Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Veel plezier in berlijn :up:

Wij zijn overigens met IOM in zee gegaan. Kun je zo 40 kg pp meenemen.

Mariette

De mevrouw aan de telefoon bij SA vertelde me alleen dat ik 10 kilo p.p. gratis kan krijgen en niet dat ik er extra kilo's bij kan kopen. Als we 20 kilo p.p. extra kregen konden we onze grote tent meenemen in het vliegtuig, want die weegt 18 kilo. Wel een beetje raar dat ze me niet verteld dat je er dan ook nog eens extra kilo's bij kan kopen.

Heb net even bij TNT gekeken en met de prioritypost kun je 10-20 kg versturen voor 99.95 euro (104.95 incl inklaringsservice) Het is dan voor ons net iets goedkoper om de tent alvast vooruit te sturen dan om de extra kilo's bij SA te betalen en dan de tent mee te nemen.

De reden waarom ze dat waarschijnlijk niet aan de telefoon vertelde over die extra kilo's kopen is dat het niet meer kan. Je kunt alleen nog 10 kilo p.p. gratis krijgen en per extra kilo betaal je 54 euro.

Geen idee sinds waanneer het is afgeschaft... Idioot, maar goed....

Kan me herrinneren dat hier eerder ook wat onduidelijkheid over was in verschillende topics. Onduidelijkheid door verkeerde info die door de maatschappijen werd gegeven. Misschien als je het aan een ander vraagt bij SA krijg je weer een heel ander antwoord.

Super super super super!!!
Ik log weer eens in en wat zien ik! JULLIE HEBBEN JE VISUM!  :lol:
Ik heb alleen de laatste 10 pagina's terug zitten lezen hoor!

Gefeliciteerd in ieder geval!  :up:

Nu kalm blijven en gewoon meenemen wat je mee wilt nemen.
Met een enkeltje doen ze geloof ik niet zo moeilijk met inchecken en al moet je bijbetalen... kan jou het bommen!
Tent verstuur je maar vast naar Lin en Sander dan kan je die meteen meenemen als je daar bent  :grin:
Zo zou ik trouwens meer dingetjes per post verzenden die je wel vrij snel nodig denkt te hebben, dat scheelt weer gesleep op het vliegveld.

Wij zijn er ook weer lekker mee bezig en ik hoop toch echt op minder gestress dan jullie  :wink:
Alleen de hondjes zal me wat koppijn gaan bezorgen, want die moeten gewoon mee.
George heeft zich op de plaatsmaak regeling laten zetten op zijn werk, want er moeten mensen weg waar hij werkt alleen komt hij er nu niet voor in aanmerking gezien zijn leeftijd en aantal dienstjaren... slachtoffer van zijn eigen succes denk ik...
Hopen dat dit lukt want ontslag nemen levert niets op!

Spreek jullie nog!
Veel plezier in Berlijn!  :wink:

Franciska

IOM is de International Organization for Migration. Ik heb ze nu twee keer aangeschreven (omdat er in mijn approval letter naar verwezen was) om te informeren welke luchtvaartmaatschappijen veel baggage toestonden. Nooit een reactie. Degene die wel contact met ze heeft gehad: ik zou heel graag horen hoe...

Alvast bedankt, groet,
Fae

http://www.iom-nederland.nl/
http://www.iom.int/jahia/jsp/index.jsp

Op het moment dat je de toezegging van het visum krijgt staat in diezelfde brief ook dat je een mail kunt sturen naar het IOM. ze hebben vaak tickets (enkele reis) voor een leuke prijs. Maar ook dan geld dat je ook een beetje verder moet rondshoppen. Maar goed het is altijd een mailtje waard.
Maar ze bemiddelen alleen na toekenning van visum.

Wij hebben trouwens voor we vertrokken nog drie dozen verzonden met TNT van alledrie 20 kg, voor zo'n 50 Euro per doos.
Vond ik toch echt geen geld. Als we het als extra mee wilden sturen met het verhuisbedrijf waren we zo'n 1300 eurie armer geweest.

Mariette

[quote author=Fae link=topic=1071.msg106938#msg106938 date=1199539228]
IOM is de International Organization for Migration. Ik heb ze nu twee keer aangeschreven (omdat er in mijn approval letter naar verwezen was) om te informeren welke luchtvaartmaatschappijen veel baggage toestonden. Nooit een reactie. Degene die wel contact met ze heeft gehad: ik zou heel graag horen hoe...

Alvast bedankt, groet,
Fae
[/quote]

Gewoon een mailtje gestuurd, eerst naar de internationale geloof ik en kreeg toen daarna bericht van de persoon hier in Nederland.
Moet zeggen kreeg iedere keer als ik een vraag had diezelfde dag nog reactie. Dus van mijn kant absoluut geen klagen.

Zal even kijken of ik nog wat in mijn mailbox heb zitten hierover.

Kom er morgen op terug, ga zo eerst mijn bedje opzoeken.

Mariette
Heb je je visum trouwens al?

Jaaah, heb mijn visum al bijna twee jaar :) Maar ga ws maart a.s. Als je een emailadres hebt van iemand in Nederland, graag. Weltrusten, Fae

Hey Kallie,

We hebben op de site van TNT gezien dat we inderdaad voor zo'n 50 euro een pakket tussen de 10 en 20 kg konden versturen, maar dat is met de economypost en die doet er ongeveer 10 weken of langer over. Dan zijn wij er al dik een maand en hebben we de tent al lang nodig.

Marks neef zei trouwens dat Mark, naast zijn laptoptas, ook nog een extra stuk handbagage mee mag nemen, omdat ze een laptoptas niet echt zien als handbagage. Heeft iemand hier verder ervaring mee? Als dat zo is, hoeven de tent niet te versturen, want dan redden we het wel met de kilo's. We hebben 6 kilo over van de 60 die mee mag in het ruim. Daarnaast kan ik in mijn kleine trolley 10 kilo proppen. Als Mark nog een rugtas mee kan nemen kan daar ook nog wat in en dan lukt het wel. Verder heb ik begrepen dat ze over een kilootje of 2 a 3 overbagage niet zo moeilijk doen. Niet dat we daar op rekenen, maar ik zal deze week alvast eens gaan kijken wat er allemaal mee moet en wat dat weegt. Voor de 15e moet alles ingepakt zijn.

Tuurlijk mag Mark nog een stuk handbagage meenemen; vrouwen hebben immers ook hun schoudertas plus een tas/koffertje/laptop. Maar geen van die tassen mogen (officieel, maar vaak kijken ze er niet eens naar) meer dan 7 kilo wegen.

Hey hey, een beetje laat (kom net terug van een weekje Frankrijk) maar:

[size=18pt]VAN HARTE GEFELICITEERD[/size]

Jammer dat jullie niet een weekje eerder naar Berlijn gaan; dan hadden we elkaar even de hand kunnen schudden ;) Wel super fijn voor jullie dat het nu allemaal op tijd is voor die bruiloft :)

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg105779#msg105779 date=1198821425]
Maluka heeft gisteren dus al tickets geboekt, omdat hij er toch wel vanuit ging dat het goed zat i.v.m. dat visum grant number uit het mailtje van gisteren. We vliegen dus op 10 februari om 11.15 van Amsterdam naar Singapore en ongeveer 3 uur nadat we daar geland zijn vliegen we door naar Brisbane.
[/quote]

Super :) Dat gaat lekker snel al! :)

nou, ik kan je wel zeggen dat je voor onze tent toch een behoorlijke laptoptas nodig hebt  :grin:

@Eerainuh: dat is mooi! Dan hoeven we de tent niet apart te versturen :)

@4np: Ja jammer dat we dat niet van elkaar wisten! Het weekend dat jullie gaan moeten wij alleen van alles in huis opruimen en weggooien denk ik, want de dinsdag er na komen de verhuizers alls inpakken. Het weekend van de 19e en de 20e was het enige weekend wat we nog konden.

@kallie: Ze tent gaat gewoon mee in het ruim, maar weegt 18 kilo (is een 5 persoonskoepeltent, dus lekker veel ruimte). De duikspullen wegen 33 kilo samen en het kookspul (pannetjes, borden, gaslampje en brandertje etc.) weegt 3 kilo. Bij elkaar kom je dan aan 54 kilo en houden we dus 6 kilo over. Als Mark, naast de laptoptas, geen extra stuk handbagage mee had mogen nemen, hadden we de tent verstuurd denk ik, want met die 6 kio hadden we het niet gered om alle kleren mee te nemen.

Vrijdag trouwens al van de eerste mensen afscheid genomen. We zagen ze sowieso al niet zo vaak, want Marks neef en zijn vriendin wonen namelijk in Brescia (Italië). We hebben ze het laatste jaar een aantal keer gezien en het afscheid ging echt van "Heel veel geluk! en dat jullie maar een goede vlucht mogen hebben en heel erg veel plezier!" Heb heerlijk met haar gekletst die avond, want zij weet ook wat het is om je ouders achter te moeten laten. Ze is Braziliaanse en woont dus in Italië.

Verder begin ik er wel een beetje chagrijnig van te worden dat je bij zoveel bedrijven enorm lang in de wacht wordt gezet. Telfort, KPN, TNT... Is het nou dat je een keer iets moet regelen met een bedrijf en dan 5 minuten in de wacht wordt gezet... Maar neeee.. bij elke bedrijf dat we moeten bellen is het vreeeeeselijk druk :mad:

Miek, waarom nemen jullie je hele duikuitrusting mee als baggage? Als je in Oz gaat duiken zit je vaak met een vaste, equipment included, prijs. En anders ben je het geld wat je uitspaart aan equipment weer kwijt aan extra baggage. John en ik nemen vaak alleen onze automaat. mask en computer mee, zeker als we met aantal kilo's zitten.. en omdat het fijn is toch je eigen mondstuk te hebben (ookal wordt alles netjes gedesinfecteerd, hoor) Ik weet niet welke kant jullie eerst op gaan, maar het kan dus best zijn dat, tegen die tijd je ECHT gaat duiken, de container ook in Oz is... scheelt toch heel wat baggage. Geloof me: je wordt er NIET GOED van om alles mee te zeulen als je gaat rondreizen, ook niet in een camper/auto.. Ik neem aan dat jullie de tent voor een langere tijd op de camping zetten? (18 kilo??????) Kijk dan uit met alle waardevolle spullen die je daarin opslaat.. helaas, ook in Oz wordt gejat
Reis niet onnodig zwaar de eerste tijd, alles wat makkelijk de container in kan en de prijs niet opdrijft zou ik in de container laden..
Oh, nog iets: natte duikspullen in tent/camper/auto trekken mieren aan. Meet John the antkiller..

groetjes Cat

ps. ja, pakken zijn daar ook in alle geuren en kleuren!  :up:

Hey Kookaburra....

Wij zijn eigenlijk nogal gehecht aan het duiken met ons eigen spul. Lood en tanks gaan natuurlijk niet mee het vliegtuig in, maar die gaan de container in. En het pak van Annemiek zit gewoon veel beter (over het algemeen) dan pakken die ze bij duiktrips hebben. Qua postuur is het voor Annemiek ook makkelijker om eigen wetsuit te duiken. En tja...als je dat toch allemaal al mee wilt nemen, dan kan het trimjacket er ook wel bij, alsmede de schoentjes en de vinnen.....Qua kilo's zijn we er helemaal uit...het kan allemaal mee....omdat ik naast mijn laptoptas ook nog handbagage mee kan nemen...dat wordt dan zo'n normale rugzak die ik stampensvol kleren stop.....En mijn laptop zal het ook niet koud krijgen tussen al die sokken :lol:

Als jullie er ook zijn, gaan we dan ook een keer "ECHT" duiken  :grin: Doen we als jullie er nog niet zijn wel alsof :p

ik snap het wel.. duiken met je eigen spullen is altijd lekkerder.. maar je hebt daar echt ALLES!! ook in alle maten (zelfs pakken die ik graag zelf zou willen hebben: PROBE!!), en miek heeft echt geen absurde maat. Je bent de eerste tijd volgens mij bezig met verkennen van je nieuwe woonomgeving. Zeker zul je ook heerlijke duikjes gaan maken, maar zolang je niet op Tasmanie duikt heb je aan shorty of 3 tot 5 mm genoeg. Maar goed, ik heb nu eenmaal een hekel aan sjouwen en koop vaak nog van alles om weer mee terug te nemen  :grin: daar hebben jullie iig geen last van, toch??  :cool:

Cat, ik zou het ook makkelijker vinden als ik daar een pak kon huren ofzo. Dat scheelt zeker weer ruimte, maar ik heb liever m'n eigen pak. Met een panty eronder heb ik em zo aan en hij past perfect. In het begin toen ik nog geen eigen pak had heb ik zelfs weken lang met blaren op m'n vingertoppen rond gelopen van het aansjorren van dat pak. De Open Water Diver cursus was erg leuk, maar 5 weken lang dat pak (wat niet pastte) aansjorren....  nooooooit weer ;) Tijdens de 4 buitenduiken heb ik gewoon thermoskannen met water meegenomen om zo dat pak wat makelijker aan te krijgen. En het past ook nooit precies. Ik heb een hele smalle taille in verhouding met mijn heupen en dat zorgt er weer voor dat ik op mijn buik veel te veel ruimte over heb en dan krijg ik het weer koud. Ben al zo'n muts wat kou betreft ;) Schoenen, vinnen en trimjacket doen me niet zoveel, maar m'n pak wil ik zeker meenemen.

De shorty's gaan samen met de tanks, de messen en het lood in de container. Moeten alleen nog even uitzoeken of we extra dingen moeten invullen of aangeven inzake de duikmessen die de container in gaan. Zullen ze van het verhuisbedrijf misschien wel weten.

Over een tijdje hoeven jullie je spullen ook niet meer mee terug te nemen! ;) :up:

Back