Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=henriette link=topic=1071.msg115779#msg115779 date=1207639329]
[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg115743#msg115743 date=1207622286]

Vandaag lekker gedoken in de baai van Bicheno en Henriëtte.... Je hebt denk ik een goede indruk gemaakt op Bruce (eigenaar duikschool), want hij herinnerde zich jou nog ;)
[/quote]

Nou, dat kan niet hoor! Dat lijkt me echt sterk.....Tis zeker een echte Bruce die een Sheila zoekt  :wink: :grin:
[/quote]

maar Henriette  :shock:

jij wilt toch niet worden vergeleken met een sheila??????

Op die leeftijd heb je het niet meer voor het zeggen.
Nemen wat je kunt krijgen.
Het is maar koud alleen in het bedje.....behalve hier in Darwin
  :? :shock: :wink:

Jack :evil:

Ha ha, doet me herinneren aan mn speeddate event van gisteren....
Het was erg gezellig!! Ik kijk met smart naar mijn mail box, want de "matches" worden vandaag verstuurd.

Ik vond het vooral heel gezellig om met iedereen te babbelen. Zo spreek je nog eens lieve mensen waar je anders niet op af zou stappen!

@Mariette: Nee, ik denk inderdaad niet dat ik een typische Sheila ben
@Jack: jij hebt die doorhaal functie echt ontdekt he?  :wink: :p

Sorry Maluka & Annemiek, nu hebben jullie je post weer terug....!

is ie leuk of niet,

Hopend kun je ermee lachen.....
Veel plezier met je matches....

ps; waarom zouden die mensen zo lief zijn?.......

Cheers,

Jack :evil:

Gisterenochtend vertrokken uit Melbourne en vandaag aangekomen in Adelaide. We zijn, via de Great Ocean Road, naar Warnnambool gereden en van daaruit naar boven naar Horsham. Daar hebben we een nacht geslapen in een motel en zijn vandaag naar Minyip gereden. Er was echt niets te doen daar. We hebben nog een paar dingen uit de Flying Doctors gezien en waren binnen een half uurtje wel uitgekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Adelaide en staan nu vlakbij Glenelg op de camping.

Melbourne zou echt geen stad voor mij zijn. De oostkant is heel mooi en het CBD is ook niet verkeerd, maar wat wij van de westkant hebben gezien......  We zaten op een camping vlakbij Footscray en hebben het stuk richting Geelong ook gezien. Niet erg veel natuurlijk, maar genoeg voor mij om te zeggen dat ik er nooooooit wil wonen ;)

Morgen gaan we Adelaide bekijken. Mark heeft een kennis (die kennis die pas geleden getrouwd is in Sydney) die morgen onze tourguide gaat spelen :) Verder zullen we hier nog wat dingen in de buurt gaan bekijken en misschien ook nog even naar Hahndorf.

@Eerainuh: als je van wijn zou houden zou het denk ik idd de moeite waard zijn. Ik heb liever de druif nog als geheel (zit er net wat naar binnen te werken)...wij zijn dus beiden geen wijndrinkers....als het nu whiskey was?

@Luuk: Wat wij van het westen hebben gezien was rommelig, oude (bijna vervallen) huizen, vies.....veel industrie....

We zijn zoals Annemiek al vertelde in Adelaide aangekomen en je komt dan eerst door de Adelaide Hills. Nu schijnt dit redelijk duur wonen te zijn, maar ook toen we doorreden en aan de rand van de stad kwamen zag het er erg verzorgd uit. Geen oude vervallen huizen (ze zullen er ongetwijfeld zijn hoor) maar nette straten, veel groen......

Van de steden die ik in 2000 bezocht heb heb ik ook altijd gezegd dat ik Adelaide de mooiste stad vond. Maar als ik het even kan redden dan wil ik of aan de rand van de grote stad of er zelfs helemaal buiten wonen....een stad is mij per definitie al te druk....

Hoi Maluka en Annemiek

Erg leuk om jullie blog te lezen, geeft toch altijd weer een beetje het gevoel of dat jezelf op reis bent.
Fijn dat er een engeltje bij jullie was daar op Tasmanie :up:

Veel plezier :up:

@Luuk...

Niet perse. Als alles gaat lukken wat ik in de planning heb, dan maakt het niet uit waar ik zit. Dan kan het zelfs in de Outback. Het enige wat ik dan nodig heb is een goede internetverbinding. Maar tja...soms moet je ook klanten bezoeken en dan is het nu eenmaal handig als je in of dicht bij de stad woont.

Het enige nadeel van de Outback is, zoals we nu al een aantal dagen gemerkt hebben, dat er bijna geen internet is. En als het er is, betaal je je scheel.....

Zo zijn we nadat we Adelaide hebben verlaten, richting Port Augusta gereden. 1 nachtje overnacht in Port Augusta en 's morgens erg vroeg uit de veren om nog de zonsopgang in de Outback te zien. Om 5.30 uur zaten we in de auto richting Coober Pedy en om 6.15 uur werd het pas licht, dus we zaten toen al een 60 a 70 km in de Outback. 2 nachten in Coober Pedy, toen weer terug naar Port Augusta, waarna we de Nullarbor Plain zijn overgestoken. Daar zijn we afgelopen maandag aangekomen in Norseman. Een oud goudmijnstadje, maar waar toeristen volgens mij nog niet echt bestaan. Dus maar doorgereden naar Esperance, waar we nu nog tot donderdag verblijven.....daarna gaan we naar Albany en dan gaan we richting het noorden waar we over enkele dagen Perth aandoen. Eens even kijken of ik net zo enthousiast kan worden over Perth als Perthpete, de Perth Promotor van Xpdite :)

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg117194#msg117194 date=1209543486]
Het enige nadeel van de Outback is, zoals we nu al een aantal dagen gemerkt hebben, dat er bijna geen internet is. En als het er is, betaal je je scheel.....
[/quote]

Het enige nadeel  :grin:

Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Geniet ze!

....daarna gaan we naar Albany en dan gaan we richting het noorden waar we over enkele dagen Perth aandoen. Eens even kijken of ik net zo enthousiast kan worden over Perth als Perthpete, de Perth Promotor van Xpdite :)
[/quote]

:grin:  :grin: Vast wel Mark & Annemiek !!
Ik stuur zo nog effe een PMmetje

BTW: Nu wel effe voor jullie duimen dat de record natte April geen voortgang vind in Mei.. Of liever dat Mei dan weer een record droge / warme maand wordt ...

[quote author=r2d2 link=topic=1071.msg117200#msg117200 date=1209548108]
[/quote]

Het enige nadeel  :grin:

Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Geniet ze!
[/quote]

Ach ja..... enige nadeel...... :)....duiken is er ook wat lastiger....

We gaan trouwens morgen op de HMS Perth duiken. Zitten nu in Albany en er konden nog net 2 mensen mee. Dus morgen 2 duiken op dit marinefregat. Spannend.....

Hé daar, jullie gaan hartstikke goed hè, leuk dat je al
zoveel gedaan en gezien hebt. En ...duiken in de outback  :wink:...
mwah....van een termietenheuvel is het ook leuk duiken  :up:
Veel plezier verder!
groetjes Miran

Hey Mark en Annemiek,
Een kleine tip als jullie straks via Perth naar het noorden rijden.
Vergeet niet een stop te maken in Coral Bay, ik denk dat jullie nog net op tijd zijn om met een Whale Shark te snorkelen / duiken bij het Ningaloo Reef.
In Coral Bay kun je vanaf het strand snorkelen, dus je hoeft niet eerst een boottrip te boeken zoals hier op het Great Barrier Reef.
Veel plezier in Perth en met de rest van de reis.
Groetjes Jolanda 

Bovenstaande tip gebruiken als jullie de kans krijgen! Erg leuk! Ws zijn de whalesharks er nog  :up: En als jullie ook nog naar Monkey Mia/Exmouth gaan: www.ningaloowhalesharkndive.com.au 't Is een duikschool in Exmouth; mijn nichtje Marloes werkt hier! Zij verzorgen bootduik/snorkeltrips met whalesharks, echt gaaf! Bovendien is er in dit plaatsje een leuke, goede camping met zwembad. Als je Exmouth binnenrijdt (lange rechte weg) zie je m gelijk aan je linkerhand. De camping beschikt zelf overigens ook over een duikschool. Beide duikscholen zijn PADI, geloof ik.. Veel plezier en groetjes uit tropisch Holland :sunny:

Back