Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Weekendje weg en dan met zulk weer :shock: Daar wordt je vast ook erg vrolijk van.... not!

Gisteren dus de eerste vrije dag gehad :grin: Het is zo'n lekker gevoel om te weten dat je een paar maanden vrij zult hebben! Heerlijk!!! Begin me nu ook echt te verheugen op alle dingen die we zullen gaan zien :) Wat ik heel spannend vind is dat ik straks een vrijgezellenfeestje heb (zonder Mark) van iemand die ik helemaal niet ken! Ik ken haar vriendinnen en familie niet, dus zal echt in het diepe gegooid worden dan :) Ergens is dat erg spannend, maar ook wel weer heel leuk!

Mijn ouders gaan gelukkig toch mee naar Schiphol en op ons afscheidsfeestje heb ik gehoord dat er meer familieleden mee wilden. Of ze dat echt gaan doen weet ik niet, maar het lijkt me wel leuk als je daar met een aardig groepje bent.

Zo nu begint het echt te worden! Geen huis meer, geen baan, alleen nog wat koffers en volop afscheidsfeestjes. Heel veel plezier en veel sterkte voor al die feestjes. Leuk hoor dat er flink wat familie komt om jullie uit te zwaaien.......persoonlijk glip ik liever in mijn eentje weg zie namelijk een beetje op tegen dat emotionele gedoe op de luchthaven, dat heb ik veel liever al voor die tijd gehad.

Heel veel plezier met alles dat in Nederland nog op de planning staat en het voorbereiden op jullie trip kan beginnen!

Groetjes Chantal

[quote author=tweety link=topic=1071.msg109871#msg109871 date=1201949492]
persoonlijk glip ik liever in mijn eentje weg zie namelijk een beetje op tegen dat emotionele gedoe op de luchthaven, dat heb ik veel liever al voor die tijd gehad.
[/quote]

Dat hadden wij liever ook gedaan, maar er zijn toch familieleden die heeeeel heeeel graag mee willen. Om dan te zeggen dat dat niet mag vonden wij ook weer een beetje lullig, dus dan maar zo. Dan heb ik liever wat meer mensen erbij waarvan er een aantal niet staan te huilen dan alleen met de ouders die alle 4 staan te janken.

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg109967#msg109967 date=1202045120]
[quote author=tweety link=topic=1071.msg109871#msg109871 date=1201949492]
persoonlijk glip ik liever in mijn eentje weg zie namelijk een beetje op tegen dat emotionele gedoe op de luchthaven, dat heb ik veel liever al voor die tijd gehad.
[/quote]

Dat hadden wij liever ook gedaan, maar er zijn toch familieleden die heeeeel heeeel graag mee willen. Om dan te zeggen dat dat niet mag vonden wij ook weer een beetje lullig, dus dan maar zo. Dan heb ik liever wat meer mensen erbij waarvan er een aantal niet staan te huilen dan alleen met de ouders die alle 4 staan te janken.
[/quote]

of ze willen er zeker van zijn dat jullie ook ECHT op het vliegtuig stappen  :evil:
:grin: :grin: :grin: :grin:

Stiekum stappen we ook helemaal niet op het vliegtuig hoor... dit alles is gewoon een dekmantel ;) We hebben een boerderijtje gekocht in Friesland waar we gaan wonen onder de naman Theo en Truus :) Ik word huisvrouw en Theo gaat werken bij de plantsoenendienst. Lekker buiten en met z'n handen werken ;)

Yeah right! :grin:

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg109969#msg109969 date=1202046518]
Stiekum stappen we ook helemaal niet op het vliegtuig hoor... dit alles is gewoon een dekmantel ;) We hebben een boerderijtje gekocht in Friesland waar we gaan wonen onder de naman Theo en Truus :) Ik word huisvrouw en Theo gaat werken bij de plantsoenendienst. Lekker buiten en met z'n handen werken ;)

Yeah right! :grin:
[/quote]

Verklap dat nu niet Annemiek,...daar gaat heel je zorgvuldig opgebouwde cover  :grin: . Gelukkig heb je niet verteld dat wij het boerderijtje naast jullie gekocht hebben  :shock: :lol: .

En ook ontzettend fijn dat Lin jullie echt niet op staat te wachten...heel aardig van je Lin  :grin:

groetjes Miran

Ghihihi :)

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang het duurt vordat je daadwerkelijk door de douane bent daar, want ik heb al zoveel gelezen hier over lange rijen en koffers die gecontroleerd worden. Ben over het algemeen gewoon heeeel erg benieuwd. Je bent 3 jaar bezig met zoiets en je hebt het idee dat je het land al aardig 'kent' door wat je hier leest en wat je op tv ziet. Tuurlijk heb ik wel een klein beetje een beeld van hoe de natuur er zou zijn en hoe de steden eruit zouden zien, maar heb geen flauw idee hoe de mensen zijn. Wil nu zo ontzettend graag alles in het echt zien waar ik al zoveel over gelezen heb!

Ben nu trouwens een mooi boek aan het lezen over de Aboriginals. "Australië op blote voeten" heet het (Mutant message down under heet het volgens mij in het engels) en als het echt waar is wat daar allemaal in staat!! Over hun telepathische gaven en hun relatie met de natuur. Het gaat over een Amerikaanse arts die gaat werken in Australië en wordt uitgenodigd om met een Aboriginalstam mee te reizen. Ze moet al haar bezittingen achter laten, krijgt traditionele kledij aan en wordt opgenomen in de stam. Weken lang lopen ze door Australië en maken ze van alles mee. Ze leert enorm veel van de Aboriginals. Heel interessant!

Je bent uren met de douane bezig. De mensen zijn hier overvriendelijk dat je er soms moe van wordt. Het regent en regent en regent en zoals Lin al zei: Wij zitten hier ook niet echt op jullie te wachten.

Weten jullie echt heel heel zeker dat je hierheen wilt komen?  :grin: :grin: :grin: :grin:

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg110035#msg110035 date=1202119925]
Ben nu trouwens een mooi boek aan het lezen over de Aboriginals. "Australië op blote voeten" heet het (Mutant message down under heet het volgens mij in het engels) en als het echt waar is wat daar allemaal in staat!! Over hun telepathische gaven en hun relatie met de natuur. Het gaat over een Amerikaanse arts die gaat werken in Australië en wordt uitgenodigd om met een Aboriginalstam mee te reizen. Ze moet al haar bezittingen achter laten, krijgt traditionele kledij aan en wordt opgenomen in de stam. Weken lang lopen ze door Australië en maken ze van alles mee. Ze leert enorm veel van de Aboriginals. Heel interessant!
[/quote]

Pas nog een documantaire over dit mevrouwtje gezien, of in heb ik nou over haar in de 'good weekend' (zaterdag bijlage van de SMH) gelezen.. Anyway, dit mevrouwtje heeft wel dichtbij Aborigals geleefd maar heeft dit boek zelf verzonnen. Het is nogal omstreden. Doe maar eens een google search.

Zou heel goed kunnen dat ze het verzonnen heeft. Er gebeurden ook dingen in dit boek waarvan ik dacht dat het niet zou kunnen... Vraag me nu alleen wel af waarom ze in H's naam zoiets zou verzinnen.....

Ook een heel leuk boek is Kinderen van het echte volk van Marlo Morgan over de gestolen generatie. Ik heb Australie op blote voeten ook gelezen en toen al de controverse meegemaakt. Besloten toen gewoon te genieten van een goed boek en er verder niet teveel over nadenken...

Groet,
Fae

Hmm..hoe snel kan het gaan.

Ik had hier in Nederland nog een auto. Mijn pa al gevraagd of hij hem niet zou willen verkopen. Zegt mijn zus: "Waarom zet je hem niet op Marktplaats". Zo gezegd zo gedaan.

Om 18.50 uur stond hij op Marktplaats. Om 18.53 uur begon de telefoon onophoudelijk te rinkelen. Om 20.09 is de auto opgehaald door een handelaar. En voor het bedrag wat ik er voor wilde hebben :lol:

Nu hebben we en geen huis, geen werk, geen auto, geen fietsen meer in Nederland. Alleen nog een tijdelijk onderkomen en een aantal koffers waaruit wij leven. Maar natuurlijk ook lieve ouders, familie, vrienden...en die zijn tenslotte vele malen belangrijker dan al het materialistische bij elkaar.

Maluka en Annemiek,

Geniet nog maar extra van die laatste drie dagen, laat ook die tranen nog maar even komen (het mag hoor!) en verder een hele goede reis toegewenst.

Mariette

Back