Ja, sorry, dat we een tijdje niets van ons hebben laten horen...Het internet is hier lastig verkrijgbaar (wij hebben Net4 van Big4 caravan parks). Ik ben nu al genoodzaakt om bij de Amenities te gaan zitten omdat daar de antenne van het wireless internet staat. Met onze eigen tent staan we nu net achter een caravangedrocht (voor de caravan een hokje bijgebouwd, achter de caravan een hokje bijgebouwd, allemaal van metaal, dus die neemt de complete ontvangst weg....
Euhm..ja, we zouden dus de 1e nacht in onze tent op Tasmanie slapen. We waren doorgereden naar Hobart, waar we dus een Big4 camping (zonder internet) hadden gevonden. Het waaide toen al stevig toen wij de tent opzetten. 's middags naar Hobart zelf geweest om een duikwinkel op te zoeken. Komen we 's avonds terug. Zien we al veel haringen van de tent los naast de tent liggen. De wind had die er alvast uitgetrokken. Omdat het ons toen niet verstandig leek om in de tent te blijven slapen (ook omdat we onder een boom stonden) heb ik gevraagd bij de receptie of er nog een cabin beschikbaar was. Die was gelukkig beschikbaar. We hebben dus als een gek alles ingepakt en verhuisd naar de cabin.
In de cabin hoorde je de wind ook wel en je voelde de cabin ook wel schudden. Toch heb ik heerlijk geslapen die nacht (mede dankzij het feit dat ik op de boot maar 3 uurtjes heb geslapen). Annemiek kijkt 's morgens naar buiten, ziet ze een enorme tak naast onze auto liggen. Verschrikt roept ze mij, want die tak zou zo maar eens langs de auto geschaafd kunnen hebben. Gelukkig viel dat mee en ik loop vervolgens richting de Amenities voor het ochtendritueel
Op weg daarnaar toe zie ik dus een enorme plaat op de grond liggen. Een paar meter verder hangt er ook nog zo'n plaat in de boom (nog voorzien van de airconditioning). Bleek later dus het dak van de receptie te zijn.
Annemiek er dus maar bijgehaald, die net als veel andere "park-bewoners" hun camera er hadden bijgepakt om veel foto's te maken. Op het nieuws heb je waarschijnlijk ook die grote plaat in de boom zien hangen. Dat was dus op het caravanpark waar wij verbleven.
Maar toch word je dan nieuwsgierig als je toch in je tent zou blijven slapen. Annemiek en ik lopen vervolgens naar die plek en zien een grote tak precies op de plek liggen waar wij de auto hadden staan als we in de tent waren blijven slapen. Een deel van de takken zou de tent geraakt hebben als die daar stond. Met alle gevolgen van dien. 10 meter verderop stond een caravan die geraakt is door een boom, die uit de grond gerukt is. Deze mensen hebben het gelukkig overleefd (vernamen wij op het nieuws) want zij schenen er precies onder te slapen.
Maar Annemiek en ik maken het goed. Tasmania is geweldig mooi, maar rond deze tijd van het jaar word je weer redelijk afhankelijk van het weer en aangezien wij beiden nogal koukleumen zijn, zouden we het hier toch te koud vinden. Als het goed is gaan we vandaag duiken in Bicheno (waar we nu al 2 nachten zitten) en gaan we eens kijken wat er hier onder water allemaal te beleven is....eergisteren al wel gesnorkeld in Honeymoon Bay en dat was al supermooi......
Heb net wat foto's van de schade online gezet op: http://gallery.mac.com/m.kuiphuis#100264