LaSTaVaZa Karolawo

Wellicht heb je het al gedaan maar een bezoekje aan het hoofd om het van zijn/haar mond te horen.
Je zou aan kunnen geven dat er andere Nederlanders op de school zitten en dat het zo goed zou zijn voor jullie kinderen om makkelijk te integreren, net aangekomen, mochten ze vast komen te zitten met de taal, ze zouden als een'buddy' kunnen fungeren etc.
Ik bedoel niet te zeggen dat het een verplichte vriendschap moet worden hoor.
Tja, het ging heel goed tussen Wout en onze zoon, dus het zou best kunnen werken... als de principal dat goed vindt.
 
We hebben inderdaad al met de directrice gepraat. Ze zei dat ze erg vol zaten en zich aan de zone moest houden. Ze willen ook dat Wout eerst naar een andere school gaat om Engels te leren. 3 maanden kindy was niet genoeg voor haar. Hij moest echt naar blackwood, waar lamarck hun kinderen ook geweest zijn. We willen dit zeker overwegen want: amai! Kids van lamrck spreken op die korte tijd al mooi Engels! We willen deze school ook eens gaan bekijken. We hebben ook nog geen rondleiding gekregen in moana dus kunnen niet echt oordelen enkel van horen zeggen. We gaan ook eens scholen bekijken die klein beetje verder liggen. Heb nog een mooi adresje gekregen. 15 min. van hier.
Na inrichten van nieuw huisje wordt dat onze prioriteit!
Btw: vandaag weer naar strand geweest tot het donker was. Kinderen tot laatste minuut in de zee geweest. Zoooooo leuk! Kan wel want het is weer zooooooo warm, maar ik klaag nog niet v de hitte hier hoor als ik de sneeuw zie liggen in Nederland! Face time ging voor eerste keer goed met beeld naar mijn mama ( die in tranen uitbarstte toen ze me zag) en kregen meteen de sneeuw te zien. Heel raar!
 
Ik zou dan idd ook eerst die andere school eens bekijken! Je hebt nog alle tijd. Als Wout daar ter plekke engels kan leren is dat wel makkelijker voor hem. Zo niet, dan is Blackwood zeker een optie om te proberen. Onze kids hebben het daar goed naar de zin gehad. Voor ons was het goed te doen omdat ik daar om de hoek werk, anders is het misschien wel een eind rijden elke dag. Onze kinderen vonden het alleen niet leuk om nog een keer afscheid te moeten nemen en weer ergens overnieuw te moeten beginnen. Al zijn ze daar nu (na 2 weken) al wel weer overheen... :)

Lekker he, die zee op deze dagen ;) . Het was vanochtend ook zo'n rustige zee! Dochter heeft voor het eerst op haar board gestaan, ze was helemaal blij :D
 
Wout zit nu op kindy. Ben het niet gewoon dat ze hier kindy niet als school beschouwen. In België is dat kleuterschool. Aangezien hij volgende week vijf wordt, moet hij dus Next term naar de primary school en die moeten we nog zoeken. Hij mocht op moana kindy beginnen omdat ik ook moet doorschijnen dat we hier echt in de buurt blijven en omdat het maar voor een paar maanden was. Namiddag hebben ze minder kinderen dus mag hij namiddag gaan tot de volgende term maar langer kon echt niet. Ze hebben normaal gezien plaatsen voor kinderen buiten de zone, maar die waren net opgebruikt.

Edit: en als hij nog naar andere school moet om Engels te leren zal hij op 3 verschillende scholen zitten in een half jaar. Toch ook beetje nadeel.
 
Mogen kinderen s middags thuis blijven het eerste jaar? Ja 3 scholen is wel erg veel en onrustig lijkt me
 
In kindy gaan de kinderen maar halve dagen. Ze mogen 15 uur per week gaan. Ze kunnen kiezen voor halve dagen of een hele dag en 3 halve dagen of zo. Wout gaat vier halve dagen en om de week vijf halve dagen. Die vijfde dag is dan vrijdagvoormoddag en omdat dat een andere routine is wil ik hem mss die dag thuis laten blijven. Dat mag, maar zal eerst moeten zien of dat van Wout ook mag! Vandaag weer naar school na weekend. Ben eens benieuwd!
 
Wout zit nu op kindy. Ben het niet gewoon dat ze hier kindy niet als school beschouwen. In België is dat kleuterschool.
Tja spijtig he. Wij zitten een beetje met hetzelfde. Nyah is nog geen 4 jaar, dus mag ze slechts (!) een halve dag (2 1/2 uur) per week naar de Kinder. Je kunt er wel voor kiezen om de rest van de dagen een Childcare (oid) in te schakelen, maar dat is dan weer zo belachelijk duur dat het geld wat er extra binne kan komen (als je kind op de childcare zit) voor het grootste gedeelte daar ook weer aan opgaat... Dus blijft deze pappa lekker thuis de dagen dat Nyah niet op Kinder zit en klust hij hier en daar wat bij wanneer dat kan.
 
Hoi
Een alternatief is een Montessori school. Daar kunnen ze vanaf 3 jaar naar school (5 morgens). Afhankelijk wanneer ze er klaar voor zijn worden die uren langzaam opgevoerd tot een volledige week. Je moet er wel voor betalen maar is wellicht de moeite waard.
Sidonia
 
Tja, wij wonen in de, tot veel emigranten uitgeroepen, outback. Tenminste als je alles buiten de metropolis zo bekijkt. Helaas hier niks zo in de buurt volgens Google...
 
Gisteren de sleutel gekregen van onze long term rental.
Was een beetje teleurstellend. Het huis is echt vuil. De vorige mensen hadden een hond endat zie je en ruik je. De lamellen hangen vol met hondenharen en hondenkwijl. Echt walgelijk. Op het plafond zit rond de lampen overal vliegenkaka, dampkap vettig, ramen vies in de kieren om raam open te schuiven, roosters airco vuil, aan buitenkant overal spinnenwebben,...
We hebben een plaatsbeschrijving gekregen, maar die klopt toch niet en die zullen we aanpassen en we zullen ook foto's maken en dit doorgeven aan het bureau.
Vandaag nog eens gaan kijken en we hebben nog veel werk, maar als alles netjes is, hebben we wel een mooi huis om in te wonen. Gewoon zorgen dat ze ons niks in ons schoenen kunnen schuiven als wij weer weggaan!
 
Gefeliciteerd! en balen dat het zo ontzettend vies is :-( sterkte met schoonmaken en luchten!
 
Dat is inderdaad niet netjes! Toen mijn vriend uit zijn huurwoning moest hebben we echt staan poetsen als een dolle. De real estate agent had van tevoren gezegd dat als het niet schoon genoeg zou zijn, dat ze dan op onze kosten een professioneel schoonmaak bedrijf in zouden huren om de boel schoon te maken. Misschien dat je zoiets nog zou kunnen voorstellen? De eigenaar van jullie huis zal hier toch ook niet echt blij mee zijn.
 
Je kan er op zich nog melding van maken. Hondeharen ed is natuurlijk wel erg vies. Dat Australisch schoon anders is hadden we ook gemerkt, ondanks dat ons huis 'professioneel' was gereinigd was het nog steeds redelijk vies. Vloeren plakten nog en zelfs de afvoer in het bad zat nog 'roest' op wat er in 1 minuut af te poetsen was. Ik denk dat ze alleen professioneel een nieuwe WC rol hadden opgehangen :D.

Wel hebben we overal foto's van gemaakt zodat we later idd geen gezeur krijgen. (nav mindere ervaring in NL) Ook hebben we het eea aangevuld op de opleverstaat.
 
Heb nog al gehoord van iemand hier dat Australisch schoon niet hetzelde is als Nederlands schoon! Daarom proberen we het wat te relativeren!
 
Gisteren de sleutel gekregen van onze long term rental.
Was een beetje teleurstellend. Het huis is echt vuil. De vorige mensen hadden een hond endat zie je en ruik je. De lamellen hangen vol met hondenharen en hondenkwijl. Echt walgelijk. Op het plafond zit rond de lampen overal vliegenkaka, dampkap vettig, ramen vies in de kieren om raam open te schuiven, roosters airco vuil, aan buitenkant overal spinnenwebben,...
We hebben een plaatsbeschrijving gekregen, maar die klopt toch niet en die zullen we aanpassen en we zullen ook foto's maken en dit doorgeven aan het bureau.
Vandaag nog eens gaan kijken en we hebben nog veel werk, maar als alles netjes is, hebben we wel een mooi huis om in te wonen. Gewoon zorgen dat ze ons niks in ons schoenen kunnen schuiven als wij weer weggaan!
Zeer herkenbaar! Was net zo toen wij in onze huurwoning kwamen...
Hebben er dagen en dagen aan gekuisd.
Nochthans hadden ze bij het immokantoor gezegd, toen we de sleutel kregen, dat alles heel netjes gekuisd was o_O
En onze plaatsbeschrijving was ook totaal onvolledig, we hebben de immo-babe toen opgetrommeld om extra bemerkingen en foto's toe te voegen...
Welkom in australie :D
 
Immobabe: hier net hetzelfde. We gaan sffs toch ook eens bellen naar haar.Mss is het best dat ze het zelf vuil ziet en zelf foto's maakt. Even checken. Ik begrijp wel dat het immokantoor geen tijd heeft om alle huizen grondig te inspecteren. Zullen wij dat dan wel doen!
 
Back
Top