Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=r2d2 link=topic=1071.msg112936#msg112936 date=1204578370]
[quote author=Luuk link=topic=1071.msg112933#msg112933 date=1204576500]
100% dezelfde? :p Of vergelijkbaar? Het zou hem kunnen zijn, stond bij een Melbournian dealer te koop.. :)
[/quote]

Niet in Melbourne, niet in de Achterhoek  :up:
[/quote]

Hmm.. dan worden de opties wel heel klein. Als hij daar niet vandaan komt, waar dan wel..?  :lol:

We hebben inmiddels een camping (Big4) met internet. Als je een groot aantal uren afneemt is het nog te doen. $80 voor 20 uur internet. En zelfs Skypen met Nederland behoort dan tot de mogelijkheden.

Alleen heeft niet iedere Big4 camping deze internettoegang. Er zijn er een aantal zonder wireless internet en een aantal die het gratis aanbieden als je in de buurt bent van de internetkiosk. Dan heb je dus geen internet in de tent.

We zitten nu in Nambucca Heads, nog maar rond de 400 km ten zuiden van Brisbane. Morgen gaan we onze spullen weer inpakken en richting Port Macquarie rijden.

Gemeen he? ... Mark heeft nauwelijks tot geen last van muggen en andere stekebeessies en ik alleen maar. Wordt gek van de jeuk! Maar ja... dat krijg je als je gaat kamperen met een tent natuurlijk ;)

Wat wel weer erg grappig is zijn de magpie's :) Die komen bijna de tent is lopen af en toe. Zijn echt helemaal niet bang!
Morgen maar eens kijken of er in Newcastle wat te beleven valt.

Hoi daar,

Je hoort van alles wat kan helpen tegen steekbeestje,
die, hoe heten ze ook alweer, coils van cow dung (toch?)
schijnen goed te helpen, ook tegen steekvliegen.
Sommigen zweren bij slikken van vitamine B en anderen
smeren (of spuitbus) zich vol met Deet of ander spul. Tea
tree oil schijnt weer wonderen te doen bij sandflies, niet die
sandflies insmeren dus, maar je enkels/voeten/scheenbeen voor
de goochemerds onder ons.

Veel plezier in Newcastle!

Groetjes Miran

Niet de sandflies insmeren??? Shit!! Heb ik het al die tijd verkeerd gedaan?  :grin:

Overigens, ik heb een tijdje geleden een 'Bite Away' gekocht (had ik dat al niet een keer verteld?), en het werkt pérfect tegen jeuk. Twee keer behandelen (in 2 dagen!), en dág jeuk! Het is een NZ product, maar je kan het hier online kopen: http://www.wellness-shop.co.nz/bite_away.html  Het werkt als een trein, dus ik durf het aan te raden!

Vandaag heb ik een sterk soort landbouwgif gekocht tegen de muggen ;) 80% Deet van Bushman plus met zonnebrandcreme! Ik weet dat het behoorlijk sterk spul is en dat je wel moet oppassen met het opbrengen er van, maar m'n benen zien er niet uit. Ik kan bijna sterrenbeelden gaan maken van alle rode vlekken en bulten die ik heb ;) Heb er vandaag een gevonden waarbij een of andere mug behoorlijk feest heeft gehad, want het waren 5 kleine bultjes bij elkaar! :grin:

Schijnbaar toch seizoen gebonden met die flies?
Tijdens onze vakantie in januari zijn we van Sydney naar Noosa gereisd en nergens last van gehad ,geen steken of sandflies gezien. :?
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het muggen die overal op je zitten .

Hou je ons op de hoogte omtrend (bij)werking van het landbouw gif? :|

Groetjes Markus

Een ding wat ik al weet... Het smaakt niet echt geweldig ;) Na het smeren dus eerst handen wassen ;)
Heb het daarstraks opgesmeerd en heb nu geen last van beessies. Houden nu ook consequent de hor dicht als het donker wordt en we de lamp aan doen. :)

Wat me trouwens ook wel op valt. Ik dacht echt dat de crocs hier heel veel verkocht zouden worden, maar nee hoor. Er zijn een paar crocswinkels in Australië, maar buiten de echte grote steden hebben ze maar een paar maten en een paar kleuren. Meestal zuurstokroze, mintgroen, zwart, bruin enz. Hebben nu inmiddels zo'n 20 winkels gehad ;) Vandaag eindelijk geslaagd en veel langer had het ook niet moeten duren, want ik heb alleen m'n crocs, bergschoenen en nette sandalen (was voor de bruiloft) en in m'n crocs zitten bijna slijtgaten ;) In Sydney zit ook een crocswinkel, dus daar wil ik nog wel graag even langs. Mark heeft nu ook Crocs :) Terwijl hij me vorig jaar nog wat zou aandoen als ik ze voor zijn verjaardag zou geven :grin:

p.s. Zie nu pas dat ik als Maluka ingelogd ben... Dit was Annemiek dus :)

Crocs zie je heeeeeuw veel in Canada en America.. In de outletmall bij Brisbane Airport heb je ze wel, maar dat had je misschien eerder willen weten  :grin: Hier word je bij de Makro doodgegooid met .. jawel, ZILVEREN crocs!  :evil:

enneh.. Bushman is the best!! Hadden NZ niet overleeft zonder Bushman: daar heb je in verschillende zones MEGA irritante "killer" sandflies! Normaal gesproken kun je met een mengseltje van Savlon en Babyolie deze etterbakjes op een afstand houden maar ook sandflies muteren zich naar een moordlustig volkje.

He, geniet lekker daar!
liefs, John, Sterre en Cat

Crocs...wij hebben ons er ook aan overgegeven, voor Joe en mij
legergroen en voor mijn vent zwarte crocs. Moet zeggen, ze zitten verslaaavend lekker!!

groetjes Miran  :grin:

Dat Bushman niet te veel gebruiken he.
Ik weet dat het goed spul is, maar het is te sterk voor dagelijks gebruik.

Veel plezier met reizen groetjes Jolanda.

Yessss...vandaag voor de eerste keer gedoken in Australië. We waren aanbeland in Port Stephens en in Nelson Bay hebben we vandaag bij Pro Dive een duikje gemaakt. Erg gaaf en erg veel verschillende vissen, sponzen, slakken, koraal. Zelfs een blind shark gezien...

Vuu...dit smaakt naar meer....

Uhu Kookaburra....

Ik heb dus uit nood maar Crocs gekocht, omdat de Teva-lucht niet te harden is....

Teva - je denkt ook niet aan alles. :grin:

Hmm.. klinkt positief. Enige nadeel is dat ik ze - net als Teva's - er niet uit vind zien. Nou is dat geen probleem als je door de bush-bush aan het rennen bent, of op het strand aan het vissen bent.. maar voor dagelijks gebruik heb ik toch liever mooie leren flipflops.

image_shop.asp

Alleen die gaan dan weer zo meuren na een paar weken..  :shock:

Keuzes, keuzes.. pff..

zweer op t moment bij havaianas. Zoals Miranda zei: lekker simpel soepel en zacht! Als ze versleten zijn haal je zonder blikken of blozen nieuwe :up:

havaianasslimsilverfy5.jpg

Ik loop ook het liefst op flipflopjes! Die van mij zijn van Crazy Clarks! Haha $2!!

Back