Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg103216#msg103216 date=1195719949]
...want op de website van de australische ambassade in Den Haag hebben we gevonden dat je een WHV aan mag vragen tot je 31e. Wij dachten dat dat op het laatst mocht in het jaar dat je 30 werd, maar dat lijkt niet te kloppen....
[/quote]

Hey Annemiek; allereerst gefeliciteerd met de verkoop ;)

Ik heb dat WHV verhaal ook eens uitgezocht (en ook nog met de ambassade gemailed) en je kan een WHV krijgen tot het moment dat je 31 wordt. Je kan hem dus ook nog op je 30ste aanvragen...

Maar wel relaxed zeg; waarchijnlijk al in februari naar Oz! :up: Kan je mooi nog even van de zomer genieten in plaats van in de kou zitten ;)

Hey 4np... weet je dan toevallig ook hoe lang het duurt voordat je dat WHV visum binnen hebt? Heb het nog niet gevonden op de site.

En weer is er wat nieuws te melden.....

Vanavond is het voorlopig koopcontract getekend door de koper.

Zal dan van de groep mensen die bij het eerste XPdite etentje aanwezig waren (26 januari 2005 in Utrecht), de laatste 2 personen dan toch in Australië terechtkomen?

[glow=red,2,300][move][size=18pt]Gefeliciteerd!![/size][/move]

Zeker weten dat jullie hier terecht komen!! De aanhouder wint!!!

Groetjes Lin

Goh,

Vanmorgen dacht ik: laat ik eens even mijn mail ophalen. Het wordt nu toch wel spannend toen we gisteren hier op het forum vernamen dat Lela haar visum had gekregen. Wij zaten nl. vlak achter Lela met het insturen van onze documenten (Lela: 3 april - Wij: 16 april). Maar normaal gesproken check ik de mail altijd even op het werk. Maar nu deed ik dat 's ochtends thuis al. En daar zat een e-mail in van de DIAC. Daarin vroegen ze mij op de VOG van Annemiek nogmaals te sturen, omdat ze die niet in de e-mail hadden aangetroffen. Die had ik wel verstuurd, maar ik ben de beroerdste niet :lol: , dus heb direct vanochtend de VOG nogmaals per e-mail verstuurd.

Maar nu dus mijn volgende vraag:

Aangezien wij alles gefrontload hebben en wij nu om de VOG van Annemiek worden gevraagd, houdt dit dan in dat ze de rest van de documenten (werkervaring/opleiding/bewijzen relatie/ etc.) allemaal al beoordeeld hebben, of gaan ze eerst van mensen die de bewijzen hebben gefrontload eerst allemaal bij elkaar zoeken en dan pas je case in behandeling nemen?

Hoi Maluka,

Heb geen antwoord op je vraag (ik denk dat beide opties zouden kunnen.. :|) maar wilde jullie in elk geval veel succes wensen! Volgens mij zitten jullie nog een milimeter van het visum af...ook inderdaad gelet op Lela's toewijzing.  :up:

groeten,
Tampet

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg104126#msg104126 date=1196718841]
En weer is er wat nieuws te melden.....

Vanavond is het voorlopig koopcontract getekend door de koper.

Zal dan van de groep mensen die bij het eerste XPdite etentje aanwezig waren (26 januari 2005 in Utrecht), de laatste 2 personen dan toch in Australië terechtkomen?
[/quote]

tijd voor een reunie! gefeliciteerd!

Hi Malukka en Annemiek,

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!!!

Het wordt nu allemaal spannend voor jullie zeg. Even ter info, wij hebben onze medicals 12 juni gedaan en de VOG ook voor die tijd naar Rob van M2A gestuurd, 3 april inderdaad alles bij de DIAC en dus 3 december grant letter...

Het ziet er wel naar uit dat jullie al bijna aan de beurt zijn want ze vragen nogmaals om jullie VOG! Ik weet niet precies of iemand eerst checked of alles erbij zit, maar van wie is de mail? Van de case officer zelf? Ik weet het eigenlijk ook niet, omdat alle info van de Diac naar Rob is gegaan en niet naar ons...

Ik ga in ieder geval duimen dat jullie snel het visum krijgen!!

Groetjes,
Lela

Dat mailtje was van onze case officer. Weten nu dus ook dat we er hebben, want daar hadden we, door het frontloaden, geen bericht van gekregen :)

Ja, ik had dat inderdaad al van Maluka begrepen :up:. Zoals ik het heb berekend (maar wie ben ik) zou ik verwachten dat jullie je visum rond de 16e krijgen... Ik ga er in ieder geval voor duimen!!

Groetjes,
Lela

Tralalaaa... request for medicals is binnen, vriendjes! Best laat, dus ff snel rekenen: jullie kunnen binnen 2 weken volgens mij de tuut richting Berlijn rijden?  :up: het gaat gebeuren!!!!!

liefs, Cat

Fijn dat jullie ook eindelijk wat gehoord hebben! :) Waarschijnlijk zullen we in januari of februari naar Berlijn vliegen. In december zal het wel niet meer mogelijk zijn en ik denk dat de hotels of vol of schrikbarend duur zullen zijn in deze tijd van het jaar...
En aangezien we er toch een weekend van willen maken... ;)

url

**zucht** wachten, niet weten waar je aan toe bent, nog een beetje wachten, niet verder kunnen plannen en nog een beetje wachten...

We hadden eigenlijk gehoopt om voor de kerst al iets te horen van de ASPC, maar tot op heden nog niets. Mark heeft al 2 pogingen gedaan om ze te bellen om dan in ieder geval te vragen of ze ons kunnen vertellen hoe lang het nog duurt. Tot nu toe heeft hij nog niemand gesproken. Vanavond weer proberen dan.

Ik heb vorige maand gemaild naar de ambassade in Den Haag met de vraag hoe lang het duurt voordat je een WHV binnen hebt. Die vraag konden ze niet beantwoorden en ze hadden m'n mailtje doorgestuurd naar Berlijn. Ik wilde namelijk weten of ons definitieve visum in gevaar kon komen door het aanvragen van een WHV. Het ene visum overschrijft namelijk het ander. Binnen 2 werkdagen zou ik antwoord moeten hebben volgens Den Haag... Ik wacht nog steeds ;)

Op 16 februari trouwt de zoon van een Australische kennis van Mark en we hebben daar een uitnodiging voor. Mark had Jean deze week nog gesproken via msn geloof ik en ze vertelde dat haar zoon Nathan echt hoopte dat we er bij konden zijn. Nu willen we dat heeel graag, maar als we pas in januari iets horen over het visum weet ik niet of we nog een ticket kunnen boeken voor 9 februari.

Daarom willen we ook weten hoe lang het nog gaat duren, want dan kunnen we eventueel een WHV of toeristenvisum aanvragen en toch op 9 feb. het vliegtuig in stappen. Mark had het idee om sowieso vanavond 2 enkeltjes te gaan boeken voor 9 februari en hopen dat we het visum dan al hebben. Hebben we het dan nog niet, dan kunnen we alsnog een WHV of toeristenvisum aanvragen en weg zijn we. Stel nou dat we om de een of andere maffe reden toch geen def. visum krijgen kunnen we met een WHV alsnog een jaar naar Oz en dan boeken we gewoon weer 2 enkeltjes terug naar NL. Het onzekere hieraan is dan dat je niet weet of je de WHV eerder of later hebt dan je def. visum. Het zou natuurlijk vreselijk zijn als je in januari nog niets gehoord hebt van de ASPC en je vraagt een WHV aan en het blijkt dat je die WHV net een paar uur later krijgt dan je def. visum. Dan is je definitieve visum foetsie en kun je helemaal opnieuw beginnen.

dus nogmaals... **zucht** wordt er zo moe van dat ik niets weet. Als dit, dan dat. Als zus dan zo...
Het huis is verkocht en de overdracht is 18 januari. De verhuizers komen op de 15e alles inpakken. Vanaf 1 februari ben ik werkloos, dus ik wil wel heeel graag op 9 februari vertrekken, maar misschien moeten we toch wel weer (voor de zoveeeelste keer) onze plannen wijzigen... Bijna 3 jaar geleden (12 januari 2005) heb ik me hier geregistreerd. Sindsdien hebben we al een aantal keer onze plannen moeten wijzigen. 's nachts word ik wakker en denk ik "zouden we heeel misschien een mailtje hebben?" Ik slaap steeds slechter en word weer eens gek van mezelf ;)

Dus nog maar eens wachten wachten wachten... ;)

Zeg dat geweldige versje van die walvis die in de pispot pist nog maar eens op, kun je weer even lachen...
Tis vervelend he, kweet er alles van. Jullie zijn inderdaad al zooo lang bezig... Geduldgeduldgeduld...

Hé Annemiek......mijn registratiedatum is 22 december 2004.
Eigenlijk zijn we samen een beetje groot geworden op dit
forum (volwassen ook...toch....mmhhhhh laten we het
daar maar niet over hebben) en hebben
al van alles de revue zien passeren. Véél leuke mensen en
allemaal met hun eigen verhaal. Toch......hoe cliché het ook
klinkt'.....is er erruguns licht aan het einde van de tunnel....of
het moet een rioolbuis zijn en dan blijft het meuren (even een
Berrugs woordje tussendoor mag hè).

KOP OP MEID........we zuchten en steunen de kerst maar weer
door...en vergeet niet dat het eigenlijk wel supercool is. Nog
even en je zit eindelijk in Australië.

Weg uit de kou

winter-146.gif

en op naar het zonnige leven

sun-001.gif

een beetje duiken

nature-057.GIF

beetje muziek luisteren

guitar-020.gif

en vooral relaxen

lol-046.gif

Hahahahaa Tum!! Weet je... Eigenlijk heb je helemaal gelijk, maar ik vind het altijd zo moeilijk om dat knopje om te zetten en me geen zorgen te maken. We zitten hier allebei al best lang en we zullen een van de weinigen zijn die al zo'n 3 jaar hier op dit forum rond hangen en nog niet in Australie zijn ;)
Het is altijd heel leuk als je hier leest dat mensen weg gaan of dat ze hun visum hebben, maar van binnen ben ik dan elke keer weer stikjaloers ;)
Enne... volwassen zeg je!?  Whahahaaaaaa :p

Back