Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114019#msg114019 date=1205920613]

Waar jouw systeem op vastloopt is idd tijdens het laden van de fotogalerij. Zelfs je computer loopt erop vast. In dit geval zou ik het niet "Windows Explorer" noemen, maar "Windows Exploder" :) Wat je zou kunnen doen is Firefox installeren. http://www.firefox.com

[/quote]

Dank voor de tip betreffende firefox  :up: ,heeft wanneer ik deze installeer dit geen gevolgen voor mijn foto's en bestanden op de pc.?
Misschien moet ik de firefox pagina eerst even door lezen maar vraag het toch voor de zekerheid even.

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114019#msg114019 date=1205920613]
[quote author=Dijnnas link=topic=1071.msg114006#msg114006 date=1205908594]
Hi Maluka,

Als ik op de foto klik gebeurt er niets, maar wanneer ik op het woordje fotogalerij klik...TATAAAAAAA
Ik ga eens eventjes op onderzoek uit  :up:
[/quote]

Ah ...nu ik snap....

Omdat de fotogalerij op een ander domein staat (gallery.mac.com vs. web.mac.com) is alleen maar de tekst: "Fotogalerij" gelinkt naar de site. Deze foto's zijn maar een paar enkele foto's om de pagina wat op te leuken. Hebben verder geen bedoeling en functie.

[quote author=Markus link=topic=1071.msg114011#msg114011 date=1205913548]

Puzzle solved  :up:
Enne... de Mac is al aanwezig :)

[quote author=Markus link=topic=1071.msg114023#msg114023 date=1205922494]
Dank voor de tip betreffende firefox  :up: ,heeft wanneer ik deze installeer dit geen gevolgen voor mijn foto's en bestanden op de pc.?
Misschien moet ik de firefox pagina eerst even door lezen maar vraag het toch voor de zekerheid even.
[/quote]

Het installeren van een browser om het internet op te gaan heeft geen enkele consequentie voor je documenten/foto's/muziek etc. etc.

En je machine wordt er weer een stukje veiliger van, want surfen via Firefox is over het algemeen veiliger dan surfen via Internet Exploder :)

En vooral sneller.. Firefox 4 teh win!

Verder van harte met jullie 50ste pagina!! (met mijn instellingen dan.. :p)

2007-06-29_mam50.jpg

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114086#msg114086 date=1206007868]
[quote author=Markus link=topic=1071.msg114023#msg114023 date=1205922494]
[/quote]

Het installeren van een browser om het internet op te gaan heeft geen enkele consequentie voor je documenten/foto's/muziek etc. etc.

En je machine wordt er weer een stukje veiliger van, want surfen via Firefox is over het algemeen veiliger dan surfen via Internet Exploder :)

[quote author=Luuk link=topic=1071.msg114299#msg114299 date=1206191437]
En vooral sneller.. Firefox 4 teh win!

[/quote]
[/quote]

Geweldig dat Firefox. :up:
Alles laadt nu een stuk sneller ook jullie website, Mark en Annemiek.
En waar het ook om ging ik kan jullie foto's nu bekijken ,welke er geweldig uit zien:smile: :up:

Groet Markus

Super Markus....mooi dat het nu wel lukt....

Toch zou ik als ik jou was dan goed gaan kijken of je pc toevallig niet vol met spyware, malware etc. etc. zit. Die software wordt voornamelijk geïnstalleerd via Outlook (Express) en Internet Explorer. Als browser ben je al overgestapt naar Firefox (Goed zo!) En als je dat voor je e-mail ook wilt doen, kan ik je aanraden om Thunderbird (ook van de Mozilla Foundation) te installeren. Na installatie het pakket opstarten en er wordt automatisch gevraagd of je alle e-mail van Outlook (Express) over wilt zetten naar Thunderbird. Plakje cake...

Maar vergeet niet die malware te verwijderen, want het maakt je pc niet alleen erg sloom, het is waarschijnlijk ook onderdeel van een botnet netwerk, die als voornaamste doel heeft spam versturen.

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114335#msg114335 date=1206223454]
En als je dat voor je e-mail ook wilt doen, kan ik je aanraden om Thunderbird (ook van de Mozilla Foundation) te installeren. Na installatie het pakket opstarten en er wordt automatisch gevraagd of je alle e-mail van Outlook (Express) over wilt zetten naar Thunderbird. Plakje cake...

[/quote]

ok ga ik doen  :up:ik heb idd wel last van mailtjes (spam) waar ik niet op zit te wachten.

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114335#msg114335 date=1206223454]

Maar vergeet niet die malware te verwijderen, want het maakt je pc niet alleen erg sloom, het is waarschijnlijk ook onderdeel van een botnet netwerk, die als voornaamste doel heeft spam versturen.
[/quote]

Weet jij ook een goed progamma om die malware  en andere rotzooi te verwijderen?
Mijn PC loopt op kaspersky antivirus.
alvast dank

groet Markus

Het enige wat Maluka weet is Hitman Pro, maar dat is shareware en dat kun je maar een korte tijd gebruiken. Verder wist hij niet veel, want hij weet weinig van pc's (windows).
Thank god for that ;)

Het is trouwens niet zo dat je met Thunderbird geen spam meer krijgt hoor. Wat Mark bedoelde was dat je met die malware op je pc waarschijnlijk spam verstuurd door middel van dat botnet netwerk zonder dat je dat zelf weet. Spam wordt trouwens wel beter gefilterd met Thunderbird, dus het houdt je eigen inbox veel schoner.

Toen ik Windows had, gebruikte ik ook Hitman Pro... kon ik eindeloos gebruiken zonder limiet. Maar het pakt lang niet alles..

Groeten Sander

Ik zou geen Thunderbird installeren, niet goed compatible met Outlook, wat de rest van de wereld gebruikt.

Firefox is top, Thunderbird nog te "Linux".

Tsja als we het toch over computers hebben.
Mijn windows vista heeft windows mail.

Alle berichten in inbox, sent items en deleted items zijn veranderd in ''message could not be displayed''.
Als je deze berichten wilt verwijderen komt er te staan ''an unknown error has occurred''.

Deze berichten zijn niet te verwijderen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Heb al veel gezocht op google en windows help.
Ik heb 86.7GB van de 106GB vrij op de harddisk.

Iemand, ben je eeuwig dankbaar.

Cheers,

Jack :evil:

Hee Jack,

Die eeuwige dankbaarheid kon ik natuurlijk niet afslaan, vandaar een poging:

- http://www.vistax64.com/vista-mail/95010-message-could-not-displayed.html

- http://support.microsoft.com/kb/941090

- http://www.vistax64.com/vista-mail/61813-message-could-not-displayed.html

of:
Description:

When trying to open a message in Windows Mail, the error message “Message could not be displayed is shown”If you try to delete or move the message, a dialog box appears stating An unknown error has occurred.

Solution: Delete the Windows Mail store folder

Warning: This method will remove all their Windows Mail accounts, settings, store folders and saved email messages.

Refer to the article how do I backup and restore Windows Mail messages(microsoft website) and accounts to backup their data.

1. Restart the computer in safe mode.

2. Click on Start, type appdata, and then press the <Enter> key.

The C:Users<username>appdata folder appears where <username> is the account name assigned to the user currently logged into the system.

3. Double-click to open the Local, and then the Microsoft folder.

4. Delete the Windows Mail folder.

5. Clear the Recycle Bin.

Succes, ben benieuwd!

[quote author=Luuk link=topic=1071.msg114386#msg114386 date=1206279301]
Ik zou geen Thunderbird installeren, niet goed compatible met Outlook, wat de rest van de wereld gebruikt.

[/quote]

Ik heb thunderbird nog niet geinstalleerd ,en ben nu door dit bericht ook aan het twijfelen. :|

Ben in ieder geval wel heel enthousiast over firefox. :up:
Hitman pro ken ik ,maar heb in het verleden al eens grootte problemen gehad die waarschijnlijk veroorzaakt werd doordat ik surfright (optie bij hitman pro) inschakelde in combinatie bij mijn norton antivirus??
Ik heb nu Kaspersky antivirus en zal hitman pro nog eens laten draaien ,maar ga de optie Surfright maar niet inschakelen.

Groet Markus

Ik gebruik Outlook 2007 ook voor mijn agenda, prima programma. Niet echt snel, maar wel stabiel en functioneel. Dat mis ik allemaal in Thunderbird, dat is echt héél basic nog. In tegenstelling tot Firefox, wat wel echt een volwassen programma is.

[/quote]

Niet compatible met Outlook? Waarom zou het compatible moeten zijn? Het zijn twee (o.a.) mailprogramma's. Als je de een gebruikt, hoef je de ander niet te gebruiken lijkt me. En als ik een mail van de een naar de ander stuur, voorzie ik echt geen problemen.
Met andere woorden: Wat bedoel je hiermee?

[/quote]

Je vergelijkt hier een internetbrowser (Firefox) met een mailprogramma (Thunderbird), of heb ik een versie van Thunderbird gemist die ook een browser functionaliteit bevat?

Sorry Maluka en Annemiek, jullie topic is een IT discussie topic aan het worden.

Hoe is het, nog lekker gedoken? (om maar weer even on topic te komen).

Ach, als je met Maluka in gesprek raakt kom je al snel op IT issues!
Is het niet een Apple dan wel een firefox of thunderbird!  :grin:
Ga je met 6 man naar utrecht, sta je zo met z'n allen in de Applestore met freelance verkoper Mark!!  :cool:

====

Maar hoe is het luitjes!
Bevalt het je al een beetje Annemiek?
Voor jou is het tenslotte een vuurdoop!
Al gewend aan de natuur met al zijn voor en nadelen?
Ritme van vroeg naarbed en vroeg op staan al te pakken?

Dijnnas, ik gebruik al tijden Mozilla, maar Thunderbird gebruik ik niet. Reden is dat Outlook een agenda en Memo's bevat, en Thunderbird heeft dat niet. Je kan wél Outlook Express met Thunderbird vergelijken, maar dat was hier niet het geval. Overigens kan je FireFox en Thunderbird samen in een programma krijgen, dat heet SeaMonkey.

Ik denk niet dat Luuk Thunderbird en Firefox vergleek, hij zei alleen wat 'ie van het één en dan van het ánder vond.

Overigens is het wel handig als 2 emailprogramma's compatible zijn, anders krijg je, bijvoorbeeld, de contacten of emails niet van het ene naar het andere programma.

Vandaaro :)

Ik vergeleek ze wel.. :) Als zijnde OpenSource / Freeware programma's. Het ene is volwassen, bruikbaar en betrouwbaar (FireFox), Thunderbird is te simpel, onoverzichtelijk, gaar, brak, niet-compatible, te weinig opties. Maar dat is mijn mening (ben IT'er, gebruik zowel Outlook, Thunderbird, OpenOffice, LaTeX en FireFox zeer intensief). [sub]Je mening uiten is af en toe best eng hier..[/sub]

Maargoed, weer off topic. Even samenvatten: Mac is leuk als je een standaard gebruiker bent die geen rare tooltjes / software wil. Lekker veilig, betrouwbaar, snel. PC's zijn leuk als je goed bent met ze, ze kent en weet wat je doet en wilt.. :p Firefox is top, Outlook 2007 ook. Heel Office 2007 trouwens. VISTA vind ik ook lekker draaien. Thunderbird vind ik nog niet volwassen genoeg om een goede vervanger te zijn voor Outlook (attachments die niet aankomen, verneukte lay-outs van e-mail, geen afspraken in een agenda kunnen opnemen..)

Oh, OpenOffice is trouwens ook bagger. Ik gebruik veel LaTeX (werk) en op school Office (snappen ze LaTeX niet, nooit van gehoord.. :p)

Heb net maar ff jullie blog gelezen, leuk :up: Is beter te volgen dan al die acracadabra taal over computers.

Jammer dat het duiken niet door ging, misschien hier naar het zonnige Perth komen
Veel plezier verder  :up:

Back