Vanilla Slices zijn misschien wel erg lekker, maar vast en zeker oh zo slecht voor je kont! Die van mij is volgens mij al gegroeid sinds we in Oz zijn
De weegschaal zit in de container en ik denk dat ik er niet op durf te gaan staan als de spullen aankomen!
Ik zal eens gaan googlen op voluntary work, want dat lijkt me wel wat. De enige uitdaging is dat ik er dan wel met de bus moet kunnen komen
Als ik m'n camera nog had kon ik bij ons in de buurt gaan oefenen met foto's maken, want ook dat is een hobby van me.
Het stomme is ook dat ik meteen begin te huilen als ik erover praat. Hier in de bieb moet ik nu ook een beetje vechten tegen de tranen en dat zal er vast wel stom uitzien
Gisteren het huis van onder tot boven schoongemaakt en heb me toen dus niet verveeld!
Het is dus inderdaad verveling, omdat ik nog geen werk heb.
Ben er wel mee bezig en hopelijk hoor ik deze week iets van de recruiter. Hays Architecture zit aan de Gold Coast en in Brisbane zelf (Volgens mij op veel meer plaatsen in Oz) en vorige week werd ik ook gebeld door iemand van Hays in Brissie met de vraag of ik nog op zoek was naar werk. Ze hadden misschien wel iets interessants voor me. Deze week zouden ze terugbellen.
Ik heb afgelopen donderdag trouwens een baan afgewezen. Het salaris was niet verkeerd, wel minder dan in Nederland, maar goed. Je moet ergens beginnen he? Toen ik het eerste gesprek had, had Mark ook nog geen baan, dus het was echt "Ik hoop dat ze me aannemen, want dan hebben we weer salaris" Ik wilde die baan alleen vanwege het geld dat dan weer binnen zou komen. Toen ik op gesprek kon komen bij een ander bedrijf (doen alleen overzeese projecten en de kans bestaat dat ik dan ook eens naar Brunei, China, Singapore enz. moet. Twee collega's zijn getrouwd met een Nederlandse, dus raakvlakken genoeg) vond ik dat eerste bedrijf helemaal niet leuk meer. Toen kreeg Mark een baan en was het voor mij dus geen noodzaak meer om die baan te accepteren. Ik zou mezelf daar bezig moeten houden met alleen civiel technische tekeningen en dat ligt me niet zo. Misschien zijn er mensen die me stom vinden, omdat ik die baan afgewezen heb, maar ik wil me ook wel een beetje gelukkig voelen in m'n werk, want ik weet al hoe het voelt als je dat niet bent. Daar wordt je, buiten je baan, ook niet gelukkiger van.
Ik weet dat praten altijd helpt, maar ik voel me dan vaak zo'n zeur. Heb het gevoel dat mensen, die niet weten wat het is om te emigreren, dan zoiets hebben van "Jij wilde dit toch! Dan moet je ook genoegen nemen met de gevolgen."
Volgens mij is het deze week weer jongerenborrel in Brisbane en misschien dat we daar wel weer naartoe komen (Mark werkt er nu toch een paar minuten vandaan) en Henriette, bedankt voor je nummer! Misschien kan ik het ook gebruiken voor iets anders dan "zeuren"
Moeten ook nog een keer een soort housewarming doen bij ons