**zucht** wachten, niet weten waar je aan toe bent, nog een beetje wachten, niet verder kunnen plannen en nog een beetje wachten...
We hadden eigenlijk gehoopt om voor de kerst al iets te horen van de ASPC, maar tot op heden nog niets. Mark heeft al 2 pogingen gedaan om ze te bellen om dan in ieder geval te vragen of ze ons kunnen vertellen hoe lang het nog duurt. Tot nu toe heeft hij nog niemand gesproken. Vanavond weer proberen dan.
Ik heb vorige maand gemaild naar de ambassade in Den Haag met de vraag hoe lang het duurt voordat je een WHV binnen hebt. Die vraag konden ze niet beantwoorden en ze hadden m'n mailtje doorgestuurd naar Berlijn. Ik wilde namelijk weten of ons definitieve visum in gevaar kon komen door het aanvragen van een WHV. Het ene visum overschrijft namelijk het ander. Binnen 2 werkdagen zou ik antwoord moeten hebben volgens Den Haag... Ik wacht nog steeds
Op 16 februari trouwt de zoon van een Australische kennis van Mark en we hebben daar een uitnodiging voor. Mark had Jean deze week nog gesproken via msn geloof ik en ze vertelde dat haar zoon Nathan echt hoopte dat we er bij konden zijn. Nu willen we dat heeel graag, maar als we pas in januari iets horen over het visum weet ik niet of we nog een ticket kunnen boeken voor 9 februari.
Daarom willen we ook weten hoe lang het nog gaat duren, want dan kunnen we eventueel een WHV of toeristenvisum aanvragen en toch op 9 feb. het vliegtuig in stappen. Mark had het idee om sowieso vanavond 2 enkeltjes te gaan boeken voor 9 februari en hopen dat we het visum dan al hebben. Hebben we het dan nog niet, dan kunnen we alsnog een WHV of toeristenvisum aanvragen en weg zijn we. Stel nou dat we om de een of andere maffe reden toch geen def. visum krijgen kunnen we met een WHV alsnog een jaar naar Oz en dan boeken we gewoon weer 2 enkeltjes terug naar NL. Het onzekere hieraan is dan dat je niet weet of je de WHV eerder of later hebt dan je def. visum. Het zou natuurlijk vreselijk zijn als je in januari nog niets gehoord hebt van de ASPC en je vraagt een WHV aan en het blijkt dat je die WHV net een paar uur later krijgt dan je def. visum. Dan is je definitieve visum foetsie en kun je helemaal opnieuw beginnen.
dus nogmaals... **zucht** wordt er zo moe van dat ik niets weet. Als dit, dan dat. Als zus dan zo...
Het huis is verkocht en de overdracht is 18 januari. De verhuizers komen op de 15e alles inpakken. Vanaf 1 februari ben ik werkloos, dus ik wil wel heeel graag op 9 februari vertrekken, maar misschien moeten we toch wel weer (voor de zoveeeelste keer) onze plannen wijzigen... Bijna 3 jaar geleden (12 januari 2005) heb ik me hier geregistreerd. Sindsdien hebben we al een aantal keer onze plannen moeten wijzigen. 's nachts word ik wakker en denk ik "zouden we heeel misschien een mailtje hebben?" Ik slaap steeds slechter en word weer eens gek van mezelf
Dus nog maar eens wachten wachten wachten...