Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

HA!

hoe is het nu? we zagen net op het nieuws dat jullie vreselijke stormen hebben daar... Gaat het wel goed?? We zijn hier toch een beetje bezorgd...

Ja, sorry, dat we een tijdje niets van ons hebben laten horen...Het internet is hier lastig verkrijgbaar (wij hebben Net4 van Big4 caravan parks). Ik ben nu al genoodzaakt om bij de Amenities te gaan zitten omdat daar de antenne van het wireless internet staat. Met onze eigen tent staan we nu net achter een caravangedrocht (voor de caravan een hokje bijgebouwd, achter de caravan een hokje bijgebouwd, allemaal van metaal, dus die neemt de complete ontvangst weg....

Euhm..ja, we zouden dus de 1e nacht in onze tent op Tasmanie slapen. We waren doorgereden naar Hobart, waar we dus een Big4 camping (zonder internet) hadden gevonden. Het waaide toen al stevig toen wij de tent opzetten. 's middags naar Hobart zelf geweest om een duikwinkel op te zoeken. Komen we 's avonds terug. Zien we al veel haringen van de tent los naast de tent liggen. De wind had die er alvast uitgetrokken. Omdat het ons toen niet verstandig leek om in de tent te blijven slapen (ook omdat we onder een boom stonden) heb ik gevraagd bij de receptie of er nog een cabin beschikbaar was. Die was gelukkig beschikbaar. We hebben dus als een gek alles ingepakt en verhuisd naar de cabin.

In de cabin hoorde je de wind ook wel en je voelde de cabin ook wel schudden. Toch heb ik heerlijk geslapen die nacht (mede dankzij het feit dat ik op de boot maar 3 uurtjes heb geslapen). Annemiek kijkt 's morgens naar buiten, ziet ze een enorme tak naast onze auto liggen. Verschrikt roept ze mij, want die tak zou zo maar eens langs de auto geschaafd kunnen hebben. Gelukkig viel dat mee en ik loop vervolgens richting de Amenities voor het ochtendritueel :)

Op weg daarnaar toe zie ik dus een enorme plaat op de grond liggen. Een paar meter verder hangt er ook nog zo'n plaat in de boom (nog voorzien van de airconditioning). Bleek later dus het dak van de receptie te zijn.
Annemiek er dus maar bijgehaald, die net als veel andere "park-bewoners" hun camera er hadden bijgepakt om veel foto's te maken. Op het nieuws heb je waarschijnlijk ook die grote plaat in de boom zien hangen. Dat was dus op het caravanpark waar wij verbleven.
Maar toch word je dan nieuwsgierig als je toch in je tent zou blijven slapen. Annemiek en ik lopen vervolgens naar die plek en zien een grote tak precies op de plek liggen waar wij de auto hadden staan als we in de tent waren blijven slapen. Een deel van de takken zou de tent geraakt hebben als die daar stond. Met alle gevolgen van dien. 10 meter verderop stond een caravan die geraakt is door een boom, die uit de grond gerukt is. Deze mensen hebben het gelukkig overleefd (vernamen wij op het nieuws) want zij schenen er precies onder te slapen.

Maar Annemiek en ik maken het goed. Tasmania is geweldig mooi, maar rond deze tijd van het jaar word je weer redelijk afhankelijk van het weer en aangezien wij beiden nogal koukleumen zijn, zouden we het hier toch te koud vinden. Als het goed is gaan we vandaag duiken in Bicheno (waar we nu al 2 nachten zitten) en gaan we eens kijken wat er hier onder water allemaal te beleven is....eergisteren al wel gesnorkeld in Honeymoon Bay en dat was al supermooi......

Heb net wat foto's van de schade online gezet op: http://gallery.mac.com/m.kuiphuis#100264

Goed om te horen dat alles in orde is, zal wel even schrikken zijn geweest!

Maar nu kan het alleen maar beter worden? Veel succes met het verdere vervolg van jullie reis :up:

Groetjes Wilbert

Goeiemorgen, is dat nog 's een boomhut!

Sneu zeg, voor die mensen met die boom op hun caravan, en jullie sliepen er gewoon doorheen! Wat een mazzel!

[quote author=Eerainuh link=topic=1071.msg115734#msg115734 date=1207610497]

Goeiemorgen, is dat nog 's een boomhut!

Sneu zeg, voor die mensen met die boom op hun caravan, en jullie sliepen er gewoon doorheen! Wat een mazzel!

[/quote]

Mark sliep er doorheen, maar ikke niet ;) De cabin schudde behoorlijk heen en weer en van binnen was die helemaal voorzien van schrootjes, dus het kraakte ook nog eens. Ik heb een aantal keer uit het raam gekeken en zag de bomen gigantisch heen en weer schudden. Ik was dus behoorlijk bang en Mark maar slapen ;)

Vandaag lekker gedoken in de baai van Bicheno en Henriëtte.... Je hebt denk ik een goede indruk gemaakt op Bruce (eigenaar duikschool), want hij herinnerde zich jou nog ;)

sjeemig.... ik ben er helemaal stil van... stel je voor dat je stoer had gedaan en in die tent was gebleven....

[quote author=mammavark link=topic=1071.msg115747#msg115747 date=1207625285]
sjeemig.... ik ben er helemaal stil van... stel je voor dat je stoer had gedaan en in die tent was gebleven....
[/quote]

Dan was het inderdaad anders gelopen ben ik bang......

Gelukkig heeft iedereen het overleefd. Een beetje materiële schade lijkt me persoonlijk niet zo erg. En ach, dit zijn de avonturen die je nooit meer vergeet.

Hoe was het trouwens in Slowbart? Zo wordt Hobart door Aussies genoemd werd mij gisteren door een dame van de bloedbank verteld; zij had er een paar jaar gewoond.

Veel plezier nog op Tasmanië. Mooi hè? Maar ja, het weer is wel erg nederlands, dat is een nadeel van Tazzie vind ik.

Groetjes,
Erna

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg115743#msg115743 date=1207622286]

Vandaag lekker gedoken in de baai van Bicheno en Henriëtte.... Je hebt denk ik een goede indruk gemaakt op Bruce (eigenaar duikschool), want hij herinnerde zich jou nog ;)
[/quote]

Nou, dat kan niet hoor! Dat lijkt me echt sterk.....Tis zeker een echte Bruce die een Sheila zoekt  :wink: :grin:

Of het ligt aan de hoeveelheid klanten van deze duikschool!  :grin: .... ooooooh ja, die ene klant die we een paar jaar geleden hadden, hihi!

Lekkere verhalen, luitjes! Wel voorzichies zijn daar, he? Andere Bruce heeft net een surfer opgevreten.. Had een zwak moment tijdens de  -vissen zijn vrienden, geen voer- therapie  :?

WAAAAAAAAAAAAAA, wat een foto's zeg, wat een avontuur! Goed dat jullie in een Cabin hebben overnacht! Hoop dat jullie nog een geweldige tijd in Tassie hebben zonder al te veel storm en koud weer...!!!
grts, Marieke

Wauw! :) Flinke chaos. Ik moet zeggen dat bij die boom op die caravan-foto het mij nog meevalt hoe "diep"  de boom is gegaan!

Je zou er maar in je tentje hebben gelegen.  :shock:

Allemachtig zeg, wat een ravage! Goed dat jullie het heelhuids zijn doorgekomen.

Ik vond Tassie ook prachtig en wij hadden het geluk dat we mooi weer hadden. Vooral Cradle mountain en Wineglass bay was mooi. Zucht...

Cradle Mountain gemist.. wel in dat park geweest, niet naar de berg gelopen, of misschien wisten we niet welke top het was... Wineglass bay wel naar de top van de berg gelopen, super stijl! Maar heeeeeel mooi. Walls of Jerusalem was ook erg mooi, een wandeltocht!

We zijn inmiddels weer terug op het vasteland. Vandaag overdag de ferry gepakt terug naar Port Melbourne. We hebben een schitterende tijd gehad, nog niet alles gezien, maar het weer vonden we te koud worden.

En nu hebben we altijd nog excuus om terug te gaan naar Tassie op vakantie (maar dan in de zomermaanden :) )

Morgen nog naar Melbourne CBD, zorgen dat de auto een onderhoudsbeurt krijgt (hebben er al bijna 10.000 km. mee gereden).....en dan via de Great Ocean Road weer verder richting het westen.....

Normaal ben ik helemaaal niet van het lopen. Wil best lopen, maar geen kilometers. Vind er weinig aan en Mark stiefelt er zo vandoor met z'n lange benen waardoor we altijd alleen lopen ;)

Er waren in Hobart 2 Nederlandse meiden die we tegenkwamen in een hostel (waar we overigens niet geslapen hebben) Het leek ons leuk om ook een keer in een hostel te slapen (na die storm wilden we even niet in de tent, omdat de krant kopte met "the worst is yet to come"), omdat je daar ook vaak andere mensen ontmoet en ervaringen kunt delen. We konden daar niet slapen, omdat de kamer en de bagageruimte veel te klein was voor al onze spullen. Ze hadden ook geen eigen parkeerruimte en we vonden het geen lekker idee om al onze spullen in de auto te laten liggen.

Maar goed... dezelfde meiden kwamen we een paar dagen later in Coles Bay ook weer tegen :) Ze gingen in Freycinet lopen en zouden daar overnachten. Of wij het leuk vonden om mee te lopen. Ja dat is opzich wel leuk, maar we kunnen onze spullen niet meenemen, want we hebben geen rugtassen... Dan maar een gedeelte meelopen en daarna terug naar de auto. We zijn naar de lookout geweest en konden Winglass Bay heel mooi zien liggen. Daarna doorgelopen naar het strand zelf. Wat een helder water!! Stond er echt van de kijken! Via de Isthmus Track zijn we toen doorgelopen naar Hazards Beach en om de bergen weer terug gelopen/geklauterd. In totaal was het ongeveer 11 km. over de rotsen, omhoog/omlaag. Best vermoeiend, maar erg mooi. Het probleem is alleen dat ik mn hielen zo kapot heb gelopen dat ik nu alleen m'n croccies aan kan hebben.

Verder hebben we in Kelso een possum in de tent gehad. Een uurtje eerder hadden we ze in de boom naast ons zien zitten (de foto's zijn erg goed gelukt ;) ) en een van de twee vond Marks vinger zo interessant dat hij er wel aan wilde snuffelen ;) We gingen weer de tent in om even tv te kijken (lekker decadent) en ik zie ineens iets zenuwachtig bewegen in de tent! Bleek dat die possum onder de hor door gekropen was en het daarna toch niet zo'n goed idee vond dat hij in onze tent gekropen was ;) Voordat Mark de rits van de hor open kon doen was hij er alweer onderdoor gekropen :grin:

Nu weer in omgeving Melbourne (Braybrook).

Haha, een possum in de tent. Die beesten zijn zo ontzettend brutaal he.
Ik ga zo eens even kijken op jullie site op zoek naar de mooie foto's van Tassie.

Wij hadden in Wilsons Promontory ons tentje opgezet, en een afgesloten krat met eten er naast staan.. Je raad het al; de possum had de kist open gemaakt, en een brood mee genomen.. :)

Ja mooi he, die Hazard Beach wandeling! Heb m ook gedaan 2 maandjes terug. Vond m ook best pittig en was blij toen ik terug was. Was vergeten dat het niet alleen maar een blokkie om is.....Dat leek wel zo 7 jaar geleden!!!

Zal ik dan toch ouder worden  :grin: :cry: :|

Henriette

Back