Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg84899#msg84899 date=1174322044]
Your skills have been assessed to be suitable for migration under 2231-13 of the ASCO Code...
[/quote]

Hey Malukka, gefeliciteerd :) Volgens mij was jij toch ook web developer? Grappig dat jij dan bent goedgekeurd voor 2231-13; ik ben ook web developer en heb een positive assessment voor 2231-17 ;)

Tja, ik heb ASCO code 2231-13 opgegeven en daar heb ik nu ook een positief assessment van gehad van de ACS....

Wellicht weten ze zelf nog niet goed in welke ASCO code ze "web designer" nu moeten plaatsen. Op hun website staat deze in ieder geval in 2231-13...

Het vreemde is wel weer dat de naam van 2231-13 omschreven wordt als systems designer...en een subnaam van 2231-17 is, je raadt het al....systems designer.....volgens mij zijn het maar een stelletje warhoofden daar bij de ACS...

Maar wat denk je...misschien moeten we hun website maar eens gaan restylen :)

Ha, ha, vooral niet veranderen, op deze manier heb je meerdere opties om 'geaccepteerd' te worden ;-) ;-)

Wij hadden achter dat verzoek gezet dat de IELTS in september gedaan zou worden. En die hebben we meegestuurd met het verzoek tot medicals. Net zo makkelijk.

Vanmiddag zat ik me zo maar eens even het volgende te bekokstofen.

Aangezien wij beiden nog jonger zijn dan 30 jaar, komen we beiden nog in aanmerking voor een WHV. Het grote voordeel is dat je dan je skilled independent visum in Australie al kan afwachten, terwijl je daar 1 jaar mag zijn en je mag ook nog eens, hetzij gebonden aan regels, werk doen.

Hoe dan ook...we krijgen steeds meer het gevoel hier al eerder weg te willen voordat we ons uiteindelijke visum hebben. Maar ik ben nog nergens tegengekomen of na afloop van het WHV visum je een bridging visum kunt krijgen. En wat we ook nog niet hebben kunnen vinden is of je uberhaupt wel een WHV toegewezen krijgt als je al een aanvraag hebt ingediend voor een Skilled Independent. Heeft iemand van jullie al zoiets meegemaakt?

Ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat, maar houd je wel rekening met het feit dat als je na ene jaar WHV een Skilled Independent aanvraagt misschien weer werkervaring tekort komt?

Mariette

Wat we willen doen is gewoon de procedure voor een Skilled Independent nu in NL al starten (sterker nog..daar zijn we al mee bezig).....en dan ergens zo rond oktober of november al vast naar Oz. gaan..

We kunnen met een toeristenvisum (hebben anderen, w.o. M5 en Lin ook gedaan), maar dan heb je de restrictie dat je niet mag werken. Omdat wij beiden nog in aanmerking komen voor een WHV dachten we dat we daarmee iets saferder (!!!) waren, aangezien je dan nog wel mag werken....

Ik meen (elders op het forum ergens) eens gelezen te hebben dat de 'nieuwe' aanvraag min of meer automatisch de 'oude' zou overrulen... Misschien goed om dat even uit te pluizen.

Ja maar dat is pas na afgifte. Dus als je een Sk.ind. procedure opstart duurt dat nog een hele tijd in de tussentijd vraag en krijg je eeen WHV en die verliest zijn geldigheid nadat je je PR zou krijgen.
Kijk wel goed uit dat na afgifte van je PR eventuele andere visumaanvragen (ook toeristenvisum) gelijk stopzet.
Ik kan je niet helpen of je nog in aanmerking komt voor een WHV nadat je je PR procedure hebt opgestart.
Wellicht is er vast iemand hier op het forum die daar meer over weet.

Mariette

[quote author=perthpete link=topic=1071.msg86013#msg86013 date=1175318547]
Ik meen (elders op het forum ergens) eens gelezen te hebben dat de 'nieuwe' aanvraag min of meer automatisch de 'oude' zou overrulen... Misschien goed om dat even uit te pluizen.
[/quote]

Dit is bij M5 en Lin anders gegaan volgens mij. Zij hadden de aanvraag voor hun STNI al ingediend en hebben daarna een toeristenvisum aangevraagd. Na afloop van hun toeristenvisum kregen zij een bridging visum totdat hun STNI werd goedgekeurd....maar dit kan voor een WHV anders zijn...anders moeten wij de WHV gaan aanvragen voor de Skilled Independent. Dit zou op zich geen probleem moeten zijn. De restrictie bij een WHV is dat je binnen een jaar na afgifte van de WHV binnen moet zijn....We hebben de documenten voor een Skilled Independent nog niet ingeleverd, dus die mogelijkheid zou nog bestaan.... En we moeten dan ook nog zien uit te vinden welke visa elkaar kunnen overrulen. Een toeristenvisum kan dus geen STNI overrulen (gezien de situatie bij M5 en Lin).. We hebben nog wat uitzoekwerk voor de boeg en als iemand nog ideeën, suggesties e.d. heeft....post ze hier maar lekker in ons topic :)

Ja, het gaat er ook niet om dat je een aanvraag hebt ingediend maar om het moment dat het is toegekend.
Zo gauw je een visum eenmaal hebt toegekend gekregen en daar na een ander ook verliest de voorgaande zijn geldigheid.
Dus het gaat niet om het anvragern maar als het eenmaal is toegekend.
Dus als het uberhaupt kan dan kun je dus een WHV aanvragen en krijgen.
Net voor of nadat je hem hebt (dat maakt niet uit) kun je je Sk Ind. aanvragen.
Je krijgt je WHV ondertussen vraag je je SI aan.
Je gaat op je WHV naar OZ ondertussen wacht je daar de toekenning van je SI af.
Het enige is dat je dan Australie uit moet om je visum in ontvangst te kunnen nemen.
Misschien kun je ook wel op je WHV naar OZ en daar je SI aanvragen, dan hoef je niet buiten de grenzen om je visum in ontvangst te kunnen nemen.
Alleen heb je dan niet misschien genoeg tijd.

Over Lin en M5 die hebben als laatste hun SI toegekend gekregen, vandaar dat dat geen problemen vormde.

Wij hebben indertijd SI aangevraagd en in Januari werden we gevraagd of we misschien eerder binnen wilden komen op bijvoorbeeld een Australian Sponsored.
Dat hebben we niet gedaan omdat wij er bijna waren (dachten we).
Als we dan onze SI hadden gehad en heel kort daarna het andere visum zou het SI niet meer geldig zijn.
Juliie hoeven je daar ook nog geen zorgen om te maken.
Als je alleen maar onthoud dat zo gauw je een bepaald visum krijgt het voorgaande zijn kracht verliest.

Misschien kun je een topic starten over je vraag?

Groetjes en veel uitzoekpret :up:

Mariette

[quote author=kallie link=topic=1071.msg86014#msg86014 date=1175319167]
Kijk wel goed uit dat na afgifte van je PR eventuele andere visumaanvragen (ook toeristenvisum) gelijk stopzet.
[/quote]

Wat idioot? Zou dan je PR worden 'overschreven' door een toeristem visum? :) Dat is wel absurd :p

Ons Skilled Independent visum zal altijd als laatste toegekend worden. Binnen een jaar na opsturen van de documenten zou toch een en ander geregeld moeten kunnen zijn voor dit visum....de WHV verliest dan zijn geldigheid...maar daar hebben we uiteraard geen problemen mee als het definitieve visum is toegewezen :)

Bedankt voor de informatie Kallie

Wat Kallie zegt klopt helemaal. Het laatst goed gekeurde visum is idd het visum dat je zult houden.

Cheers Sander :cool:

Jeetje wat een gedoe allemaal zeg... Maluka en ik moeten allebei een verklaring schrijven en ondertekenen waarin we vertellen hoe, waar en wanneer we elkaar ontmoet hebben, hoe onze relatie zich heeft ontwikkelt, hoe we elkaar financieel, emotioneel en psychisch ondersteunen en wat onze toekomstplannen zijn. Ja bedenk dat maar eens... En zet het dan ook nog maar eens in fatsoenlijk engels op papier... heb in iets meer dan een A4-tje verteld hoe, wanneer en waar we elkaar hebben leren kennen, hoe onze relatie is verlopen totdat we gingen samenwonen, waar we samen allemaal op vakantie zijn geweest en waar we dit jaar nog heen gaan en dat we elkaar steunen in moeilijke periodes zoals het overlijden van mijn opa en Maluka's oma en dat we er allebei zeker van zijn dat we bij elkaar willen blijven.

We hebben een stuk of tien foto's vanaf pasen 2004 tot begin maart 2007 als bewijs, 3 afschriften van onze gezamelijke rekening (de allereerste, de allerlaatste en eentje er ergens tussenin), overlijdenskaart van mijn opa en van Maluka's oma, want daar staan onze beide namen op. Een adreswijziging van vrienden gericht aan Maluka en Annemiek en bewijs van de gemeente dat ik sinds 1 mei 2004 op hetzelfde adres ingeschreven sta als Maluka. Alles vaqn het huis en rekeningen van gas, water en licht staan op Maluka's naam, dus daar hebben we niet zoveel aan. We hebben ook geen uitnodigingen meer van feesten voor ons samen.

Iemand misschien nog suggesties wat er in die verklaring nog meer kan of wat we misschien nog meer aan kunnen dragen als bewijs van onze relatie? We hopen alles morgen door DHL op te laten halen en word een klein beetje nerveus. Is alles wel goed en compleet ingevuld? Zouden we genoeg bewijs hebben voor onze relatie? Klopt die verklaring wel? Ben blij als alles tenminste maar op weg is. Dan kunnen we er niets meer aan veranderen.

Heb trouwens ook mijn ouders al een beetje voorbereidt dat de kans behoorlijk groot is geworden dat we eind oktober van dit jaar al vertrekken... Mijn moeder nam het wel goed op "Tja... of je nu dit jaar al vertrekt of begin volgend jaar... Jullie gaan toch."  En dat klopt ook :)

Heb je misschien nog boarding passes van vluchten van een
vakantie of zo? Of kerstkaarten die aan jullie samen gestuurd
zijn? Een verklaring op je werk dat bij overlijden je partner
je salaris etc. nog krijgt (bij ons heb je zo'n 3 maanden
salarisbetalingsregeling bij iets ergs en moet je dat registeren).

Succes en groetjes Miranda  :up:

We bewaren sowieso nooit de enveloppen van de kerstkaarten en die lading oud papier is al lang weg ;) Volgens mij doen wij ook elk jaar de kerstkaarten weg.
Boardingpassen heb ik volgens mij nog wel, maar ik weet niet of ik die van elke vlucht ook nog van ons samen heb. Bovendien hebben we van bijna elke vakantie ook al foto's bijgesloten, dus dat zal niet veel meer uitmaken denk ik. Ik kan me trouwens niets herinneren van een registratie dat Maluka nog 3 maanden mijn salaris krijgt als ik kom te overlijden.
Had inderdaad wel een goeie geweest als we nog kerstkaarten hadden. Misschien kan ik toch nog iets vinden. Ga toch maar een poging doen ;) Dank je!

De banken in NL zijn nu bezig om een nieuw credit-card systeem in te voeren. Dit kan betekenen voor ons dat we nog even moeten wachten met betalen, aangezien dan de nieuwe expiry date op de creditcard komt te staan. Ik heb nu nog een creditcaard die geldig is tot Augustus 2007. Maar voor hetzelfde geld kan ik volgende week of over 2 weken mijn nieuwe creditcard ophalen en heb ik de visumaanvraag (die we waars. a.s. woensdag laten verzenden) nog met de oude creditcard gegevens ingevuld. Kan dit de betaling in gevaar brengen en daardoor onnodig vertraging teweeg brengen of moet ik die gok maar nemen.

En wanneer wordt het bedrag afgeschreven van je creditcard...is dat direct als zij het pakket ontvangen, of pas het moment waarop ze het in behandeling nemen?

Wat ik zo'n beetje hier op xpdite en op Austimeline heb begrepen wordt het bedrag een tot een paar dagen na je aknowledgement geincasseerd. Dus vrijwel gelijk na het toekennen van een CLF.
Dus ik denk dat je de gok wel kunt wagen, je kunt natuurlijk ook als je je Cr card al hebt gekregen nog niet deblokkeren en je oude card blijft dan in werking tot om en nabij Augustus 2007 en zo gauw de betaling weg is dan pas je nieuwe card deblokkeren.

Groetjes, Mariette

Hi Maluka en Annemiek,

Volgens mij had Sabien enige tijd geleden op het forum postte: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1929.msg35312#msg35312. Mmmm... dat gaat dan wel over een toeristenvisum, maar misschien is het wel een goed idee om het de DIAC te vragen?

Wij hebben ook de aanvraag bij de DIAC neergelegd met mijn "oude" creditcard nummer. Ik heb al  verschillende keren gehoord (bv. Catkin en An) dat je vanzelf bericht krijgt van de DIAC als ze niet kunnen incasseren van de creditcard. Het lijkt me niet echt nodig om dan de nieuwe kaart af te wachten voordat je je aanvraag indient. Je weet ook nooit wanneer ze de MODL weer aanpassen en stel je voor dat je wacht met je aanvraag en de MODL wordt in je nadeel aangepast... Nou dan ben nog verder van huis toch?

Tja, over relatie aantonen, wij zagen de bui al hangen, vandaar dat we getrouwd zijn, maar zaken die misschien nog kunnen helpen: vertaling van jullie samenlevingscontract (indien aanwezig), misschien een verklaring van een vriend(in) van jullie samen? Ik zal nog eens verder denken  :thinking:...

Groetjes,
Lela

Back