Hi Mark en Annemiek!
Jullie verhaal lijkt verdacht veel op de problemen die ik tegen kwam als inservice opgeleide A verpleegkundige. De assessende instantie ANC wilde niet eens mijn aanvraag in ontvangst nemen, aldus mijn toenmalige migration agente! Ze zeiden bij voorbaat al dat ik niet in aanmerking kwam 'want ik ben geen Registered Nurse' (RN) ! :x
Ik ben dus wel degelijk in het BIG register opgenomen !
Ik was destijds ook erg ontgoocheld en teleurgesteld want was er al van november 2003 tot maart 2004 mee bezig geweest. Met een migration agente nota bene ! :x
Ik had toen ook de keuze:
a) het advies van tante migration agente opvolgen en drie jaar voltijd studie (en voltijd geldsom betalen !
) volgen oftewel alles wat ik in Nl aan opleiding en werkervaring had overboord gooien !
B) in NL als RN gaan werken om aan die '12 maanden-werkervaring' eis te kunnen voldoen
c) zelf registratie verkrijgen maar dan rechtstreeks bij de nursing council van de staat Queensland waar ik wil wonen
Ik koos de meest onzekere optie en heb het zo goed als gewonnen !
Waarmee ik jullie een hart onder de riem wil geven dat er toch nog best een oplossing zou kunnen zijn. Maar die moet je soms zelf bedenken!
Ook ik heb mijn niveau o.a. kunnen bewijzen met een instantie (OVDB) die mijn diploma en opleiding naar Australische standaarden kon vertalen om zo aan te tonen dat ik wel degelijk het HBO niveau heb en een RN ben ! Dus wie weet.. is dat Nuffic papiertje straks voor jou ook wel
de sleutel op het slot !
Nou ja.. het is weer een veeeels te lang verhaal geworden
sorry..
maar de moraal van dit verhaal :teacher: : geef nooit op ! :wink:
Ingrid.