Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Welcome to Oz. Goed te horen dat het griepje weer bijna over is.

Grappig hè, die kookies?

Veel plezier tijdens jullie rondreis en succes met het opbouwen van een nieuw leven hier.

Erna

Goeiemorgen Erna en Tampet. Kreeg vanochtend meteen de zin "vogeltje wat zing je vroeg" in m'n hoofd :grin:
Tampet: Ik had niet gezien dat ik onder Mark's naam ingelogd stond toen ik een berichtje op je topic postte, maar dat 2e berichtje van Maluka was dus van mij ;)

Ha goedemorgen Annemiek,

Ja ik vermoedde al dat het 2e berichtje van jou zelf was  :wink: het is toch grappig om te merken dat je de ' toon' waarop iemand schrijft herkent...en jullie schrijven nu eenmaal anders!
Ik ben zo jaloers dat jullie er al zijn, wil ik ook, wil ik ook !  :lol:

Heel veel plezier verder en wat super gezellig dat julile bij Lin& Co logeren!
Enjoy!!! :up: :cool:

Leuk he die kookaburra's al voel je je nog zo beroerd als je ze hoort zingen komt er vanzelf een lach op je gezicht.
Hopelijk voelen jullie je snel beter in ieder geval worden jullie goed verzorgd  en zo te lezen hoeven jullie voorlopig niet te koken met al die uitnodigingen :smile: :up:

Hey, tof dat jullie er nu zijn :) Zonde van de beetje vervelende start (jullie hebben vast het heeeeeeele vliegtuig aangestoken ;) ). Wanneer is de eerste duik in 't Reef? :)

Dat duiken op het Reef zal helaas nog even duren. We gaan eerst morgen naar Sydney. Komen daar volgende week dinsdag van terug en dan blijven we nog ff in de buurt van Brisbane rondhangen, op zoek naar een auto, kampeerspullen e.d.

Vanwege de hevige regenval hier in QLD is de kans ook groot dat verder naar het noorden veel wegen afgesloten zijn vanwege flooding. Persoonlijk lijkt het mij dan beter om vanaf Brisbane eerst naar het zuiden te gaan. Maar goed...we hebben nog niets vastgelegd, dus voor hetzelfde geld gaan we wel naar het noorden.

[quote author=Dijnnas link=topic=1071.msg110975#msg110975 date=1202891653]
Heerlijk die vrijheid!
[/quote]

Echt wel :)

Ik merk aan alles bij mezelf dat ik sinds dat ik gestopt ben met werken al een stuk relaxter ben geworden. Komt het vandaag niet, dan morgen wel (misschien wen ik al wel te snel :p ).

Lekker joh, je hebt de tijd er nu voor en straks als
je weer 'in het gareel' gaat lopen met een job zie
je maar weer! Genietse!

Miran  :smile:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg110981#msg110981 date=1202895672]
[quote author=Dijnnas link=topic=1071.msg110975#msg110975 date=1202891653]
Heerlijk die vrijheid!
[/quote]

Echt wel :)

Ik merk aan alles bij mezelf dat ik sinds dat ik gestopt ben met werken al een stuk relaxter ben geworden. Komt het vandaag niet, dan morgen wel (misschien wen ik al wel te snel :p ).
[/quote]

Ik ga gelijk mijn baan opzeggen, thnx voor de tip  :up:

[quote author=Dijnnas link=topic=1071.msg111005#msg111005 date=1202903326]
Ik ga gelijk mijn baan opzeggen, thnx voor de tip  :up:
[/quote]

You're welcome! :)

Ja dat hadden wij in het begin ook wel (dat gevoel van lekker rustig aan) maar nu kan het toch weer net zo'n heksenketel zijn als dat het in Nederland vaak was. :|

Of zou dat aan ons zelf liggen  :roll:

Mariette

Ik ga er gewoon niet aan toegeven!!! :)

De heksenketel mag ik alleen zien in de film van Harry Snotter (voel me trouwens ook Harry Snotter nowadays)....nog steeds verkouden :x

Weer terug in Brissie. Sydney is een leuke stad, maar ik zou er absoluut nooit willen wonen! Veel te druk! We hebben een paar nachtjes in North Rocks geslapen bij een kennis van Mark en 1 nachtje hebben we in Narellan geslapen. Het is mij overal veel te druk.

De bruiloft was erg leuk. Het bruidspaar is getrouwd op Observatory Hill en dat was heel gaaf. Daarna zijn we in Darling Harbour op een boot gestapt en hebben we gegeten en gefeest op die boot in de haven. Het is geweldig om de Harbour Bridge en het Opera House by night te zien.

Nu weer lekker terug in Brissy en ik vind die vochtigheid toch wel lekker hoor. Vannacht nog een nachtje bij San en Lin en morgen gaan we naar een camping hier in de buurt. Hopelijk vinden we dit weekend een auto.

Hey guys,

Klinkt goed allemaal, leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie snel een auto vinden en dat jullie je weer helemaal op en top voelen!

Groetjes, Dijnnas

Hoi Miek en Mark!

Blij dat de bruiloft zo geslaagd is..  maf idee dat jullie onder de harbourbridge en bij de opera house staan terwijl wij nog hier zijn en met piepkleine luiertjes aan het sjouwen zijn  :grin: Kan me niet meer herinneren dat Sydney zo vreselijk druk was. Is het veel drukker in vergelijking met Bris?
Waar gaan jullie kamperen de komende tijd? Die auto lukt vast wel, er zijn zoveel dealer in en rond de stad.. Al een modelletje op het oog? Ik weet niet wat jullie geplande route zal zijn maar denk eraan dat je niet overal met een 2WD mag rijden, he!

Good luck en tot gauw,
liefs John, Sterre en Cathelijn

We kamperen op een beetje shabby camping tussen Beenleigh en Redland Bay. We hebben een cabin voor een week. Ding ziet er niet uit, maar goed. Daar komen we wel weer overheen ;) Straks nog een auto huren, want Lin speelt taxi voor ons en dat vinden we toch een beetje onhandig. Willen niemand tot last zijn en ze zegt dat we dat niet zijn, maar toch... Hebben liever een 'eigen' autootje.

ieniemienie luiers kookaburra? Welke maat heeft Sterre nu met haar 44 cm dan? Zal zeker nog geen maat 50 zijn?

Ik vond het vreselijk druk in Sydney en zeker drukker dan in Bris.

Hoi Annemiek,

Er zijn prima parks met cabins te vinden, waarom op een shabby camping in een shabby cabin zitten? Of is dat om het vervoer? Nou, als jullie Lin niet teveel willen belasten of zij kan niet, dan wil ik jullie ook nog wel een paar keer rondrijden hoor. Wij wonen niet ver van Redland Bay af. 'k Hoor ut wel. :)

En ik vond Sydney ook vreselijk druk. Het is eigenlijk zoals in Europa; veel Europese huizen en drukke straten, toch? Maar ik vind het rond de CBD van Brisbane al druk, moet ik eerlijk zeggen. Misschien zou ik het nu zelfs wel in het centrum van Eindhovuhhhh druk vinden! :-D

In ieder geval, jullie zijn hier nu en dat is al heel wat!

Groetjes,

Ireen

Vervoer is helemaal geen probleem en die cabin komt ook wel goed. Is alleen een beetje oud en er zit geen toilet of douche in, mar het toiletgebouw zit er tegenover. Ben alleen niet zo'n held met 's nachts naar buiten gaan. Geen idee wat er allemaal aan beestjes zit dan. Ben nog niet zo'n held met insecten, want ze zijn hier ook zoveel groter dan in NL.

Hi!

de "Big 4" caravan parken zijn vaak wel aardig, je kunt ook een soort van lidmaatschap kopen en dan krijg je korting op iedere Big 4 camping (zitten ook in NZ)  http://brisbane.qld.big4.com.au/public/. Er zit ook nog een camping in de buurt van Springwood (richting de stad) zit op een makkelijk te bereiken locatie, er komt een bus langs (geloof ik).

Dacht dat het een Big 4 was, maar zie hem er niet tussen staan op de website. Aha....found it: http://www.springtimegardens.com.au/sites.html

Succes in ieder geval!
Syl

Back