Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Afgelopen zaterdag zijn we weer aangekomen in Brisbane. Op zondag zijn we alvast gaan windowshoppen bij verschillende makelaars en op maandag zijn we bij een paar makelaars langs geweest. In een huis zijn we gaan kijken en dat was opzich wel goed, maar toch was het niet helamaal naar onze zin. Het tweede huis wat we bekeken was helemaal super, dus hebben we meteen een applicationform ingevuld. Een paar uur later werden we gebeld door de agent met het bericht dat de huisbaas ons "goedgekeurd" had. Binnen een paar uur hadden we dus een huis!

Dinsdag hebben we een koelast, magnetron en wasmachine gekocht en woensdag werd dat afgeleverd op ons nieuwe adres. We zijn toen zelf ook "verhuisd" en wonen nu dus in een redelijk leeg huis in Redland Bay. Gisteren bij IKEA een heleboel spul gekocht voor de keuken en woonkamer.

Nu alleen nog een baan vinden :)  Oh jaa... en een bed. Hebben nu zo lang op onze harde self inflatables geslapen dat elke firm matras aanvoelt als een stapel zachte kussens... Ach.. komt vanzelf wel goed.

Sooo dat gaat goed zeg! Wat heerlijk voor jullie, een eigen stekkie!
Welke wijk wordt het?
Enne, slaap lekker binnenkort  :wink:

Leuk om te lezen allemaal!
Gelukkig ook een goede uitkomst.
Nu nog even jullie blog bekijken,  ben benieuwd naar de foto´s achter de verhalen.
Staat jullie container nu ergens opgeslagen?

Oh wat een gaaf huis!!! Echt super joh
Ik heb net jullie fotootjes bekeken op jullie blog  :up:
Kunnen jullie er ook zo een reserveren voor ons? We komen over +/- 2,5 jaar  :wink:

Hey Maluka en Annemiek!  :hi: hier in Brissie  :up: Ik was al even niet meer op Xpdite geweest en nu lees ik dus dat jullie al hier in Aussie zitten en gecrampeerd hebben  :tent: en nu dus een huis! WOW !  :shock: Dat gaat goed he! Gefeliciteerd en wellicht dat ik jullie op een van de jongerenborrels in het Belgium Beer Cafe zie (iedere 1ste donderdag van de maand, uur of 19:30uur).

Greet Ing  :cool:

Dank allemaal....

In vergelijking met onze flat in NL is dit gewoon echt een kasteel. Supergroot....
Ik heb internet en telefoon aangevraagd. Telefoon was binnen 2 uur geregeld (ware het niet dat het een dag later al niet meer deed door een storing bij Telstra). Ik had maar 1 nummer van hun, dus die in het weekend gebeld. Euhm...kantoor gesloten...heb dus vanochtend maar gebeld en toen was het binnen 30 minuten geregeld. En jawel...ik werd zelfs teruggebeld door Telstra...

We moeten nog tot denk ik eind deze week wachten voordat de ADSL modem binnenkomt. Dan zullen we ook wat foto's gaan plaatsen. We zitten nu in de bibliotheek in Victoria Point te internetten en daar mag ik mijn eigen machine niet aan het internet hangen :( dus kunnen de blog ook nog niet bijwerken.

Als we internet hebben ga ik maar eens zeer actief op zoek naar werk. Is voor mij wel een must dat ik internet heb. Bij elke sollicitatie in NL op de functie webdeveloper wordt mij bij de sollicitatie gevraagd of ik hun website gezien heb en wat ik er van vond. Als ik dan niet genoeg tijd heb om de site te bekijken (zoals hier in de bibliotheek), is het niet verstandig om nu al op zoek te gaan.

Zodra we internet thuis hebben zullen we wel weer wat actiever worden op het forum.

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg119903#msg119903 date=1214186171]

Zodra we internet thuis hebben zullen we wel weer wat actiever worden op het forum.
[/quote]

Leuk hoor, Mark.. maar zorg nu eerst even dat de tuin in orde komt! Terrasje, stoelen, barbie en cooler.. je kent het wel. Duurt niet lang meer voordat er gasten op de stoep staan en dan heb ik er nix aan als je telkens op het forum hangt  :wink:

Wanneer kwamen jullie nou deze kant op Kookaburra? Dan weten we wanneer we dus een bbq, tuinset enz. moeten hebben ;)

Nou ja, welkom en gefeliciteerd maar.

Wat voor soort banen zoeken jullie eigenlijk? (Je weet maar nooit, zo met XPdite hebben we toch een aardig netwerkje opgebouwd)

Bas

Ik ben in Nederland werkzaam geweest als stedebouwkundig medewerker en werkte met Microstation (CAD programma). Je ziet hier redelijk wat vacatures voor Drafstman of Draftsperson, maar dat is bijna allemaal met Autocad. Heb daar wel mee gewerkt, maar dat is al weer een jaar of 3 geleden. De overschakeling van Microstation naar Autocad is niet groot, maar het duurt wel een week voordat je er weer in zit. Je moet hier ook aan kunnen tonen dat je relevante werkervaring hebt met Autocad en heb het alleen gebruikt tijdens stages.

Mark zit in de IT (web developer) en wil zich bezig gaan houden met Search Engine Optimization (Blont: geen idee of ik het zo goed geschreven heb) volgens mij.

Voor mij zal het redelijk moeilijk worden om een baan te vinden in mijn werkveld, want ze zoeken alleen stedebouwers. Ik kan niet zo maar als tekenaar bij een architect of werktuigbouwkundig bureau aan de gang, omdat ik daar geen verstand van heb.

edit: heb zojuist eens gezocht op seek.com.au en careerone.com.au en het zijn bijna allemaal civiltechnische tekenaars en tekenaars in de mechanische of elektrische industrie...

Sowhee....welcome to the Stoneage...

En daarmee ga ik ongetwijfeld een aantal mensen tegen het hoofd stoten, maar het is onvoorstelbaar zoals ze hier met klanten omgaan.

Zo hebben wij 2 weken geleden internet aangevraagd via BigPond. Het kon tot 10 dagen duren voordat we internet hadden. Fair enough...vind het nog steeds langzaam, maar ja...Laidback mentality moet je, als je het zelf wil, ook van anderen kunnen hebben.

Echter, vandaag kreeg ik een telefoontje van BigPond dat ADSL op ons adres niet mogelijk was, puur vanwege het feit dat het aantal poorten in de Phone Exchange vol is. Maar ze konden me wel wireless aanbieden of dial up. Nu is beide opties niet echt een optie voor ons, omdat de download-limiet voor wireless te laag ligt en de snelheid van dial-up ook niet genoeg is. Als ik puur en alleen hobbymatig een beetje ging surfen en e-mailen was wireless prima, maar omdat je als web-developer toch redelijk afhankelijk bent van internet wil je niet na een week al een melding krijgen dat je al over je downloadlimiet zit.

Dus ik heb vandaag een aantal andere providers gebeld met de vraag of zij wel ADSL konden leveren, met dien verstande dat er dan wel plek in de Phone Exchange moet zijn. Ik probeerde dus te achterhalen of de phone exchange bijv. 1000 poorten heeft waarvan er 600 voor BigPond zijn en 400 voor andere ISP (dodo, IInet, AAPT, TPG, etc. etc). Want als dat het geval is, kan het zijn dat BigPond wel vol is, maar dat er voor andere ISP's dus nog wel poorten vrij zijn. We zijn dus vandaag naar het CBD geweest om toch maar een telefoonmodem aan te schaffen (die techniek is zo verouderd dat Apple die al niet eens meer in hun machine's inbouwt) en een gratis dial-up kit van (helaas, wederom BigPond) heb opgehaald bij een Telstra shop.

Staat daar op de kit: enjoy instant access after you sign-up....uhu.....nee hoor..je moet eerst nog langer dan een uur wachten en je moet eerst bellen met de authorization helpdesk of zoiets om de verificaties voor elkaar te krijgen...

We hebben nu dus voor de time-being internet via dial-up, waar je ook weer eens 4 dollar per uur betaald.....en een jaarlijkse 25 dollar service fee....alleen omdat ADSL volgens Telstra/BigPond wel beschikbaar is, maar ze dus gebruik maken van verouderde centrale's met beperkte capaciteit.

Met deze dial-up verbinding gaan we dus maar hopen dat we andere providers kunnen vinden die ons wel ADSL kunnen aanbieden en dan gaat hoplakee alles wat met BigPond/Telstra te maken heeft de deur uit en wil ik er ook nooit meer inhebben....maar ja, dat is het probleem met een dergelijk groot bedrijf dat je er afhankelijk van wordt. Want zelfs andere providers maken gebruik van de Telstra Phone Exchanges.... :-(

Zo, moest even deze frustratie van me afschrijven....

Sorry, maar ik lig helemaal in een deuk  :grin: :grin:
Voordat wij het modem toegestuurd kregen moest eerst de vaste telefoonlijn opnieuw aangesloten worden...............bijna 8 telefoontjes.
Na 3 weken eindelijk......toen belde ik dus met de vaste telefoonlijn vanuit mijn appartement naar Telstra om een modem opgestuurd te krijgen. Nou komt ie.........was niet mogelijk want ik had nog geen vaste telefoonlijn  :grin:
In ieder geval na nog meer telefoontjes en nog eens 4 weken later eindelijk internet !
Ach alles komt goed maar soms duurt het even, je raakt er alleen zo gefrustreerd van. Maar als je eenmaal weer telefoon en internet hebt is het snel vergeten. Hopelijk komt het bij jullie ook goed.

Volgens mij zijn alle kabels zo wie zo van Telstra ??

Groetjes Jolanda.

Telefoon was bij ons binnen 1.5 uur geregeld. Echter de volgende dag lag het er alweer uit en omdat dat in het weekend was, kon je ze niet te pakken krijgen (we hebben ook nog mobiel :p)

Dus 's maandags weer gebeld en toen was het wel binnen 40 minuten opgelost....

Alleen het is zo frustrerend dat ik voor mijn inkomsten afhankelijk ben van internet en omdat ik dat nu niet "goed" heb, heb ik dus geen inkomsten...kon ik dat maar doorberekenen aan Telstra...dan was een nieuwe telefooncentrale hier in Redland Bay er zo neergezet...

Misschien moet ik hier in de buurt maar rondgaan met een petitie dat Telstra hun telefooncentrale hier in Redland Bay uitbreidt.

En ja..volgens mij zijn ook alle kabels hier van Telstra....kan zijn dat Optus ook nog een deel bekabeling heeft, maar weet dat niet zeker.

... ik denk dat Lin alle bandbreedte gebruikt!  :evil: Maak je niet sappel, alles komt goed... op een dag. Misschien eerst een paar weekjes hengelen vanaf de pier?  :fishing: Heb je iig gratis eten.. of moet je hiervoor weer een visvergunning hebben? 

We hebben nu voor de time being gewoon dialup internet. Hebben een USB modem voor de MacBook gekocht en kunnen nu wel internetten thuis, maar alleen voor mail ophalen enzovoorts. Bankzaken lukt al niet en de website uploaden ook niet, want daar is de connectie te langzaam voor. De sites lopen gewoon vast of het duurt uuuuren... Per uur betaal je 3.95 dollar, dus nou ja.... voor nu kan het wel even.

Mark heeft gisteren TPG gebeld en die kunnen nog veel betere deals geven dan BigPond. De meneer aan de telefoon zei dat ze nog wel poorten vrij hadden, maar Mark vertrouwd het niet helemaal wat hij zegt, want de mensen van Sales weten regelmatig niets af van dit soort dingen, dus we zitten weer in de molen van 5 tot 10 werkdagen en daarna zien we wel weer of die Sales meneer echt gelijk had wat betreft de vrije poorten.

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg120484#msg120484 date=1214956279]
Mark vertrouwd het niet helemaal wat hij zegt, want de mensen van Sales weten regelmatig niets af van dit soort dingen, dus we zitten weer in de molen [/quote]

Moest ik wel een beetje om lachen eerlijk gezegd. Is mijn ervaring ook met accountmanagers / salesmedewerkers  :grin:

Hou vol, gaat helemaal goed komen  :up:

Back