Nou... weer wat gebeurt... Niet zo'n leuke gebeurtenis deze keer. Gisteren is mijn nieuwe camera uit de tent gestolen. We zijn even naar het strand geweest en hebben de laptop en de camera in de tent gelaten zoals we dat bijna altijd doen. In het slaapgedeelte, slaapzak eroverheen, want je wordt zo vaak gewaarschuwd dat je je waardevolle spullen niet in de auto moet laten liggen. We zijn al met al een uurtje weggeweest. Daarna hebben we er eigenlijk niet eens aan gedacht, want we hadden de camera niet nodig. Toen ik rond een uur of 20.00 onze weblog wilde updaten en foto's op de laptop wilde zetten konden we de camera nergens vinden en we waren er toch zeker van dat we hem nergens hadden laten staan.
Onze paspoorten zaten ook in de tas en die waren dus ook weg. Vanochtend kregen we een telefoontje van de receptie dat onze paspoorten voor de deur waren gevonden. Iemand had ze daar neergelegd en ze waren behoorlijk nat. Het heeft hier geregend, maar we weten dus niet wie die persoon was, waar hij/zij ze gevonden heeft. Wie weet was het de persoon wel die de camera gestolen heeft en die geen belang had bij twee paspoorten o.i.d.
Gelukkig hoeven we dus geen nieuwe paspoorten te regelen en visa enzo, maar mijn camera is wel weg. Er stonden alleen foto's op die ik gisteren had gemaakt, dus geen foto's weg, maar er is iemand die aan je spullen heeft gezeten en dat is zo klote. We zijn hier al bij verschillende camerazaken wezen kijken voor een nieuwe, maar ze hebben allemaal niets op voorraad.
Nu zou je denken... En je reisverzekering dan? Tja... als we die hadden was dat mooi geweest. In Brisbane hebben we er, door alle andere dingen die we moesten regelen, helemaal niet aan gedacht en vandaag hebben we eens wat geïnformeerd naar een verzekering en die dekt maar 200 dollar als er iets uit je auto wordt gestolen. Over spullen die uit de tent gestolen worden was helemaal niets bekend... Had dus helemaal niets geholpen als we er wel een hadden...
Zwaar klote en we hebben allebei nog weinig zin in vakantie. Willen het liefste zo snel mogelijk terug naar Brisbane, maar goed... Wat schieten we daar mee op nietwaar?