Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

@ Hey Cathelijn, dat hebben wij nou ook altijd gedacht dat de mensen die in Cairns wonen in de zomer naar het zuiden gaan.
Maar nu we hier wonen, merken we dat het andersom wel zo is.
De mensen die in Cairns wonen vinden het eigenlijk helemaal niet zo warm in de zomer omdat er tegenwoordig overal airco is.
Als het kouder is als 25 graden hebben ze al een trui aan.

@ Annemiek, net zoals bij Jolanda in Townsville zeggen ze dat we de ergste regen hebben gehad. Maar ik ben dan ook geen weervrouw he. Persoonlijk denk ik dat het noorden van Australie het fijnste is in de winter, vooal als je kampeert. Dus een goed plan van M5.

Veel plezier met de reis.

Groetjes Jolanda  :up:

:grin: nix zo veranderlijk als de mens dus.. Aantal jaar geleden kwamen ze, tegen november, in kolonnes met de mobile home naar het zuiden afgezakt. Nu weet de techniek van airco ze tegen te houden? Kan me herinneren dat de mall in Cairns wel superkoel is in vergelijking met de buitenlucht.. Was blij dat ik tegenover op een terrasje in de zon neer kon strijken  :wink:

We hebben vandaag de auto opgehaald en meteen ook weer ingeleverd ;) De cruise control werkte niet, dus dat wordt gerepareerd. Hebben nu een leenauto. Gisteren hebben we ons Australisch rijbewijs gehaald, dus dat is nu ook geregeld. Het enige wat we nog moeten regelen is de aus. ANWB. Weet niet meer hoe dat heet.

We hebben nog niet gedoken Cat. Beetje jammer, maar het is er nog niet van gekomen. Zoveel te regelen! cursusje in september? Lijkt me een goeie :up: En gaat alles goed met Sterre? Vind haar wel zo schattig! :up:

We zitten nu al een dikke week op hetzelfde caravanpark in Tenah Merrah (geloof dat je het zo schreef). We blijven er tot vrijdag, omdat we morgen de auto op kunnen halen en alle meuk past niet in de leenauto ;)

Hi Annemiek

de aus. ANWB. Weet niet meer hoe dat heet.
De RACQ :up:

Tanah Merah (red earth op zijn Indonesisch), daar wonen wij aardig dichtbij in de buurt, wist geeneens dat daar een camping zat, is het wat?

Groetjes
Syl

Ja hoor Syl, deze camping is, volgens onze maatstaven, een goede camping. Belangrijkste is dat het schoon is. Mag best oud zijn, maar schoon vinden wij belangrijk. En dat was de eerste camping niet.....Maakt verder niet uit, we hebben ons geld teruggekregen en zijn daarom maar doorgereden naar Tenah Merah. Voordeel hiervan is ook dat we dichtbij het Hyperdome in Logan zitten. En ik ben nog nooit zo vaak achter elkaar naar een Shopping Mall geweest als de laatste week.

En Cat: moeten we zeker doen, een cursus Nitrox, als de instructeur (John :-D ) ons tenminste wil opleiden. Als het aan mij ligt, dan leidt hij mij op tot Divemaster. En als hij dan straks assistentie nodig heeft tijdens het opleiden van andere cursisten, dan houd ik mij van harte aanbevolen!!! Baal er al van dat we nu nog niet gedoken hebben. Wellicht vrijdag een duikje proberen te maken naar de HMS Brisbane. Ben er echt aan toe om een keer weer in het water te liggen.....(en dan geen regenwater, die de afgelopen dagen al volop is gevallen)

Ja, was gisteren (geloof ik) in het nieuws dat er weer overstromingen waren in het Oosten van Australie. Lekker specifiek trouwens.

Mooie auto. Kan tegen een stootje.. is dit hem?

14128_1_m.jpg

:up:

Als je nog met de manta rays wilt duiken kun je naar Stradbroke Island (even met de ferry vanaf Cleveland) gaan. De manta's zijn er nog. Was er afgelopen weekend, maar heb niet gedoken want het zat allemaal al vol! Populair dus. Is echt mooi. Heb daar ooit mijn advanced gedaan.

Henriette

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg112470#msg112470 date=1204104374]
Ja hoor Syl, deze camping is, volgens onze maatstaven, een goede camping. Belangrijkste is dat het schoon is. Mag best oud zijn, maar schoon vinden wij belangrijk. En dat was de eerste camping niet.....Maakt verder niet uit, we hebben ons geld teruggekregen en zijn daarom maar doorgereden naar Tenah Merah. Voordeel hiervan is ook dat we dichtbij het Hyperdome in Logan zitten. En ik ben nog nooit zo vaak achter elkaar naar een Shopping Mall geweest als de laatste week.

En Cat: moeten we zeker doen, een cursus Nitrox, als de instructeur (John :-D ) ons tenminste wil opleiden. Als het aan mij ligt, dan leidt hij mij op tot Divemaster. En als hij dan straks assistentie nodig heeft tijdens het opleiden van andere cursisten, dan houd ik mij van harte aanbevolen!!! Baal er al van dat we nu nog niet gedoken hebben. Wellicht vrijdag een duikje proberen te maken naar de HMS Brisbane. Ben er echt aan toe om een keer weer in het water te liggen.....(en dan geen regenwater, die de afgelopen dagen al volop is gevallen)
[/quote]

Wij hebben inderdaad ook al weer een paar dagen regen, ik heb te vroeg gejuicht  :cry:

Weten jullie al welke kant jullie eerst opgaan?

Cheers,
Jolanda  :up:

[quote author=Luuk link=topic=1071.msg112517#msg112517 date=1204116709]

14128_1_m.jpg

[/quote]

Jup dat is hem :)

[quote author=rob en jolanda link=topic=1071.msg112568#msg112568 date=1204169778]
Wij hebben inderdaad ook al weer een paar dagen regen, ik heb te vroeg gejuicht  :cry:

Weten jullie al welke kant jullie eerst opgaan?

Cheers,
Jolanda  :up:
[/quote]

Ja...vanwege de overstromingen in het noorden leek het ons beter om eerst richting het zuiden te gaan. Ook daar zijn er duikmogelijkheden (de voornaamste reden dat we eerst richting het noorden wilden gaan is dat we dan op het Great Barrier Reef konden duiken). Maar, omdat we toch van plan zijn een aantal maanden op vakantie te gaan, is het winter als we weer in Queensland arriveren en dan is de temperatuur daar nog steeds zeer aangenaam. En we hebben dan geen last van Stingrays...nog een bijkomend voordeel.......
We sturen wel een PM-tje wanneer je de koffiepot aan kan zetten :grin:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg112883#msg112883 date=1204498150]
[quote author=Luuk link=topic=1071.msg112517#msg112517 date=1204116709]

14128_1_m.jpg

[/quote]

Jup dat is hem :)
[/quote]

100% dezelfde? :p Of vergelijkbaar? Het zou hem kunnen zijn, stond bij een Melbournian dealer te koop.. :)

[quote author=Luuk link=topic=1071.msg112933#msg112933 date=1204576500]
100% dezelfde? :p Of vergelijkbaar? Het zou hem kunnen zijn, stond bij een Melbournian dealer te koop.. :)
[/quote]

Niet in Melbourne, niet in de Achterhoek  :up:

[quote author=r2d2 link=topic=1071.msg112936#msg112936 date=1204578370]
Niet in Melbourne, niet in de Achterhoek  :up:
[/quote]
He wat maak je me nu Almelo is geen Achterhoek!

Groetjes een echte achterhoeker (tenminste dat was ik)

Gister waren Maluka & Annemiek nog eventjes bij ons om de laatste post op te halen en nog even de laatste "dingetjes" op internet te doen. En daarna, zijn ze dan aan de grote reis begonnen!! De auto volgeladen en ze hadden er zin an!!

Heel veel plezier!

Bizar dat ik 3 minuten van de Hyperdome en 5 minuten van Tanah Merah woon en jullie nog niet eens even heb gezien!

Nou ja, ik wens jullie een fijne ontdekkingsreis!

:grin: Bizar was dat ik jullie dus wel onverwachts tegen kwam....ik dacht he?? da's een bekend gezicht!! Leuk om jullie even live te spreken in ieder geval :up:

Geniet van jullie reis!

Groetjes
Syl

Back