Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

het blogje is inderdaad beter te volgen, maar via het forum alles volgen is makkelijker dan een ieders blog bookmarken en langslopen!  :cool:

En even over Mozilla Firefox en thunderbird.
ik ben er erg gelukkig mee!
Lekker alle (6) emailadressen onder elkaar overzichtelijk en geen geneuzel.
Zelfs de hotmail staat erbij.
De agenda zit gewoon in mijn tas of ligt op tafel!
Veel makkelijker als je op pad moet haha
Ik gebruik Outlook dus helemaal niet!

hmmm... ik zie nu pas al die computerpraat ;) Snap er ook geen snard van hoor :)

Zijn vandaag aangekomen in Monbulk en zitte nu bij kennissen die 1.5 jaar geleden deze kant op zijn gekomen. Vanavond in Pakenham bij een pizzeria wat gegeten. Erg lekker! Vanaf Bairnsdale vanochtend naar Philip Island gereden en daar op het circuit wezen kijken. Ook bij the Nobbies nog pinguins gekeken :)

We zullen hier een paar dagen blijven en heb zin om naar Melbourne te gaan. Het is hier in de omgeving heel mooi en groen! Vind het wel leuk hier :)

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg114719#msg114719 date=1206613270]

Vanaf Bairnsdale vanochtend naar Philip Island gereden en daar op het circuit wezen kijken.

[/quote]

Geweldig. :w00t: en hoe was het daar hebben jullie nog foto's gemaakt?
Als wij ons in Sydney (northern beaches) vestigen is het onze (mijn vader en ik) droom om volgend jaar per motor van Sydney naar Philip island te rijden. (superbike races, of de moto GP ) :cool:

Wordt het Brisbane waar we ons vestigen zal het wel een binnenlandse vlucht worden. :|

Groetjes Markus
(ps ik hou het na alles gelezen te hebben op Firefox  :up: en outlook.)

[quote author=kallie link=topic=1071.msg114724#msg114724 date=1206616058]
Maar zouden jullie niet naar Brissie gaan dan ivm business??

[/quote]
Goed ontouden Kallie ,ja we kunnen een bedrijf overnemen in Brisbane.
We zijn nog in dubio ,ik heb nu in de northern beaches een aanbod gekregen www.gazebodirect.com.au met de mogelijkheid dit bedrijf in de toekomst over te nemen gezien zij plannen hebben om meer vestigingen te open oa. in Queensland,Perth en Melbourne.

De twijfel is nog dat we Brisbane zelf niet echt geweldig vinden en er zijn geen stranden met golfslag.
Je moet dan vanaf (Coopers plains) naar de Goldcoast voor deze stranden.

Northern beaches (Terrey hills) is vlakbij prachtige stranden maar het nadeel is de huizen prijzen zijn enorm hoog. :-(
Zou het levensonderhoud in NSW ook duurder zijn dan in Queensland?

Goh da's grappig, jullie zijn vlak bij ons een oppie gaan doen (Monbulk) en wij zitten in Upwey 20minuten down hill en zaterdag gaan we huisjes bekijken in Pakenham...!

Als jullie tijd hebben en zin, kunnen we een bakkie gaan doen morgen of van het weekend...  :up:

Geluk met al die computer taal op jullie topic...  :wink:

Groeten,
Koen

[quote author=Markus link=topic=1071.msg114722#msg114722 date=1206614117]
(ps ik hou het na alles gelezen te hebben op Firefox  :up: en outlook.)
[/quote]

Ik ga er maar 1 ding op zeggen. En dat is in het algemeen: Mensen moeten vaak wat verder kijken dan hun neus lang is. Windows wordt ze door de strot geduwd. Niemand zal destijds voor een ander OS hebben gekozen (die-hard Apple fans uitgezonderd, ook ik was destijds geen Apple gebruiker, maar werd door pc-prive projecten ook een Windows bak in de maag gesplitst)....dus daarom ook Outlook (Express) en andere M$ software, wat je door je strot wordt gedrukt...

Als je echter wat verder kijkt, dan zie je, als je van mening bent dat een Mailprogramma een kalenderfunctie moet bevatten (?????), dat je bij de Mozilla corporation je ook Sunbird kunt installeren. Sunbird is een volledige kalender, die geintegreerd wordt in Thunderbird, maar die je ook standalone kunt gebruiken. Nog een bijkomend voordeel: Mozilla werkt met Open standaarden, wat inhoudt dat applicaties die ook deze open standaarden omarmen, 100% compatibel met elkaar zijn, zonder dat het van dezelfde leverancier hoeft te zijn.
Zo is Sunbird volledig compatibel met ics. Een standaard in kalenderwereld, net als Apple's eigen iCal. En Google Calender ook nog eens. Zet je aan het denken waarom M$ (F)outlook dit niet doet.....

M$ heeft in het verleden nog nooit zich geconformeerd aan open standaarden, omdat ze altijd hun eigen "standaard" ging maken en die de mensen ging opdringen, denk aan .doc (Word), .xls (Excel), .ppt (Powerpoint). Door dit te doen hebben ze geprobeerd mensen aan zich te binden, zodat ze zo afhankelijk van M$ zouden worden dat ze niet meer zonder zouden kunnen. En JIPPIE....M$ heeft ongelijk want meer en meer mensen worden zich bewust van alle rotzooi wat je op M$ machines wel hebt, maar niet op Linux en MacOSX.....

Om terug te komen op Thunderbird.
Sterker nog: een klant van mij is overgestapt van Windows (met Outlook Express) naar Apple MacOSX. Hij wilde daar graag Apple Mail gebruiken. Ik heb dus op Windows eerst Thunderbird moeten installeren (want Outlook Express biedt geen export functie). Thunderbird gelukkig wel een import functie vanuit Outlook Express, dus alle mail werd op Windows overgezet naar Thunderbird. De profiles folder die door Thunderbird werd aangemaakt heb ik gekopieerd naar de MacOSX machine. Daar heb ik ook Thunderbird geinstalleerd. Profiel aangemaakt en vervolgens het Windows profiel er overheen gezet (ja ja, over compatibel gesproken)....

Thunderbird herstarten en voila...alle mail was op MacOSX....omdat Thunderbird de mail in het mbox formaat opslaat (open standaard) was het een fluitje van een cent om alle mail vervolgens in Apple Mail te krijgen....Dat was je met alleen M$ software niet gelukt...(oh, misschien M$ Entourage aanschaffen, kost je weer klauwen met geld)....

Markus, ik hoop dat je mening weer wat veranderd is. Waar we in de toekomst alleen maar meer en meer naar Open Standaarden gaan (zelfs de Nederlandse regering heeft zich daar nu unaniem over uitgesproken dat ze de voorkeur geven aan Open Source) blijven sommigen vastgeroest zitten met hun M$ software....hun keus, maar niet de mijne...en we wachten nog een paar jaar en dan moeten ze wel overstappen omdat M$ de slag verloren heeft. Helaas zijn er op dit moment nog te weinig IT-managers met kennis van zaken die budget belangrijker vinden dan security....

Overigens Luuk: Linux is enorm volwassen hoor. 80% tot 90% van alle websites die je bezoekt worden gehost op een Linux server. Linux heeft veel weg van Unix en Unix heeft zich al heel lang geleden bewezen dat het een veilige, stabiele en goede multi-user omgeving is. Zet je ook aan het denken dat alle besturingssystemen (op 1 na) die er over de hele wereld te krijgen/te koop zijn ze allemaal als basis Unix hebben (ja, zelfs MacOSX, die FreeBSD als basis heeft gebruikt). Die ene is dus Microsoft.....
Microsoft is niet groot geworden door een goed product te leveren, wel door agressieve marketingstrategieën toe te passen.....zet mij genoeg aan het denken in ieder geval......

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat er nog wat van te maken is.

Nu weer on-topic....

We hebben een fantastische tijd. De auto doet het goed. We zien hele mooie stukken Australië. Niet alleen boven, maar ook onder water. Het is alleen wel een stuk koeler in Victoria dan in Queensland en het lijkt al wel of we die warme temperaturen al een beetje gaan missen....maar goed......het hoort er allemaal bij....We hebben ook nog veel dingen die we willen gaan doen. Zo willen we nog naar Tasmanië, Melbourne CBD, Great Ocean Road, duiken bij Queenscliff (onderzeeërs), Adelaide, Kangaroo Island, Perth, Ningaloo Reef, Coober Pedy, Ayers Rock, Kings Canyon, The Olga's, een live-aboard op het Great Barrier Reef.....we zijn er dus nog lang niet.....maar zoals we hier al vaker zeggen: tijd speelt geen rol, budget wel..... :)

Straks met de auto even naar de garage voor een "minor repairment under warranty". Iets met de verwarming....klep om warme lucht tegen te houden (als de regelaar op koud staat) sluit niet helemaal goed zodat er altijd warme lucht door blijft stromen. Vindt de airco ook niet zo leuk.....

Vandaag maar 3 uur bij de Toyota dealer gezeten voor de minor repairment ;)

Franciska: Ik vind het super :) We zijn nu natuurlijk aan het reizen, dus alles is gaaf, maar het is hier zo mooi!! Ik sta elke dag wel een keer met m'n mond open te kijken naar de natuur, dieren, huizen, oceaan, want het is echt geweldig :grin:

Hm, Sander, je hebt inderdaad grotendeels gelijk. Stabiel, eerlijk, redelijk volwassen op de meeste punten.

Probleem is dat jij er mee om kan gaan, dat ik het kan.. maar 90% van de wereld niet. Het zit nou eenmaal niet zo makkelijk in elkaar als Windows. En wat is er mis met standaarden? Wees blij dat ze er zijn..

Leuke plannen heb je nog.. :) Ik ben jaloers. ;)

Sander? Je bedoelt waarschijnlijk Mark!

Windows makkelijker dan MacOSX?? Echt niet...

Mijn vader en schoonvader hebben beiden jarenlang met Windows gestoeid. Ze konden met moeite (erg veel moeite) hun dingetjes doen die ze wilden doen. Maar altijd met dat gevaar in het achterhoofd dat als ze het internet op gaan, ze geraakt worden door een virus (ja, zelfs met virusscanner)......

Nu ze eenmaal een iMac hebben snappen ze het, werken ze er mee, doen ze hun ding met gemak en zonder gevaar bang te zijn dat ze iets verkeerds downloaden wat schade aan het systeem brengt.

Tuurlijk mag je 2 personen niet representatief noemen, maar er zijn maar een paar "organismen" die meer digibeet zijn dan mijn vader en schoonvader en dat zijn de koala's die we vandaag bij de Great Ocean Road hebben gezien (Grey River Road) :)

Standaarden zijn juist goed. Het is alleen het probleem dat Microsoft ISO gecertificeerde standaarden niet accepteert en toepast en hun eigen protocol als standaard gaan verheffen, terwijl het dat niet is. Maar ja, met een groot marktaandeel hebben ze veel macht en die macht misbruiken ze helaas veel te veel. En 90% van de wereld trapt er iedere keer met beide benen weer in.....

HE!!
helemaal niks over Joke en Pauls gastvrijheid, en ons heerlijke eten??? Alleen maar computer geleul???

Hey Aukje....

Dat moeten we nog doen :) Maar eerst gaan we slapen....

Morgen is er weer een dag toch? :)

[quote author=mammavark link=topic=1071.msg114879#msg114879 date=1206878921]
HE!!
helemaal niks over Joke en Pauls gastvrijheid, en ons heerlijke eten??? Alleen maar computer geleul???

[/quote]

Heb je onze weblog al gelezen dan? ;) Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik in weken niet zo lekker gegeten heb als afgelopen zaterdag! En het was super om jullie te ontmoeten en om voor het eerst een slang aan te raken :)

Gisteren zijn we bij R2D2 en vriendin Vanessa op bezoek geweest en ook dat was supergezellig! R2D2 was wel gecharmeerd van onze auto en Maluka zei "Wil je een stukje rijden dan?" Dat wilde hij wel en het leek ons wel een goed idee om dan maar meteen een stukje Great Ocean Road te doen! Jammer genoeg met slecht weer, maar toch was dat supergaaf! Een dorpje of 2 voorbij Lorne zijn we van de G.O.R. afgegaan en een dirtroad ingeslagen. Daar kon je veel koala's zien volgens R2D2 en dat was ook zo. Superleuke foto's gemaakt! Geweldig om die diertjes in het wild te zien zeg! Daarna zijn we verder gereden over diezelfde weg en een tijd later zijn we nog twee swamp wallabies tegen gekomen! In Torquay hebben we heel lekkere pizza gegeten en toen was het al te laat om weer terug te rijden naar Monbulk, dus zijn we maar in Ocean Grove blijven slapen :)
Was een geweldige dag en R2D2 en Vanessa zijn heel gezellig ;)

Weet je nog dat we het over jullie camera hadden? Ik heb een Powershot A95, maar sinds vandaag dus ook een eos 400D :grin:
Gisteravond heb ik, bij het uitstappen, de camera uit de auto laten vallen en die stuiterde dus van een behoorlijke hoogte op de grond. Wilde met geen mogelijkheid meer aan en deed dus niets meer. Vandaag hebben we dus even The Good Guys bezocht en heb ik een eos 400D gekocht met 18-55 lens en 75-300 lens. Ben al lekker aan het klooien geweest en heb ook al wel wat geinige foto's gemaakt :) Ik moet alleen het merendeel nog onder controle krijgen ;)

Hebben vandaag trouwens ook de ferry naar Tassie geboekt en morgenavond om 20.00 moeten we op de boot zijn anders vertrekt ie zonder ons!

Da's een goeie reden om je "oudje" te dissen, Miek!  :up: hahaha.. Superfijne camera, zoals je weet hebben wij er al een tijdje veel plezier van. Als je trouwens nog paar dollar "over" hebt: de batterygrip is ook erg fijn! Maakt de camera wel een stuk zwaarder, maar je zult maar weer oog in oog met een lief koalaatje komen te staan met een low bat...  :evil:

Wat super dat jullie naar Tassie gaan/willen gaan! Hopelijk lukt het om de Spirit of Tasmania te boeken.. (lees nou toch eens ALLE postjes, Cat) Fijn dat het gelukt is met de SoT! het is echt de moeite waard. Weer een heel ander landschap/klimaat/sfeer en ook zo mooi! Nog een duikje in de planning?  :roll: Eaglehawk Neck heeft een klein padicentrum. Advies: laat je niet verleiden om de grotten in te gaan!!!! KAN NIET! Onverantwoord gevaarlijk!

Mary Island schijnt heel erg mooi te zijn volgens John.. maar geen ervaring helaas  :|

Luitjes, geniet!

grtjs, John, Sterre en Cat

Had nog heel graag ff met m'n ouwetje door gefotografeerd, maar na deze keer stuiteren had ie er echt genoeg van... Is al een paar keer eerder gevallen, maar veel stukken op die camera zijn van metaal, dus dat ging lang goed, maar nu dus niet meer :(

Ben trouwens wel superblij met die 400D hoor ;) Ben allemaal knopjes aan het indrukken zo van "What does this button do!!??" Erg leuk.
Ook Mark is er erg blij mee, maar gisteren in de winkel begon hij erg te twijfelen. Ze hadden daar ook een 40D staan en we hebben zelfs even overwogen om, als ze iets leuks met de prijs konden doen, om ze allebei aan te schaffen ;) De 40D hadden ze alleen niet in stock, dus die zouden ze moeten bestellen. Ze konden zeker iets leuks met de prijs doen, maar Mark zei "Laten we toch maar eerst alleen de 400D nemen" Die heb ik dus gekocht, omdat ik de meeste foto's maak. Met spiegelreflex kan Mark beter overweg dan ik, dus we wisselen elkaar nu af, maar omdat ie van mij is klooi ik er wel veel meer mee en daarom leer ik er ook nog van :D

Duiken op Tassie hopen we nog wel te doen. We hebben hier een paar handschoenen aangeschaft en een losse kap. De kap zit alleen op onze shorty en die zit in de container net als onze handschoenen ;) Met kap duiken is toch wat comfortabeler. We gaan sowieso nergens in een grot duiken, omdat we dat nog nooit gedaan hebben en ik vind het sowieso een eng idee ;) Heb inmiddels wel de engelse manual van de Rescue Diver cursus gekocht en ben er al in begonnen :) Leuk voor op de camping als je eens niets te doen hebt en superinteressant!

Zal nu jouw topic eens opzoeken Cat en vragen hoe het met jullie gaat ;)

Back