Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Jeetje wat een rot situatie  :-(  sterkte en gewoon moet blijven houden. Komt vast wel goed allemaal. Is het niet nu dan wel over 2 jaar :|

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15418#msg15418 date=1116406699]
als je het gelegaliseerde diploma en cijferlijst opstuurt naar het Nuffic, krijg je die dan terug aan het eind van de procedure, of moet ik weer een nieuwe laten maken bij de notaris en de vertaling erbij "kopen"....
[/quote]

....? ik heb een gecertificeerde kopie opgestuurd.......... :| nou ja, zal het nog wel horen dan. ik had begrepen dat nuffic alleen een verklaring afgeeft waarmee het diploma vergelijkbaar is (bij niria niet eens een gecertificeerde kopie maar gewoon per mail....). Los daarvan diploma laten legaliseren, waarin IBG dus verklaart dat IK ook daadwerkelijk de opleiding heb gevolgd die op het diploma staat. NIRIA en NUFFIC toetsen dat dus niet......

[quote author=Chantal link=topic=1071.msg15423#msg15423 date=1116412194]
Dus de op mijn diploma vermelde "Bachelor of Applied Science (BAS) is onvoldoende???Maar hoe kan de NIRIA dan een vertaling van een reeds in engels opgestelde diploma maken???? Of toch maar die oude versie met ing. op sturen?
Gewoon je originele nederlandse diploma opsturen naar NIRIA, zij kijken dan of dit een door NIRIA - FEANI erkende ingenieurs opleiding is en zo JA ontvang je een engelstalige vertaling van je ingenieursdiploma.... :wink:

Succes, gr. sab
[/quote]

oops.....quoten gaat me nog niet zo goed af geloof ik....

maar chantal, hoop dat mijn boodschap duidelijk is in mijn voorgaande bericht over NIRIA.....

SAb

Hoi Maluka,

Balen zeg  :x , ik had juist het idee dat je assessment bijna rond was...

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15400#msg15400 date=1116392961]
Ik heb dan ook een verkorte opleiding (2 jaar), maar wel voltijd. Daarvoor heb ik 4 jaar voltijd HTS gedaan, maar daar zullen ze niet naar kijken denk ik....
[/quote]

Als je 4 jaar HTS gedaan hebt voldoe je toch aan de eisen? Of heb je alleen het diploma van die andere (2-jarige) opleiding meegestuurd?

Ik weet niet of het zoveel zin heeft om je diploma's door het Nuffic te laten beoordelen. Het gaat er uiteindelijk om dat de ACS vindt dat jij aan de eisen voldoet.

Heel veel succes en ik zou zeker bezwaar aantekenen!

groetjes, Hillegien

[quote author=Hillegien link=topic=1071.msg15444#msg15444 date=1116429079]
Als je 4 jaar HTS gedaan hebt voldoe je toch aan de eisen? Of heb je alleen het diploma van die andere (2-jarige) opleiding meegestuurd?
[/quote]

Was dat maar waar...ik hoor sinds gisteren zoveel verschillende berichten dat ik eigenlijk door de berichtenstroom niet meer weet wat nu eigenlijk juist is.

Ja, ik heb een Bachelor's degree, maar voor Chemische Technologie, maar daar heb ik geen werkervaring in, dus een Skills Assessment doen bij de IEAust is volgens mij niet haalbaar, omdat ik dus geen werkervaring kan aantonen.

Nee, volgens mijn opleidingsinstituut heb ik geen Bachelor's degree voor Bedrijfskundige Informatica, dus val ik bij de ACS in groep B en moet ik dus 6 jaar werkervaring aantonen.

Ik hoop dat de Nuffic, als ze mijn diploma gaan waarderen, ze uitkomen dat het toch wel een Bachelor's Degree is voor de 2 jarige BI-opleiding, maar persoonlijk zie ik het somber in. Tja, welke kansen heb ik nog...het kost me nu 75 euro of ik weet zeker dat ik meer dan een jaar moet wachten alvorens ik overnieuw kan beginnen met de hele procedure (moet dus ook IELTS dan weer overnieuw doen). En wie weet zijn de regels in een jaar tijd wel zo veranderd dat het helemaal niet meer mogelijk is om aan het aantal punten te komen (qua leeftijd zal het dan nog net kunnen, ik word dan 29)...

Hi mark,

je gaat de hoop toch niet zo snel opgeven toch.....? :x

is er anders geen mogelijkheid voor een SIR of STNI visum? Of via Annemiek? Of een aanvullende opleiding in Australie zodat je wel aan opleiding voldoet?

En ik zou Nuffic gewoon proberen, tuurlijk is het aan de assessing authority, maar we weten allemaal zo onderhand wel dat die ozzies behoorlijk conservatief zijn wat dat betreft.......dus met een verklaring van gelijkwaardigheid zou het best nog wel s goed kunnen komen........ :?

Succes, en in het ergste geval kun je toch ook nog bezwaar aantekenen? Weet niet meer wie op  het forum, zij heeft ook volgehouden ondanks een eerste neg reactie van assessment, aanvullend opleiding in QLD dan is ze registered nurse en voila een visum....

Gr. Sab

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15466#msg15466 date=1116436130]
En wie weet zijn de regels in een jaar tijd wel zo veranderd dat het helemaal niet meer mogelijk is om aan het aantal punten te komen (qua leeftijd zal het dan nog net kunnen, ik word dan 29)...
[/quote]

Oeh, dat klinkt allemaal erg negatief.
Vooral niet opgeven na een tegenvaller, je zou eens moeten weten.

Ook als je de grens van 30 voorbij bent dan kun je met een skilled visum nog steeds 120 punten verkrijgen.
En inderdaad, misschien zijn de regels straks weer veranderd, maar dat kan door bijvoorbeeld een aantrekkende economie ook in je voordeel werken. Nu weet je dat simpelweg niet. Er kan nog van alles gebeuren.

Soms zit het tegen, maar vooral niet opgeven, no way.

:up:

Bedankt voor alle opbeurende woorden, doet ons goed :)

Voor wat betreft bij de pakken neer gaan zitten. Nee, dat doen we ook niet, want morgen krijg ik de formulieren van het Nuffic binnen. Ik had vandaag vrij, dus ben al gelijk naar de notaris geweest (met vlaai) om nogmaals mijn diploma te kopieren. Dat hebben ze wederom kosteloos voor mij gedaan. Dat gaat dus morgen retour met de inschrijfformulieren en het geld (via internetbankieren dan) en dan hoop ik dat het Nuffic wel iets voor mij kan betekenen.

Ik had al zitten bedenken dat, ook al is de opleiding dan niet voldoende voor een Bachelor's degree, misschien is dat in Australie al wel hoog genoeg. Hopelijk kan het Nuffic dat al aangeven in het document....

Verder wacht ik nog steeds op de ACS met reden(en) waarom ik niet suitable was. Als ik dat nl. precies weet, kan ik misschien wel bewijzen proberen te vinden....

Zo ist! :up:

Waar een wil is is een weg.......al weten we niet altijd waarheen die leidt..... :blond:

Hou ons op de hoogte van de vorderingen!

Gr.

Hi Mark en Annemiek!

Jullie verhaal lijkt verdacht veel op de problemen die ik tegen kwam als inservice opgeleide A verpleegkundige. De assessende instantie ANC wilde niet eens mijn aanvraag in ontvangst nemen, aldus mijn toenmalige migration agente! Ze zeiden bij voorbaat al dat ik niet in aanmerking kwam 'want ik ben geen Registered Nurse'  (RN) !  :x 
Ik ben dus wel degelijk in het BIG register opgenomen !

Ik was destijds ook erg ontgoocheld en teleurgesteld want was er al van november 2003 tot maart 2004 mee bezig geweest. Met een migration agente nota bene !  :x

Ik had toen ook de keuze:
a) het advies van tante migration agente opvolgen en drie jaar voltijd studie (en voltijd geldsom betalen !  :p ) volgen oftewel alles wat ik in Nl aan opleiding en werkervaring had overboord gooien !
B) in NL als RN gaan werken om aan die '12 maanden-werkervaring' eis te kunnen voldoen
c) zelf registratie verkrijgen maar dan rechtstreeks bij de nursing council van de staat Queensland waar ik wil wonen

Ik koos de meest onzekere optie en heb het zo goed als gewonnen !

Waarmee ik jullie een hart onder de riem wil geven dat er toch nog best een oplossing zou kunnen zijn. Maar die moet je soms zelf bedenken!

Ook ik heb mijn niveau o.a. kunnen bewijzen met een instantie (OVDB) die mijn diploma en opleiding naar Australische standaarden kon vertalen om zo aan te tonen dat ik wel degelijk het HBO niveau heb en een RN ben ! Dus wie weet.. is dat Nuffic papiertje straks voor jou ook wel de sleutel op het slot !

Nou ja.. het is weer een veeeels te lang verhaal geworden  :oops: sorry..

maar de moraal van dit verhaal   :teacher: :  geef nooit op !  :wink:

Ingrid.

Ik heb net gehoord dat de zoon van mijn collega precies dezelfde opleiding heeft gedaan als Mark en 3 weken geleden is afgestudeerd. Hij kreeg een brief met "gefeliciteerd blablabla... nu wordt je Bachelor blablabla... " Bachelor... Hij blijkbaar wel! Nu is in 2001 ongeveer een heleboel verandert in het onderwijs. Ze wilden al die titels in heel Europa hetzelfde maken. Misschien zit het verschil daarin... Dat Mark in 2000 al was afgestudeerd. Mark belt zo even met die zoon (werkt hier een paar kamers verderop) en kan heel misschien een kopie krijgen van die brief, of andere documenten van hem waarin staat dat zijn opleiding een Bachelor is. Wie weet hebben we daar bij het Nuffic nog wat aan.....   

Het is wel erg moeilijk om nu nog positief te blijven, want in 2 dagen tijd zijn onze kansen zo enorm verkleind... Ik voel me enorm rot en Mark ook. Heb nu op mijn werk nog steeds niets gedaan. Alleen maar verteld en niets zitten doen. Kan me er ook niet toe zetten en heb echt geen afleiding. Heb hier weinig te doen, dus das ook een probleem. Straks lekker eerder naar huis, want ze hebben toch niets aan me nu....

Misschien dat dat lichtpuntje (die brief van die zoon) kan uitgroeien tot een stralende zon. In ieder geval denken wij - hier op dit forum - allemaal aan jullie.  :bye: Sterkte!!!!!

Ja... laten we het hopen...
Het is echt fijn om al die goede woorden te lezen en al die opbeurende stukjes... Laten we echt hopen dat het goed komt. Anders beginnen Mark en ik wel het Xpdite-forum-uitzwaai-team ofzo...  Aangezien er in de aankomende 2 jaar behoorlijk wat mensen zullen gaan vertrekken en wij misschien nog niet.

Nee hoor Annemiek zover is het nog lang niet! Probeer positief te blijven hoor samen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet makkelijk is, fijn om te lezen dat er misschien toch weer een lichtpuntje is.

San en ik duimen voor jullie..! 

Mark (+Annemiek),

Rot voor jullie om te horen dat e.e.a. nu op losse schroeven komt te staan. Voor welke functie (=ASCO code) heb je de aanvraag gedaan bij de ACS (zal waarschijnlijk hierboven al wel ergens staan, maar ja 'lieve lui dan.....')?

Michel

MicNic:

Ik ben al 4 jaar werkzaam als PHP-programmeur. Ontwikkel websites, maar ook een CMS om die websites te kunnen onderhouden. Daarnaast beheer ik enkele Linux-servers. Bij de ACS zag ik dus bij ASCO-code 2231-13 (Systems Designer) mijn beste kansen, omdat daar ook een Webdesigner bij staat. Ze hebben me bij de ACS al in group B geplaatst, dus ze vinden de werkervaring die ik nu aantoon wel goed, alleen is het volgens hun niet genoeg (er moet nog iets meer dan een jaartje bij - t/m september 2006)...

Jeetje, wat erg! Hopelijk komt het snel allemaal op z'n pootjes terecht. Geef i.i.g. de moed niet op!

Ik heb gisteren George Lombard een e-mail gestuurd en mijn situatie uitgelegd....Ook hij heeft daarbij zijn twijfels of het gaat lukken. Hij heeft eerder een client gehad met eenzelfde situatie en er moesten toen ontzettend veel bewijzen aangeleverd worden, waaruit blijkt dat ik toch echt wel voldoe.....ik denk persoonlijk dat dit mij te kostbaar gaat worden (ik denk alleen al aan het vertalen van alle moduulbeschrijvingen van de opleiding....een over de 100 pagina's tellend document)....

Nu vroeg ik mij af of het voor mij niet mogelijk was om te proberen om richting de 6 jaar werkervaring te komen (want ik was al ingedeeld in groep B, dus niet compleet onhaalbaar)....en vroeg me dus af of relevante werkervaring die je opgedaan hebt tijdens afstuderen en vakantiewerk ook mag opgeven. Ik heb nl. bij Texas Instruments het gezondheid- en welzijnshandboek van een papieren document omgezet naar een website (niet zomaar in Word opslaan als HTML-pagina maar echt dus de opmaak en alles in HTML-code ingeven.) Daarnaast heb ik voor het bedrijf waar ik later full-time aan de slag ben gegaan ook 2 maanden bezig geweest met het online zetten van het kwaliteitshandboek. Dat waren bij elkaar toch al weer 4 maanden....(nu heb ik 4 jaar en 8 maanden)..Dat zou dus 5 jaar werkervaring zijn...

En mag de 5 maanden durende afstudeerperiode van je opleiding ook als werkervaring worden gezien (gewerkt bij een IT-bedrijf in Sydney)...als dit mee zou tellen, zou ik de periode die ik nu nog moet wachten aanzienlijk kunnen verkorten want dan zou ik al 5 jaar en 5 maanden werkervaring hebben (mocht alles meetellen)...ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Hoi Mark,
Ik zat mij net te bedenken, als het enige probleem is dat je niet voldoende jatren werkervaring hebt, waarom dan niet toch naar Australie op een ander(tijdelijk) visum, zorgen dat je daar je maanden er bij krijgt en dan daar uiteindelijk je skill assessment voltooien??
Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar je al stage hebt gelopen!!??
(Ik ben ook niet deskundig, maar ben nu even wat aan het brainstormen!!)

Gr Wilbert

Back