Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Jaloers.......ikke..jij??? JA....INDERDAAD....GROEN....
maar je gunt het toch iedereen, dat komt omdat we zo aaaardig zijn  :up:

En dat knoppie omzetten, je had me echt niet moeten zien toen ik
afgelopen vrijdag dat telefoontje van de makelaar kreeg. Zoals ze op
mijn werk zeggen, de touwtjes waren doorgeknipt (je weet wel, zodat
je wangen zowat op je knietjes hangen van het NIET lachen).

Maar..nu gaat het wel weer...een beetje.  :lol: :lol:

Nu we alles weer weloverwogen in een goed inhoudelijk kader
hebben geplaatst en de synergievoordelen hebben geevalueerd
kunnen we niets anders dan constateren dat volwassenheid
een relatief en betrekkelijk begrip is wat statisch gezien wellicht
een maatschappelijke meerwaarde heeft maar altijd aan een
mate van subjectiviteit onderhevig blijft...aaaaaahhhhhh....even adem
halen..........zo.......jawel...ik kan het hoor....volwassen blaah blaah
taal uitslaan waarvan mensen denken dat je wat weet, maar eigenlijk
zeg je nada noppes niks!!! HAHAHAHAHA

Greetz Miran

Ik snapte dus geen hol van je stukkie tekst. Betekent dat dan dat ik nog helemaal niet volwassen ben? Of ligt het eraan dat ik maar een simpel mavo schaap ben en mts heb gedaan? ;)

Vanavond laat gaat Mark weer proberen om Adelaide te bereiken en ik hoop enorm dat dat lukt. Daarna zien we weer verder, dus ik kan me nu focussen op vanavond en daarna zien we wel weer.......

Ook al ga ik vanavond bellen. Dan nog hebben we geen garantie dat ze ons antwoord kunnen geven wanneer het visum afgegeven gaat worden (als die uberhaupt al afgegeven gaat worden aan ons)......

Dit vind ik nou altijd leuk, kletsen via het forum.
Hoi Maluka, succes met het bellen hoor....ik duim
voor jullie dat je snel wat kan horen....en dus voor
9 februari weg kan. Zou wel gaaf zijn om dan die
bruiloft nog mee te kunnen maken  :grin:

Miran  :smile:

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg105207#msg105207 date=1198076934]
nee okee, maar dat zien we dan vanavond wel weer...
[/quote]

Hoi Annemiek,

Hoop dat jullie snel wat duidelijkheid krijgen! Heb jullie voorgeschiedenis een beetje teruggelezen, tjesses, engelengeduld moeten jullie hebben! :shock:
Maar je weet het, hoe je ook zit te rekenen en berekenen het loopt meestal net weer anders... :roll:

Zo zit ik ook....hmmm...onze medicals zijn als t goed is sinds 3 dec. in Sydney...dus 8 weken achterstand later ...is het ergens februari dat we dan iets zouden moeten horen..? Tenzij...of indien....

Kortom stapel wordt je ervan, voel met jullie mee! :up:

Hou nog even vol, het einde is in zicht, kan niet anders!  :coffee:

groeten,
Tampet

Wij hebben de medicals op 1 oktober gedaan en ik denk dat de hele handel zo'n 1.5 week later op plaats van bestemming was, dus zouden wij met jouw berekening al iets gehoord moeten hebben. Het is bijna iets magisch he... Zoveel mysterie hangt er rond de DIAC en de ASPC. Je kunt speculeren wat je wilt inderdaad en toch loopt alles anders.

Gisteravond heeft Mark 5 keer geprobeerd te bellen met Adelaide en teklens kreeg hij te horen dat ze zoveel telefoon kregen dat geen enkele medewerker hem te woord kon staan en werd de verbinding verbroken. We hebben ons gespeculeer en geplan maar gedownsized tot 2 opties... Optie 1: afwachten, hopen dat we dan toch nog iets horen deze week of begin januari en hopen dat we dan nog voor 9,10 of 11 februari iets kunnen boeken wat betaalbaar is. Optie 2: Er alvast maar vanuit gaan dat we niet op 16 februari in Sydney bij de bruiloft kunnen zijn en kijken wanneer we dan wel weg kunnen...

Het schiet eigenlijk ook niet op om toch maar alvast iets te boeken en dan maar een WHV of toeristenvisum aan te vragen, want stel nou dat je je dat doet en je boekt voor 9 feb. en je krijgt ineens ergens begin feb. te horen dat je je definitieve visum toch hebt. Dan moet je als een gek naar Berlijn, want de tijdelijke vium is dan niet meer geldig..... Te veel stress allemaal....

Ik hou er gewoon maar rekening mee dat we niet naar die bruiloft kunnen en maar weer moeten afwachten.

Tampet... engelengeduld zeg je? Gewoon een kwetie van niets anders kunnen. Heeel erg gefrustreerd raken op z'n tijd ;) Geduld heb ik namelijk niet echt..... ;)

Hoi Miek,

ja, het wordt gewoon krap aan, meis.. niet leuk maar wel reeel om nu knopen door te hakken. Volgens mij is het een kwestie van geld en prioriteiten te stellen! Hoeveel geld heb je er voor over om een avond bij de opera house feest te vieren? En wat is belangrijker op de lange termijn?

Gisteren nog even met John over jullie situatie gesproken: hou er rekening mee dat het laatst uitgegeven visum geldig is!!! Verder is het natuurlijk ook nog zo dat jullie tot op heden alles zo "safe" mogelijk gespeeld hebben; ga je nu voor een feestavond risico's lopen? Het is natuurlijk onwijs leuk om toch naar de bruiloft te kunnen maar eerlijk gezegd zou ik het niet riskeren.. je zet jezelf zo onder tijdsdruk! Als je een maandje later gaat is er geen vuiltje aan de lucht, lijkt me? Kun je ook nog even je kater van carnaval verwerken  :wink:

Misschien zijn er forummers zonder aantoonbare bewijzen voor verkrijgen van PR toch op enkeltje binnengekomen? Vast wel...

Succes met beslissen!
liefs, Cat

Nou Cat... zo zit ik dus ook wel. Zit er steeds meer rekening mee te houden dat we ons en Nathan teleur moeten stellen. Het is niet anders denk ik en risico's kun je soms wel nemen, maar niet als het met zoveel geld gemoeid gaat. Het zou zonde zijn als ons visum niet meer geldig is door een ander tijdelijk visum. Ben al weer wat rustiger nu we de dingen even op een rijtje hebben gezet en dat scheelt ook wel. Als we later vertrekken hebben we nog wat tijd om door te brengen met familie. Sowieso hoef ik na 31 januari niet meer te werken, dus dat kan ik al wel aftellen ;)
Het is alleen wel telkens weer een klein teleurstellinkje als hetgene wat je gehoopt, en ook wel een klein beetje gepland had, weer niet door kan gaan.
Maar goed... bijna vakantie nu ;)

Gelukkig! Je moet oppassen dat je jezelf niet gek maakt.. wat is 1 maand op 2 a 3 jaar? En dat feestje bij de opera house kunnen jullie natuurlijk zelf ook verzorgen: wij willen ook wel een bruiloft in Sydney!  :cool:

relax en lekker nog ff beetje werken (mijn laatste dag.. joepie!!)
Cat

Feestje bij het Operah House kunnen we inderdaad ook zelf maken, maar trouwen? Denk niet dat dat bij ons ooit zal gebeuren ;)

Ik meen me te herinneren dat Henriët zat te wachten op haar visum (Skilled Independant?) en aangezien ze haar vlucht al geboekt had, is ze op een gewoon toeristenvisum binnengekomen. Ze ontving vlak daarna haar andere visum. Ik weet het fijne er niet van, maar volgens mij ging dat probleemloos. Misschien kan je haar een PM sturen, als je er meer van wilt weten?

Succes met al die blaren!

Sluit me ook helemaal aan bij Cat, inderdaad zonde om je visum te riskeren...
De grootste les die men moet leren in het leven is: wachten....
Spreek uit ervaring geloof ik, al ben ik nog erg aan het leren!  :wink:

Groetjes Lin

Voorlopig wachten we gewoon af en zien we wel wanneer we gaan. We hebben nog hoop dat we naar de bruiloft kunnen, maar zo niet... Dan is dat jammer.

Ben in ieder geval al begonnen met opruimen en weggooien, maar jeetje mina.... Waar te beginnen!!! Heb maar gewoon een vuilniszak gepakt en ben maar gaan rondlopen en kijken wat er weg kan. Heb voor m'n ouders ook al 3 dozen met etenswaren en ander spul. Als ze het niet willen hebben gooien ze het zelf maar weg of geven het aan iemand, maar wat een spullen!! Daar sta je niet eens bij stil! Ben nu bezig met de 2e vuilniszak en heb ook al een volle zak met kleren die weg kan. Ook al wel wat spullen kunnen verkopen. Best maf. Ik gebruik mijn fiets niet echt vaak, maar nu hij verkocht is mis ik em ineens ;) Ben al een keer met de bus naar de stad geweest :)
Ik ben ook heel makelijk met het weggooien van spullen maar Mark iets minder. Daarom laat ik hem ook mooi zijn spullen opruimen.

Goed... Ik ga weer even verder met weggooien ;)

Hi Maluka

We zullen ook voor jullie duimen voor snel bericht zodat jullie nog naar de bruiloft kunnen.
Succes met weggooien, ik ben ook erg goed in weggooien voor JAn was het ook wat moeilijker door de jaren heen dat we met onze visum bezig waren gooide ik stiekum wat van zijn spullen weg heeft ze nooit gemist.
Succes met alles :up:

[quote author=Jan and Erna link=topic=1071.msg105668#msg105668 date=1198614899]
Succes met weggooien, ik ben ook erg goed in weggooien voor JAn was het ook wat moeilijker door de jaren heen dat we met onze visum bezig waren gooide ik stiekum wat van zijn spullen weg heeft ze nooit gemist.
Succes met alles :up:
[/quote]

HAHAHAHA :grin:

Uiteindelijk kwam Jan er wel achter hij hoefde immers nog maar 4 dozen naar het postkantoor te brengen om naar Australie te sturen. En in die 20 jaar samen hadden we geloof ik wel wat meer spulletjes verzameld. Geen medelijden kon hij hier lekker allemaal nieuwe dingen kopen zo was het elke dag kerst.
Maluka ga jij gezellig door met vuilniszakken vullen wij bekladen je topic wel :smile:

Back