Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Ik ben gewoon vragen over de mail gaan stellen. We hadden meestal binnen een dag antwoord. Een aantal documenten hebben we vervolgens zelfs ingescand en later opgestuurd. Zo kon ze al eerder verder met het assessment en kon ze bij ontvangst van de papieren documenten direct een antwoord terug sturen. We hebben zelfs een keer per mail ontvangen hoe we er nu precies voorstonden.

gr

Ja klop, 's avonds mailen 's ochtends al antwoord.

We hebben haar gevraagd om ons dossier te reviewen omdat we niet begrepen wat er niet goed was. Wellicht dat je kunt vragen of een diploma assessment bij een internationale NOOSR instantie kan helpen bij het vormen van een positieve uitslag. Daarnaast kan je vragen hoe zij tegen de gewerkte maanden aan kijken.

[quote author=Veer link=topic=1071.msg15334#msg15334 date=1116353786]
Nou zelfs al staat erop dat het een Bachelor opleiding betreft zoals bij mij (Veer) dan nog zeggen ze dat dit niet voldoet aan de Australische Bachelor. Waarschijnlijk willen ze gewoon een officieel document.
[/quote]

Dan mogen ze mij wel eens uitleggen wat dan wél gelijk staat aan een Australische Bachelor.
Ik denk dat dat ook een beetje afhankelijk is van de sector...

Iets wat wij geleerd hebben tijdens onze reis door Australië:

By law we are not allowed.....................

Volgens de regels is volgens de regels......

[quote author=Veer link=topic=1071.msg15334#msg15334 date=1116353786]
Nou zelfs al staat erop dat het een Bachelor opleiding betreft zoals bij mij (Veer) dan nog zeggen ze dat dit niet voldoet aan de Australische Bachelor. Waarschijnlijk willen ze gewoon een officieel document.

Duurt overigens wel 4 weken vanaf de betaling.
[/quote]

Veer, wat bedoel je precies met "officieel document" en "4 weken"  :blond:

Van het Nuffic ontvang je een "officieel document'' met daarin beschreven hoe de opleiding staat in vergelijk met de Australische opleidingen. Het Nuffic is aangesloten bij een internationale organisatie waar het NOOSR ook is aangesloten. Dit is de Australische variant.

Het Nuffic begint pas met werken nadat de betaling ontvangen is. Vanaf deze betaling zal het nog ongeveer 4 weken duren voordat je deze assessment in huis hebt.

Shit balen zeg MArk, en ik maar denken dat bij jullie alles van een leien ddakje ging :-(
Maar zoals ik al lees (van veer) er is nog voldoende hoop dat het goed gaat komen. Hopelijk met niet al te veel vertraging.
Pak even een fles wijn, zet alles van je af en morgen is er weer en dag!
Succes!!
Gr Wilbert

Maar ik heb 60 dagen de tijd (vanaf 13 mei) dat ik bezwaar kan aantekenen. Als er weer 4 weken overheen gaan schiet het natuurlijk niet echt op.....

Onze aanvraag hebben we in oktober ingediend. Het heeft tot nu geduurd voordat die van Martijn goedgekeurd is.
Soms heeft het tijd nodig en veel geduld. Als je 60 dgn de tijd hebt dan heb je in ieder geval tijd om op het Nuffic te wachten.

Dit is echt balen!

Maar nu snap ik er zelf helemaal niets meer van. Zelf ben ik in het bezit van een HBO diploma van voor het BaMa systeem. Omdat ik iemand ken die bij de Hogeschool zit waar ik destijds gestudeerd heb heb ik haar gevraagd om even een engelse vertaling van mijn diploma te regelen, scheelt toch weer een paar centen  :evil:
Inmiddels heb ik een officieel ondertekend in het engels opgestelde diploma gekregen waarbij de graad van ingenieur in bachelor is veranderd. Is dit dan wel correct of loop ik hierdoor straks ook tegen problemen aan?

Chantal,

Ik weet het niet.....maar je zegt dus dat ing. is omgezet naar Bachelor?
Ik ga morgen contact opnemen met het NUFFIC (en met mijn eigen opleidingsinstituut) omdat ik wil weten of die 2-jarige opleiding die ik gevolgd heb (Kort Bedrijfskundige Informatica) nu wel of niet Bachelor's degree is. Op de website van het instituut (Saxion: www.saxion.nl) staat er wel bij: voltijd Bachelor opleiding (ik heb wel de voltijd variant gedaan...er is ook nog de deeltijd Kort Bedrijfskundige Informatica) en daar staat ook bij: voltijd Bachelor opleiding....

Jij hebt het voordeel dat jij wel op je diploma Bachelor hebt staan...Dat had ik dus niet (omdat het niet op het nederlandse diploma staat kan de vertaalster het er ook niet zo bij op zetten)....en dat is waarschijnlijk het struikelblok.....ik heb al een mailtje gestuurd naar de ACS met de vraag wat de reden(en) zijn waarom de Skills Assessment negatief is.....ik hoop morgenvroeg daar antwoord over te krijgen.....

Jep, bij mij is door de Hogeschool Utrecht gewoon een Engelse versie van mijn diploma alsnog uitgedraaid en daar staat nu i.p.v ing. bachelor op. Bij mij ging het zelfs om een verkorte deeltijd opleiding dus het lijkt me dat dit voor jou dan toch zeker moet gelden. Ik begreep overigens dat elke oud student gewoon om een engelse vertaling van een behaald diploma kan vragen. Wel zou het enige tijd kunnen duren voordat deze verstrekt wordt i.v.m. de benodigde handtekeningen. Maar gezien het feit dat de komende weken weer  grote aantallen studenten hun papiertje halen zal dat momenteel misschien nog een mogelijkheid zijn. Overigens zijn hier normaal wel kosten aan verbonden.

Succes

Chantal:

Ik heb de school gevraagd om een engels diploma van mijn opleiding (omdat die toen nog niet verstrekt werd ten tijde van mijn afstuderen). Nu wordt dat wel standaard gedaan, maar ja...daar ben ik dus te laat mee...

Ik heb dan ook een verkorte opleiding (2 jaar), maar wel voltijd. Daarvoor heb ik 4 jaar voltijd HTS gedaan, maar daar zullen ze niet naar kijken denk ik....

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15400#msg15400 date=1116392961]
Ik heb dan ook een verkorte opleiding (2 jaar), maar wel voltijd. Daarvoor heb ik 4 jaar voltijd HTS gedaan, maar daar zullen ze niet naar kijken denk ik....
[/quote]

Kweetutniet zeker, maar ik dacht dat Bachelor voor drie jaar voltijd stond en niet twee jaar...  :|

Mijn Bachelor opleiding is ook drie jaar voltijd.

Ik heb vanmorgen mijn opleidingsinstituut gebeld. Deze contactpersoon gaf aan dat KBI geen Bachelor opleiding is (balen balen balen)
Tevens heb ik het Nuffic gebeld en zij sturen mij vandaag papieren toe, die ik zo snel mogelijk moet retourneren incl. de 2 diploma's.

Zowieso heb ik van de eerste opleiding een Bachelor's degree, maar ze wist het niet zeker of ik het ook had voor de 2e opleiding. Dat gaan ze dus nu met een diploma-beoordeling proberen uit te zoeken. En dat kost me dus weer EURO 75,- per diploma, plus dat de wachttijd 4 weken bedraagt :(

Ik ben bang dat het me niet gaat lukken. Waars. omdat de ACS zegt dat ik dan een Bachelor Degree in IT moet hebben...en dat volgens mijn opleidingsinstituut niet heb.

Dat zou dus betekenen dat ik nog 1.5 jaar moet wachten totdat ik 6 jaar werkervaring heb in NL. (september 2006, maar met het tellen van de ACS zal dat dus wel begin 2007 kunnen zijn)......

Het ziet er helaas slecht uit.....
(wat was ook alweer dat visum waarbij je geen punten nodig hebt? daar zul je waars. wel weer een sponsor nodig hebben?)

[quote author=Chantal link=topic=1071.msg15381#msg15381 date=1116364689]
Jep, bij mij is door de Hogeschool Utrecht gewoon een Engelse versie van mijn diploma alsnog uitgedraaid en daar staat nu i.p.v ing. bachelor op.
[/quote]

Tip: ing. is eigenlijk een bachelor in engineering.....kwam ik ook pas achter naar email met EIAust, die zeiden dat alleen ingenieurs een skill assessment mogen doen...hallo.....ben toch echt ing....met NIRIA gebeld.....en wat blijkt....de engelse vertaling die je gratis van je opleiding krijgt is niet volledig, daarin vervalt inderdaad ing. in bachelor ipv bachelor in engineering...

Oplossing: 25 euries betalen aan NIRIA en je krijgt van hen een vertaling van je diploma met bachelor of engineering in bla bla bla waarin tevens wordt bevestigd dat deze opleiding is erkend door jawel de koninklijke nederlandse ingenieursvereniging.....

Vervolgens 75 euries aan Nuffic waarin wordt verklaard dat nederlandse bachelor aan nivo gelijk staat aan de australische....

Dan kan het niet meer mis gaan met die assessment.......toch?

Zo heb ik het in ieder geval gedaan, nou maar hopen dat het voldoende is......... :|

Enne Mark, succes met je bezwaar, hoop voor je dat het gaat lukken....! Nuffic geeft een hele beschrijving af, daar kunnen ze toch niet omheen daar in Oz?

Gr. sab

Dat zou je verwachten dat ze daar niet omheen kunnen...Echter het grote probleem nu is dat die relevante opleiding 2 jaar bedroeg. En daarmee heb je geen Bachelor's degree. De ACS zegt volgens mij dat ze dus een Bachelor's degree moeten hebben, maar dan wel in de relevante opleiding. En Chemische Technology had wel wat raakvlakken met IT, ik bedoel overlappende vakken, maar niet veel natuurlijk....

En ik moet bij IEAust natuurlijk weer de nodige relevante werkervaring aantonen, wat dus weer niet kan, omdat ik door ben gaan studeren in een andere richting + andere soort werkervaring heb opgedaan....

Nuffic zal niet zomaar "Comparable to Australian Bachelor Degree op het document zetten voor de BI-opleiding. Blijft dus over dat ik blijf vallen in de groep B van het ACS waar dus 6 jaar werkervaring bij aangetoond moet worden.

Sabien: als je het gelegaliseerde diploma en cijferlijst opstuurt naar het Nuffic, krijg je die dan terug aan het eind van de procedure, of moet ik weer een nieuwe laten maken bij de notaris en de vertaling erbij "kopen"....

Mark

de engelse vertaling die je gratis van je opleiding krijgt is niet volledig, daarin vervalt inderdaad ing. in bachelor ipv bachelor in engineering...

Dus de op mijn diploma vermelde "Bachelor of Applied Science (BAS) is onvoldoende???Maar hoe kan de NIRIA dan een vertaling van een reeds in engels opgestelde diploma maken???? Of toch maar die oude versie met ing. op sturen?

Echter het grote probleem nu is dat die relevante opleiding 2 jaar bedroeg. En daarmee heb je geen Bachelor's degree.

Is dit afhankelijk dan van de duur van de opleiding en niet van het niveau, wel raar hoor. Zelf het ik mijn HBO in een verkorte deeltijd opleiding na mijn MBO gehaald dus dit zal dan ook wel weer niet goed zijn. Maar zo ver is het nog niet want ik heb zowiezo te weinig punten om een skilled independent visum aan te vragen (TRA zie ik niet zitten). Dus voor mij rest dat ik zo snel mogelijk mijn master degree moet gaan halen en dan nog wat werkervaring opdoen.  Of toch in oktober als ik op vakantie ben een OZ aan de haak slaan :evil:

Leef met je mee en duim voor je!!!!!!!
Groetjes aan Annemiek van 'de oliecrisis'.

Miranda

Back