inderdaad, de eerste week was nogal een rommeltje.
Nu gaan we lekker naar het strand en op ons gemakje uitkijken naar een huis!
Proberen het Australisch ritme te volgen!
 
Wout wilt erg graag naar school, dus zijn we nu al op zoek gegaan naar een geschikte kindy.
Moana kwam er als beste ( leukste) uit voor Wout. Je merkte het aan zijn gedrag dat het echt klikte daar, dus gaan we hem morgen inschrijven en mag hij daar dan ondertussen ook al blijven! Ik mag bij hem blijven om te vertalen en hem op zijn gemak te stellen.
Ronnie moet pas 25 februari gaan werken dus die past dan op Laura. De principal gaat ons ook vertellen over de playgroup die naast het schooltje is, dus dat is ook leuk.
Ik vind het wel al snel om wout naar school te sturen, maar blijkbaar heeft hij er toch behoefte aan.
Ben eens benieuwd!
 
Wout wilt erg graag naar school, dus zijn we nu al op zoek gegaan naar een geschikte kindy.
Moana kwam er als beste ( leukste) uit voor Wout. Je merkte het aan zijn gedrag dat het echt klikte daar, dus gaan we hem morgen inschrijven en mag hij daar dan ondertussen ook al blijven! Ik mag bij hem blijven om te vertalen en hem op zijn gemak te stellen.
Ronnie moet pas 25 februari gaan werken dus die past dan op Laura. De principal gaat ons ook vertellen over de playgroup die naast het schooltje is, dus dat is ook leuk.
Ik vind het wel al snel om wout naar school te sturen, maar blijkbaar heeft hij er toch behoefte aan.
Ben eens benieuwd!
Kijk, dat vinden wij dan weer leuk nieuws :) want onze kids gaan sinds twee weken ook naar Moana Primary (en die zijn heel tevreden). Ik denk dat het voor Wout hartstikke fijn is om met andere kinderen te kunnen spelen, de taal wat op te pikken en uitgedaagd te worden. En ik kan me voorstellen dat het voor Laura ook lekker is om af en toe het huis voor zichzelf te hebben. Dat komt helemaal goed volgens mij!!
 
Wout is bijna 5, maar ik dacht dat hij meer tijd wou om aan "THE move" te wennen. Ach ja, dan heb ik weer sneller meer tijd voor mezelf en Laura als hij kindy leuk vindt!
 
Wout is bijna 5, maar ik dacht dat hij meer tijd wou om aan "THE move" te wennen. Ach ja, dan heb ik weer sneller meer tijd voor mezelf en Laura als hij kindy leuk vindt!
Ik vond het bij onze kids ook verrassend hoe snel ze hun nieuwe leven weer oppakken. Ze zijn zo flexibel, en volgens mij willen ze het liefst dat alles zo snel mogelijk weer 'normaal' wordt. Misschien dat school daar voor Wout bij hoort.
 
Wout gaat al een hele week naar school en vindt het heel leuk!
Ik heb hem zelfs al alleen gelaten daar en toen ik terug kwam zei hij dat ik best nog wat langer had kunnen wegblijven! Geweldig hè!
Ondertussen hebben we ook een huurhuis gevonden en krijgen we maandag de sleutel. Het derde huis beviel ons en was voor de eigenaar ook ok dat wij het zouden huren.
Onze tweede auto is ook gekocht maar moet nog een keuring krijgen. Denk welbdat die ok zal zijn dus hopelijk weer een zorg minder.
Voor de rest gaan we elke dag naar het strand. Het is hier ook wel weer een paar dagen redelijk warm en gaan we tot zonsondergg nog lekker zwemmen. Wout gaat namiddag pas naar school dus moeten de kids nog niet vroeg naar bed.
Morgen al beetje potten en pannen kopen en na maandag kunnen we meten en dan de rest kopen.
Lekker beetje in de airco lopen :)
 
Dat klinkt echt heerlijk! Ik heb hier nog niet eerder gereageerd volgens mij, maar wel een beetje gevolgd omdat ik zo benieuwd was hoe het nou met Wout zou gaan op school. Heel erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat.
 
We gaan in Seaford rise wonen. Denk een km meer naar het zuiden dan we wonen. We zitten dus wel buiten de zone van moana primary school. Daar is Wout dus niet welkom. Voor 26 april zullen we toch voor een primary school moeten zorgen maar daar is wel nog tijd voor. No worries!
 
Hoi

Daar is Wout niet welkom? hebben ze dat gezegd? of denk je dat je niet binnenkomt omdat je buiten de zone woont.

Die 'schoolzone' daar valt best wel wat mee te doen hoor! Alleen als ze echt helemaal vol zitten zijn ze streng. Ook wij woonde buiten de zone en zijn binnengekomen op de lagere school. Mijn vriendin der dochter woonde voor high school buiten de zone en is ook binnengekomen. Ze kijken best wel naar de situatie en als ze plek hebben doen ze helemaal niet moeilijk als je buiten de zone woont.

Wellicht heb je het al gedaan maar een bezoekje aan het hoofd om het van zijn/haar mond te horen.
Je zou aan kunnen geven dat er andere Nederlanders op de school zitten en dat het zo goed zou zijn voor jullie kinderen om makkelijk te integreren, net aangekomen, mochten ze vast komen te zitten met de taal, ze zouden als een'buddy' kunnen fungeren etc.
Ik bedoel niet te zeggen dat het een verplichte vriendschap moet worden hoor.

Maar goed een andere school is wellicht net zo goed :)
Maar zou het altijd proberen want ondanks dat er heel veel regeltjes zijn, zijn Ozzies bereid om je zoveel mogelijk te helpen.

Als je die school wilt, gewoon proberen.
Succes
 
Back
Top