Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Afgelopen maandag hebben we onze medicals gehad. En vanavond gaan we proberen de VOG te regelen bij onze gemeente. Gisteren kreeg ik een brief thuis van de GGD waarin stond dat ze op de longfoto geen afwijkingen hebben kunnen vinden  :up:
Maar...de brief van Annemiek was er niet bij  :|

Annemiek heeft vanochtend gebeld met de GGD en de brieven zijn tegelijkertijd verzonden (logisch, want we hebben 2 minuten na elkaar de foto gemaakt bij dezelfde GGD)....ook haar longfoto was goed!...  :up:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg100405#msg100405 date=1191484443]
Afgelopen maandag hebben we onze medicals gehad. En vanavond gaan we proberen de VOG te regelen bij onze gemeente. Gisteren kreeg ik een brief thuis van de GGD waarin stond dat ze op de longfoto geen afwijkingen hebben kunnen vinden  :up:
Maar...de brief van Annemiek was er niet bij  :|

Annemiek heeft vanochtend gebeld met de GGD en de brieven zijn tegelijkertijd verzonden (logisch, want we hebben 2 minuten na elkaar de foto gemaakt bij dezelfde GGD)....ook haar longfoto was goed!...  :up:

[/quote]

Wat raar? Ik kreeg gewoon de foto in een verzegelde envelop mee van de GG&GD. Die moest ik weer aan de panel arts geven die het hele pakket aangetekend naar de LCU in Sydney stuurde.

Tja...de GGD waar wij geweest zijn (Zwolle) zou zelf zorgdragen voor de verzending naar de paneldokter. Die moet sowieso ook nog het bloedonderzoek afwachten en die zal dan het hele zwikkie opsturen naar Australie.

Misschien dat dit een stukje extra service is van de GGD Zwolle dat ze ook de "patiënt" op de hoogte stellen wat er op de longfoto was te zien....

Het regelen van de VOG bij onze gemeente is gisteren niet gelukt. We hadden nog geen naam van een contactpersoon. Bij sommige gemeentes accepteren ze het wel en bij ons dus niet. Nu moeten we de formulieren maar naar de Ambassade in Den Haag sturen en vragen of zij het voor ons in willen vullen en naar ons terug willen sturen. Dan kunnen we alsnog een VOG gaan aavragen en gaan frontloaden :)

Tja, zo houden ze je wel bezig he...!
maar jullie zullen wel blij zijn dat de medicals klaar zijn. Als straks ook nog je VOG de deur uit is, ist afwachten geblazen. Heb je alles gedaan wat je kon en dan ist mar weer afwachten.. Succes! ps sorry ben niet meer zoveel online, onze laptop heeft een virus dus moeten ons behelpen met iemands ander's PC. Doei! Grts, marieke :up:

Vorige week de aanvraagformulieren voor de VOG opgestuurd naar de Ambassade in Den Haag en donderdag hadden we het getekend en al weer terug. Vrijdagochtend naar het gemeentehuis en nu zijn dan ook de VOG's aangevraagd. Als die eenmaal binnen zijn moeten we die alleen nog opsturen en dan kunnen we verder niets meer doen, behalve nog meer wachten....

Ben het wachten na meer dan 2.5 jaar goed zat eigenlijk...

jaaaaaaaaaaaaaaaa... ksnap t heel goed van dat wachten, maaaarrr... dat is de vreugde ook extra groot! Heel veel succes/sterkte/geduld toegewenst met het wachten op jullie goedgekeurd visum! Grts, Marieke

De VOG's zijn begin deze week al binnen gekomen! Wat nou 4 tot 6 weken wachten voor je em in huis hebt ;) Vanavond naar de TNT om ze te versturen. Wisten vanochtend alleen niet of we er nu een form of changes bij moeten doen. Mark maakt vandaag een brief met alle info die erbij moet en dat versturen we dan.
Beetje raar om te weten dat je hierna niets meer kunt doen.

Rob Breumelhof had vorige week een berichtje geplaats dat ze bezig waren om de aanvragen van begin februari te voorzien van een case officer. Die van ons is 16 april binnen gekomen bij de ASPC, dus het schiet al aardig op :)

Das lekker snel met die VOG's van jullie. Wij wachten nog... maar ja de aanvraag is ook pas een week geleden. Mijn vader in Australia is steeds meer verbaasd als ik hem vertel wat er allemaal geregeld en ingevuld moet worden om vrouw en kinderen terug naar homeland te nemen. Maar ja dat is tegenwoordig bijna wereldwijd hetzelfde...hoezo global village? Dan hebben jullie nog veel meer te verduren met een "normale" emigratie. Hopen dat alles nu snel gaat voor jullie.

Groetjes Steef

Vandaag wordt het voorlopig koopcontract van ons apartement getekend, dus met een beetje geluk is het over 3 weken officieel verkocht. Dat betekend dat we dan op 15 januari het apartement overdragen aan de nieuwe eigenaar.

We hadden al een tijdje een uitnodiging liggen voor een bruiloft op 16 februari bij het Opera House. De zoon van een australische kennis van Mark trouwt dan, dus de kans is nu erg groot dat we met een WHV toch eerder vertrekken en die bruiloft bij zullen wonen.
We moeten nu alleen even uitzoeken hoe het zit met het aanvragen van een WHV, want op de website van de australische ambassade in Den Haag hebben we gevonden dat je een WHV aan mag vragen tot je 31e. Wij dachten dat dat op het laatst mocht in het jaar dat je 30 werd, maar dat lijkt niet te kloppen.

Nu moeten we echt wat dingen gaan plannen, zoals wanneer vliegen we precies, de verhuizing moet geregeld worden, banen opzeggen, abonnementen opzeggen enz...

Edit: We hadden onze makelaar niet meteen helemaal goed begrepen. Het voorlopig koopcontract is maandag 3 december getekend.

Hoii,

Gefeliciteerd met het tekenen van het voorlopige koopcontract!

Spannende tijden ook voor jullie :up:
Succes met alles regelen, geniet ervan.

Liefs Eutrice

Hey das mooi, jullie appartementje verkocht, jeueuej!!!
Succes met al t regelwerk! En heerlijk genieten van het vooruitzicht om nu snel naar Oz te kunnen!!!
grts, Marieke

Toppie...gefeliciteerd met de verkoop van jullie appartement!

Het wordt lekker spannend nu. Succes met alles. :up:

Groetjes Moon en Steef

Wat geweldig!!!
Sorry dat ik nog niet op het mailtje gereageerd heb, tikkie druk thuis op het moment.
San & ik hebben er wel al een borreltje op genomen! :up:

Groetjes Lin

Back