Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Absoluut doen! Het snorkelen met de whalesharks (je duikt niet met ze, maar snorkelt, overigens is het duiken op het Ningaloo Reef wel gaaf om ook te doen) is een van de highlights die ik ooit heb gedaan. Whalesharks zijn de grootste vissen (en haaien) ter wereld en ze vinden het absoluut niet erg dat je met ze mee zwemt. Is echt machtig om te doen!

Overigens kan ik ook aanraden om een paar nachten in Cape Range NP (langs de kust voorbij Exmouth) te bush kamperen (via het visitor centre van het NP regelen). En Yardie Creek en Turquoise Bay zeker bezoeken! Anyways, jullie hebben vast al wel mooie plannen in gedachten!

Henriette

Jeah!!

Thanks voor de tips....waren we allemaal al van plan :) Sowieso het snorkelen/duiken met de Whale sharks. Maar als ze niet duiken met ze dan snorkelen we maar met ze!

En Coral Bay stond ook al op de planning...zowieso veel in het water liggen!!

En Kookaburra....ik zal Marloes de groeten doen als we haar tegenkomen! We gaan maandag weg uit Perth en het zal dan nog wel een week of meer duren voordat we er zijn...das wel lekker voor jullie zeg. Heb idd gehoord dat het mooi weer is in NL. Kan je daar nog het mooie weer meepakken en als de herfst er dan weer aan zit te komen in NL, dan begint de zomer weer in Oz. weer lekker weer!

En Dijnnas: een whale shark is een "filter"haai. Dat betekent dat ze dus niet zoals de Great White ook wel eens een stukje mens lusten, maar leven op het kleine grut (plankton enzo).....

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg117564#msg117564 date=1210323515]
En Dijnnas: een whale shark is een "filter"haai. Dat betekent dat ze dus niet zoals de Great White ook wel eens een stukje mens lusten, maar leven op het kleine grut (plankton enzo).....
[/quote]

Hey Maluka,
Maakt voor mij niet uit hoor of het mensen eet, of plankton. Is een afwijking van mij; ik pies in mijn broek van alles dat goter is dan 15 cm en onder me door, of langs me heen zwemt, of zelfs als ik het op tv zie. Whalewatching lijkt me bv ook verschrikkelijk eng.
Maar kan me voorstellen dat wanneer je van duiken houdt, dit te machtig bvoor woorden is. Geniet er van  :up:

Vandaag in Geraldton aangekomen en we hebben weer eens internet vanuit de tent! :grin:

Afgelopen vrijdagavond zijn we bijn Perthpete en Ellen op bezoek geweest. Was enorm gezellig en we waren verbaasd dat het al zo laat was toen we wegreden. We startten de auto en ik zei tegen Mark "Het is al na half een!" Peter is goed bezig geweest om Perth te promoten en ik moet zeggen dat ik mijn mening toch moet aanpassen. Het is zeker een hele leuke stad en ik zou er best kunnen wonen! Had ik echt nooit gedacht :)

Zondagmiddag zijn we naar Mariekske en Liam geweest. Ze woonden net een week in hun nieuwe huis en dat zag er erg goed uit. Mark heeft hun laptop gefixt, want die zat behoorlijk vol en was redelijk traag. Nu doet ie het als het goed is weer een stuk beter :) Ook hier was het weer enorm gezellig en het was jammer dat we rond 22.00 weer naar de tent moesten gaan. Wij kunnen natuurlijk uitslapen, maar er zijn mensen die gewoon moeten werken ;-) Echt een gevalletje "Oh ja, das waar ook... Er zijn ook mensen die wel centjes verdienen in plaats van het alleen maar uitgeven." :grin:

De zonsondergang hebben we vandaag gezien bij het HMAS Sydney II Memorial. Erg mooi en indrukwekkend om dat verhaal te lezen en om alles te zien. Morgen gaan we maar weer eens zwemmen in de oceaan :) De watertemperatuur is hier alweer een stukkie beter dan in Perth.

Nou... weer wat gebeurt... Niet zo'n leuke gebeurtenis deze keer. Gisteren is mijn nieuwe camera uit de tent gestolen. We zijn even naar het strand geweest en hebben de laptop en de camera in de tent gelaten zoals we dat bijna altijd doen. In het slaapgedeelte, slaapzak eroverheen, want je wordt zo vaak gewaarschuwd dat je je waardevolle spullen niet in de auto moet laten liggen. We zijn al met al een uurtje weggeweest. Daarna hebben we er eigenlijk niet eens aan gedacht, want we hadden de camera niet nodig. Toen ik rond een uur of 20.00 onze weblog wilde updaten en foto's op de laptop wilde zetten konden we de camera nergens vinden en we waren er toch zeker van dat we hem nergens hadden laten staan.

Onze paspoorten zaten ook in de tas en die waren dus ook weg. Vanochtend kregen we een telefoontje van de receptie dat onze paspoorten voor de deur waren gevonden. Iemand had ze daar neergelegd en ze waren behoorlijk nat. Het heeft hier geregend, maar we weten dus niet wie die persoon was, waar hij/zij ze gevonden heeft. Wie weet was het de persoon wel die de camera gestolen heeft en die geen belang had bij twee paspoorten o.i.d.

Gelukkig hoeven we dus geen nieuwe paspoorten te regelen en visa enzo, maar mijn camera is wel weg. Er stonden alleen foto's op die ik gisteren had gemaakt, dus geen foto's weg, maar er is iemand die aan je spullen heeft gezeten en dat is zo klote. We zijn hier al bij verschillende camerazaken wezen kijken voor een nieuwe, maar ze hebben allemaal niets op voorraad.
Nu zou je denken... En je reisverzekering dan? Tja... als we die hadden was dat mooi geweest. In Brisbane hebben we er, door alle andere dingen die we moesten regelen, helemaal niet aan gedacht en vandaag hebben we eens wat geïnformeerd naar een verzekering en die dekt maar 200 dollar als er iets uit je auto wordt gestolen. Over spullen die uit de tent gestolen worden was helemaal niets bekend... Had dus helemaal niets geholpen als we er wel een hadden...

Zwaar klote en we hebben allebei nog weinig zin in vakantie. Willen het liefste zo snel mogelijk terug naar Brisbane, maar goed... Wat schieten we daar mee op nietwaar?

wat een pech zeg... ik vind het echt superrot voor jullie.

maar niet opgeven hoor! het is eigenlijk jullie eerste echte grote pech toch?? (op de eerste camera na dan...)En de laptop heb je nog!

veel plezier verder- ik hoop dat je het snel op kunt lossen en je er over heen kunt zetten

Echt balen van de camera  :x en het idee dat er iemand in de tent is geweest  :cry:

Maar het leven gaat door, en geniet er verder lekker van dat jullie in Oz zijn  :up:

Cheers,
Jolanda

We zitten weer in de tropen :) Zijn nu al een paar dagen in Exmouth en hebben 6 supermooie duiken gemaakt. Haaien gezien, schildpadden, zeeslang en heeel veeel andere vissen/visjes/slakjes enz.

Het water is hier ongeveer 26 graden celsius, dus heerlijk warm. In Coral Bay hebben we een Zwitsers stel ontmoet en ook in Exmouth hebben we ze weer gezien. Erg veel lol gehad en samen dingen ondernomen. De foto's die Patrik heeft gemaakt van de dingen die we samen hebben gedaan hebben wij ook gekregen, dus dat is wel leuk. Ook onderwaterfoto's van een duitser die in dezelfde duikgroep zat als wij.

Woensdag gaan we hier weer weg en dan gaan we naar Karratha, want de auto moet een servicebeurt hebben. Verder zal er weinig te doen zijn, want we hebben begrepen dat Karratha alleen maar draait op de mijnindustrie... We zien wel ;)
In Broome komen we, als het goed is, onze Zwitserse vriendjes weer tegen en dan zullen we misschien ook naar de oudste openluchtbios ter wereld gaan.

Broome is leuk hoor, zeker wel de moeite van een bezoekje waard. Ik ben ook naar die bios geweest, echt leuk om daar eens te zitten. Veel plezier nog!

Ja, ook veel plezier gehad in Broome; mooi strand/zee en de bios is superleuk! Houten klapstoeltjes onder de sterrenhemel... heerlijk! Have fun

En leuke sfeer.. altijd feest daar. :) Veel backpackers die blij zijn uit de woestijn te zijn. Mooie, ruime en luxe hostels..

Broome is inderdaad wel leuk. Zijn gisteravond naar Sun Pictures geweest en hebben Iron Man gezien. Is inderdaad een hele leuke bios.
Elke avond zien we de zon ondergaan op Cable Beach. We zitten vlakbij het strand op de camping, dus het is een kwestie van een paar honderd meter lopen en dan ben je op het strand. We gaan zo even zwemmen, want het water is hier gewoon TE lekker.

Vanavond gaan we weer met de auto het strand op en dan bij de auto met wat vrienden lekker wat eten. Hebben een paar mensen onderweg ontmoet en we reizen nu een stuk samen. Erg leuk!

Morgen naar Kununurra, omdat de auto een beurt moet hebben en dan gaan we zo snel mogelijk naar de oostkust terug. Hopen op 10 of 11 juni in Townsville aan te komen. Hebben ook een klein tentje gekocht, zodat we erg veel tijd kunnen besparen als we ergens maar 1 nachtje blijven.

Ziet er erg mooi uit die foto van de zonsondergang, kan helaas jullie foto's niet openen op de blog.
Geniet er nog maar van  :up:

Vandaag aangekomen in Kununurra. Hebben hier weer eens internet bij de tent, dus kunnen vanavond weer skypen met familie! Ik kan me best voorstellen waarom Fae in Kununurra wilde gaan wonen (klopte toch he Fae?) Het is echt een groene oase te midden van zoveel rood stof. Morgen krijgt de auto een verwenbeurtje en dan gaan we zaterdag naar Katherine. Daarna lekker terug richting de oostkust!

Broome , als ik eerlijk moet zijn staat die toch wel boven op mijn lijstje.
Lijkt me fantastisch om daar te zijn.
Zover is dat niet rijden vanuit Darwin ...toch?....2 daagjes denk ik zo,

Cheers,

Jack :evil:

Hey Jack,

Broome is zeker een leuke plaats voor een vakantie. Onze tomtom zegt dat het 1871 kilometer is en dat je er 21 uur en 13 minuten over rijdt. Onze tomtom houdt alleen een gem. snelheid aan van ongeveer 85 km/h. Vraag me niet waarom, maar hij doet het wel. Wij rijden doorgaans rond de 100 km/h en kijken dus nooit naar de tijd die tomtom aangeeft.

Maar goed. Twee of drie dagen doe je er denk ik over. Wij zijn van Broome naar Halls Creek gereden en van daaruit naar Kununurra. Vervolgens van Kununurra naar Katherine.

Wat ontzetend leuk om jullie verhalen te lezen, het is zo alsof we er een beetje bij zijn. ( ik heb een levendige fantasie)
Dat jullie er de tijd voor nemen om ons op de hoogte te houden vind ik erg aardig van jullie  :smile:
Maar euh, jullie slapen nu dus al die tijd al in een tentje? Geen verlangen naar een echt bed? Hoelang willen jullie nog rond trekken?
Nog heel veel plezier ( dat zal geen probleem zijn als ze niks meer jatten  :wink: ) en wie weet tot ziens in Brissie!

groetjes Ingrid en Rimko

Wat lees ik nu........?
Zijn jullie in Townsville?
Nog tijd voor een bakkie, of moeten jullie weer verder?
We wonen in Holiday park The Lakes

Cheers,
Jolanda

[quote author=skippie link=topic=1071.msg119201#msg119201 date=1213113004]
Maar euh, jullie slapen nu dus al die tijd al in een tentje? Geen verlangen naar een echt bed? Hoelang willen jullie nog rond trekken?
[/quote]

Ik geloof dat ik het antwoord wel weet  ...  :grin:  :grin:

Maar ze mogen dat natuurlijk zelf geven!!

[quote author=skippie link=topic=1071.msg119201#msg119201 date=1213113004]
Wat ontzetend leuk om jullie verhalen te lezen, het is zo alsof we er een beetje bij zijn. ( ik heb een levendige fantasie)
Dat jullie er de tijd voor nemen om ons op de hoogte te houden vind ik erg aardig van jullie  :smile:
Nog heel veel plezier ( dat zal geen probleem zijn als ze niks meer jatten  :wink: ) en wie weet tot ziens in Brissie!

groetjes Ingrid en Rimko
[/quote]

Euhm...jaaaa...we hebben echt wel weer zin in een echt bed!

We hebben al die tijd voornamelijk in een tent geslapen. Gelukkig wel een redelijk grote tent, maar het is toch altijd behelpen. Vanaf Broome hebben we gezegd dat we, als we wat sneller terugwillen gaan naar de oostkust, dat we dan maar 1 nacht elke keer op een bepaalde plek blijven staan. En we waren allebei toch wel "tent-opzetten-moe". Dus hebben we in Broome een klein koepeltentje aangeschaft, want die staat binnen 5 minuten. Dat scheelt nogal met de anderhalf uur die we anders kwijt zijn met het opbouwen, rotzooi verhuizen van de auto naar de tent etc. etc.

Maar af en toe hebben we ook wel in cabins geslapen hoor. In Hobart was het nodig vanwege de storm (anders hadden we daar al afscheid moeten nemen van de tent en auto) en toen we over de Nullarbor Plain gingen hebben we in een motel overnacht. In al die weken hebben we 8 overnachtingen in een cabin/motel gehad. De rest sliepen we in de tent....

We hadden wat problemen met het uploaden van onze blog, dus er is vandaag weer een aantal dagen bijgekomen op onze blog (internet loopt nog steeds ver achter met Europa, helaas....)

Back