Ja, je hebt zeker gelijk vriendschappen opbouwen kost zeker tijd.
En wat fijn voor jullie dat je nieuwe vrienden hebt en gewoon prettig kunt leven en genieten!
Lijkt me heel fijn, maakt dan ook niet uit welke nationaliteiten het zijn als het maar klikt.
We moeten echt hier helemaal weer opnieuw beginnen, en je hebt met de nieuwe mensen geen geschiedenis..
En Nederlanders heb ik hier nog niet gezien, ook nog niet naar gezocht hoor.
Hier wonen echt allerlei nationaliteiten bij elkaar, uit China, Japan de UK Schotland en Sri Lanka etc.
Iedereen is hier heel erg druk , en we zitten midden in de drukke stad wel overal dichtbij en in een leuke buurt overigens.
Een mooi parkje aan beide kanten...leuk voor de hond, en op loopafstand van het centrum.
Grote flats, het is hier het dichtstbevolkte gebied van heel Australië, dat komt ook door de hoogbouw.
Veel emigranten en mensen op het forum zoeken de rust en de ruimte in Australië op het platteland... wij echter niet.
Dat komt ook door het werk van mijn man, hij is nu in 12 minuten op zijn werk. We wonen heel gunstig ten opzichte daarvan.
We hebben één stel hele goede Australische vrienden die kenden we al goed voor we hier kwamen.
Met onze vrienden in Nederland ben ik nog steeds wel heel close, en als ik er ben heb ik het erg druk met alle ontmoetingen.
Iedereen wil je zien en spreken en dat is echt teveel, ik zit doodmoe terug in het vliegtuig.
Die fout ga ik niet weer maken, ik moet het beter plannen.
Als je kleine kinderen hebt dan is dat in Australië denk ik eenvoudiger om mensen te leren kennen via de scholen en allerlei clubjes.
Toen wij jaren geleden verhuisden van Groningen naar Badhoevedorp was dat ook niet heel eenvoudig.
Maar daar kwam ik toch vrij veel op school om allerlei dingen te doen..
Amsterdammers zijn echt anders dan Groningers, bovendien kwamen we toen net terug uit Houston waar we 14 maanden gewoond hadden. Dat voelde toch heel anders dan nu, en we wisten dat dat voor een jaar zou zijn..
Daar had ik ook veel Europese vrienden, o.a. een hele goede vriendin uit Zwitserland. Heb ik nog steeds heel goed contact mee.
Daar klikt het dan toch meer mee, daar heb je echt gelijk in je staat min of meer net zo in het leven als zij en dat geeft een band.
Het hielp ook dat we daar op een campus woonden met veel buitenlanders (geen Amerikanen) overal vandaan.
Iedereen zat daar in hetzelfde schuitje, tijdelijk en je maakte er samen het beste van..
Was een mooie ervaring en heb ik ook veel van geleerd.
Ik ben heel benieuwd hoe het er hier over een jaar uitziet, ik doe mijn best en sta open voor veel dingen hier.
Dat onze zoon in Amsterdam zit vind ik nog steeds best heel moeilijk... eigenlijk.
Australië is een prachtig land, en we zijn zeer bevoorrecht hier... dat we deze kans kregen..
We gaan zeker onze best doen om er een succes van te maken!!
Het enige nadeel is dat het zover weg van alles is