Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Ech wel! En binnenkort gaan we de kwaliteit van aussies toiletpaper HIER bediscussieren!  :wink:

ga ff voeten wassen nu..

x cat

Havaianas zijn top inderdaad. Had zoiets in Oz:

HAVAIANAS_SURF_BLACK.JPG

Gaan best lang mee ook.

Overigens gingen ze bij mij dus wel meuren..  :cool:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg113382#msg113382 date=1205120604]
Yessss...vandaag voor de eerste keer gedoken in Australië. We waren aanbeland in Port Stephens en in Nelson Bay hebben we vandaag bij Pro Dive een duikje gemaakt. Erg gaaf en erg veel verschillende vissen, sponzen, slakken, koraal. Zelfs een blind shark gezien...

Vuu...dit smaakt naar meer....
[/quote]

Heeehee, dat duurde eventjes.
Maar zo te horen was het leuk  :up:

[quote author=Luuk link=topic=1071.msg113469#msg113469 date=1205237436]
Hmm.. klinkt positief. Enige nadeel is dat ik ze - net als Teva's - er niet uit vind zien. Nou is dat geen probleem als je door de bush-bush aan het rennen bent, of op het strand aan het vissen bent.. maar voor dagelijks gebruik heb ik toch liever mooie leren flipflops.

image_shop.asp

Alleen die gaan dan weer zo meuren na een paar weken..  :shock:

Keuzes, keuzes.. pff..

[/quote]

Ze kunnen dan misschien wel mooi zijn, maar wat loopt het lekkerst?? Definately Crocs! Ze zien er inderdaad niet echt flatteus uit, maar het loopt like heaven!

hmmm... volgens mij praat ik teveel engels de laatste tijd ;)

Zojuist in Campbelltown naar de Five 0's geweest. Je kunt daar behoorlijk goed eten voor een paar dollar. Je krijgt een of ander telefoonachtig ding mee en zodra dat begint te rinkelen is je eten klaar en kun je het af halen bij de balie. Weinig service en daarom is het zo goedkoop :) We hadden kennissen die we mee uit eten wilden nemen en zij wilden graag daar heen :)

Zo hoop dat alle voeten/flipflop fetisjisten nu wel klaar zijn... :lol:
Back on topic...genieten jullie lekker jongens?
Wij zijn zelf nooit in QLD geweest (uberhaupt nooit noordelijker dan Sydeny gekomen) dus we dachten er zelf over om dat misschien straks te doen...daarbij heb ik een Aussie collega (al 20 jr. in NL, de gek!) die in Sydney+Brisbane is opgegroeid en die me lekker blijft maken met QLD verhalen, vooral in de 'koele'  aug-nov. periode, volgens hem een heerlijek tijd om er te vertoeven...hmmm zal jullie blog maar eens uitspitten!

Cheerio for now!

We genieten enorm! :) Zijn vandaag aangekomen in Batemans Bay en blijven hier tot na het paasweekend. We zitten de hele tijd al aan de kust en het is in het paasweekend enorm druk. Op deze camping was nog een plaats over. We hebben hier ook een duikschool gevonden. Wayne is de eigenaar en hij is erg grappig :) Morgen gaan we 2 shore duiken maken met z'n tweeën. Wayne heeft ons wat plekken gewezen waar we makkelijk zelf kunnen gaan duiken. Donderdag gaan we naar Canberra en vrijdag en zaterdag gaan we met de boot het water op om vanaf de boot te duiken met een aantal andere mensen. In totaal dus 6 duiken.
Wayne vroeg ons nog "Do you wanna see sharks on Friday?" "Only when they are harmless" antwoordde ik "Nothing is harmless here" zei hij :grin: Ben benieuwd of we vrijdag sharks gaan zien. Lijkt me wel gaaf om daar mee te duiken :grin:
Ben inmiddels ook in het engelse manual van de rescue diver cursus begonnen en merk nu dus dat mijn engels nog lang niet goed genoeg is. ENG-NL woordenboek zou dus toch geen overbodige luxe zijn ;)

Heb nu trouwens minder last van de muggen met dat Bushman-spul! Ik gebruik het niet dagelijks, dus dan moet het wel goed komen.

Goed dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Pas maar op met die haaien, niks voor mij dat duiken  :lol:

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg113914#msg113914 date=1205831113]

Ben inmiddels ook in het engelse manual van de rescue diver cursus begonnen en merk nu dus dat mijn engels nog lang niet goed genoeg is. ENG-NL woordenboek zou dus toch geen overbodige luxe zijn ;)

[/quote]

Ik zou afgelopen zaterdag ook even hele verhalen in het engels houden.
We zijn wezen skypen met een bedrijf in Sydney.
Hij is een echte Aussie ,nou dat heb ik geweten  :shock: gelukkig is zijn vrouw nederlandse dus zij kon tijdig inspringen als ik weer eens vast liep met mijn engels. :-(
Wordt voor ons ook nog flink woorden leren dus. :smile:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. :up:
Haaien woow.
Het kan aan mijn pc liggen maar elke keer als ik naar jullie fotogallerij wil gaan reageerd deze niet en loopt vast.
Ook duurt het vrij lang voor  jullie blogs in beeld komen zodat ik ze kan lezen.  :dunno:

Groetjes Markus

Misschien eens even checken wat de hoeveelheid spyware is op je pc?
Wij hebben er in ieder geval geen last van en heb het ook nog van niemand anders gehoord.

Vandaag is het bewolkt, winderig en fris... en wat gaan wij doen? Duiken! De eerste dag met bewolking en wind :) Eerst nog even op zoek naar een panty, anders krijg ik m'n pak zo moeilijk aan ;)

Bij mij laadt de blog ietsje langzamer dan een 'normale' pagina, maar scheelt niet zo veel. Ik weet niet of het de bedoeling is om door te gaan naar andere foto's als je in de fotogallerij op en foto klikt, maar dat doet het dan niet bij mij. Is dit een verwarrend verhaal  :shock:

Als je op de hoofdpagina komt van onze "gallery" dan krijg je eerst het overzicht met albums. Daar kun je "skimmen" over een album waarbij je de foto's die in dat album zitten in thumbnail formaat kunnen bekijken. Als je op dit album klikt, dan krijg je een overzicht met alle foto's in dit album. Links onderin kun je nog de weergave instellen van het overzicht (carrousel is echt gaaf)....
Als je dan een foto geselecteerd hebt en je die dus in het groot op je scherm ziet, heb je een aantal icoontjes onder deze foto. Nl. "Download" = Standaard gedisabled door ons. En daarnaast een pijl terug, een pijl vooruit en een i voor informatie over de foto.

Apple heeft dit zo gemaakt dat het op alle grote browsers (Internet Explorer, Firefox en Safari) gewoon goed werkt. Ik heb het destijds bij mijn ouders ook nog met een PC gechecked en daar werkt het ook gewoon goed.

Zal dus echt aan je eigen systeem liggen. Staat javascript aan? Heb je misschien spyware op je pc (ja, want elke pc wordt standaard al geleverd met spyware :up: )....

Hi Maluka,

Als ik op de foto klik gebeurt er niets, maar wanneer ik op het woordje fotogalerij klik...TATAAAAAAA
Ik ga eens eventjes op onderzoek uit  :up:

Doet het prima hier... Ik zag Johan N. trouwens nog op de foto!  :up: In de blokhut van Niej-Begin.

Groeten Sander

Het zal dan wel aan mijn pc liggen ,heb nu 3 keer geprobeerd maar wanneer ik op gallerij klik dan begint er in het midden een symbool (heeft vast een andere benaming) te draaien maar deze houd na een paar seconden op en de pc zit vast .
Ook geeft hij even later aan windows explorer regeert niet. :dunno:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg114005#msg114005 date=1205908379]
.

Zal dus echt aan je eigen systeem liggen. Staat javascript aan? Heb je misschien spyware op je pc (ja, want elke pc wordt standaard al geleverd met spyware :up: )....

[/quote]

bij internet opties staat
vinkje bij java jit compiler ingeschakeld
geen vinkje bij java console ingeschakeld en java logboekregistratie

Anders misschien een goede tool tegen spyware?

Wel balen want foto's kijken is altijd leuk. :smile:

Groetjes Markus

Ik Krijg ze wel geopend Markus, maar ook met moeite!! door inderdaad midden tussen de foto's te klikken :lol:

[quote author=r2d2 link=topic=1071.msg114007#msg114007 date=1205909225]
Doet het prima hier... Ik zag Johan N. trouwens nog op de foto!  :up: In de blokhut van Niej-Begin.

Groeten Sander
[/quote]

Klopt Sander..

Wij hebben daar ons afscheidsfeest gehouden. Johan kennen we van de Wave (Weekend Activiteit voor Explorers). Hier zijn we weer in betrokken geraakt door Alexander B. Jou ook wel bekend!! :)

[quote author=Dijnnas link=topic=1071.msg114006#msg114006 date=1205908594]
Hi Maluka,

Als ik op de foto klik gebeurt er niets, maar wanneer ik op het woordje fotogalerij klik...TATAAAAAAA
Ik ga eens eventjes op onderzoek uit  :up:
[/quote]

Ah ...nu ik snap....

Omdat de fotogalerij op een ander domein staat (gallery.mac.com vs. web.mac.com) is alleen maar de tekst: "Fotogalerij" gelinkt naar de site. Deze foto's zijn maar een paar enkele foto's om de pagina wat op te leuken. Hebben verder geen bedoeling en functie.

[quote author=Markus link=topic=1071.msg114011#msg114011 date=1205913548]
Het zal dan wel aan mijn pc liggen ,heb nu 3 keer geprobeerd maar wanneer ik op gallerij klik dan begint er in het midden een symbool (heeft vast een andere benaming) te draaien maar deze houd na een paar seconden op en de pc zit vast .
Ook geeft hij even later aan windows explorer regeert niet. :dunno:

bij internet opties staat
vinkje bij java jit compiler ingeschakeld
geen vinkje bij java console ingeschakeld en java logboekregistratie

Anders misschien een goede tool tegen spyware?

Wel balen want foto's kijken is altijd leuk. :smile:

Groetjes Markus
[/quote]

Java is anders dan Javascript. Maar ik zal hierover niet in detail treden.
Waar jouw systeem op vastloopt is idd tijdens het laden van de fotogalerij. Zelfs je computer loopt erop vast. In dit geval zou ik het niet "Windows Explorer" noemen, maar "Windows Exploder" :) Wat je zou kunnen doen is Firefox installeren. http://www.firefox.com

Ik heb en weet helaas geen goede tool tegen spyware, anders dan het aanschaffen van een Apple Macintosh. Want er is 0,0 spyware voor dit besturingssysteem (evenals 0 virussen)

Back