Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg124996#msg124996 date=1220926079]

Het was in ieder geval heel leuk om jou, Kerry, Jake en Lilly eens te ontmoeten. Lilly is trouwens enorm adorable. Vond het zo grappig dat ze telkens haar tong uitstak naar me  :grin:

[/quote]

Insgelijks! Leuk om met jou en Mark kennis te maken.

Tong uitsteken? Ik weet niet waar je het over hebt. Dat ging vast per ongeluk!

DSC_6511.JPG

Er is weer nieuws! Er zijn nieuwe huurders gevonden voor ons huis, dus we hebben tot 7 oktober de tijd om een ander huis te vinden en te verhuizen! Ik ben al druk op internet aan het kijken. Vandaag heb ik 2 bezichtigingen, morgen 4 en zaterdag 4. Misschien een beetje veel, maar we hebben maar 2 weken de tijd, dus ik bekijk liever 4 huizen teveel dan 1 te weinig ;)
Vanochtend al begonnen met inpakken. Een aantal dozen waren nog (half) ingepakt, dus ben al een eindje op weg met verder inpakken. 

Ik hoop dat we een huis kunnen vinden in twee weken tijd. Ik ben ook heel benieuwd of we in een ander huis wel internet kunnen krijgen. Wireless is bijna altijd mogelijk, maar dat willen we dus niet. ADSL of kabel, maar heb geen idee of kabel ook een beetje goede snelheid en datalimiet heeft. Ik zou zo ook niet weten of het mogelijk is om af te spreken dat je het huurcontract alsnog weer kan verbreken als er geen ADSL mogelijk blijkt te zijn. Het duurt namelijk weer een paar dagen voordat een provider je kan vertellen of er een poort beschikbaar is in de telefooncentrale in je wijk. Dat maakt het toch weer een beetje moeilijker. Nou heb ik nog nooit eerder gehoord dat iemand in de omgeving van Brisbane hetzelfde probleem had als wat wij hebben, dus misschien moeten we het er maar gewoon op gokken bij een huis. Je wordt alleen wel wat voorzichtiger als je echt ADSL nodig hebt en weet dat de kans bestaat dat je het niet kunt krijgen...

Weet iemand hoe het zit met belasting/ziektekosten wanneer je in Australie woonachtig bent, maar volledig salaris uit NL krijgt.

Is het verstandiger om op freelance basis te werken en facturen naar NL te sturen of kun je beter in loondienst gaan in NL, maar wel woonachtig zijn in Australie?

Zijn er nog andere zaken waar zeker rekening mee gehouden moet worden?

Annemiek, je hebt zeker iets te doen de komende dagen. Zoek maar een leuk huis uit.
Ik heb ook al 2 weken geleden gebeld met Telstra of er een lijn in ons nieuwe huis beschikbaar is, gelukkig is er een.
Ook hier zijn mensen waarbij het niet mogelijk is om adsl te krijgen en daarom wireless moet nemen.

Succes, groetjes Jolanda  :up:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg125674#msg125674 date=1222223384]
Weet iemand hoe het zit met belasting/ziektekosten wanneer je in Australie woonachtig bent, maar volledig salaris uit NL krijgt.

Is het verstandiger om op freelance basis te werken en facturen naar NL te sturen of kun je beter in loondienst gaan in NL, maar wel woonachtig zijn in Australie?

Zijn er nog andere zaken waar zeker rekening mee gehouden moet worden?
[/quote]

Wat ik heb begrepen uit een magazine ben je in allebei de landen belastingplichtig als je geld ontvangt in het ene en woont in het andere.....
Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor!
Het was een bedrijf met kinderkleding in Nieuw Zeeland dat de zaak had in Nederland.
Hij bestierde alles online vanuit NZ. En moest in allebei de landen belasting betalen.

ow ja... SUCCES met de zoektocht naar een nieuwe woning!  :up:
We komen er ook rap aan, ook al zitten we mijlenver uit elkaar!  :lol:
Hopelijk heb je straks iets om John, Cat en Sterre te kunnen ontvangen?  :cool:

Mijn visumaanvraag is goedgekeurd binnen 2 weken joh! Nie normaal!
Ik heb nog niet eens alles meegestuurd, daar wacht ik nog op (VOG).

Hoi,

Succes met het zoeken naar een nieuw huis. Dat van dat ADSL en wireless, ikke snap waar
jij vandaan komt. Wij konden alleen kiezen tussen dial up en wireless, ADSL ging niet want
alle ports waren vol. En ze zijn hier nog flink aan het bouwen, dus zolang er niet meer ports
bijgezet worden zal ADSL er ook niet snel zijn. Kabel is hier niet. Dus.....wireless en dan
nog met haperingen, want als het 'druk' is valt de verbinding vaak weg. Maar ja, alles beter
dan niets toch!!

groetjes Miran  :smile:

Iets te vroeg gejuichd vorige week... Ik stond op de driveway van een huis te wachten op de makelaar die me het huis zou laten zien, toen ik gebeld werd door de makelaar van ons huis. De mensen die ons huis wilden gaan huren wilden het contract niet meer tekenen... Ze zouden die dag langskomen om te tekenen, maar ze wilden het huis niet meer en ze hadden niet echt een reden gegeven. Ze waren helemaal weg van het huis en ze wilden er zo snel mogelijk in! Onbegrijpelijk en wat was ik kwaad!
We zitten nu al een tijdje te wachten op nieuwe huurders en ons huis is niet echt populair lijkt wel. In Redland Bay zijn zo'n 500 huizen beschikbaar voor veiling, verkoop of verhuur, dus het is best moeilijk om van je huis af te komen blijkbaar. Elk weekend hebben we een open huis en af en toe komen er mensen kijken die het zouden willen huren, maar elke keer gaat het niet door. Ik had al een hele lijst met afspraken staan, om huizen te bekijken, die ik allemaal af kon bellen.

Ik had nog even met de RTA gebeld om te kijken of er nog iets aan te doen was, want we hadden een mondelinge overeenkomst dat we op 7 oktober het huis uit zouden moeten, maar we konden er helemaal niets mee. Vanwege die mondelinge overeenkomst konden we wel naar de rechter gaan, maar daar zouden we waarschijnlijk niet veel mee op schieten. Kost veel geld en tijd en dat is het ons niet waard.

Erg jammer allemaal, maar voorlopig zit er niets anders op dan maar weer te wachten totdat er nieuwe huurders zijn, het huis verkocht wordt of tot ons contract erop zit ;)

Hoi Annemiek,

Dat is echt balen he als je je huis niet kwijt kunt worden. Dat is hier net zo in nederland. Mijn buurvrouw is sinds januari gescheiden en wil graag van haar huis af omdat ze het in haar eentje niet kan opbrengen. Ze woont daar met haar zoontjes, een tweeling van bijna 4. Laatst leek het erop dat het verkocht was maar dat stel had blijkbaar de financiering niet rond kunnen krijgen dus ging het toch weer niet door. Volgens de makelaar die ons huis had getaxeerd voor die vrijblijvende waardebepaling zei destijds ook al dat de huizenmarkt slecht ging momenteel.

Ik hoop dat jullie snel je huis kwijt raken met huur of verkoop en dat je ergens anders kunt settelen.

groetjes heidi

PS: hoe is het met die baan waar je het laatst over had op marks kantoor. Is het wat geworden? of zal ik maar even jullie weblog lezen.

Nou, die weblog is ook de laatste weken al niet meer geupdate (bij gebrek aan internet)....

We zijn alvast maar begonnen met aftellen in aantal weken totdat ons huurcontract afloopt. Kans is klein dat er iemand nog voor die tijd belang heeft bij onze woning....

Ook wel balen voor jullie buurvrouw heidi76. Wat ik niet snap is dat mensen naar huizen gaan kijken terwijl ze dan nog niet eens weten of ze de financiering wel rond kunnen krijgen. Voordat ik in NL het appartement had gekocht ben ik eerst langs 1 a 2 banken gegaan en gevraagd wat ik op basis van mijn salaris zou kunnen krijgen als hypotheek. Op basis van dat bedrag ben ik naar appartementen gaan kijken en niet andersom.....

Maar ja..nu is voor veel mensen een eigen woning helemaal het ultieme. Ik zie het als een plek om te overnachten en je terug te kunnen trekken uit het drukke bestaan.

Als die plek om te overnachten dan maar wel een fatsoenlijke internet verbinding heeft :grin:

Hoi Maluka,

Wij hebben inderdaad ook een keer of 3 mensen gehad (waarvan er 1 wel 2 x is
komen kijken en ons - weet het niet meer precies - maar voor mijn gevoel wel
6 weken aan het lijntje heeft gehouden) en dan achteraf blijkt dat ze het
helemaal niet kunnen betalen, ik ben ook zo, eerst kijken of je het kan betalen en
dan kijken en kopen.

Ik hoop dat er toch nog iemand om de hoek komt kijken, zal voor jullie duimen.

groetjes Miran  :smile:

[quote author=Sacha link=topic=1071.msg126046#msg126046 date=1222896122]
Als die plek om te overnachten dan maar wel een fatsoenlijke internet verbinding heeft :grin:
[/quote]

Ja, inderdaad....want die heb ik nodig voor mijn inkomen.

Heb afgelopen woensdag mijn baan opgezegd en ga vanaf a.s. maandag als freelancer beginnen. Heb al een klant voor 40 uur per week voor het eerste jaar.

Dus internet is echt op korte termijn wel nodig.

Ach jaaa.. Mark zit nu tijdelijk bij een kennis die een kantoor aan huis heeft met internet natuurlijk ;)

Vanochtend was ik onderweg met Mark naar het station om hem weg te brengen, toen we, bijna bij het station, een sms kregen van Rob. Hij zei dat ik, als ik zin had, ook wel mee kon komen, want het zou vandaag 33 graden worden in Brizzie. Zij hebben een zwembad in de tuin en ik kon daar ook wel op internet zei hij! Wij zijn meteen omgedraaid en wee naar huis gereden om mijn zwemspullen en lunch op te halen!

Wat een goed idee was dat zeg :) Heb net lekker gezwommen! Heerlijk zo'n zwembad, dus ik vind het niet zo'n groot probleem dat Mark voorlopig hier zit te werken ;)

Aaaaahhhh lekker zeg, ik kan me het helemaal voorstellen. Dat zou ik ook ooit graag
willen een lekker zwembad in de tuin, hoewel de locals hier er niet in zwemmen in de
winter want het is te koud. Mind you, we wonen in Cairns voor degenen die het niet
weten hahaha. Weet zeker dat wij
dat ook zeggen als we echt geacclimatiseerd zijn.

Miran

PS de smilies zijn van mijn zoontje  :surfer: :devil: :win1: :win2: :win3: :Cooking:
3.gif

Deze moest er ook nog even bij  :grin:
2.gif

en deze ook

2.gif

Nou dat heeft Joe mooi gedaan hoor tum ;)
Wij hebben wel zitten denken aan zo'n rond plastic zwembad van hooguit een cm of 80 diep en een meter of 2 in doorsnee. Is ook niet zo'n groot zwembad, maar ook niet zo duur. Voor een dollar of 200 a 300 ben je al wel klaar denk ik. Daar kun je ook niet echt in zwemmen, maar afkoelen doe je daarin zeker! Lekker dobberen :)

Ben ik weer, ik zag net in het ToysRus krantje dat ze hier zo'n zwembad in het reclamebadje
hadden staan, met 50% korting. Maar hij is wel wat groter,
de ene is zo'n Easy set pool, die vul je met water en heeft zachte kanten (PVC gemaakt) en heeft een pomp en zelfs ! ;-) een instructieDVD hahaha, hoe moeilijk kan het zijn he, voor maar 99,95. Hij is wel 3.6 meter (rond).
De andere is 4.2 meter en dat is een Frame Pool met van die buizen rondom, ook met pomp en ladder voor 289,95.

In het krantje van Target staan precies dezelfde, de een is 99,-- en de andere 299.

Greetz Miran  :grin:

[quote author=tum link=topic=1071.msg126483#msg126483 date=1223428973]
Ben ik weer, ik zag net in het ToysRus krantje dat ze hier zo'n zwembad in het reclamebadje
hadden staan, met 50% korting. Maar hij is wel wat groter,
de ene is zo'n Easy set pool, die vul je met water en heeft zachte kanten (PVC gemaakt) en heeft een pomp en zelfs ! ;-) een instructieDVD hahaha, hoe moeilijk kan het zijn he, voor maar 99,95. Hij is wel 3.6 meter (rond).
De andere is 4.2 meter en dat is een Frame Pool met van die buizen rondom, ook met pomp en ladder voor 289,95.

In het krantje van Target staan precies dezelfde, de een is 99,-- en de andere 299.

Greetz Miran  :grin:
[/quote]

Heerlijke baden. Vergeet alleen niet de vergunning voor je hek rondom het zwembad  :x

Back