Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Hey Mark en Annemiek, communiceren jullie via dit forum? :grin:.

Good on ya Mark dat je je baas over je plannen hebt verteld. En nog beter dat het positief werd opgevat.

Erna

Erna, het begon er wel op te lijken hè :p

Nee hoor, naast het forum communiceren we ook gewoon thuis, in de auto, in de winkel, bij familie, onder water, etc. met elkaar :)

*maakt een 'o' door haar arm omhoog te doen en haar vingers op haar hoofd te leggen en steekt haar andere vuist door de 'o'*

Leuk onderwater gebaar waarmee wij communiceren ;)

Hahahha stelletje  :lol: :lol:

Moet een heel fijn gevoel zijn dat je niet meer hoeft 'op te passen' bij wat je zegt op het werk :wink:
En dat je het nu gewoon van de daken af kan schreeuwen

WE GAAN NAAR AUSTRALIE !!!!!! JIPPIEEEEEE  :dance:

Liefs Eutrice

Hey Mark!

Wat een pak van je hart! Gelukkig is het grote nieuws nu verteld!

Annemiek,
Wat betekend dat gebaar? Heb het even geprobeert maar kan niets 'logisch' bedenken  :p

En nu op naar November!!

Groetjes Lin

Ja, het hele xpdite forum is nu met armen en hoofden aan het draaien...
Ik kom ook niet verder dan omgedraaide olifant, maar misschien ben ik te netjes...

aukje

Okee, dan zal ik het maar uitleggen!!

Het ok-teken bij het duiken is niet je duim omhoog steken, aangezien dat een teken is dat je terug wilt naar boven (naar de oppervlakte).

Daarom maak je normaal gesproken een O door je wijsvinger en duim naar elkaar toe te brengen. Dit is zowel als vraag en als antwoord toe te passen. Dus duiker 1 maakt dit gebaar en vraagt hiermaa aan duiker 2: Are you ok? Als response kan duiker 2 hetzelfde teken geven.

Echter, tijdens mijn OWD cursus is geleerd dat op het moment dat je vanaf de boot het water in springt, je, als alles OK is, je even je hand met je vingers op je hoofd aantipt om aan te geven dat je OK bent. (dus niet dat je van de boot af springt en je je vastboort met je voet op het rif  :oops: )

En als je dus herhaaldelijk je andere hand in en uit het O-teken van je hoofd doet, betekent dit een "Big Fucking OK".  :lol:

Het is niet zo dat dit een gestandaardiseerde uitdrukking is, maar als buddy-team kun je onder water natuurlijk behoorlijk veel eigen gebaren gebruiken om te communiceren.

Aukje, je was dus idd iets te netjes :p

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg92594#msg92594 date=1181737323]
Aukje, je was dus idd iets te netjes :p
[/quote]

Dat krijg ik dus echt bijna nooit te horen!!! Ach, ook wel eens leuk!

aukje

Vandaag dus zo'n geautomatiseerd e-mailtje laten versturen. Krijg daarin o.a. het volgende antwoord:

As of 8 June 2007 the ASPC admin section is processing as follows:

Onshore Applications: receipting applications received on 5 June 2007 and
acknowledging applications received on 5 June 2007.

Offshore Applications: receipting applications received on 28 May 2007 and
acknowledging applications received on 26 March 2007.

Onze visumaanvraag is op 16 april 2007 ontvangen door de DIAC. Echter, tot op heden hebben ze nog steeds het geld niet afgeschreven. Terwijl receipting application nu op 26 mei staat. Dat we nog geen acknowledgement kunnen ontvangen is gezien de andere datum logisch, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ze geen geld afschrijven. Ik krijg ook maar geen e-mail van hun. Kan het kwaad als ik ze een mailtje stuur?

Dit staat er nl. als je nog geen contact hebt gehad van je case-officer, maar mag dat ook als de betaling dus nog niet is gedaan?

If a visa application was made more than two weeks before the relevant date
shown above and you have not been contacted by a case officer please
contact the Adelaide Skilled Processing Centre from the web page
http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/professionals.htm

Goh, hoe toevallig...

Zit ik me gisteravond laat af te vragen waarom ik nog steeds geen afschrift heb van mijn creditcard waarop het bedrag van de DIAC is afgeschreven, word ik vanmorgen wakker. Check de e-mail en zie een mailtje van iemand van de DIAC dat ze problemen hadden met mijn betaling. Nederland is nl. bezig een nieuw systeem in te voeren qua credit-cards en daarom kreeg ik destijds een nieuwe creditcard met nieuw nummer. Op de aanvraag stond nog mijn oude creditcard. Nu had ik wel een Form Of Changes opgestuurd, maar waars. omdat ik ook nog geen Case number had, was het voor hun lastig dit bij het juiste dossier te zoeken.

Maar goed..in dat mailtje werd gevraagd om de juiste details. Per omgaande direct maar bericht terug gedaan!..

Wat dan wel weer prettig is is dat ze aangaven in de e-mail dat ze de visumaanvraag niet retour hoefden te sturen. Ik had begrepen dat ze een quick check doen bij aankomst of vlak na aankomst en als er iets compleet niet in de haak is, dat ze dan de visumaanvraag al terugsturen en ook geen geld incasseren!

Hey!
Wij hebben ook op 16 april verstuurd en ik werd ook al een beetje onrustig. Maar het ligt dus aan het creditcard systeem in nl als ik het goed van jou begrijp......Kan er ook nog wel bij. Bij ons is er ook nog geen geld afgeschreven tot op vandaag.

Succes maar weer met wachten, ik wacht met jullie mee!

Groetjes
Anne

Op zich is met het creditcard systeem niets mis. Wat mis is is dat ze in NL een nieuw systeem hebben ingevoerd. Creditcard betalingen moeten nu ook met pincode ingevoerd worden. En om deze reden heeft iedereen een nieuwe credit-card ontvangen (met nieuw nummer). Op het moment dat ik mijn visumaanvraag verstuurde had ik mijn nieuwe nummer nog niet. De aanvraag lag nauwelijks bij de ASPC of de bank was zo leuk om mij de nieuwe creditcard te doen. Ik heb het nog proberen te rekken met het ophalen van de creditcard zodat de ASPC genoeg tijd had om het nog mijn oude nummer te gebruiken (de nieuwe was nog niet geactiveerd). Echter, ik moest na uiterlijk 6 weken de nieuwe card wel ophalen. Waarschijnlijk hebben ze toen geprobeerd van de oude card het geld af te halen, terwijl de nieuwe card al wel geactiveerd was (en de oude daarmee gedeactiveerd).

Ik vind het wel toevallig, dat als ik een mailtje stuur naar aspc.processing@immi.gov.au ik prompt een kleine 2 uur later een mailtje krijg van de DIAC. Wellicht voor jullie ook een idee om een mailtje naar dit adres te sturen (zonder onderwerp, zonder bodytekst). Je krijgt dan een geautomatiseerd e-mailtje terug waarin de data staan tot wanneer ze met verwerken bezig zijn.

Voor de liefhebbers: Stand per 13 juni 2007
------------------------------------------------------------------------------------------
OFFSHORE APPLICATIONS

All paper based applications for Classes BN, BQ, BR, UX and UZ (subclasses
134, 136, 137, 138, 139, 495 and 496)

Priority Applications:  14 September 2006*
Non-Priority Applications: 31 August  2006

*this  data  includes  paper based SIR applications which are processed as
part of the priority caseload

Skilled Independent Regional (Provisional) (eSIR visa applications)

E-lodged (on-line) applications: 05 February 2007
------------------------------------------------------------------------------------------

We mogen dus nog wel ff wachten voordat onze case behandelt gaat worden....aanvragen van 31 augustus 2006 worden nu verwerkt.....

Bedankt voor de info! Ik ga maar eens kijken hoe dat met onze creditcard zit.
Geduld, geduld, geduld dus....Jammer dat ik daar zo slecht in ben! :whistle: :whistle:

Wat een gedoe met die credit kaarten ,hopelijk komt het snel allemaal goed en ja GEDULD is een schone zaak.
Wat ik mij afvraag wij hebben ook nog een Nederlandse creditkaart en nooit bericht gehad dat we een nieuwe moesten?????

Groetjes erna

Jan en Erna...

Misschien komt dat bericht nog....Per 1 augustus 2007 (correct me if I'm wrong) moet iedereen die een creditcard wil blijven gebruiken een creditcard hebben met pin-mogelijkheid. Afrekenen met creditcard en handtekening behoort dan tot het verleden. Je zult dan ook je pincode in moeten voeren.

Kan dus dat jullie nog bericht krijgen of dat ze jullie niet meer kunnen vinden?

Ook wij wisten niet dat er nieuwe creditcard aan komt per aug. Toevallig dat jij het schrijft omdat het fout is gegaan anders hadden we het niet geweten denk ik. Hopelijk komt het allemaal goed.

Succes Jojo.

Back