Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

hahahaa :) Eergisteren heeft Mark goed gegooid :) 35 pins boven average en aardig wat strikes :) Op een geven moment gooide hij zelfs een turkey en in de 3e game ging het even wat minder. Ik zei toen tegen hem iets van "Zometeen gooi je gewoon nog een strike voor mij." En oh wat luistert Mark toch goed naar mij :) In z'n volgende beurt gooide hij mooi een strike voor mij.... zoals ik em gevraagd had ;) :p
Z'n handicap is ook weer wat omlaag gegaan.

Gisteren had Mark een dag vrij i.v.m. de Ekka. Zijn we lekker niet naartoe gegaan. Hoorde vanochtend op de radio dat er gisteren 90.000 mensen op de Ekka zijn geweest! Ben blij dat wij er niet waren ;) Komt volgend jaar ween keer ofzo. Gisteren zijn we maar eens naar Ipswich gereden. We waren er nog nooit geweest en hadden toch niet veel anders te doen. Best een leuke plaats! Heel veel mooie oude queenslanders! Alleen iets te ver van de kust...

ja, mijn gemiddelde ligt ergens rond deze waarde ja. Probleem met mij is alleen dat het de ene week redelijk gaat en dan opeens weer slecht......maar ja...gewoon blijven doorgaan...

We zijn als een van de laatste teams begonnen (team 9 van 12) en hebben ook gemiddeld 3 tot 6 games minder gespeeld dan de andere teams. Toch staan we op plaats 5 en staan we 1 punt onder het team die op 4 staat.

En de Ekka is een of andere cultureel evenement in Brisbane waar je dus zelfs een dag voor vrij krijgt. Ik ben er nog niet geweest, maar het doet mij voor als een grote kermis/braderie....

Ha, ha, hij is weer online onder werktijd (net als ik ;-) ik zit alleen momenteel van thuis uit te werken omdat het heel rustig is).

inderdaad de grootste uitdaging met het bowlen is om consistentie in je spel te krijgen. De ene keer goed en dan ineens weer heel laag is erg lastig. Vooral spares gooien is in dit verhaal belangrijk natuurlijk. Strike is het leukst, maar spares vergt vaker echt 'goed mikken' zal ik maar zeggen :).

Ons teampje (genaamd "IT") zijn afgelopen 'seizoen' (22 weken) op de laatste plaats geeindigd. Nu staan we op een 7e plaats (v.d 24) op slechts 3 punten achter nummer 1 (we zijn nu 4 weken bezig geloof ik). Mijn bowling partner is vorig seizoen ook pas begonnen, dus we hadden ook weinig verwachting. Voor dit seizoen willen we hoger eindigen dan toen .. Dat moet kunnen zou ik zo zeggen!!!  :grin:

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg123150#msg123150 date=1217814619]
Als ik vanmiddag nog niets gehoord heb ga ik even bellen :)
[/quote]

En Annemiek? ik durf het bijna niet te vragen ...want het is al de 14e vandaag, maar hoe is het verlopen met die sollcitatie?

En hoe gaat het met je heimwee naar je familie en vrienden? Ik vond het zo sneu voor je, toen ik je verhaal las en ik kan het me helemaal voorstellen! ( ik loop n beetje achter, ben net terug van 3 weken vakantie )
Hopelijk ben je een beetje opgepept door je mede-emigranten in en rond Brisbane. Het lijkt alsof ze een beetje op mekaar passen daar, zo van "we know what you've been tru" en we sleuren jou er wel door heen.

Hoe ervaart Mark het eigenlijk? Ik kan me zo voorstellen dat ik me precies zoals jou zou voelen straks, maar dat mijn vriend zoals altijd de relaxt-heid ( mooi woord he ) zelf zou zijn. Mannen zijn wat rustiger in hun hoofd denk ik.
Weet je nog waarom je wilde emigreren? Houdt die gedachten vast, weet waarom je het doet! Alle begin is moeilijk.... ik wens je heel veel positiviteit en dat jullie er nog maar zijn over 2,5 jaar want het lijkt me kei leuk om jullie te ontmoeten  :later:

Groetjes Ingrid

Heb nog niets gehoord van dat bedrijf. Ik heb woensdag gevraagd aan de recruiter of hij voor mij contact op kon nemen met  het kantoor in Brisbane, want misschien zit er in het CBD wel iets voor me. Vandaag een mailtje van iemand van dat kantoor gehad met de vraag of ik nog steeds geinteresseerd was in de mogelijkheden in en rond Brisbane. Meteen geantwoord dat ik dat ben, want van dat andere bedrijf hoor ik maar niets.

Verder gaat het wel goed hoor. Heb nu een auto tot m'n beschikking, duik kan gaan en staan waar ik wil! De container komt hopelijk ook volgende week :)

Oh das wel relaxt! Fijn jullie eigen spulletjes om je heen, en een auto zodat je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt en bijna werk.
Geniet nog maar van de vrije dagen, goed besteden want voor je het weet is het voorbij en zit je de hele dag binnen en achter de computer.
Het hoort er natuurlijk bij om je af en toe moedeloos te voelen, maar na regen komt  :happysun:

Afgelopen maandag is de container aangekomen. Gelukkig wel....

Echter, van veel mensen op het forum horen we toch dat weinig tot geen spullen kapot/beschadigd zijn. Bij ons zijn een aantal glazen vasen beschadigd (kleine stukjes uit de rand) en is een cognac glas helemaal gebroken. Verder hebben de speakers van de home cinema set krassen opgelopen en zijn 2 bedlampjes ook een aantal krassen rijker geworden.

In hoeverre hebben de mensen die ook een container hebben laten overkomen dit gewoon geaccepteerd, want wij zitten er aan te denken om het zeker wel te melden aan de verhuizer, aangezien we er wel een verzekering voor hebben afgesloten bij hun....

[quote author=skippie link=topic=1071.msg123920#msg123920 date=1218903084]
Oh das wel relaxt! Fijn jullie eigen spulletjes om je heen, en een auto zodat je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt en bijna werk.
Geniet nog maar van de vrije dagen, goed besteden want voor je het weet is het voorbij en zit je de hele dag binnen en achter de computer.
Het hoort er natuurlijk bij om je af en toe moedeloos te voelen, maar na regen komt  :happysun:

[/quote]

Het duurt allemaal zo lang bij dat bedrijf dat ik vandaag maar besloten heb om weer verder te zoeken... Voor het geval dat... Hoorde vandaag van een recruiter uit Brisbane dat een bedrijf in het CBD in ieder geval naar m'n CV wil kijken en er stond nog een andere vacature op internet die via het recruitmentagency gaat. De persoon die over die vacature gaat zou me na haar lunch terugbellen.

Zit nu op het punt dat ik niet echt meer geniet van "vrije" dagen en het liefst vandaag nog aan het werk ga. Het geeft niet alleen wat meer financiele ruimte, maar ook voor mezelf een goed gevoel, want ik wordt er zo langzamerhand een beetje gek van om baanloos te zijn...

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg124122#msg124122 date=1219200010]
In hoeverre hebben de mensen die ook een container hebben laten overkomen dit gewoon geaccepteerd, want wij zitten er aan te denken om het zeker wel te melden aan de verhuizer, aangezien we er wel een verzekering voor hebben afgesloten bij hun....
[/quote]

Wij hadden van de 15m3 alleen een hardcover boek dat helemaal omgebogen was. We hadden alles verzekerd, dus vond ik dat ik in mijn recht stond om dat vergoed te krijgen. Ik heb de verhuizers gemaild (zat inmiddels natuurlijk in Australie). Uitgelegd dat dat kan gebeuren natuurlijk, maar het is wel heel stom, want het is een boek dat mij erg aan het hard gaat. En dat ik graag geld zie om een nieuwe te kopen. De verhuizer reageerde eerst helemaal niet op mijn mails. Uiteindelijk heeft mijn schoonvader gebeld en toen had ik binnen een week een schadevergoeding van 50 euro op mijn bankrekening :D. Ik zou er zeker werk van maken. Ook al zijn het niet zulke grote dingen, ze horen je spullen gewoon netjes af te leveren, punt uit. Daar heb je immers voor betaald, toch?

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg124122#msg124122 date=1219200010]
Echter, van veel mensen op het forum horen we toch dat weinig tot geen spullen kapot/beschadigd zijn. Bij ons zijn een aantal glazen vasen beschadigd (kleine stukjes uit de rand) en is een cognac glas helemaal gebroken. Verder hebben de speakers van de home cinema set krassen opgelopen en zijn 2 bedlampjes ook een aantal krassen rijker geworden.

[/quote]

Absoluut werk van maken. Wij hadden een lijstje met wat zaken die gesneuveld waren (een glazen plaat van de vitrine kast, cd-doosjes die ze hier hadden laten vallen, zelfs 3 bouwmodellen die in meer of mindere mate gesneuveld waren) alles geclaimd en uitbetaald gekregen ...

Hee Annemiek, klote dat ze zo laks zijn v.w.b een job. Je zou toch denken dat er een telefoontje wel van af kan.Zo lang in onzekerheid zitten is echt niet leuk.
Ik las je berichtje ook al bij de "afsplitsing kletdoos" dat je een beetje verdrietig bent.Kan me voorstellen hoor.  :cry:

Zou je misschien geen vrijwilligers werk kunnen/willen doen? Ik hoor van verschillende mensen dat je daarmee ook een deur opent naar een betaalde baan, en je hebt iets om handen! Als je een vaste baan vindt kan je toch altijd heel vriendelijk bedanken?
Wat dat betreft zit ik in een (misschien) makkelijkere positie omdat ik verschillende baantjes heb gehad en daardoor kan ik op verschillende functies solliciteren, en wordt ik niet vaak overgekwalificeerd bevonden. ( maar ja, dat hep ook een keerzijde  :roll:  haha met andere woorden ik heb geen benoemenswaardige diploma's )
Als ik al daar zat zou ik je wel ff komen oppeppen.....
Je voelt je op een gegeven moment misschien ook nutteloos omdat je niks te doen hebt? Ik kan me dat nog herinneren van de tijd dat ik even werkloos was.
Laat aan allerlei mensen weten dat je op zoek bent naar werk, je weet maar nooit wat dat opleverd. Door mond op mond reclame vinden de meeste mensen toch een baan!
Succes, ik duim met je mee  :up:

image061.gif

Met de kleine Isa!! Alles goed met je (schoon)zus? 20-08-2008 is een toffe datum, zeg... enneh, Isa heeft al een klein vriendje, he?  :wink:

groetjes van ons

Hey Kookaburra :)
Heb net foto's van Isa gezien en ze is echt klein! Volgens mij weegt ze ergens rond de 2750 of 2800 gram :) Ze is wel enorm schattig en mooi zo spreekt de trotse tante ;)
Hadden we maar een miljoentje in de kast liggen... Dan zat ik nu twee tickets te boeken, zodat we haar konden zien :)

Skippie: pas geleden was ik nog overgekwalificeerd voor een baan ;) vrijwilligerswerk is wel een goeie, maar ik wil even afwachten. Als ik nu vrijwilligerswerk ga doen en over 2 weken heb ik een baan, dan moet ik er al zo snel weer mee stoppen. Heb in Nederland maanden gehad dat we het zo druk hadden en dat de week en het weekend helemaal vol zat, dat ik hier in het weekend lekker wat voor mezelf wil doen. Duiken bijvoorbeeld :) Ga straks maar weer eens bellen. Eergisteren had ik gebeld naar de recruiter, maar die was even niet op kantoor. Er zou een boodschap doorgegeven worden en hij zou me bellen, maar dat deed hij niet. Gisteren belde ik weer en hij was gaan lunchen, maar zou me na de lunch terugbellen. Dat deed hij niet, dus aan het einde van de middag belde ik weer. "Heeft hij je niet teruggebeld!?" vroeg de telefonist... "Nee, dat heeft hij niet gedaan." Er werd weer een boodschap doorgegeven, want hij was er inmiddels niet meer....... Vandaag dus eerst even nieuw beltegoed halen en dan zometeen maar weeeeer bellen.

Mark zei pas geleden iets grappigs. Soms is het niet Australia, maar Frustralia en dat klopt helemaal! Eigenlijk is het helemaal niet grappig... :(

Kun je niet gewoon even bij die recruiter binnen stappen? Lijkt mij dat ze je dan moeilijk af kunnen schepen, hooguit moet je even wachten  :wink:

Chantal

Dan moet ik eerst een minuut of 50 rijden voordat ik er ben. Als ze dan niets voor me kunnen doen heb ik dik anderhalf uur voor niets gereden ;)

Hi Annemiek,

Ik heb een beetje jullie avonturen van de laatste tijd teruggelezen, en wilde alleen even zeggen (net zoals Joep) ga er voor! Van actie komt reactie is mijn motto, ga er op af, voor je het weet betaalt het zich terug, echt!
Je weet nooit wie je ontmoet/spreekt door er op uit te trekken, kan net iemand zijn die iets voor je kan betekenen.
En niet te streng zijn voor jezelf, ook in NL had je vast wel eens baaldagen (misschien andere oorzaak) dus dat je die in AUS ook hebt is alleen maar logisch.

Kop op!

groeten van Tampet 

Back