[quote author=Markus link=topic=1071.msg114722#msg114722 date=1206614117]
(ps ik hou het na alles gelezen te hebben op Firefox
en outlook.)
[/quote]
Ik ga er maar 1 ding op zeggen. En dat is in het algemeen: Mensen moeten vaak wat verder kijken dan hun neus lang is. Windows wordt ze door de strot geduwd. Niemand zal destijds voor een ander OS hebben gekozen (die-hard Apple fans uitgezonderd, ook ik was destijds geen Apple gebruiker, maar werd door pc-prive projecten ook een Windows bak in de maag gesplitst)....dus daarom ook Outlook (Express) en andere M$ software, wat je door je strot wordt gedrukt...
Als je echter wat verder kijkt, dan zie je, als je van mening bent dat een Mailprogramma een kalenderfunctie moet bevatten (?????), dat je bij de Mozilla corporation je ook Sunbird kunt installeren. Sunbird is een volledige kalender, die geintegreerd wordt in Thunderbird, maar die je ook standalone kunt gebruiken. Nog een bijkomend voordeel: Mozilla werkt met Open standaarden, wat inhoudt dat applicaties die ook deze open standaarden omarmen, 100% compatibel met elkaar zijn, zonder dat het van dezelfde leverancier hoeft te zijn.
Zo is Sunbird volledig compatibel met ics. Een standaard in kalenderwereld, net als Apple's eigen iCal. En Google Calender ook nog eens. Zet je aan het denken waarom M$ (F)outlook dit niet doet.....
M$ heeft in het verleden nog nooit zich geconformeerd aan open standaarden, omdat ze altijd hun eigen "standaard" ging maken en die de mensen ging opdringen, denk aan .doc (Word), .xls (Excel), .ppt (Powerpoint). Door dit te doen hebben ze geprobeerd mensen aan zich te binden, zodat ze zo afhankelijk van M$ zouden worden dat ze niet meer zonder zouden kunnen. En JIPPIE....M$ heeft ongelijk want meer en meer mensen worden zich bewust van alle rotzooi wat je op M$ machines wel hebt, maar niet op Linux en MacOSX.....
Om terug te komen op Thunderbird.
Sterker nog: een klant van mij is overgestapt van Windows (met Outlook Express) naar Apple MacOSX. Hij wilde daar graag Apple Mail gebruiken. Ik heb dus op Windows eerst Thunderbird moeten installeren (want Outlook Express biedt geen export functie). Thunderbird gelukkig wel een import functie vanuit Outlook Express, dus alle mail werd op Windows overgezet naar Thunderbird. De profiles folder die door Thunderbird werd aangemaakt heb ik gekopieerd naar de MacOSX machine. Daar heb ik ook Thunderbird geinstalleerd. Profiel aangemaakt en vervolgens het Windows profiel er overheen gezet (ja ja, over compatibel gesproken)....
Thunderbird herstarten en voila...alle mail was op MacOSX....omdat Thunderbird de mail in het mbox formaat opslaat (open standaard) was het een fluitje van een cent om alle mail vervolgens in Apple Mail te krijgen....Dat was je met alleen M$ software niet gelukt...(oh, misschien M$ Entourage aanschaffen, kost je weer klauwen met geld)....
Markus, ik hoop dat je mening weer wat veranderd is. Waar we in de toekomst alleen maar meer en meer naar Open Standaarden gaan (zelfs de Nederlandse regering heeft zich daar nu unaniem over uitgesproken dat ze de voorkeur geven aan Open Source) blijven sommigen vastgeroest zitten met hun M$ software....hun keus, maar niet de mijne...en we wachten nog een paar jaar en dan moeten ze wel overstappen omdat M$ de slag verloren heeft. Helaas zijn er op dit moment nog te weinig IT-managers met kennis van zaken die budget belangrijker vinden dan security....
Overigens Luuk: Linux is enorm volwassen hoor. 80% tot 90% van alle websites die je bezoekt worden gehost op een Linux server. Linux heeft veel weg van Unix en Unix heeft zich al heel lang geleden bewezen dat het een veilige, stabiele en goede multi-user omgeving is. Zet je ook aan het denken dat alle besturingssystemen (op 1 na) die er over de hele wereld te krijgen/te koop zijn ze allemaal als basis Unix hebben (ja, zelfs MacOSX, die FreeBSD als basis heeft gebruikt). Die ene is dus Microsoft.....
Microsoft is niet groot geworden door een goed product te leveren, wel door agressieve marketingstrategieën toe te passen.....zet mij genoeg aan het denken in ieder geval......
Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat er nog wat van te maken is.
Nu weer on-topic....
We hebben een fantastische tijd. De auto doet het goed. We zien hele mooie stukken Australië. Niet alleen boven, maar ook onder water. Het is alleen wel een stuk koeler in Victoria dan in Queensland en het lijkt al wel of we die warme temperaturen al een beetje gaan missen....maar goed......het hoort er allemaal bij....We hebben ook nog veel dingen die we willen gaan doen. Zo willen we nog naar Tasmanië, Melbourne CBD, Great Ocean Road, duiken bij Queenscliff (onderzeeërs), Adelaide, Kangaroo Island, Perth, Ningaloo Reef, Coober Pedy, Ayers Rock, Kings Canyon, The Olga's, een live-aboard op het Great Barrier Reef.....we zijn er dus nog lang niet.....maar zoals we hier al vaker zeggen: tijd speelt geen rol, budget wel.....
Straks met de auto even naar de garage voor een "minor repairment under warranty". Iets met de verwarming....klep om warme lucht tegen te houden (als de regelaar op koud staat) sluit niet helemaal goed zodat er altijd warme lucht door blijft stromen. Vindt de airco ook niet zo leuk.....