Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Wilbert:

Dat gaat volgens mij niet werken. Ik moet zoals het er nu uitziet nog meer dan 1 jaar werkervaring aantonen. Met een WHV kan ik dus maar hooguit 1 jaar extra werken (er van uitgaande dat je direct bij aanvang werk hebt)

Volgens mij elke andere vorm van visum gebaseerd op Skills, moet je de Skills Assessment doen...er is er eentje zonder puntencheck, maar dan moet je een sponsor hebben (volgens mij gaan M5 en Lin voor dit visum)..maar M5 is ook al bezig met een Skills Assessment....

Dit lost dus denk ik niets op....helaas :(

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15619#msg15619 date=1116578372]
En mag de 5 maanden durende afstudeerperiode van je opleiding ook als werkervaring worden gezien (gewerkt bij een IT-bedrijf in Sydney)...als dit mee zou tellen, zou ik de periode die ik nu nog moet wachten aanzienlijk kunnen verkorten want dan zou ik al 5 jaar en 5 maanden werkervaring hebben (mocht alles meetellen)...ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
[/quote]

Dat had je beter meteen al kunnen doen.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met dat bedrijf in Sydney en vragen of ze voor jou een referentie willen ondertekenen. Dat is volgens mij een prachtig stuk werkervaring wat goed aansluit bij het beroep waar je voor geassessed wilt worden. Dus ga er voor, zou ik zeggen.

Nou heb ik wel ooit een keer iemand horen zeggen dat relevante werkervaring alleen telt nadat je afgestudeerd bent. Maar dat weet ik zelf niet zeker en ik kan deze regel ook nergens terug vinden op de site van ACS. Dus als jouw 5 maanden in Sydney full-time waren dan zou ik dat zeker bij jouw werkervaring optellen.

Maar stel dat dit kan (ik hoop dat iemand dat weet), dan nog kom ik incl. die werkervaring niet aan de zes jaar....(scheelt me wel 5 maanden, zodat ik niet hoef te wachten tot september 2006, maar dat ik volgend jaar April al weer opnieuw kan beginnen met de aanvraag)....

Hallo Maluka,

Rot voor je. Troost is dat het geen afkeuring is maar uitstel. Ooit zal je genoeg werkervaring hebben.

Aangezien je tweede opleiding niet genoeg is om als zelfstandig Bachelor, dacht ik, misschien kan je eerste opleiding een verklaring laten opstellen dat die Bachelor gezien kan worden als een "bachelor met dubble major".  Daarnaast is het een idee om te kijken of de tweede opleiding kan classificeren als "Graduate Diploma" of als postgraduate opleiding, je heb immers een Bachelor.
M.a.w. kijk eens of je wat met paragraaf 2.1.2 t/m 2.1.4 van de ACS Guidelines for Skills Assessment kan doen.

Marco

[quote author=brainysmurf link=topic=1071.msg15640#msg15640 date=1116581985]
Rot voor je. Troost is dat het geen afkeuring is maar uitstel. Ooit zal je genoeg werkervaring hebben.
[/quote]
Daar ben ik ook wel blij mee....het is gelukkig niet zo dat ik definitief ben afgewezen. Daarnaast ben ik volgend jaar vrijwel zeker dat ik wel een positief antwoord kan verwachten.

[quote author=brainysmurf link=topic=1071.msg15640#msg15640 date=1116581985]
Aangezien je tweede opleiding niet genoeg is om als zelfstandig Bachelor, dacht ik, misschien kan je eerste opleiding een verklaring laten opstellen dat die Bachelor gezien kan worden als een "bachelor met dubble major". Daarnaast is het een idee om te kijken of de tweede opleiding kan classificeren als "Graduate Diploma" of als postgraduate opleiding, je heb immers een Bachelor.
M.a.w. kijk eens of je wat met paragraaf 2.1.2 t/m 2.1.4 van de ACS Guidelines for Skills Assessment kan doen.

Marco
[/quote]

Euhm..dit vat ik even niet....mijn eerste opleiding heb ik indertijd wel afgemaakt en daarvan heb ik ook bewijs dat het een Bachelor's degree is. Maar hoezo dan "Bachelor with double major".

Ik denk niet dat de tweede opleiding te classificeren is als "Graduate diploma" of als postgraduate" omdat iedereen die van de HAVO afkomt ook direct aan die opleiding kon beginnen. Het is dus geen kopopleiding boven een al bestaande opleiding.....helaas, want als het dat was geweest dan was de kans groter geweest....

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15637#msg15637 date=1116581179]
Maar stel dat dit kan (ik hoop dat iemand dat weet), dan nog kom ik incl. die werkervaring niet aan de zes jaar....
[/quote]

Dan zit je nog niet aan de de 6 jaar inderdaad, maar iedereen op dit forum weet dat emigreren niet vanzelf gaat.
Als je het mij vraagt dan sta jij er gewoon goed voor. Nu even een kater, maar als je nog even door blijft werken dan is er straks niks aan de hand.
Je bent nog relatief jong, dus eh, no worries.

:up:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15643#msg15643 date=1116583501]
Euhm..dit vat ik even niet....mijn eerste opleiding heb ik indertijd wel afgemaakt en daarvan heb ik ook bewijs dat het een Bachelor's degree is. Maar hoezo dan "Bachelor with double major".
[/quote]

Ben je bekend met het begrip major/minor opleidingen? Dit zijn opleidingen waarbij één volledig jaar in een andere studierichting volgt. Met een major/minor combinatie geeft je de mogelijkheid een groter accent aan te brengen dan je moet keuzevakken kan. Ik was dit ooit van plan ... maar heb uiteindelijk anders gekozen.

Ik denk dat de studielast van je tweede opleiding meer is dan een minor, dus vandaar dacht ik dat je de op een of andere manier de IT vakken van de tweede opleiding "in" de eerste opleiding kan trekken.

Marco

[quote author=AJ link=topic=1071.msg15645#msg15645 date=1116584452]
Dan zit je nog niet aan de de 6 jaar inderdaad, maar iedereen op dit forum weet dat emigreren niet vanzelf gaat.
Als je het mij vraagt dan sta jij er gewoon goed voor. Nu even een kater, maar als je nog even door blijft werken dan is er straks niks aan de hand.
Je bent nog relatief jong, dus eh, no worries.

:up:
[/quote]

Klopt inderdaad en ik heb me er ook al bij neergelegd dat het op korte termijn nog gaat lukken....
Ik ben idd (voor emigratiebegrippen) nog jong en zit ook dan nog in de leeftijdscategorie die me de meeste punten oplevert....maar nu maar hopen dat ze geen dramatische wijzigingen gaan doorvoeren aan de puntentoekenning, anders kon het wel eens te moeilijk worden....

He Mark

Ik denk dat het met dramatische wijzigingen doorvoeren wel mee zal vallen,want de laatste tijd worden volgens mij juist de regels heel geleidelijk aan versoepeld voor sommigge visum's en worden er steeds meer visum's beschikbaar gesteld.Dus denk dat het in de toekomst eerder in je voordeel als in je nadeel zal veranderen(laten we het in ieder geval maar hopen :wink:).

Groetjes Sander :up:

In Nederland worden stages niet gezien als werkervaring. Dat weet ik sowieso, maar hoe dat in Oz. zit weet ik echt niet. Dat zou je anders misschien bij TMS na kunnen vragen Mark. Scheelt inderdaad weer 5 maanden en dat is toch aardig wat.

In Australie worden stages volgens mij ook niet gezien als werkervaring. Althans, dat was bij mij het geval in mijn aanvraag voor een Business Long Stay Visa. Dat is voor mij nu het verschil tussen een temporary en een permanent visum  :| Maar ik ben al blij met het bereikte resultaat !  :)

Heb natuurlijk direct vorige week maandag toen ik de brief ontving van de ACS hun een mailtje gestuurd waarom het nu eigenlijk mis is gegaan. Vanmorgen kreeg ik het antwoord dat ik dus een relevante KHBO opleiding heb gedaan (2 jaar) en dat dat gelijkstond in Australie met een Australian AQF Diploma with a Major in IT. En daarbij hoort dus de 6 jaar werkervaring.

Ik heb dus gevraagd wat mijn kansen waren als ik volgend jaar opnieuw de Skills Assessment zou doen. Hij gaf aan dat, als de richtlijnen niet veranderen (in negatieve zin) ik volgend jaar wel succesvol zou zijn.....ik heb de brief van de ACS als bewijs en ga dat dus dan zeker meesturen!!

Dat is op zich mooi, maar helaas loop je zo wel een jaar vertraging op :?
Maakt misschien niets uit al je er uiteindelijk maar komt!! :up:

Zolang ze de richtlijnen maar niet aantrekken, loop ik inderdaad iets meer dan een jaar vertraging op....Op zijn vroegst kan ik september 2006 weer beginnen met de hele procedure en aangezien die procedure ook nog wel wat maandjes loopt, wordt het wel ergens medio 2007 dat we het visum evt. zouden kunnen hebben....

Nog maar 2 keer Oud-Nieuw vieren in Hollandia.... :(

Voordeel is wel dat je inmiddels weet hoe de hele assessmentprocedure verloopt, dat scheelt een hoop werk met uitzoeken. Dus het is straks alleen maar weer papieren opsturen en afwachten.
Je weet trouwens nooit wat ze met de richtlijnen doen, misschien veranderen ze ook wel in jou voordeel of blijkt straks de visumprocedure nog sneller te gaan.
Afwachten maar weer! :up:

Gr Wilbert

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15308#msg15308 date=1116343488]
Krijg net de brief binnen van de ACS en daarin staat dat ik unsuitable ben voor de Skill...omdat ik 6 jaar werkervaring nodig heb...zeggen ze.....en ze tellen zelf ook nog eens verkeerd, want van september 2000 t/m februari 2003 is toch echt 2 jaar en 7 maanden i.p.v. 2 jaar en 5 maanden. Dit geldt ook voor mijn huidige baan waarin ze zeggen dat het 1 jaar en 7 maanden is (van juli 2003 t/m februari 2005)...
[/quote]

Hey Maluka,

Is het tellen van de maanden werkervaring inmiddels opgehelderd?
Als ze daar verkeerd tellen dan vind ik dat wel een kwalijke zaak.

:?

Nee, het is inmiddels opgehelderd..

Als er staat: He has been working for us from March 2005 until June 2005, dan betekent dat: Maart, April en Mei...das dus 3 maanden. Was dus mijn eigen foutje...Ik ga contact opnemen met mijn oud-werkgevers, dat het dus: march 2005 until July 2005 moet zijn...dan geldt de maand Juni wel als geldige maand....

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg15919#msg15919 date=1116928268]
Nee, het is inmiddels opgehelderd..

Als er staat: He has been working for us from March 2005 until June 2005, dan betekent dat: Maart, April en Mei...das dus 3 maanden. Was dus mijn eigen foutje...Ik ga contact opnemen met mijn oud-werkgevers, dat het dus: march 2005 until July 2005 moet zijn...dan geldt de maand Juni wel als geldige maand....
[/quote]

Oeh, dat komt net op tijd  :-o
Thanks voor je info!

Malukka,

Ik heb het even gelezen erg jammer. Ik dacht even aan het volgende:

- volgens mij met jou achtergrond, kan je wel een bedrijf vinden in Sydney of elders die jou wilt sponsoren. Of als ze jou wel wil hebben, maar niet willen sponsoren, kan je dan een vakantie visum voor een jaar krijgen. Dan zit je al een jaar in Sydney of elders en heb je 6 jaar ervaring.
- En als je probeert met een functie die net onder die van jou is, misschien krijg je maar 50 punten, maar je bent nog niet eens 30, dus compenseer het. Ik heb hetzelfde gedaan en het is mij ook gelukt.

Het was maar een idee

Gr

.....volgens mij mag je met een vakantievisum niet werken.........

.......en wat betreft inzetten op een lagere functie.......heb je waarschijnlijk toch te maken, omdat het in hetzelfde beroep ligt IT, met dezelfde assessing authority.

Hoewel:
als ik ga voor 60 punten skill: building engineer, assessment door IEAust
als ik ga voor 50 punten skill: construction projectmanager, assessment door VETASSESS

Dus Maluka, omdat je nog zo jong bent, zou je dan niet kunnen overwegen om voor een 50 punten beroep te gaan of kom je dan niet aan de 120 punten....?

en anders eventueel op een STNI of SIR?

Of heb je zoiets ik wacht nog een jaar en dan kunnen jullie meteen een permanent visum aanvragen..... :)

Gr. Sab

Back