LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Met QLD health lijkt me dat niet onverstandig. Jammer dat de director er aan te pas moest komen om iets voor elkaar te krijgen, maar dat geeft exact weer hoe de organisatie werkt. Hadden ze die nou meteen ingeschakeld..
Wel het is ons gezegd dat die director wel diegene is die alles tegenhield. Het was duidelijk dat alles om haar draait en iedereen moest wachten tot zíj́ akkoord gaf. Niet zo ongewoon, uiteindelijk is de director in principe de eindverantwoordelijke maar als de reden vooral een kwestie is van macht....Nogmaals: de titel People & Engagement onwaardig.
Immers: hun HR policy die eerst moest opgesteld worden, het excuus dat steeds aangehaald werd, is nog steeds outdated op dit moment. Er staan visa in die ondertussen niet meer bestaan. Dus slap excuus.
Maar nu vooral vooruit kijken, nu het weer kan.
 
Last edited:
Ja lachen hè, wij hadden net de executive director en regional director op bezoek om “antwoorden te geven op al onze vragen” yeah right. Een hoop gedraai en politieke correctheid waar ons klootjesvolk natuurlijk maling aan heeft. Uiteindelijk weet je nog minder dan je al wist zeg maar. People and engagement afdeling, daar valt de change manager ook onder. Daar hebben wij mee te maken gehad, wat een lachtertje. Ze komen helemaal uit brisbane om je een flyertje te geven en als je wat relatief simpele vragen hebt dan weten ze het niet. Op HR gebied is er veel winst te behalen voor QLD Health.

Bij mijn Nederlandse werkgever rapporteerde ik direct aan de 2 directeuren welke tevens eigenaar waren en die ook wars van besluiteloosheid en geouwehoer waren, dan is dit echt 180 graden de andere kant op. Ik denk niet dat het went.
 
Last edited:
Mijn vrouw als social worker moet voor sommige beslissingen over cases ook goedkeuring krijgen van de regiodirecteur...wtf, waarom moet een directeur zich bezig houden met dat soort low level shit*? Dan heb je je organisatie duidelijk niet goed ingericht en krijg je automatisch besluiteloosheid (teveel meuk waar een directeur zich moet bezighouden, dat niet alles gedaan kan worden).

* Die beslissingen zijn belangrijk, gaat om mensenlevens, maar is niet iets wat een directeur moet doen. Die moet de organisatie optimaliseren, zodat anderen hun werk goed kunnen doen.
 
Mijn vrouw als social worker moet voor sommige beslissingen over cases ook goedkeuring krijgen van de regiodirecteur...wtf, waarom moet een directeur zich bezig houden met dat soort low level shit*? Dan heb je je organisatie duidelijk niet goed ingericht en krijg je automatisch besluiteloosheid (teveel meuk waar een directeur zich moet bezighouden, dat niet alles gedaan kan worden).

* Die beslissingen zijn belangrijk, gaat om mensenlevens, maar is niet iets wat een directeur moet doen. Die moet de organisatie optimaliseren, zodat anderen hun werk goed kunnen doen.

Precies dat 👌
 
Nu er echt handtekeningen op papier staan durf ik een nieuwe update te plaatsen.
HR heeft visa goedkeuring getekend. Het was mooi dat de HR administratie meteen ook Annelies belde om dit goede nieuws te melden. Ze dachten dat ze hiermee wel blij zou zijn ☺️. Ik veronderstel dat zij de soap vanuit hun woonkamer ook wel hebben gevolgd.
De dame binnen het ziekenhuis die alle visa lodged (en die totaal niet begreep waarom ons dossier haperde) had in de achtergrond wel gewoon zelfstandig ons dossier voorbereid en dus kan het nu elk moment verstuurd zijn. Ook erg lief.
Ons deel van het werk is eigenlijk ook al zo goed als rond. We wachten nog op police checks uit NL en AUS voor onze dochter die in de tussentijd 17 is geworden....Voor form 80 heb ik ook al onze (grote) reizen nageplozen. Leve Dropbox en een redelijk georganiseerd fotoarchief.
Eigenlijk moet onze visa agent alles bijna gewoon inkoppen maar we wilden geen enkel risico lopen dus dat is een flinke hap uit ons budget. Om nog maar te zwijgen van het visa zelf maar dat was een onvermijdelijk gegeven.
Onshore is de doorlooptijd voor een 187 blijkbaar 4-6 maand dus als alles de deur uit is kan de last waiting game beginnen.
 
Is dit het FNQ topic? Steek even je draadje voor een positief stukje uit de regio Steve ;)

Een mooi artikel over een initiatief die ik met tijd en wijle ondersteun met een kleine gift. Ze kopen land op om a) te voorkomen dat het ontbost wordt. Of b) om weer te herstellen in de originele staat. Wonende op een stukje land wat 60 jaar geleden een bijna volledig kale heuvel was weet ik wat dit (kan) betekenen.

 
Is dit het FNQ topic? Steek even je draadje voor een positief stukje uit de regio Steve ;)

Een mooi artikel over een initiatief die ik met tijd en wijle ondersteun met een kleine gift. Ze kopen land op om a) te voorkomen dat het ontbost wordt. Of b) om weer te herstellen in de originele staat. Wonende op een stukje land wat 60 jaar geleden een bijna volledig kale heuvel was weet ik wat dit (kan) betekenen.

Ja ik ken het initiatief. Ze zijn goed bezig! (Jij ook 😉). Op hun social media was laatst een luchtfoto van een stukje land voor en na. Indrukwekkend. The walker family is redelijk bekend hier. Hebben tijdje terug met 1 van hen een locale tocht gemaakt. Een absolute aanrader. Hij is trouwens ook sponsor van het bebossingsinitiatief.
 
Gisteren (hopelijk) laatste stap gezet in traject voor PR: medicals.
Vooral een oefening in wachten. 4 uur voor a family of 4....En dat voor in een potje plassen, bloed prikken, x-ray en opmeten. Maar vooral veel papieren invullen op elke afdeling opnieuw.
Een mogelijke ‘probleem’ zou de bloeddruk van Annelies kunnen zijn. Die is altijd hoger als ie gemeten wordt bij een dokter (white coate disease) maar het helpt natuurlijk niet als die “white coat” dan ook nog eens zegt dat bij een te hoge bloeddruk wordt doorverwezen naar een cardioloog 😣.
Wat ook niet helpt voor je bloeddruk is de prijs: 2000$ voor ons 4-en. Visa = wachten & $ (en 😎)
 
Gisteren (hopelijk) laatste stap gezet in traject voor PR: medicals.
Vooral een oefening in wachten. 4 uur voor a family of 4....En dat voor in een potje plassen, bloed prikken, x-ray en opmeten. Maar vooral veel papieren invullen op elke afdeling opnieuw.
Een mogelijke ‘probleem’ zou de bloeddruk van Annelies kunnen zijn. Die is altijd hoger als ie gemeten wordt bij een dokter (white coate disease) maar het helpt natuurlijk niet als die “white coat” dan ook nog eens zegt dat bij een te hoge bloeddruk wordt doorverwezen naar een cardioloog 😣.
Wat ook niet helpt voor je bloeddruk is de prijs: 2000$ voor ons 4-en. Visa = wachten & $ (en 😎)

Medicals voor PR? Huh? En ja ik heb ook last van die ziekte dus weet wat het is.
 
Yep zit bij vereisten 457 > 187....
Op zich niet onlogisch gezien het risico vermijdend gedrag van Australië
Australië is synoniem voor risico mijdend gedrag, dat weten we helaas allemaal. Ik hoop voor jullie dat er eindelijk rust in de tent komt en jullie de toekenning snel krijgen. Lekker op de lange termijn kunnen richten en zonder zorgen kunnen leven zorgt voor een hoop gemoedsrust. Ik herken de stress van de onzekerheid al is jullie situatie niet te vergelijken met de onze, en daarom duimen wij voor jullie voor een snelle afhandeling. En in de tussentijd lekker genieten van het ‘winterweer’ (28 graden overdag) 😎🌴
 
Australië is synoniem voor risico mijdend gedrag, dat weten we helaas allemaal. Ik hoop voor jullie dat er eindelijk rust in de tent komt en jullie de toekenning snel krijgen. Lekker op de lange termijn kunnen richten en zonder zorgen kunnen leven zorgt voor een hoop gemoedsrust. Ik herken de stress van de onzekerheid al is jullie situatie niet te vergelijken met de onze, en daarom duimen wij voor jullie voor een snelle afhandeling. En in de tussentijd lekker genieten van het ‘winterweer’ (28 graden overdag) 😎🌴
Het is uiteindelijk idd de stress meer dan waard (als het goed komt ☺️). Anders zou niemand het ooit doen toch?
We zijn ver ver van mensen die door zulke stress moeten gaan om economische (hoewel onze initiële reden was de GFC in EU) of humanitaire redenen. We doen het oa om nu op een zondagochtend, buiten, in de winter, met zicht op groene heuvels, te genieten van een smoothie met bananen uit de tuin en straks langs het strand te wandelen.
 
Het is uiteindelijk idd de stress meer dan waard (als het goed komt ☺️). Anders zou niemand het ooit doen toch?
We zijn ver ver van mensen die door zulke stress moeten gaan om economische (hoewel onze initiële reden was de GFC in EU) of humanitaire redenen. We doen het oa om nu op een zondagochtend, buiten, in de winter, met zicht op groene heuvels, te genieten van een smoothie met bananen uit de tuin en straks langs het strand te wandelen.

Jazeker, uiteindelijk is het het allemaal waard. voor de smoothies krijgen we zo nu en dan een zak bananen van de boom van de overbuurvrouw, en de limes en munt voor de mojito komt uit eigen tuin. Wat wil je nog meer? Echt genieten hier in de winter.
 
Iets minder warm dan bij jullie, maar ook hier mandarijnen, citroenen, grapefruit uit eigen tuin. We hebben ook persimmon. Een fruit wat ik niet kende maar erg lekker is wanneer ze tegen overrijp aan zijn. Niet te knagen wanneer nog net niet. Maffe dingen.
 
Iets minder warm dan bij jullie, maar ook hier mandarijnen, citroenen, grapefruit uit eigen tuin. We hebben ook persimmon. Een fruit wat ik niet kende maar erg lekker is wanneer ze tegen overrijp aan zijn. Niet te knagen wanneer nog net niet. Maffe dingen.

Er is zoveel tropisch fruit in omloop hier waar ik ook nog nooit van gehoord heb, elke keer komt ze weer thuis met wat anders om te proeven. Mijn favoriet is de black sapote, met als nickname 'the chocolate pudding fruit' erg lekker. En de enorm stinkende Durian die onder de toonbank vandaan verkocht (letterlijk) wordt. Mangosteen is ook lekker.
 
Er is zoveel tropisch fruit in omloop hier waar ik ook nog nooit van gehoord heb, elke keer komt ze weer thuis met wat anders om te proeven. Mijn favoriet is de black sapote, met als nickname 'the chocolate pudding fruit' erg lekker. En de enorm stinkende Durian die onder de toonbank vandaan verkocht (letterlijk) wordt. Mangosteen is ook lekker.
Wait what? Een winkel die durian verkoopt?! Dat is bijna de trip naar boven waard!
 


OFX
Back
Top