Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

15 januari gaan we er uit. De overdracht is de 18e, maar er is dan nog nauwelijks iets in ons huis, dus gaan we er alvast uit. Het huis op jouw plaatje is groter dan waar wij heen gaan ;) Ik stuur je wel even een foto.

Lekker kamperen voor eventjes
is hartstikke leuk! Vooral met
het vooruitzicht dat je hebt!

Thanks voor de PM

groetjes Miran  :smile:

Gisteren ook de binnenlandse vluchten van Brisbane naar Sydney en weer terug geboekt. Op 14 feb. vliegen we er heen en op de 19e komen we terug. 16 feb. is de bruiloft, dus we hebben nog tijd genoeg om Sydney zelf te gaan bekijken :)

Zo, vandaag eens even stevig doorgepakt en wat materialen naar mijn ouders gedaan (zonnebank, metalen kast, motorfiets). Daarnaast nog een ritje naar het afvalbrengpunt en we zijn weer de nodige spullen kwijt. A.s. dinsdag komen de verhuizers en pakken we de rest in in de container om naar Australië verscheept te worden.

Spannend. Ik zou bijna zeggen: neem die zonnebank maar mee  :grin:, maar gelukkig klaart het hier al weer op.

Vandaag zijn we de halve dag bezig geweest om van alles en nog wat te regelen. Allebei een snipperdag genomen en hebben de adreswijziging door gegeven bij de gemeente, hebben bij de rabobank wat rekeningen stopgezet en nog wat zaken geregeld. Zijn bij de notaris geweest om een wijziging door te geven voor de afhandeling van de verkoop van het huis, bij de belastingdienst nog wat dingen geregeld en nagevraagd, de zorgverzekering van Mark opgezegd en bij de huisarts wat medicijnen en de medische gegevens opgehaald.

Nu zijn we de hele middag al bezig met nog meer dingen opruimen en weggooien en ordenen :) Het lijkt net alsof we enorm veel dingen hier in huis hadden, aangezien we al een aantal keer gepost hebben over opruimen en weggooien ;) Gelukkig is dat niet zo. Mark heeft al fotolijsten van de muur gehaald en straks moeten we even kijken wat we allemaal mee het vliegtuig in willen nemen. Dat moeten we nu ook inpakken. Alles wat morgen niet in de container gaat moet nog in kratjes en tassen. Dat gaat mee naar het zomerhuisje of krijgt nog een nieuwe bestemming.

Het huis wordt enorm kaal en het is helemaal niet meer gezellig :) Heb het gevoel dat we nog enorm veel moeten doen, maar dat zal wel komen door de rommel ;)

Nou, de container is weg. Vanochtend rond half negen kwamen twee verhuizers aan, die alles netjes ingepakt hebben in dozen. De grote dingen (bank, 2 fauteuils en televisie werd netjes met karton omwikkeld. Je denkt bij jezelf dat het niet al te lang gaat duren, maar toch ben je er al snel weer een halve dag mee kwijt.

Om 12.00 uur exact was de container gearriveerd, waarna we na de lunch die gingen vullen met al ons spul. Om 14.15 uur was de vrachtwagen geladen en na de verzegeling reed deze weg met al onze spullen....slik.....

Toch een vreemd gevoel dat je zo maar ineens al je spullen aan een ander toevertrouwd. Maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt en dat we over een aantal maanden weer herenigd kunnen worden met onze eigen spulletjes.

Toch nog maar goed dat Annemiek nog even contact heeft gehad met onze contactpersoon van de verhuizers, aangezien er op de vrachtbrief van de chauffeur stond dat de container direct naar Rotterdam zou moeten. Wij hadden destijds afgesproken dat de container eerst enkele maanden in opslag zou gaan bij de verhuizer. Nu gaat de container dan toch naar de verhuizer en gaat hij daar eerst enkele maanden in opslag, totdat wij opdracht geven om de container te laden op de boot.

We zullen zo onze blog even bijwerken en enkele foto's plaatsen in onze gallery....

Nou stap 1 is gezet!  :up:

Blog? Hebben jullie een blog? Je bedoelt toch niet die van Annemiek?

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar wat zijn de reisplannen.
Helemaal rond of een gedeelte.
Ben erg benieuwd.
Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Jolanda  :up:

[quote author=Lin link=topic=1071.msg108173#msg108173 date=1200452204]
Nou stap 1 is gezet!  :up:

Blog? Hebben jullie een blog? Je bedoelt toch niet die van Annemiek?

[/quote]

Lin, we hebben een nieuwe website. Heb ik een tijdje geleden gemaakt en Mark voegt er ook dingen aan toe (voornamelijk de dingen die ik niet kan/snap/weet ;) )
Via de wereldbolletjes bij onze naam kom je er :)

@jolanda: we weten nog niet precies wat we willen. Het enige wat we weten is dat we de 14e naar Sydney vliegen en de 19e weer terug naar Brisbane vliegen. Daar de laatste dingen regelen en een auto kopen en dan op reis. Waarschijnlijk beginnen we richting het noorden van QLD, omdat we dan meteen naar het rif kunnen om te duiken :)
Mark heeft in 2000 de oostkant van de kust gehad en heeft in het binnenland tennant creek-alice springs-coober pedy-port Augusta gehad en is verder via de zuidkust terug naar Sydney gereden. Hij zou nu ook graag wat meer van het westen zien en ik wil alles wel zien :) Hoe we dat gaan doen weten we nog niet. Misschien een keer een binnenlandse vlucht ofzo... Moeten we ter plekke gaan bekijken of deze maand nog eens bedenken.

Afgelopen nacht de 2e nacht gehad in ons tijdelijke onderkomen. En daar zijn die slapeloze nachten weer ;) Maandag was fysiek een drukke dag en dinsdag ook. zondag, maandag en dinsdag slecht geslapen. Gisteren met grof geschut (oxazepam) en een beker warme melk weer geprobeerd te slapen en het in slaap vallen lukte wel, maar werd 's nachts weer wakker en lag daar weer te kijken. Nog even en ik knap bij m'n enkels af ;)
Vandaag nog werken en morgen en dan zaterdag lekker naar Berlijn :)

Hoi

Veel plezier in Berlijn :up:
Misschien toch die passieflorabloem proberen kan je gewoon een paar weken nemen , zolang je niet het hele doosje in ene inneemt, als klaas vaak niet langs wil komen.

Ik heb nu pilletjes van het kruidvat en daar zit ook passiebloem extract in, maar kon het potje zo gauw niet vinden. We hebben alle spullen die niet in de container gingen in kratjes en tassen gedaan en dat potje moet nu ergens in zitten.
Kan de rust niet vinden nu en vind het erg moeilijk om dingen te laten gaan en te ontspannen... Komt wel weer. Als we in het vliegtuig zitten denk ik. Nog 3 weken.

Mooie website! Heb het filmpje nog niet gezien, kan ik niet afspelen op de laptop. Wel op de pc doe ik morgen!

Jeetje nog 3 weken! Moet het huis maar eens op gaan ruimen! Hebben net Sabiens moeder gezellig een weekje gehad.

Ja meid, de zenuwen gaan spelen.... Maar het komt goed hoor!

Wat een geweldige site hebben jullie! Ik heb em met veel plezier bekeken en gelezen.
We hebben ongeveer dezelfde tijd het visum gekregen. Wat een speciaal gevoel geeft dat he.
Jullie vertrekken al wel heel erg snel, wij eind mei. Hoe krijg je alles zo snel geregeld zeg.
Welke verhuizer hebben jullie in de hand genomen? Volgens mij hebben jullie er tot nu toe goede
ervaring mee. As vrijdag komen er 4 bij ons om de boel te bekijken en een offerte uit brengen.

Ik wens jullie alle geluk in OZ (of waar dan ook natuurlijk)

groetjes Louise

[quote author=Louise link=topic=1071.msg108345#msg108345 date=1200605325]
Wat een geweldige site hebben jullie! Ik heb em met veel plezier bekeken en gelezen.
We hebben ongeveer dezelfde tijd het visum gekregen. Wat een speciaal gevoel geeft dat he.
Jullie vertrekken al wel heel erg snel, wij eind mei. Hoe krijg je alles zo snel geregeld zeg.
Welke verhuizer hebben jullie in de hand genomen? Volgens mij hebben jullie er tot nu toe goede
ervaring mee. As vrijdag komen er 4 bij ons om de boel te bekijken en een offerte uit brengen.

Ik wens jullie alle geluk in OZ (of waar dan ook natuurlijk)

groetjes Louise
[/quote]

We hebben dit soort dingen gewoon al een tijdje van te voren geregeld. In juli hebben we 3 dagen lang verhuisbedrijven over de vloer gehad. Dat was in onze vakantie en kwam gewoon het beste uit. We hadden toen al aangegeven dat het nog wel een tijdje zou duren, maar dat we gewoon wilden weten wat ze allemaal te bieden hadden. Dingen opzeggen zijn we al op tijd mee begonnen en het huis stond ook al sinds begin juni te koop. De grootste dingen hadden we volgens mij al redelijk voor elkaar voordat we het visum kregen. Nu gaat het echt nog om de laatste dingetjes. Hier en daar nog een adreswijziging doorgeven en iets opzeggen. Het scheelt wel dat we 4 weken voor vertrek alles al op moesten ruimen, omdat het huis over ging naar de nieuwe eigenaar. dat is vandaag gebeurd, dus sinds 09.30 is het niet meer van ons ;)
Ik vind het trouwens wel een erg raar idee dat die man nu 'ons bed' en 'onze meubels' gaat gebruiken. We mochten wel een keer langs komen van hem als hij verhuist was om te zien hoe het was geworden, maar daar heb ik geen behoefte aan. Hou het liever zoals het was ;)

Wat betreft die website... we hebben een programmaatje op de mac. iWeb heet dat. Daar kun je kiezen uit een aantal templates en die zelf inrichten. De 'hokjes' de foto's staan gewoon op een vaste plek en daar hoef je alleen maar een foto in te slepen. De tekstvakken staan ook standaard ergens. Je klikt de opvultekst aan en je kunt je eigen tekst invullen. Je kunt ook wel slepen met de foto- en tekstvakken, maar dat heb ik nauwelijks gedaan. Alleen hier en daar een foto wat kleine gesleept en de regelafstand tussen de zinnen wat aangepast :) Ik was in 1 avondje klaar met de website. Heb helemaal geen verstand van websites maken, maar het grootste gedeelte komt van mij af :) De aparte fotogalerij is van Mark, want zo mooi als hij dat doet kan ik dat (nog) niet ;) Als we eenmaal in Oz. zitten moeten er nog wel andere foto's op de eerste 2 pagina's komen, want deze zijn lang niet zo zonnig :)

"As far as we by means of the ounce at this moment for the arrangement are data can assess, aforesaid costumer has complied with its financial obligation concerning the mortgage loan.

This declaration is issued under exclusion of every liability of the bank.

Hoping you sufficiently to have informed."

Ons engels is toch echt niet slecht, maar volgens ons klopt hier helemaal niets van :grin:  Deze brief hebben we gekregen naar aanleiding van onze vraag of we een referentiebrief konden krijgen waarin werd aangegeven dat de hypotheek keurig op tijd elke maand betaald is. Zou dit gewoon een gevalletje babelfish zijn geweest? Als je daar een hele zin invoert krijg je ook de meest belachelijke vertalingen ;) Mark gaat zo even terug bellen om te vragen of dit echt allemaal klopt, want volgens mij kan hij beter zelf een briefje opstellen wat zij ondertekenen en printen op Rabobankpapier ;)

Back