Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Super Annemiek!  :up:

En al die ideetjes die je hebt goed onthouden en zeker gaan doen!
Pianolos, roeien noem maar op.
Vrijwilligerswerk kan ook 2 uurtjes per week zijn hè.
Dat hoeft niet altijd hele dagen enzo.
't is wel netwerken...... Wie weet ontmoet je nog meer mensen die je aanspreken om mee om te gaan.
En wat lief dat je moeder je bemoedigd door te gaan, echt tof!

De reden dat er nu zo gereageerd wordt en niet alleen maar zakelijke vragen is natuurlijk ook omdat je elkaar beter leert kennen door het hele proces dat we volgen en mensen hebben elkaar hier of daar al eens ontmoet, dat schept ook een andere band.
Ik persoonlijk vind het niet erg! Het hoeft allemaal niet koel en aftandelijk, maar dat ben ik.
Je bent dan ook van harte uitgenodigd in het "afgesplitst" in de kletsdoos  :grin:
We gingen iets te ver of topic en nu is het een heerlijke "brieven/boekwerkenschrijf" topic geworden over van alles en nog wat!

En over je lege huis... het jouwe komt snel weer vol!
Het onze wordt leger en leger...  :p
Bijna alle kastjes enzo zijn al verkocht en alles van de inhoud ligt op de grond!  :grin:
Ik krijg de kans niet eens het ergens anders in te pakken!

Heel veel succes met je gesprek en ga ervoor meis!

Nou, ik heb in Nederland een tijdje geroeid en vond dat harstikke leuk. Ik mis dat hier, terwijl er zo'n mooie rivier ligt....

Ik zoek dus nog een roeimaatje! Moeten we dat samen maar eens gaan ontdekken.....  :up:

Henriette

Nou... Zijn jullie klaar voor weer een leuk verhaaltje!? Want boy oh boy hebben wij weer een leuk verhaaltje  :cry:  :x

Wij hebben nu maar 1 auto en Mark moet 's ochtends natuurlijk gewoon werken. Ik ben vanochtend met Mark meegereden naar Woolloongabba en vanaf daar zou ik achter het stuur kruipen om naar Surfers te rijden voor m'n interview. In de straat waar Mark werkt heb je aan de rechterkant van die haakse parkeervakken. We remmen af, Mark doet het knipperlicht aan (tenminste... hij dacht dat hij dat gedaan had. Dat is zoiets vanzelfsprekends dat je het je later niet eens herinnert, omdat je het altijd doet). We moesten iets naar links, want met onze Prado heb je wat ruimte nodig om te parkeren, maken een bocht en KNAL!! ....  onze auto krijgt een kusje aan de rechtervoor/zijkant... We werden dus ingehaald terwijl Mark wilde parkeren.

Wij geschrokken en boos maar verder wel okee en de andere bestuurder was ook boos en geschrokken, maar gelukkig ook okee. Auto's aan de kant en dan maar de zaken gaan regelen. Mark kreeg nog naar z'n hoofd geslingerd dat ie moest kijken, maar als je je knipperlicht aan hebt verwacht je niet dat mensen je, in het kleine beetje ruimte wat er maar over was tussen de geparkeerde auto's en onze auto, nog eens gaan inhalen!

Gelukkig zijn we all-risk verzekerd, dus met de centjes komt het wel goed, maar Mark heeft z'n rijbewijs 12 jaar en heeft nog nooit een ongeluk gehad, nog nooit schade gereden, dus dat was wel even schrikken. En... hoe moest ik nou naar de Gold Coast! Het paneel aan de zijkat boven het wiel was goed beschadigd en de bull-bar ook. Er waren heel snel 2 RACQ sleepwagens aanwezig en een van de mannen adviseerde ons niet om er nog mee te rijden. Ja, maar wat dan? Gelukkig zat er een verhuurbedrijf een minuut of 5 lopen bij Marks bedrijf vandaan. Daar zijn we snel naartoe gegaan en hebben een klein autootje gehuurd. Mark is terug gelopen en ik ben richting de snelweg gereden. Gelukkig ben ik heelhuids overgekomen ;) Was nogal geschrokken. Mark was vreselijk chagrijnig en dat is te begrijpen ook. Heb geen idee hoe het nu met hem is, want ik heb em nog niet gesproken ;)

Had voor de zekerheid maar even aan de recruiter laten weten dat we een ongeluk hadden gehad en dat ik niet zeker wist of ik om 10.00 bij het bedrijf kon zijn, maar gelukkig was ik er wel op tijd. Het ijs was natuurlijk snel gebroken met zo'n verhaal en de beide heren die me interviewden waren erg aardig. Wat ik uit het gesprek kon opmaken willen ze me wel hebben, maar later hoorde ik van een HR meneer dat ze nog een andere kandidaat hebben. Ze vroegen me wanneer ik kon beginnen en ik zei dat dat aanstaande maandag al wel kon. Ze zouden overleggen met de recruiter en dan hoor ik het wel weer :)

Goed... Voor zover wat er vandaag weer gebeurt is...

Henriette, dat is helemaal geen gek idee ;) Ik kan wel wat beweging gebruiken en wat sterkere armen kweken is nooit verkeerd als je een vriend hebt die veel sterker is ;)

Joep, goed idee om eens wat af te spreken! Is altijd leuk om mensen eens in het echt te ontmoeten waar je via internet contact mee hebt :)

En bedankt weer voor de berichten :) De laatste paar dagen zien er alweer een stuk zonniger uit letterlijk en figuurlijk ;)

Laat maar snel weten hoe dit verhaal afloopt. Nu maar hopen dat je de baan hebt, dan is het niet zo erg dat de auto weer een garagekostenpost heeft!

Roeien doe je met je benen (voornamelijk): nog beter om die wat training te geven!

Ik weet nu waar Mark werkt, waarschijnlijk op Logan Road?, eerste stuk, een vriend van mij had hetzelfde geintje vorige week. Draaide in om te parkeren en pats boem! Die had flinke schade!

Je moet daar echt heel goed uitkijken of je wel iets naar links kan om vervolgens rechts in te draaien.....troost je, jullie zijn dus niet de eersten!

Henriette

Klopt Henriette, ik werk inderdaad aan Logan Road in Woolloongabba.

Ik dacht dat ze gestressed waren in NL in het verkeer, maar het lijkt hier wel erger. Maar voornamelijk in de grote steden. Verder tijdens onze rondreis hebben we gelukkig daar niet veel van gewerkt...

Zou hier ook het "teveel kippen op de vierkante meter verhaal" zijn?

nou Sacha, de garagekosten hoeven we dus, als het goed is, helemaal niet te betalen doordat we all-risk verzekerd zijn. Ben alleen benieuwd hoe het gaat als onze verzekering die andere meneer als schuldige aanwijst en zijn verzekering ons als schuldige aanwijst... Heb nog nooit zoiets meegemaakt, dus heb geen idee hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Het hele voorval helpt alleen niet mee in het hele emigratieproces. M'n vader zei gisteren aan de telefoon dat we erop moeten rekenen dat we het eerste jaar wel veel meer pech zullen hebben. Ben nu ineens toch wel heel erg blij dat het hele gedoe met m'n hand goed is afgelopen en dat is daar geen blijvende schade heb toegebracht ;)

Enne... Henriette... dat roeien goed is voor je benen is alleen maar beter! Ik ga je straks even bellen denk ik, want dat roeien is toch wel een heel goed idee :)

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg123032#msg123032 date=1217638558]
Klopt Henriette, ik werk inderdaad aan Logan Road in Woolloongabba.

Ik dacht dat ze gestressed waren in NL in het verkeer, maar het lijkt hier wel erger. Maar voornamelijk in de grote steden. Verder tijdens onze rondreis hebben we gelukkig daar niet veel van gewerkt...

Zou hier ook het "teveel kippen op de vierkante meter verhaal" zijn?
[/quote]
Ik kan het even niet laten hoor: Vond je het in Perth ook zo gestressed in het verkeer ... ???  :)

Jeetje Annemiek! Dat is zeker wel schrikken, ik schrik er hier zelfs van achter mijn computertje  :shock:. Fijn dat de auto goed verzekerd is, dat scheelt iig in dit soort situaties. Had ik jullie nog niet verteld dat Brisbaners slechte automobilisten zijn....  :?. Ze bakken er niet veel van. Martijn en ik worden regelmatig (bijna) van onze fiets gereden. En dat is nog wel in de rustige burbs. Ook veel rood-licht rijders en "gekke dingen" doeners (even iemand inhalen zonder te kijken, 70km/pu in de bebouwde kom rijden,... dat soort dingen). Lekker dat de zon weer schijnt he? En het is ook gelukkig een stuk warmer weer. Daar wordt iedereen toch wel blij van  :grin:.

[quote author=perthpete link=topic=1071.msg123040#msg123040 date=1217653152]
Ik kan het even niet laten hoor: Vond je het in Perth ook zo gestressed in het verkeer ... ???  :)
[/quote]

Nu kan ik zelf niets zeggen ovcer Brisbane, daar zijn we nog nooit geweest (Mooie vakantie bestemming straks!), maar we hebben met een 6-persooncamper door Sydney en Melbourne heen gereden tot in het CDB en dan hou ik alleen mijn ogen open omdat ik een blind vertrouwen heb in de rijkunsten van mijn man en omdat ik kaart moet lezen, maar vond het rijden in Adelaide al relaxter gaan, minder druk, gehaast enzo. Perth CBD sloeg alles....ruim, overzichtelijk, goed parkeren....
Nu scheelt het wel dat je met een camper rijd, hebben mensen toch iets van "ach laat maar, is een toerist, brengt hier geld in het laadje!"

Waar zou ik Brisbane mee kunnen vergelijken op het gebied van verkeer en drukte?

Sacha

[/quote]

:grin: Wij kwamen vorig jaar aan in Perth en wat denk je?? Gelijk in de FILE  :angry1: en richting de zuidelijke suburbs werd het er niet veel beter op... John en ik keken elkaar aan met een beteuterd gezicht en zuchtten: .. kgloof nie, dak hier wil wonen!  :oops:

In Brisbane hadden we overigens ook behoorlijke drukte, hoor. Alleen op Tassie was het heeeeeeeeeeeerlijk en ook echt rustig  :wink: Maar op Tasmanie kreeg ik na twee weken al een gevoel van heimwee, so no good either. Dus op zoek naar een goede combi: relaxte rijders en toch levendige omgeving... anyone??

Wat mij ook erg verbaasde is dat ik 's avonds nog nooit zo veel mensen zonder lichten aan heb zien rijden als in de grote steden in Australie. Eerst denk je nog dat het een uitzondering is, maar na 5 auto's vraag je je toch af of het gewoon is.

Zonder lichten rijden.... volgens mij heeft het meerdere redenen:
1) Mensen hier leren van hun familieleden autorijden, als die het vergeten, dan vergeet de leerling het ook... zo vergroot je het probleem elke keer.
2) Mensen hier zijn gewoon lekker relaxed, dus maken ze zich niet zo druk om dit soort dingen.
3) Mensen hier denken gewoon niet na over autorijden, ze zien het net als wandelen :D. Je schoenen hebben ook geen lichtje dat je aan moet zetten.
4) Opeens is het donker, dan merk je gewoon niet dat je opeens een lichtje moet ontsteken  :roll:

Trouwens, wat ik dan wel weer "grappig" vind: Ze leveren wel constant commentaar op de sterkte van mijn fietslichtjes. "Mevrouw die lichtjes zijn niet fel genoeg hoor" (net nieuwe batterijen ;)), "ik zag u helemaal niet" (misschien moet je zelf ook even je lichten aandoen ;) hahaha), "levensgevaarlijk hoor, fietsen in het donker!" :D

Goed, ik hou erover op. Positieve dingen: ze laten je nog eens ergens tussen met de auto (ook wel minder), ze rijden meestal niet harder dan de max snelheid (10% over kennen ze hier echt niet allemaal). Het beeld op de snelweg is wat rustiger dan in Nederland vond ik. Mensen komen de snelweg op, kiezen een baan en blijven daar de volgende 100km in rijden  :lol:. Rare jongens die Australiërs ;).

Wat ik dan wel grappig vind... Ik ben niet echt een ster met autorijden. Ik kan het wel (anders had ik natuurlijk ook niet m'n rijbewijs gehaald), maar voelde me nooit echt vertrouwd. In de stad in Nederland heb ik geen problemen gehad (nooit in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht gereden, dus geen echte grote drukke steden).
Toen we onze Prado kochten wilde ik er eerst helemaal niet in rijden. Veel te groot voor mij! De eerste keer dat ik er in reed voelde het net als een tank! De koppeling gaat behoorlijk zwaar en van de 4e naar de 5e versnelling is voor mij bijna een worsteling met de pook ;)
Ik raakte er wel een beetje aan gewend en ging meer rijden, maar toch echt niet in de grote stad!

Dan kom je terug in Brisbane en Mark wil toch echt niet elke keer mee boodschappen doen. Dan heb je ineens een job interview aan de Gold Coast... Tomtom mee en gaan met die banaan. Gewoon doen en dan merk je dat, na een paar hartkloppingen ;) , het eigenlijk best goed gaat. Heb nu ook een paar keer in een Hyundai Getz gereden en dat vind ik toch echt veeeel fijner dan zo'n grote auto! Heb het gevoel dat het me meer past. Afgelopen vrijdag moest ik Mark dus ophalen en moest op de snelweg de afslag Southbank hebben en daarna richting het cricketstadium rijden.
Moest in de drukte twee banen opschruiven naar links om vervolgens rechtste kunnen slaan en inderdaad... Ze lieten me er gewoon tussen! Dat vind ik toch wel leuk, want dat zou in NL niet zo snel gebeuren.

Ik rij hier al vaker en meer dan in NL en vind het hier ook niet zo'n probleem ook al rijden sommige mensen als gekken ;) Vind het alleen wel irritant dat mensen op een rotonde hun knipperlicht vaak niet gebruiken als ze rechtdoor over de rotonde gaan. Je ziet dan gewoon niet welke kant ze op willen...

Ik vind rijden hier ook fijner dan in Nederland hoor, maar heb in geen 3,5 jaar echt in Nederland gereden, dus kan het niet helemaal eerlijk zeggen. Ik ga gewoon liever met de bus of de trein, maar dat is hier wat lastiger.

Heb je trouwens al wat gehoord van het interview? Je kunt ze altijd even een mailtje sturen om te bedanken voor het gesprek en dat ze zo begripvol waren ivm de autoproblemen. Dat gebeurd hier heel vaak (het mailtje dan he ;), hoewel die autoproblemen ook misschien wel veel voorkomen  :p), er een beetje achteraan zitten is hier soms ook wel nodig, anders vergeten ze het/je gewoon... Ik zal iig voor je duimen hoor  :up:.

[quote author=jufrebekka link=topic=1071.msg123149#msg123149 date=1217814223]
Ik vind rijden hier ook fijner dan in Nederland hoor, maar heb in geen 3,5 jaar echt in Nederland gereden, dus kan het niet helemaal eerlijk zeggen. Ik ga gewoon liever met de bus of de trein, maar dat is hier wat lastiger.

Heb je trouwens al wat gehoord van het interview? Je kunt ze altijd even een mailtje sturen om te bedanken voor het gesprek en dat ze zo begripvol waren ivm de autoproblemen. Dat gebeurd hier heel vaak (het mailtje dan he ;), hoewel die autoproblemen ook misschien wel veel voorkomen  :p), er een beetje achteraan zitten is hier soms ook wel nodig, anders vergeten ze het/je gewoon... Ik zal iig voor je duimen hoor  :up:.
[/quote]

inderdaad, houd de belangstelling warm! Gewoon bellen als je het wat te lang vind duren.

Over dat autorijden juf, ik denk niet dat het in de afgelopen 3.5 jaar rustiger geworden zal zijn in NL :) :)

Werd vandaag gebeld door iemand van de verzekering die gaat kijken of de auto nog te repareren is. En dat blijkt dus wel het geval te zijn. De auto is al verplaatst naar Redland Bay naar een reparateur. Daar wordt dan nog weer een assessment gedaan (voor zover ik begrepen heb) en wordt er een totaal kostenplaatje gemaakt. Ik hoor er morgen of overmorgen meer over....

Toch na een tip van Lin (bedankt Lin) gaan kijken naar Public Transport. Er is een treinstation op ong. 1100 meter en 1300 meter afstand van mijn werk. Kosten vallen me reuze mee. Daar kan ik niet voor met de auto naar het werk (en in de file staan.....)....

Zit alleen even met het stukje Redland Bay - Cleveland (waar het treinstation is)...die ik 's ochtends en 's avonds moet overbruggen.....nu kan Annemiek me nog ophalen en wegbrengen, maar of dat straks ook nog kan als ze werk heeft...

Toch wel apart. In NL ging Annemiek met het openbaar vervoer en ik met de auto...hier straks waars. precies andersom

[quote author=kookaburra link=topic=1071.msg123075#msg123075 date=1217676568]

In Brisbane hadden we overigens ook behoorlijke drukte, hoor. Alleen op Tassie was het heeeeeeeeeeeerlijk en ook echt rustig  :wink: Maar op Tasmanie kreeg ik na twee weken al een gevoel van heimwee, so no good either. Dus op zoek naar een goede combi: relaxte rijders en toch levendige omgeving... anyone??
[/quote]

Albury??? :grin:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg123152#msg123152 date=1217818813]

Zit alleen even met het stukje Redland Bay - Cleveland (waar het treinstation is)...die ik 's ochtends en 's avonds moet overbruggen.....nu kan Annemiek me nog ophalen en wegbrengen, maar of dat straks ook nog kan als ze werk heeft...

Toch wel apart. In NL ging Annemiek met het openbaar vervoer en ik met de auto...hier straks waars. precies andersom
[/quote]

He Mark kun je het niet ouderwets fietsen? Wij hebben hier fietsen en doen zoveel mogelijk korte stukjes ermee. Scheelt geld en goed voor de conditie :). Of is het heuvelachtig bij jullie? Kan bijna niet heuveliger zijn dan hier :). Wij fietsen elke dag 6.5km heen en (logisch) 6.5km terug naar uni. Daarmee vergeleken is 1100m niet zo ver :). Of je moet niet van  :bike: houden ;). Op de site www.translink.com.au kun je mooi zien welke ov mogelijkheden er zijn.

Back